0

خواص روغن نارگیل برای بدن که خبرندارید

انسان‌ها در تمام ادوار زندگی به‌سلامتی جسم و روح خود اهمیت می‌دهند و برای حفظ آن تلاش می‌کنند. برای حفظ سلامتی جسم و یا بهبود وضعیت بدن، مواد طبیعی و شیمیایی بسیاری مورداستفاده قرار می‌گیرد. امروزه استفاده از مواد طبیعی مانند روغن گیاهان و میوه‌ها، شیره‌ی آن‌ها و… بسیار موردتوجه قرارگرفته‌ است و یکی از محبوب‌ترین آن‌ها روغن نارگیل است. در سال‌های اخیر روغن نارگیل از محبوبیت فراوانی برخوردار شده است؛ ادعا می‌شود خواص روغن نارگیل بسیار است و توانایی بهبود بسیاری از مشکلات مانند کند کردن روند آلزایمر و حتی کنترل اضافه‌وزن را دارد.

در محصولات زیادی همچون شیرینی‌ها، غذاهای سرخ‌شده، قهوه، شامپوها و اسموتی‌ها از روغن نارگیل استفاده‌شده است. روغن نارگیل دارای بیشتر از ۸۰ درصد چربی اشباع‌شده است. خواص روغن نارگیل بسیار است و می‌توان گفت استفاده از آن معجزه‌آسا است؛ شما نیز می‌توانید از مزایای این روغن به‌صورت موضعی و یا خوراکی بهره ببرید. شما میتوانید برای خرید روغن نارگیل به فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی پیشگامان شیمی مراجعه کنید و روغن نارگیل را با بهترین قیمت و ضمانت کیفیت خریداری کنید.

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل از خواص شگفت‌انگیز بسیاری برای سلامت بدن برخوردار است و جزو کاربردی‌ترین روغن‌های گیاهی محسوب می‌شود؛ ازجمله خواص این روغن عبارت است از:

  • خواص روغن نارگیل در محافظت از دندان و لثه‌ها

شست‌وشوی دهان با روغن نارگیل، باکتری‌هایی که باعث ایجاد پوسیدگی دندان و لثه می‌شوند را از بین می‌برد. استفاده از این روش به‌صورت روزانه باعث کاهش چشمگیر التهاب و پلاک در افراد مبتلابه بیماری‌های التهاب لثه می‌شود و درنهایت منجر به سفید شدن دندان‌ها می‌شود.

  • خواص روغن نارگیل برای مو و محافظت از پوست

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو از گذشته موردبررسی محققان بوده است. استفاده از این روغن باعث رشد سالم موها می‌شود و موهای شما را درخشنده‌تر می‌کند. این روغن پروتئین‌های موردنیاز برای تغذیه و ترمیم موهای آسیب‌دیده را فراهم می‌کند؛ به همین دلیل روغن نارگیل برای تولید نرم‌کننده‌ها و شامپوهای ضد شوره مورداستفاده قرار می‌گیرد.

روغن نارگیل خاصیت نرم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و به رشد مجدد و درمان موهای آسیب‌دیده نیز کمک می‌کند و همچنین از موها در برابر شپش محافظت می‌کند. با ماساژ دادن این روغن بر روی موهای خود به‌طور منظم، می‌توانید از شوره زدن موهایتان جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که روغن نارگیل مناسب‌ترین روغن برای روغن تراپی است که با اغلب موها سازگار است.

هزاران سال است که از روغن نارگیل برای جلوگیری از خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست استفاده می‌شود؛ امروزه این روغن به‌عنوان مرطوب‌کننده برای انواع پوست‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. روغن نارگیل برخلاف گلیسیرین هیچ عارضه‌ای برای پوست ایجاد نمی‌کند. از این روغن در درمان برخی از مشکلات پوستی مثل پسوریازیس، التهاب پوست، اگزما و… استفاده می‌شود؛ به همین دلیل روغن نارگیل جزء مواد اصلی مورداستفاده در کرم‌ها، لوسیون‌ها و صابون‌ها است. خواص آنتی‌اکسیدانی روغن نارگیل نیز در به تأخیر انداختن چروک و افتادگی پوست نقش بسزایی دارد.

  • خواص روغن نارگیل برای دور چشم

اغلب افراد از سیاهی دور چشم خود رنج می‌برند و به دنبال راه‌حلی برای درمان آن هستند. از دیگر خواص روغن نارگیل می‌توان به کاهش سیاهی دور چشم اشاره کرد. پوست اطراف چشم بسیار حساس و نسبت به سایر نقاط صورت آسیب‌پذیرتر است. سیاهی و چین‌وچروک این قسمت باعث می‌شود سن شما بیشتر به نظر برسد. از اصلی‌ترین عوامل سیاهی دور چشم، کمبود خواب است؛ کمبود خواب سبب می‌شود اکسیژن کمتری به پوست برسد و سلول‌های دور چشم نتوانند مواد غذایی موردنیاز خود را تأمین کنند؛ البته عوامل دیگری مثل ژنتیک، کم‌آبی بدن، اشعه مضر آفتاب، مصرف کافئین، کمبود مواد معدنی، بالا رفتن سن و کم‌خونی نیز باعث سیاهی دور چشم می‌شوند.

برای رفع تیرگی دور چشم خود می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید؛ مصرف منظم این روغن تیرگی را به‌طور کامل رفع می‌کند. برای بهره بردن از خواص روغن نارگیل برای دور چشم، ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید؛ سپس چند قطره از روغن طبیعی نارگیل را دور چشم ماساژ دهید تا کامل جذب پوست شود و در آخر پس از چند ساعت صورت خود را شست‌وشو دهید. اگر سیاهی یا تیرگی اطراف چشم براثر ضربه یا آسیب ایجادشده باشد، روغن نارگیل برای رفع این تیرگی بسیار مؤثر است. شما نیز می‌توانید امتحان کنید.

نکته مهمی در هنگام استفاده از روغن نارگیل برای دور چشم باید در نظر داشته باشید، احتمال ابتلا به میلیا است. برای جلوگیری از بروز میلیا می‌توانید مقداری شکر را به روغن نارگیل اضافه کنید تا خاصیت اسکراب داشته باشد و پوست شما را پاک‌سازی کند.

  • خواص روغن نارگیل برای ماساژ

از سالیان دور روغن نارگیل به‌عنوان روغن ماساژ مورداستفاده قرار می‌گیرد. این روغن به دلیل داشتن ویتامین E، مواد معدنی و ترکیبات مغذی از روغن‌های ضروری برای ماساژ است که بانفوذ به لایه‌های پوست، باعث ایجاد نرمی و لطافت در آن و آرامش عضلات می‌شود. روغن نارگیلی که برای ماساژ استفاده می‌شود باید سبک، دارای چربی بسیار کم و کمی چسبنده باشد؛ ماندگاری این نوع از روغن نارگیل بیشتر است، بوی نارگیل نمی‌دهد و فقط حاوی‌ تری گلیسیرید است که به همین دلیل قیمت ارزان‌تری هم دارد.

روغن نارگیل ماساژ اغلب به‌صورت مایع در دسترس است و لغزندگی کمتری نسبت به روغن نارگیل بکر دارد. افرادی که به لاتکس و نارگیل حساسیت دارند، باید از مصرف این روغن پرهیز کنند. ماساژ باید به‌صورت ضربه‌ای و کوتاه در عضلات تنشی انجام شود.

  • خواص روغن نارگیل برای رحم و واژن

دیگر خاصیت این روغن، برای رحم و واژن بانوان است. این روغن از خواص ضد میکروبی بالایی برخوردار است و همچون آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند که در درمان عفونت‌ها بسیار مؤثر واقع می‌شود.

سخن پایانی

حفظ سلامتی بدن ازجمله مواردی است که انسان‌ها برای آن بسیار تلاش می‌کنند و به این منظور از فرآورده‌های طبیعی و غیرطبیعی فراوانی استفاده می‌کنند. روغن نارگیل ازجمله محصولاتی است که از گذشته مورداستفاده مردم بوده و ادعا می‌شود بسیاری از مشکلات بدن را حل می‌کند. خواص روغن نارگیل بسیار است و برای مواردی همچون پوست، مو، رحم، واژن، سیاهی دور چشم، آلزایمر، دیابت، قلب، سرطان، افزایش سیستم ایمنی بدن، سم‌زدایی کبد، رشد ابرو و… از آن استفاده می‌شود. روغن نارگیل یکی از روغن‌های مختلف ماساژ محسوب می‌شود که از طرفداران فراوانی برخوردار است.

یکی از مهم‌ترین خواص این روغن خاصیت ضد باکتریایی آن است که همچون آنتی‌بیوتیک در بدن انسان عمل می‌کند و برای درمان برخی از عفونت‌ها بسیار مناسب است. شما نیز می‌توانید از خواص روغن نارگیل برای رفع مشکلات بدنی خود استفاده کنید. این روغن فواید معجزه‌آسایی دارد که قطعاً طی مصرف، شما را شگفت‌زده خواهد.

منبع : مرکز فروش مواد شیمیایی در شیراز

آدرس سایت : https://irchem.ir

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *