0

قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی : راهنمای دریافت تخفیف کاشت ایمپلنت دندان (واقعی!)

قیمت روز ایمپلنت سوئیسی یکی از موضوعات داغ روز است که به دلیل افزایش آگاهی مردم از اهمیت زیبایی لبخند هر زور بیشتر از دیروز اهمیت پیدا می‌کند. در واقع کشورهای زیادی در زمینه تولید ایمپلنت مشغول فعالیت هستن| اما کمتر محصولی به اندازه ایمپلنت سوئیسی و برندهای مطرح این کشور، مورد توجه دندانپزشکان و مردم قرار گرفته است. موضوعی که سوالات زیادی حول انتخاب ایمپلنت سوئیسی یا کره ای به وجود آورده است.

مهمترین مشکل در مورد ایمپلنت سوئیسی این است که در کنار کیفیت بسیار بالا، قیمت بسیار نسبتا بالایی دارد. قیمت بالای ایمپلنت سوئیسی سبب شده است تا خیلی از افراد به فکر استفاده از انواع دیگر ایمپلنت بیفتند. اما آیا هر ایمپلنتی از کیفیت بالا برخوردار است؟ و اصولا چرا ایمپلنت سوئیسی قیمت بالایی دارد؟

تا انتهای مطلب با من همراه باشید تا هر چیزی که نیاز دارید در مورد هزینه‌های ایمپلنت سوییسی بدانید را به شما بگوییم. من مرجان هاشمی هستم؛ خبرنگار متخصص در حوزه سلامت و بهداشت دهان و دندان و نویسنده در وب سایت های تخصصی دندانپزشکی مثل دکترخدیوی، دکترقریشی و…

مزایا و معایب ایمپلنت سوئیسی : هزینه کنیم یا نه؟

هر محصول در کنار مزایای بی‌شماری که دارد، معایب و محدودیت‌های خود را نیز دارد که در مورد ایمپلنت سوئیسی نیز این قضیه صادق است. از جمله مهمترین معایب این نوع از ایمپلنت‌ها می‌توان به قیمت تقریبا زیاد آن اشاره کرد، هزینه بالای ایمپلنت‌های سوئیسی در ایران سبب شده است تا بسیاری از افراد به سراغ ایمپلنت‌های چینی و .. بروند که متاسفانه این ایمپلنت‌ها طول عمر چندانی ندارند و مراجع بعد از چند سال به درمان مجدد نیاز پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این، استفاده از ایمپلنت‌های سوئیسی مزایای بسیار زیادی دارد که هزینه های بالای این ایمپلنت‌ها را توجیه می‌کند:

  • ایمپلنت‌های سوئیسی از متریال با کیفیت و با دستگاه‌های بسیار پیشرفته ساخته می‌شوند، این موضوع سبب شده است تا کیفیت و طول عمر ایمپلنت‌ سوئیسی بسیار بالا باشد. برترین برندهای ایمپلنت سوئیسی، تاییدیه‌ی سازمان‌های بهداشتی جهانی و FDA را دارند و با داشتن مواد اولیه درجه یک و مقاوم به همراه تضمین چندین ساله عرضه می‌شوند. البته طول عمر ایمپلنت بیشتر وابسته به برند آن است و ممکن است یک برند به‌خصوص کره‌ای از یک برند سوئیسی ناشناخته طول عمر بیشتری داشته باشد.
  • بسیاری از شرکت‌های تولید کننده ایمپلنت سوئیسی به همراه ایمپلنت خود کیت جراحی آن را نیز ارائه می‌کنند. وجود کیت اختصاصی برای هر دندان سبب می‌شود تا کاشت دندان در شرایط بهتری انجام شود. این هم یکی از دلایل بیشتر بودن قیمت ایمپلنت دندان سوئیسی است.

از معایب ایمپلنت‌های سوئیسی باید به این موارد اشاره کرد:

  • هرچند نمایندگی برخی شرکت‌های سوئیسی در ایران هستند و لازم نیست نگران قطعات ایمپلنت باشید؛ اما به طور کلی ایمپلنت‌های سوئیسی کمیاب‌تر محسوب می‌شوند.
  • ایمپلنت‌های سوئیسی معمولا گران‌تر هستند. ایمپلنت‌های سوئیسی به صورت میانگین بین 20 تا 50 میلیون تومان هزینه دارند؛ درحالی‌که ایمپلنت‌های کره‌ای با هزینه‌ای بین 10 تا 25 میلیون تومان در کلینیک‌های دندانپزشکی انجام می‌شوند. (در تاریخ مهر ۱۴۰۲ و بر اساس قیمت روز ایمپلنت اس آی سی ساخت سوییس و دایو ساخت کره تحت لیسانس آمریکا)

ایمپلنت سوئیسی یا کره‌ای؟

دندان‌ها تاثیر بسیار زیادی در کیفیت زندگی و همچنین زیبایی صورت دارد، گاهی اوقات به دلایلی (مانند شکستن دندان، سن بالا و ..) انسان‌ها از داشتن دندان‌های زیبا بی‌نصیب می‌مانند در چنین شرایطی ایمپلنت کردن دندان‌ها مانند یک معجزه عمل می‌کند. همان طور که می‌توانید حدس بزنید، ایمپلنت ساخت سوئیس کیفیت بسیار بالایی داشته و حتی بهترین پروتزهای کره‌ای به سختی می‌توانند عملکردی در حد برندهای متوسط سوییسی داشته باشند.

در مورد مقایسه ایمپلنت سوییسی و کشورهای دیگر، نظر من بیشتر روی استفاده از ایمپلنت‌های ساخت کشور آمریکا، آلمان و سوئيس است. البته ممکن است بسیاری از مراجعان از هرینه‌های این برندها در مقایسه با ایمپلنت‌های هندی، چینی و غیره شکایت داشته باشند. علاوه بر این، خیلی وقت‌ها هزینه‌های اعلام شده در وب‌سایت‌های دیگر با قیمت ارائه شده از سمت ما تفاوت دارد. موضوعی که بدگمانی زیادی را در مراجعان به وجود می‌آورد.

راهنمایی صادقانه من در این رابطه، همان چیزی است که در ابتدای عرایضم مطرح کردم. قانون کلی در تمام جهان این است که هر چقدر برای ملزومات در درمانی هزینه کنیم، به همان اندازه و حتی بسیار بیشتر قادر به کسب نتایج مثبت خواهیم شد. متآسفانه راه میانبری برای این موضوع وجود ندارد و نمی‌توان از موارد درجه دو، انتظاری در حد بهترین مواد دندانپزشکی و برند داشت. پس سعی کنید به جای صرفه‌جویی‌های پردردسر، به دنبال اعتبار و تخصص دندانپزشکان باشید و به یاد داشته باشید ایمپلنت، باید ده‌ها سال داخل دهان شما قرار بگیرد.

در انتها باید نکته‌ای را هم خاطر نشان کنم که باعث نارحتی من در سال‌های خیر شده است.. در بسیاری از تبلیغات همکاران گرامی، متوجه می‌شوم که قیمت‌های اعلامی تناسبی با حتی هزینه خرید مواد اولیه هم ندارد. متأسفانه این به یک شگرد تبلیغاتی تبدیل شده که برای اعلام هزینه، فقط بخشی از هزینه‌های آن را اعلام کرده و بقیه موارد مرتبط به صورت اضافی در صورتحساب مراجعان منظور می‌شود. بدتر از آن، ممکن است در هنگام نصب، محصولی به غیر از قطعه اعلامی داخل دهان نصب شود که تقریبا هیچ راهی برای صحت سنجی آن وجود ندارد. البته تا به حال حداقل در مورد مراکز معتبر و شناخته شده، چیزی در این رابطه نشنیده‌ام و اخبار تنها در مورد مراکز غیرمعتبر و بدون مجوز وزارت بهداشت و درمان چنینی گزارشی را اعلام کرده‌اند.

بنابراین، برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، باید ۱. فقط به مراکز معتبر و شناخته شده و با سابقه مشخص مراجعه کنید و ۲. از مراکزی که هزینه اعلامی به صورت غیرمنطقی پایینتر از نرخ بازار است سوالات بیشتر و دقیق‌تری در مورد درمان خود بپرسید. و مهمتر از همه چیز، به یاد داشته باشید که مراکز معتبر و شناخته شده، علاقه‌ی زیادی به کد تخفیف و مواردی از این دست ندارند و بیشتر سعی در کاهش مراجعان خود و در عوض بالاتر بودن سطح کیفی خدمات خود دارند.

یادداشت از دکتر سید علی مرسلی، متخصص ایمپلنت درباره هزینه انواع ایمپلنت های سوئیسی

البته این مقایسه به دلیل تفاوت چشمگیر هزینه‌ها کمی پیچیده است و نیاز به بررسی جنبه‌های گوناگونی در این رابطه داریم. در ادامه در خصوص قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی، انواع ایمپلنت سوئیسی، انواع برند ایمپلنت سوئیسی و بهترین نوع ایمپلنت سوئیسی صحبت خواهیم کرد.

انواع ایمپلنت سوئیسی و نقش برند ایمپلنت در هزینه ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت‌های سوئیسی، یکی از پیشرفته‌ترین و با کیفیت‌ترین گزینه‌ها برای تعویض دندان‌های گمشده محسوب می‌شوند. این ایمپلنت‌ها از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی و قیمت منحصربه‌فرد خود را دارد. ایمپلنت‌های سوئیسی توسط برندهای مختلف تولید و به بازار جهانی وارد می‌شود و نمی‌توان تمامی ایمپلنت‌های ساخته شده توسط کشور سوئیس را با هم در یک رده دانست. بنابراین مهمترین موضوع قابل بررسی در مورد ایمپلنت های سوئیسی، موضوعه انواع برند ایمپلنت سوئیسی و قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی است. محبوب ترین و با کیفیت ترین ایمپلنت های سوئیسی این موارد هستند.

قیمت ایمپلنت سوئیسی اشترومن و کیفیت آن

یکی از بهترین ایمپلنت‌های دنیا، ایمپلنت اشترومن است. قیمت ایمپلنت سوئیسی اشترومن متفاوت است و قیمت روز ایمپلنت سوئیسی اشترومن معمولا در بازه قیمتی بالاتر از ۴۰ میلیون تومان هستند. این تفاوت قیمت به دلیل وجود انواع ایمپلنت سوئیسی اشترومن در بازار است. برای مثال قیمت ایمپلنت سوئیسی اشترومن نئودنت در بازار به مراتب کمتر از قیمت ایمپلنت سوئیسی اشترومن اکتیو است.

قیمت ایمپلنت سوئیسی iti

یکی دیگر از برندهای محبوب سوئیس در زمینه تولید ایمپلنت، iti است. شرکت iti درواقع پشتیبانی علمی اشترومن را بر عهده دارد. ایمپلنت‌های تولید شده توسط iti از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و معمولا به صورت مادام‌العمر یا 15 سال گارانتی برای بیماران نصب می‌شود. قیمت ایمپلنت سوئیسی iti در بازاره قیمتی بیشتر از ۳۸ میلیون قرار دارد. ( قیمت روز در نیمه مهر ۱۴۰۲)

قیمت ایمپلنت سوئیسی sic

ایمپلنت سوئیسی sic در سال 2003 شروع به فعالیت کرد، این شرکت به تولید ایمپلنت‌های با کیفیت و مقرون به‌صرفه مشهور است. قیمت ایمپلنت سوئیسی sic نسبت به دو مدل معرفی شده در بالا کمتر است. این مناسب بودن قیمت ایمپلنت SIC سبب شده است تا برای افرادی که محدودیت بودجه دارند، یک گزینه بسیار عالی و فوق‌العاده به شمار رود.

سایر مارک های ایمپلنت سوییسی

علاوه بر برندهای معرفی شده در بازار ایمپلنت‌های نئودنت سوئیسی، ایمپلنت سوئیسی spi، ایمپلنت سوئیسی tri و ایمپلنت سوئیسی آیرس وجود دارد که همگی از محبوب ترین و با کیفیت ترین ایمپلنت‌های سوئیسی به شمار می‌روند.

مقایسه قیمت ایمپلنت سوئیسی با سایر کشورها

چرا قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی تا این حد بالاست و آیا گران‌ترین ایمپلنت‌های بازار سوئیسی هستند؟ قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی برخلاف تصور اولیه شما از نظر میزان گران بودن در رده دوم قرار می‌گیرد. البته ایمپلنت‌های سوئیسی از ایمپلنت‌های فرانسوی، کره‌ای، چینی، ایرانی و آلمانی گران‌تر است اما از ایمپلنت‌های آمریکایی ارزان قیمت‌تر هستند. رتبه اول گران‌ترین ایمپلنت‌های دنیا به ایمپلنت‌های آمریکایی تعلق می‌گیرد. البته هزینه ایمپلنت های آمریکایی هم باید با توجه به مزایای آن بررسی شود.

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت سوئیسی

قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی از عوامل بسیار زیادی تاثیر می‌پذیرد، از جمله:

تعداد دندان‌هایی که نیاز به ایمپلنت دارند

مهمترین عامل در هزینه ایمپلنت تعداد دندان‌هایی است که نیاز به ایمپلنت دارند. هزینه ایمپلنت به ازای هر دندان محاسبه می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که هرچه تعداد دندان‌ها بیشتر باشد، هزینه ایمپلنت بیشتر خواهد بود.

جنس ایمپلنت

ایمپلنت‌ها از متریال مانند تیتانیوم و زیرکونیا ساخته می‌شوند، بسته به جنس ایمپلنت هزینه ایمپلنت سوئیسی بیشتر خواهد بود.

برندها و کشور های مختلفی تولید ایمپلنت سوئیسی

همان‌طور که در بالا اشاره شد، ایمپلنت‌های سوئیسی توسط برندهای مختلف ساخته می‌شوند. برندهای مختلف تولید کننده ایمپلنت سبب می‌شود تا ایمپلنت‌های مختلف تولید شوند. بسته به برند تولید کننده ایمپلنت، قیمت، طول عمر، کیفیت و .. متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این موارد، نکاتی مانند موقعیت جراحی و کاشت ایمپلنت، درمان‌های جانبی قبل از انجام ایمپلنت، مهارت متخصص کاشت و … بر قیمت نهایی ایمپلنت موثر است.

سخن پایانی: هزینه بالای ایمپلنت های سوئیسی در ایران منطقی است؟

نصب ایمپلنت ها به جای دندان های از دست رفته یکی از درمان‌های رایج دندانپزشکی است که لبخندی زیبا و دندان‌هایی کاربردی را به شما هدیه می‌دهد؛ اما کیفیت ایمپلنت است که زیبایی دندان‌ها را تضمین می‌کند. در حال حاضر برندها و کشورهای مختلفی تولید ایمپلنت را انجام می‌دهند که سوئیس در کنار کره و آمریکا از بهترین کشورهای ساخت ایمپلنت است. با توجه به هزینه ایمپلنت‌های آمریکایی و سوئیسی بسیاری از افراد به سراغ ایمپلنت کره ای می‌روند که قیمت مناسب‌تری دارد.

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی صحبت کردیم و شما را با بهترین نوع ایمپلنت سوئیسی آشنا کردیم. اگر به فکر جایگزین کردن دندان‌های خود با ایمپلنت هستید، ایمپلنت‌های سوئیسی یکی از بهترین گزینه‌های پیشروی شما هستند. قبل از انجام ایمپلنت بهتر است در خصوص مراکز انجام این خدمت خوب تحقیق کنید و بهترین مرکز را انتخاب کنید.

منبع: SID (مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی)

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *