1

علت مکش نداشتن جاروبرقی تفال

چکیده : از رایج ترین مشکلات جاروبرقی تفال، می توانیم به کم شدن مکش آن اشاره کنیم. این خرابی، از جمله خرابی هایی است که باید برای تعمیر جاروبرقی تفال اقدام نمایید.

از رایج ترین مشکلات جاروبرقی تفال، می توانیم به کم شدن مکش آن اشاره کنیم. این خرابی، از جمله خرابی هایی است که باید برای تعمیر جاروبرقی تفال اقدام نمایید. به منظور شناسایی و تشخیص علت کاهش مکش جاروبرقی تفال، باید عیب یابی این دستگاه را انجام داده و بخش های مختلفی از آن را مورد بررسی قرار دهید. برای این که این عملیات سریع تر صورت پذیرد، تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات جاروبرقی تفال در ادامه توضیحات لازم را ارائه کرده اند. با ما همراه باشید.

9 دلیل کاهش مکش جاروبرقی تفال

خرابی های لوازم الکترونیکی به دلیل معیوب شدن قطعات آن ها ایجاد می شوند. گاهی اوقات ایراد ایجاد شده، تنها با تعمیر یا تعویض قطعه ای برطرف خواهد شد و گاهی ممکن است قطعات مختلفی عوض شوند تا مشکل ایجاد شده رفع شود.

جاروبرقی تفال نیز می تواند بسته به عوامل مختلفی، کارایی خود را از دست داده و قدرت مکش آن تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش پیدا کند. از این رو باید 9 دلیلی که نام برده ایم، در ساختار این وسیله عیب یابی شوند:

  1. پر بودن پاکت جاروبرقی تفال
  2. مسدود شدن اتصالات و لوله ها
  3. سوراخ شدن کیسه جاروبرقی
  4. تنظیم ارتفاع نادرست برای لوله ها
  5. معیوب بودن موتور
  6. گرفتگی فیلتر
  7. انتخاب تنظیمات اشتباه در زمان جاروکشی
  8. انسداد و کثیفی پارویی جاروبرقی تفال
  9. نشت هوا از اتصالات دستگاه

کیسه جاروبرقی تفال را تخلیه کنید

اصلی ترین و اولین عاملی که می تواند منجر به کم شدن قدرت مکش جاروبرقی تفال شود، پر بودن بیش از اندازه پاکت آن است. باید پیش از هر بار جاروکشی، مطمئن شوید که فضای خالی در کیسه برای جمع آوری زباله های جدید وجود داشته باشد. حتما کیسه نو و سالمی را جایگزین کنید و یا در صورت دائمی بودن کیسه، آن را تخلیه نمایید.

پاکت جاروبرقی تفال سوراخ است

به منظور جمع آوری زباله ها، نباید هیچ راه نفوذی برای هوا در این مسیر وجود داشته باشد. با سوراخ شدن پاکت جاروبرقی تفال، علاوه بر این که قدرت مکش آن کم می شوند، گرد و غبار نیز به بیرون راه پیدا کرده و باعث وارد شدن آسیب به موتور خواهند شد. بررسی کنید که کیسه جاروبرقی تفال به درستی در جای خود نصب شده باشد. هم چنین باید کیسه معیوب و سوراخ تعویض شود.

ارتفاع لوله تلسکوپی جاروبرقی تفال را تنظیم کنید

به طور کلی، هر چه مسیر جمع آوری زباله ها طولانی تر باشد، قدرت مکش جاروبرقی تفال کاهش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر باید بر اساس سطحی که در حال جاروکشی آن هستید، ارتفاع درستی را برای لوله تلسکوپی انتخاب کنید. هر چه فاصله سطح جاروکشی با موتور کم تر باشد، زباله های با قدرت مکش بیش تری جمع آوری خواهند شد.

موتور جاروبرقی تفال را عیب یابی کنید

از اصلی ترین قطعات ساختار جاروبرقی تفال، موتور آن است که در صورت معیوب شدن، قدرت مکش این دستگاه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. چنان چه قدرت مکش تا مقدار زیادی کم شود و بوی سوختگی از این وسیله شنیده شود، موتور نیم سوز یا معیوب شده است. باید حتما برای عیب یابی موتور، از تعمیرکار جاروبرقی تفال کمک بگیرید. این کار نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد.

گرفتگی لوله های جاروبرقی تفال را برطرف کنید

با در نظر گرفتن کارایی و ساختار جاروبرقی تفال، نباید هر گونه زباله ای را با آن جمع آوری کرد. زباله های بزرگ و پلاستیک ها ممکن است در لوله ها و اتصالات گیر کرده و باعث ایجاد گرفتگی و انسداد مسیر مکش این وسیله شوند. حتما لوله خرطومی و لوله تلسکوپی را بررسی کرده و هر گونه مسدودیت را از آن ها برطرف کنید. برای جلوگیری از بروز مجدد این ایراد، از جمع آوری زباله های بزرگ با جاروبرقی تفال خودداری کنید.

تنظیمات مکش جاروبرقی تفال اشتباه است

تمامی مدل های جاروبرقی تفال به دکمه ولوم و یا دکمه های کم و زیاد (+ و -) مجهز شده اند تا امکان تنظیم کردن قدرت مکش موتور فراهم شود. با توجه به سطحی که آن را جاروکشی می کنید، قدرت مکش را به درستی انتخاب کنید.

گرفتگی فیلتر جاروبرقی تفال را بررسی کنید

فیلتر، از بخش های حائز اهمیت در ساختار جاروبرقی تفال به شمار می آید. این قطعه ما بین موتور و پاکت جاروبرقی قرار گرفته است و وظیفه جلوگیری از نفوذ گرد و خاک ناشی از کیسه را به موتور بر عهده دارد. با گذشت زمان منافذ فیلتر با گرد و غبار مسدود شده و یا با فرسودگی، بر روی قدرت مکش تاثیر می گذارد. باید برای نظافت فیلتر جاروبرقی تفال اقدام کنید. در صورت یکبار مصرف بودن آن، حتما فیلتر جدیدی را جایگزین کرده و یا با مشاهده پارگی و خرابی در آن نیز باید فیلتر سالمی را متناسب با مدل دستگاه خود خریداری کنید. در این زمینه حتما با تعمیرکار جاروبرقی تفال مشورت نمایید.

اتصالات جاروبرقی تفال نشتی هوا دارند

برای انجام پروسه جاروکشی با مکش مناسب، نباید هوا به بیرون نفوذ کند. به همین خاطر وجود هر گونه ترک و یا شکستگی در اتصالات و لوله های جاروبرقی تفال، ممکن است منجر به کم شدن قدرت مکش آن شود. مطمئن شوید که لوله خرطومی به درستی در جای خود نصب شده باشد. همین طور آن را بررسی کنید که سوراخ نشده باشد. هر گونه نشت هوا در مسیر مکش و جمع آوری جاروبرقی را برطرف کنید. می توانید برای رفع این مشکل با تکنسین جاروبرقی تفال تماس بگیرید.

پارویی جاروبرقی تفال نیاز به نظافت دارد

کفی، پارویی یا سری جاروبرقی تفال، اسم هایی هستند که برای بخش انتهایی مسیر جمع آوری زباله ها انتخاب شده است. در صورتی که این بخش از دستگاه با پرز، نخ و مو و گرد و غبار و دیگر زباله ها، دچار انسداد شود، قدرت مکش کم شده و عملیات جاروکشی با مشکل مواجه خواهد شد. حتما این قسمت را به خوبی از هر گونه کثیفی پاک کنید.

چگونه از کم شدن قدرت جاروبرقی تفال جلوگیری کنیم؟

رعایت کردن برخی از اصول و نکات در جهت نگهداری اصولی و صحیح از جاروبرقی تفال، می تواند از بروز مشکل کاهش مکش این دستگاه جلوگیری کند. به همین خاطر توصیه می کنیم حتما ابتدا راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی تفال را به خوبی مطالعه کرده و به صورت ویژه ای موارد زیر را رعایت کنید:

  • پیش از هر بار جاروکشی با جاروبرقی تفال، حتما کیسه آن را تخلیه کنید.
  • باید به صورت دوره ای برای تمیز کردن فیلتر اقدام نمایید.
  • پارویی و برس های آن را پس از هر بار جاروکشی تمیز کنید.
  • مونتاژ لوله ها و اتصالات را با دقت انجام دهید تا از نشت هوا جلوگیری گردد.
  • از جمع آوری زباله های بزرگ با جاروبرقی تفال اجتناب کنید.

آیا امکان تعمیر جاروبرقی تفال در محل وجود دارد؟

اگر جزو کاربرانی هستید که زمان کافی برای مراجعه حضوری به تعمیرگاه را ندارید، پیشنهاد می دهیم درخواست خود را در آی پی امداد ثبت کنید، تا شرایط استفاده از خدمات تعمیر جاروبرقی تفال در محل برای شما فراهم شود.

آی پی امداد، به عنوان نمایندگی تعمیرات جاروبرقی تفال در تهران، خدمات مقرون به صرفه و مناسبی را جهت رفع خرابی های آن ارائه می دهد. شعب متعدد آی پی امداد در مناطق 22گانه شهر تهران، در سرعت بخشیدن به عیب یابی جاروبرقی تفال کمک کرده اند.

تکنسین جاروبرقی تفال از سوی این مرکز به منزل کاربر اعزام شده و پس از انجام عملیات تعمیر جاروبرقی تفال در محل، گارانتی 9 تا 12 ماهه جهت تعمیر و تعویض قطعات ارائه می دهد. همین طور شرایط مشاهده تمامی مراحل بررسی و عیب یابی این وسیله هنگام انجام کار تعمیرکار، توسط کاربر میسر خواهد شد. ضمن این که فاکتور بر اساس نرخ تایید شده اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی محاسبه می گردد که کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. شهناز آکنده گفت:

    سلام. تشکر میکنم از سایت خوبتون. یکی از دلایلی که ذکر کردین فقط برای جاروهای ایرانیه. تنظیم نادرست ارتفاع لوله جاروبرقی! جاروبرقی های ساخت کشورهای خارجی با هر ارتفاعی که انتخاب کنید مکش عالی خواهد بود اما در کمال تعجب برخی جاروهای ایرانی با افزایش ارتفاع لوله مکش کاهش پیدا میکنه.