0

حاشیه های جام جهانی در فاصله چند روز مانده به بزرگترین رویداد ورزشی جهان

Qatar World Cup 2022

در حالی که کمتر از 1 ماه به شروع یکی از مهم‌ترین رقابت‌های ورزشی در سطح جهانی، یعنی مسابقات فوتبال جام جهانی قطر باقی مانده است، تمام 32 تیم ملی شرکت کننده، در تکاپو هستند تا در بهترین و آماده‌ترین وضعیت ممکن در این مسابقات شرکت کنند. تیم ملی کشور ما نیز در این روزهای پایانی در تلاش است تا خود را برای شرکت در این رخداد بین‌المللی و پرحاشیه آماده کند. به همین دلیل در این مطلب به زمان برگزاری مسابقات ایران و حواشی این مسابقات خواهیم پرداخت. پس اگر علاقه دارید با جذابیت‌های جام جهانی 2022 آشنا شوید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

ایران در جام جهانی قطر

بیست‌ودومین دوره از مسابقات جام جهانی قطر در حالی میزبان 32 تیم از 6 منطقه جهانی است که زمان برگزاری آن به جای بهار و تابستان به زمستان منتقل شده است. دلیل این موضوع چیزی به جز گرمای شدید قطر که در نزدیکی خط استوا قرار دارد، نیست.
مناطق 6 گانه جهانی که در هر دوره سهمیه مشخصی دارند، به ترتیب سهمیه عبارتند از :

  • اروپا : 13 سهمیه
  • آفریقا : 5 سهمیه
  • آسیا : 5 سهمیه (با احتساب قطر به عنوان میزبان)
  • آمریکای جنوبی : 4.5 سهمیه
  • کونکاکاف (کارائیب، آمریکای شمالی و آمریکای مرکزی) : 3.5 سهمیه
  • اقیانوسیه : 0.5 سهمیه

در این میان، ایران که یکی از 5 تیم شرکت‌کننده از طرف آسیا است، در قرعه‌کشی بازی‌ها که در آپریل سال جاری برگزار شد، در گروه B قرار گرفت. تیم‌های انگلیس، ولز و ایالات متحده دیگر اعضای این گروه را تشکیل می‎دهند. زمان بازی ایران با این سه تیم نیز مشخص شده و به شرح زیر است :

  • ایران – انگلیس : 30 آبان ساعت 16:30
  • ایران – ولز : 4 آذر ساعت 13:30
  • ایران – آمریکا : 8 آذر ساعت 22:30

با این شرایط، تیم ملی ما به تلاش زیادی نیاز دارد تا بتواند حریفان قدرتمند خود را کنار بزند و به مرحله بعدی بازی‎ها صعود کند.

2022 World Cup Ball

حواشی جام جهانی قطر

جدای از تیم‌‎ها، بازی‌ها و برنده‌ها، یکی از جذابیت‌های همیشگی فوتبال حواشی آن است. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد که قطعا دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

استادیوم‌ها

قطر کشوری بیابانی است و آب‌وهوایی به شدت گرم دارد. به همین دلیل هر 8 ورزشگاه خود را به مدرن‌ترین سیستم‌های خنک‌کننده مجهز کرده است. البته این استادیوم‌ها با با الهام از جنبه‌های تاریخی و فرهنگی این کشور طراحی شده و به همین دلیل از جاذبه های گردشگری قطر به شمار می‎روند. لازم به ذکر است که این کشور آسیایی مدعی شده که طبقات بالایی استادیوم‌ها منحصرا برای برگزاری بازی‎های جام جهانی قطر طراحی شده و پس از اتمام بازی‎ها جدا شده و به کشورهای نیازمند اعطا خواهد شد. امکانات این 8 ورزشگاه به شرح زیر است.

1. ورزشگاه لوسیل

این استادیوم، ورزشگاه ملی قطر به شمار می‎رود و از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین با ظرفیت 80.000 نفر بیشترین گنجایش در بین سایر استادیوم‎های قطر را دارد. البته ظاهرا صندلی‌های اضافه شده، پس از اتمام بازی‎ها برداشته شده و ظرفیت آن کاهش می‌یابد.

2. ورزشگاه البیت

دومین جایگاه در بین استادیوم‌های جام جهانی قطر متعلق به استادیوم البیت با گنجایش 60.000 نفر است. این ورزشگاه، تنها استادیوم سرپوشیده‌ای است که در این کشور وجود دارد. ورزشگاه البیت با استفاده از انرژی خورشیدی خنک خواهد شد. همچنین طراحی منحصر به فردی دارد که از چادرهای سنتی اعراب الهام گرفته است.

Albait Football Stadium in Qatar

3. ورزشگاه الخلیفه

اصلی‌ترین استادیوم قطر، ورزشگاه خلیفه است که بخشی از مجموعه ورزشی چندمنظوره دوحه به شمار می‌رود. این استادیوم در ابتدا فقط 20.000 نفر جمعیت داشت؛ اما برای برگزاری مسابقات جام جهانی، ظرفیت آن موقتا به 50.000 نفر افزایش یافته است.

4. ورزشگاه احمد بن علی

این استادیوم به ورزشگاه الریان نیز معروف است؛ چرا که در شهر ریان قرار دارد. استادیوم احمد بن علی می‎تواند تا 44.740 تماشاگر را درون خود جای دهد.

5. ورزشگاه شهر آموزش

استادیوم شهر آموزش در پایتخت قطر، یعنی دوحه قرار دارد. این ورزشگاه از اشکال هندسی و تو‌درتو تشکیل شده و به شکل الماس است و با تغییر جهت تابش خورشید، تغییر رنگ می‌دهد. استادیوم شهر آموزش 45.350 نفر ظرفیت دارد و به سیستم کنترل و کاهش دمای هوا مجهز است.

6. ورزشگاه 974

پنجمین استادیوم از ورزشگاه‌های هشت‌گانه جام جهانی قطر استادیوم 974 است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام این ورزشگاه از پیش شماره قطر برداشته شده است. همچنین تعداد کانتینرهایی که در ساخت این استادیوم استفاده شد، 974 عدد بوده است. ورزشگاه 974 پیش از بازی‌های جام جهانی 2022 به استادیوم راس ابوعبد مشهور بوده و 40.000 نفر ظرفیت دارد. به گفته قطر، این استادیوم پس از پایان بازی‌ها برچیده خواهد شد.

7. ورزشگاه الثمامه

استادیوم الثمامه در شهر دوحه و در فاصله بسیار کمی از فرودگاه اصلی قطر قرار دارد. این ورزشگاه 40.000 نفری، ظاهری شبیه به عرقچین اعراب داشته و از این نظر یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور به شمار می‌رود.

8. ورزشگاه الجنوب

آخرین استادیوم فوتبال قطر که برای مسابقات بین‌المللی فوتبال آماده شده است، ورزشگاه جنوب نام دارد. ظرفیت این استادیوم 40.000 نفر بوده و ظاهر آن متناسب با طبیعت قطر طراحی شده است.

نشان رسمی و نماد شانس

نشان رسمی بازی‌های جام جهانی قطر که در سال 2019 رونمایی شد، به شکل عدد 8 و نماد ∞ طراحی شده که پیوستگی همه ملت‌های جهان را نیز یادآور می‌شود. همچنین جام برنده مسابقات و تپه‌های شنی قطر نیز در این طرح دیده می‌شود.
نماد شانس این دوره از مسابقات هم که توسط هنرمندی ایرانی به نام حسین اجاقی طراحی شده، مردی به شکل دستار سر اعراب است که لعیب نام دارد. به گفته وبسایت رسمی فیفا، این طرح نماد شادی و اعتماد به نفس بازیکنان بوده و فرهنگ مردم قطر را منعکس می‌کند.

2022 world cup mascot

لباس مسابقات

تا اکنون که کمتر از یک ماه به آغاز مسابقات باقی است، 29 کشور از 32 تیم شرکت‌کننده، از لباس اول و دوم تیم خود رونمایی کرده است. متاسفانه هنوز از لباس تیم ملی ایران و دو کشور دیگر رونمایی نشده و بنابراین، مشخص نیست که بازیکنان ما با چه رنگ و طرحی در جام جهانی 2022 شرکت خواهند کرد. البته این مساله تایید شده که برخلاف سال‌های پیشین، از طرح محو یوزپلنگ استفاده نخواهد شد؛ بلکه گویا قرار است در قسمت آستین و سرشانه‌های لباس، از طرح پوست یوزپلنگ استفاده شود.

توپ جام جهانی

توپ رسمی مسابقات جام جهانی قطر توسط شرکت آدیداس تولید شده و در ماه مارس رونمایی شد. در طراحی این توپ که الرحله به معنای سفر نام دارد، از پرچم و فرهنگ و معماری کشور میزبان الهام گرفته شده است. الرحله که با چسب و رنگ‌هایی بر پایه آب ساخته شده، چهاردهمین توپ اختصاصی بازی‌های جام جهانی محسوب می‌شود و سرعت و مقاومت بسیار بالایی خواهد داشت.

موسیقی

ترانه رسمی جام جهانی قطر 2022 به نام هایا هایا، بسیار سریع و در سال 2020 منتشر شد. این ترانه با همراهی سه خواننده آمریکایی، نیجریه‌ای و عرب به نام‌های ترینیداد کاردونا، داویدو و عایشه خوانده شده است.

اطلاع از جدیدترین اخبار جام جهانی قطر

اگر قصد دارید از جدیدترین اخبار جام جهانی قطر مطلع شوید، ما در وبلاگ مدیسه خبرهایی از دنیای جهانی فوتبال را برای شما قرار خواهیم داد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *