0

جهت خرید پمپ های صنعتی ، به چه نکاتی توجه کنیم ؟

یکی از پمپ های رایج در صنعت ، پمپ دیافراگمی می باشد. پمپ های دیافراگمی از سیال هیدرولیک یا پیستون ، برای کنترل حرکت دیافراگم استفاده می کنند. پمپ های کم فشار ، برای کنترل مایعات غلیظ و چسبناک مانند دوغاب یا روغن های سنگین طراحی شده اند‌ ؛ در حالی که سایر پمپ ها ، جهت فعالیت هایی با جریان بالا و فشارهای بالا ، مهندسی شده اند. به عنوان مثال ، پمپ های دیافراگمی از جنس تفلون برای کاربرد های صنعتی با دقت بالا و فشار بالا استفاده می شوند. بیشتر آسیب و ضربه ناشی از انتقال سیالات ، به قسمت عملکردی پمپ است. پمپ های سنگین به گونه ای طراحی شده اند که در برابر مایعات بسیار غلیظ و گاهی خورنده مقاومت کنند ؛ اگرچه استفاده از محفظه های باکیفیت ، برای چنین مصارفی مورد نیاز است. یکی از قطعات مورد استفاده ، شیر پنوماتیک می باشد. از انرژی موتور های دیزلی گرفته تا ابزارهای برقی را ، می توان با فشار پنوماتیک تامین کرد. در قلب هر دستگاه ، این شیرهای پنوماتیکی قرار خواهد گرفت. یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای انجام این کار ، استفاده از سیلندر پنوماتیک است. سیلندر هایی که از یک پیستون و یک میله تشکیل شده اند و در یک مسیر خطی در داخل سیلندر حرکت می کنند. این سیستم ها را می توان بر اساس عملکرد ، به دو نوع تقسیم کرد ؛ تک اثره و دو اثره.

از آنجایی که قطعات مورد استفاده در یک پمپ دیافراگمی با هوا ، به طور مداوم در حال حرکت هستند ؛ باید در انتخاب دیافراگم مناسب به دقت توجه کنیم. هر گونه خرابی ، می تواند منجر به نشت محصول پرهزینه و اغلب خطرناک شود. سیستم های پنوماتیک از طیف گسترده ای از قطعات برای کنترل مقدار هوای ورودی و فشار وارد شده ، استفاده می کنند. اجزای اطراف این شیر ، تعیین می کند که چه نوع شیر های پنوماتیکی برای عملکرد سیستم مورد نیاز است. این ابزار ها به دو‌ شکل یافت می‌ شوند ؛ یا جریان هوا را مهار می کنند و یا جهت آن را کنترل می کنند. این که از کدام یک‌ بهتر است در صنعت خود استفاده کنیم ؛ به مکانیزم بسته شدن و باز شدن پورت ها ، تعداد مسیرهای جریان و تعداد پورت های خروجی و ورودی در شیر بستگی دارد. محبوب ترین سیال پنوماتیکی هوای فشرده شده می‌ باشد که بر روی پیستون داخل سیلندر ، جهت جابجایی عمل می کند. سیلندرهای تک اثر دارای یک پورت (ورودی هوا) برای جابجایی پیستون هستند و یک فنر داخلی در آن ها تعبیه شده که مسئول بازگرداندن پیستون به حالت اولیه می باشد. سیلندرهای دو اثره ، دارای پورت های مجزا برای باز شدن و جمع شدن پیستون هستند. هزاران فعالیت صنعتی وجود دارد که نیاز به حرکات خطی در عملیات خود دارند.

مزایای استفاده از سیلندر های پنوماتیک

سیلندر های پنوماتیکی ، دستگاه‌ های عملیاتی بسیار تمیز و منظمی هستند ؛ چرا که سیال استفاده شده در این سیستم ها ، عامل گازی است و دیگر نشت مایع وجود نخواهد داشت. عدم نشت مایع به محیط اطراف ، می‌ تواند از ایجاد آلودگی در محیط نیز جلوگیری کند. جهت سفارش این ابزار های دقیق و قدرتمند ، می‌ توانید به وب سایت ما به نشانی paskalstore.com ، مراجعه کنید.

مزایای استفاده از پمپ های دیافراگمی

هنگام انتخاب پمپ دیافراگمی ، به طور کلی هفت عامل اصلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود ؛

  1. مقاومت شیمیایی ؛ سازگاری مواد با سیال در حال پمپاژ از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که سیال و دستگاه ، دارای تداخلات شیمیایی باشد ، ممکن است بر عملکرد دستگاه و ساختار سیال ما تاثیر بگذارد.
  2. محدوده دما ؛ قابلیت انعطاف پذیر ماندن در دماهای پایین و عدم تخریب در دماهای بالا از جمله عواملی است به در انتخاب یک‌ پمپ دیافراگمی ، باید به آن توجه شود.
  3. مقاومت در برابر سایش ؛ توانایی مقاومت در برابر سایش و اصطکاک در اثر تماس با جامدات و ذرات موجود در سیال پمپاژ شده ، جز عوامل مهم بوده و می‌ تواند بر قیمت آن بسیار تاثیر گذار باشد.
  4. استانداردهای بهداشتی ؛ این که پمپ های دیافراگمی با استاندارد های بهداشتی و جهانی تطابق داشته باشد ، می‌ تواند شرایط کار‌ یک شرکت صنعتی را ، به طور اصولی پیش ببرد.
  5. شرایط ورودی ؛ ظرفیت پمپاژ سیال از یک مکان به مکانی دیگر ، تعیین کننده قدرت دستگاه می‌ باشد. هرچه ظرفیت و قدرت دستگاه بیشتر باشد ، محصول ما از کیفیت بالاتری برخوردار است.
  6. طول عمر ؛ زمانی که یک وسیله را خریداری می‌ کنیم ؛ انتظار داریم تا برای مدت طولانی به ما خدمت کند. بنابراین ، پمپ هایی که خریداری می کنیم ، باید برای مدت طولانی کار کرده و قطعات آن به سرعت آسیب نبیند.
  7. هزینه ؛ واژه هزینه ، تنها به معنی پولی که می پردازیم نیست. بلکه منظور از این واژه ، عمر انعطاف پذیر تعیین شده برای برنامه ، هزینه های زمان خرابی و هزینه تعویض دیافراگم می‌ باشد. تمامی این موارد ، از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید توجه ویژه ای به آن ها شود.

فروشگاه معتبر ، جهت خرید سیستم های پنوماتیک

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه موجودی ، قیمت و همچنین نحوه عملکرد پمپ ها و دیگر قطعات صنعتی ، با کارشناسان واحد مربوطه تماس حاصل فرمایید و یا از طریق وب سایت paskalstore.com ، با ما ارتباط برقرار کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *