0

نکات خرید هاست وردپرس و ووکامرس

نکات خرید هاست وردپرس و ووکامرس

در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارها از وردپرس یا ووکامرس برای معرفی و فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل اهمیت هاست وردپرس و هاست ووکامرس در این روزها بسیار افزایش پیدا کرده است. سوالات بسیاری در هنگام راه‌اندازی وب‌سایت وجود دارد، اینکه هاست مناسب سایت وردپرسی چه هاستی است؟ هنگام خرید هاست وردپرس و ووکامرس چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ در این مطلب به این سوالات پاسخ داده می‌شود.

یک هاست خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای تهیه هاست وردپرس یا هاست ووکامرس ضروری هستند. با وجود این ویژگی‌ها شما می‌توانید وب‌سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید و آن را توسعه دهید. ویژگی‌های لازم هنگام خرید هاست شامل موارد زیر می‌شوند.

● ظرفیت و رم هاست

درمورد ظرفیت و رم هاست توجه داشته باشید هرچقدر این قابلیت بالاتر باشد، به همان اندازه وب‌سایت شما سریع‌تر عمل می‌کند. این ویژگی به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری ارائه دهد. در واقع، ظرفیت و رم هاست جزو اولین ویژگی‌هایی است که توسط سرویس‌های ارائه‌دهنده هاست موردتوجه قرار می‌گیرد.

پهنای باند و انتقال اطلاعات

در خرید هاست وردپرس یا هاست ووکامرس باید پهنای باند سرویس را هم در نظر داشته باشید. پهنای باند در واقع نشان می‌دهد که سرویس موردنظر می‌تواند به‌طور هم‌زمان چند کاربر را مدیریت کند. در صورتی که پهنای باند هاست قابل‌قبول باشد، با بالا رفتن تعداد کاربران به‌طور هم‌زمان هیچ مشکلی در عملکرد وب‌سایت ایجاد نمی‌شود. در صورتی که اگر سایت شما پرمخاطب و پربازدید است، حتما باید از هاستی با پهنای باند بالا استفاده کنید.

قابلیت افزودن دامنه و ایمیل

برای داشتن یک سایت وردپرسی حرفه‌ای، باید به‌سراغ هاستی بروید که امکان ایجاد دامنه‌های جانبی و سرویس‌ ساخت ایمیل‌های اختصاصی را فراهم کند. با وجود این قابلیت، کیفیت سایت شما فوق‌العاده خواهد بود.

ایمنی فراموش نشود!

از موضوعات مهم دیگر درمورد انتخاب هاست وردپرس برای وب‌سایت، بحث ایمنی اطلاعات است. در صورتی که هاست موردنظر شما امنیت بالایی نداشته باشد، به‌راحتی مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد. این موضوع می‌تواند وب‌سایت شما را با مشکلات متعدد روبه‌رو کند. هاست‌های اشتراکی به‌دلیل نحوه استفاده از آن‌ها، امنیت آنچنانی ندارند، درنتیجه به‌جای استفاده از این سرویس‌ها بهتر است به سراغ هاست‌های اختصاصی بروید. البته، نباید فراموش کرد که نوع هاست تنها عامل موثر در امنیت وب‌سایت نیست. شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌های امنیتی وردپرس، گواهینامه امنیتی معتبر و موارد دیگر امنیت وب‌سایت خود را افزایش دهید.

آپ‌تایم بالا

آپ‌تایم به‌معنای پایداری هاست است. به این معنا که در بازه زمانی یک سال، هاست موردنظر چند بار و چقدر قطع می‌شود. هرچه میزان آپ‌تایم یک هاست بالاتر باشد، سایتی که روی آن قرار می‌گیرد با مشکلات کمتری روبه‌رو می‌شود. برای تهیه یک هاست ووکامرس با کیفیت، بهتر است از هاست‌هایی که آپ‌تایم بیشتر از 99.4 درصد دارند استفاده کنید.

ارائه پشتیبانی تخصصی

هنگام خرید هاست ووکامرس از شرکت‌های هاستینگ بهتر است به سراغ شرکت‌هایی بروید که دارای یک تیم تخصصی برای رفع مشکلات مربوط به سایت‌ها هستند. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید در صورت بروز مشکلاتی که از عهده شما خارج است به این تیم مراجعه کنید تا مشکل پیش‌بینی نشده را به‌راحتی برطرف کند.

ارائه پشتیبانی تخصصی

تیم تخصصی پشتیبانی هاست وردپرس باید دو ویژگی را ارائه دهد. اول آنکه باید سطح تخصص نیروهای پشتیبانی بسیار بالا باشد تا بتوانند مشکلاتی که حل کردن آن‌ها از عهده شما خارج است را برطرف کنند. دومین ویژگی هم آن است که این پاسخگویی و رفع مشکل باید در کمترین زمان ممکن انجام شود. در صورتی که یک وب‌سایت برای چند ساعت دچار اختلال شود، خسارات مالی جدی به آن وارد می‌شود. به همین دلیل، پاسخگویی سریع بسیار اهمیت دارد.

بک‌آپ‌گیری منظم

بک‌آپ‌گیری منظم جزو آن دسته از ویژگی‌هایی است که باید در هنگام خرید انواع هاست ووکامرس و هاست وردپرس در نظر داشته باشید. با وجود این قابلیت شما می‌توانید در صورت بروز مشکل از اطلاعات پشتیبان خود استفاده کنید. با توجه به میزان و حجم اطلاعاتی که به‌صورت روزانه روی سایت شما قرار می‌گیرد، باید برنامه دقیق و منظمی برای بک‌آپ‌گیری اطلاعات سایت‌تان در نظر بگیرید.

هزینه هاست ووکامرس

شرکت‌های هاستینگ متنوع با توجه به سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند، قیمت‌گذاری‌های متنوعی دارند. قیمت هاست‌های ووکامرس با توجه به ویژگی‌هایی مانند فضای دیسک، پهنای باند، وب‌سرور و…، خدماتی مانند پشتیبانی، بک‌آپ‌‌گیری، بهینه‌سازی و…می‌تواند متفاوت باشد. علاوه‌بر این موارد، ویژگی‌های دیگر مانند اندازه‌ی وب‌سایت هم در نوع و قیمت هاست ووکامرسی که انتخاب می‌کنید تاثیر‌گذار است.

● مناسب با اسکیل سایت فروشگاهی

با کمی دقت در وب‌سایت‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که بسیاری از مشکلات و اختلالات ایجاد شده در آن‌ها، به‌طور غیرمستقیم به نوع سرویس میزبانی که انتخاب کرده‌اند مربوط می‌شود. برای مثال، در صورتی که در احتساب نرخ ROI متوجه شدید هزینه‌ی هاست ووکامرسی بالاتر از حد معمول است، می‌توان چنین نتیجه‌ای گرفت که سرویس موردنظر شما برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر طراحی شده است. چنین مشکلاتی به‌خاطر انتخاب نادرست هاست ووکامرس به‌وجود می‌آیند.

سازگاری با افزونه‌ها و قالب‌های وب‌سایت

همۀ سایت‌هایی که با افزونه ووکامرس ایجاد می‌شوند به افزونه‌های جانبی نیاز دارند. توجه داشته باشید که قالب‌های فروشگاهی معمولا اسکریپت‌های بیشتری به وب‌سایت تحمیل می‌کنند، بنابراین میزبانی وب ووکامرس شما بایستی با این موضوع کاملا سازگار باشد تا به مشکل برنخورید.

در خرید هاست ووکامرس باید به چه مواردی توجه کنیم؟

در خرید هاست ووکامرس باید به چه مواردی توجه کنیم؟

علاوه‌بر موارد گفته شده، یک سری نکات دیگر وجود دارند که در نظر گرفتن آن‌ها به شما کمک می‌کند تا هاست ووکامرس بهتری تهیه کنید. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند.

  • هنگام خرید هاست، سخت‌افزار، نرم‌افزار و نیروی انسانی شرکت هاستینگ را در نظر داشته باشید.
  • در نظر گرفتن اندازه‌ی سایت و تهیۀ برنامه مناسب هاست مخصوص ووکامرس مانند میزان بازدید، میزان درخواست، فضای دیسک موردنیاز، پهنای باند و… مفید است.
  • نظرات کاربران و مشترکان این سرویس‌ها در شبکه‌های اجتماعی را در نظر داشته باشید؛ این کاربران معمولا واقعیت را بیان می‌کنند.
  • با اطلاع و آگاهی از تمام ویژگی‌های گفته شده برای یک هاست مناسب، برای خرید اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب تمام ویژگی‌ها و نکاتی که هنگام خرید هاست ووکامرس باید در نظر داشته باشید را بیان کردیم. مطالعه این نکات به شما کمک می‌کند تا خریدی آگاهانه‌ و درنتیجه یک سایت پربازدید، پرسرعت و ایمن داشته باشید.

حتماً توجه داشته باشید که هاست‌تان را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا در بخش پشتیبانی و… دچار مشکل نشوید. هاست وردپرس پارس پک یکی از این گزینه‌های معتبر محسوب می‌شود که می‌توانید از آن استفاده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *