0

علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ a21s

سامسونگ

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی و روشن نشدن یک گوشی را می توان جزو آن دسته از بلایا دانست که می تواند باعث نگرانیِ بسیار صاحبش شود؛ گلکسی a21s نیز از این قائده مستثنی نیست. در این شرایط با توجه به قیمت های بالای گوشی های هزار و یک فکر به سر شما خواهد زد که نکند یک هزینه ی گزاف در گلوی گوشی گیر کرده باشد و یا خدای ناکرده این گوشی دیگر گوشی نشود و شما مجبور باشید یک مبلغ چند میلیونی را برای خرید یک گوشی جدید پرداخت کنید.

گاهی ممکن است به دلیل بالا بودن بیش از حد فرکانس پردازنده گوشی شما در حین کار خاموش شود. در برخی موارد، دلیل این اتفاق یک ایراد سخت افزاری یا نرم افزاری است. در مورد اختلالات نرم افزاری یکی از موارد تغییراتی مثل نصب برنامه های نامطمئن روی گوشی و بوت نشدن آن میباشد که جای نگرانی زیادی نیست، زیرا این مشکل معمولا با چند ترفند ساده قابل حل است.

دلایل مختلفی می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی و روشن نشدن آن شود؛ اما راهکارهایی وجود دارد که بتوان مشکل به وجود آمده را شناسایی و سپس آن را رفع کرد.

 

راه حل هایی برای حل مشکل خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ a21s

بازنشانی داخلی دستگاه

اولین چیزی که می‌تواند باعث خاموش روشن شدن گوشی ‌شود، تنظیم مجدد داخلی است. ممکن است موبایل‌تان پس از استفاده طولانی مدت برای بارگیری مجدد حافظه خاموش شود. این خاموش شدن ناگهانی گوشی طبیعی است، زیرا هیچ آسیبی به دستگاه وارد نمی‌کند. بهتر است پس از چند روز استفاده، دستگاه‌تان را مجدداْ راه اندازی و سیستم را بازنشانی کنید. همچنین حافظه‌ی پنهان برنامه‌ها را پاک کنید. در این صورت موبایل‌تان نه تنها خاموش نمی‌شود، بلکه کارایی و سرعت آن هم افزایش می‌یابد.

شارژ کردن باتری

در برخی شرایط ممکن است که باتری نیاز به ذخیره‌ی انرژی بیشتری داشته باشد تا بتواند انرژی لازم برای روشن شدن گوشی هوشمند را تامین کند. به همین منظور می‌توانید گوشی هوشمند را به مدت ۱۵ الی ۲۵ دقیقه به شارژر متصل کنید. پس از سپری شدن زمان مدنظر اقدام به روشن کردن تلفن هوشمندتان کنید.

چنین اقدامی در برخی موارد باعث می‌شود که مشکل پیش آمده برطرف شود. در مدتی که گوشی هوشمند را به شارژر متصل کرده‌اید اگر آیکون شارژ باتری نمایان شود به معنی برطرف شدن مشکل مدنظر است.

راه‌اندازی گوشی در حالت امن

این امکان همیشه وجود دارد که به خاطر وجود یک برنامه معیوب و یا منسوخ گوشی A21s خاموش شود و دیگر روشن نشود مگر اینکه آن را در حالت امن راه‌اندازی کنید. گاهی برنامه‌های نصب شده توسط شما اصطلاحا ویروسی شده است و باعث ایجاد مشکلات نرم‌افزاری می‌شود. برای راه‌اندازی گوشی در حالت امن یا Safe mode می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید.

دکمه power را نگه‌دارید تا گوشی خاموش شود.

دکمه power را فشار دهید تا لوگو Samsung روی صفحه نمایش داده شود، سپس بلافاصله دکمه ولوم پایین را فشار دهید و نگه‌دارید.

تکمیل این فرایند ۳۰ ثانیه طول خواهد کشید.

Safe Mode پایین صفحه سمت چپ نمایش داده خواهد شد.

اگر در این حالت گوشی شما کار کرد احتمالا مشکل از برنامه‌هایی است که به تازگی نصب کرده‌اید به همین منظور برای رفع این مشکل برنامه‌های جدید خود را پاک کنید و گوشی را راه‌اندازی کنید تا مشکل رفع شود.

پاک کردن حافظه پنهان

عامل دیگری که ممکن است باعث خاموش شدن گوشی شما شده باشد، بهم ریختن مغز a21s است که در این حالت بهتر است کمکش کنیم تا بتوانید خودش را مجددا بازسازی و اطلاعاتش را دوباره مرتب بچیند سر جای خودش! اما چگونه؟

حافظه پنهان یا cache partition در واقع بخشی از حافظه است که اطلاعاتی را برای اجرای سریع سیستم عامل اندروید در خود ذخیره می کند.

گاهی به دلایل مختلف اطلاعات این بخش معیوب می شوند و در نتیجه گوشی دچار مشکلات مختلفی مانند ماندن روی لوگو در هنگام راه اندازی می شود. بنابراین پاک کردن کش پارتیشن می تواند روش موثری برای حل مشکل باشد.

برای راه اندازی گوشی در حالت بازیابی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه ولوم بالا و پاور را فشار دهید.
  • زمانی که لوگو نمایش داده شد، دکمه ها را رها کنید.
  • دکمه ولوم پایین را چند بار فشار دهید تا گزینه wipe cache partition انتخاب شود.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • دکمه ولوم پایین را برای انتخاب گزینه yes چندین بار فشار دهید.
  • دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.
  • زمانی که پاک کردن کش پارتیشن تمام می شود، Reboot system now هایلایت می شود.
  • دکمه پاور را برای تایید و راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.
  • راه اندازی مجدد گوشی ممکن است کمی طول بکشد؛ پس صبر کنید. اگر همچنان گوشی A21s شما روشن نشد، روش آخر را امتحان کنید.

پاک کردن حافظه پنهان

به روز رسانی های سیستم را بررسی کنید

اگر باتری گوشی شما خالی یا آسیب دیده نیست و مشکل مربوط به تنظیمات گوشی نباشد ، احتمالا اشکالات نرم افزاری باعث می شوند که گوشی شما خود به خود روشن و خاموش شود. به خصوص اگر نرم افزار گوشی خود را به روز نکرده باشید ، ممکن است با بی ثباتی سیستم و مشکلات مختلفی در گوشی خود مواجه شوید.

به روز رسانی نرم افزاری گوشی برای ارتقاء سیستم امنیتی گوشی،کنترل کردن سیستم آن و محافظت از گوشی در برابر مشکلات نرم افزاری انجام می شود. مراحل زیر را برای بررسی و نصب آخرین آپدیت برای گوشی خود دنبال کنید:

  • تنظیمات دستگاه خود را باز کنید
  • روی به روزرسانی( Software updates) نرم افزار ضربه بزنید
  • بر روی Check for updates کلیک کنید. لطفاً هر مورد موجود را دانلود و نصب کنید، سپس منتظر بمانید تا گوشی شما به‌روزرسانی‌ها را نصب کند.

انجام ریست فکتوری

همانطور که در بالا گفته شد اگر تمامی راهکارها به نتیجه نرسید، گوشی خود را یک بار به تنظیمات کارخانه برگردانید و اطلاعات آن را تماما پاک کنید، ریست فکتوری گوشی باعث میشود تمام تنظیماتی که بعد از تولید بر روی گوشی شما ایجاد شده حذف شود و به حالت اولیه برگردد. با این کار اگر مشکل خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی شما نرم افزاری بوده باشد، به احتمال بسیار بالا دیگر اتفاق نخواهد افتاد. در صورتی که مشکل گوشی شما حل نشد حتما به مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ مراجعه نمایید.

انجام ریست فکتوری

سخن پایانی

مراحل گفته شده در بالا ممکن است همیشه پاسخگو نباشد و مشکل حل نشود. بهترین کار این است که در صورت مواجه شدن بااین مشکلات حتما به مرکز تعمیر گوشی مراجعه نمایید تا یک کارشناس گوشی شما را بررسی و عیب یابی کند. شما می توانید از طریق شماره 02691009091 با مشاورین ما در تماس باشید تا پاسخگوی مشکلات شما باشند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *