0

مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید رینگ لایت از دیدگاه کروماکی لند باید رعایت کنید

رینگ لایت چیست؟ بهترین رینگ لایت از دیدگاه کروماکی لند چیست؟ چه نوع سایت هایی برای استفاده در آتلیه عکاسی مناسب تر است؟ چرا رینگ لایت ها را به صورت دایره ای طراحی می کنند؟ اگر اگر برای شما نیز این سوالات پیش آمده است، نگران نباشید ما در ادامه این مقاله به تمامی سوالات پاسخ دهیم. از طرفی در این مقاله با نقاط آشنا خواهید شد که به شما در هنگام استفاده از رینگ لایت ها کمک شایانی می کند. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تعریف رینگ لایت به زبان ساده

این روزها یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین تجهیزات در صنعت عکاسی و فیلم برداری هستند که می توانند موجب افزایش کیفیت و شفافیت و وضوح تصاویر و محتوای ویدیویی شوند و با تاباندن یکنواخت و نرم امواج نوری و اشعه های نور به سمت سوژه،  قادر هستند از به وجود آمدن سایه ها جلوگیری کنند. به عبارت دیگر رینگ لایت ها یک نوع از تجهیزات نورپردازی هستند که به صورت حلقوی شکل طراحی می شوند و وظیفه دارند با تاباندن اصولی اشعه های نور موجب افزایش کیفیت تصاویر شوند.

چرا رینگ لایت ها را به صورت دایره ای شکل طراحی می کنند؟

دلیل اصلی ساخت ریل ها به صورت دایره ای این است که این ابزار بتواند به صورت منحصر به فرد، امواج نور را مستقیماً روی سوژه بتاباند و از ایجاد سایه های تیز و شدید برای سوریه جلوگیری کند.

مهمترین نکاتی که باید در زمان خرید رینگ لایت رعایت شود!

همانطور که گفته شد استفاده از رینگ لایت ها و نورپردازی اصولی و استاندارد می تواند موجب افزایش کیفیت تصاویر شود اما نکته حائز اهمیت این است که استفاده نادرست از رینگ لایت ها قادر است نتیجه عکس دهد و باعث افت کیفیت شود. اما چه نکاتی را باید در هنگام استفاده از رینگ لایت رعایت کنیم؟در واقع پس از خریداری یک رینگ لایت مناسب و حرف‌های اکنون وقت آن رسیده است که با تکنیک های خارق العاده برای استفاده از آن رضایت و نحوه کاربرد آن آشنایی پیدا کنید و یاد بگیرید که چگونه با استفاده از آن، کیفیت تصاویر را افزایش دهید.

زیرا که پردازی اصولی با استفاده از فقط روشن کردن آن و به برق زدن حلقه نور نیست؛ باید ترفند هایی را برای تابان در نور صحیح و طبیعی به سوژه یاد بگیرید تا بتوانید که شفافیت عکس ها و فیلم هایتان  چند برابر کنید. در ادامه چند نکته کلیدی برای استفاده درست از حلقه های نور بیان می کنیم که قطعا می تواند کمک شایانی به افزایش کیفیت محتوای شما کند.

1)استفاده تکی از رینگ لایت

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که عکاسان مبتدی و افرادی که به تازگی وارد عرصه عکاسی یا دوربین محتوا شده‌اند این است که تصور می کنند تنها باید از یک رینگ لایت برای نورپردازی استفاده کنند در صورتی که باور کاملا اشتباه است؛ است؛ زیرا این کار باعث می شود که کیفیت تصاویر به شدت افت پیدا کند.  راهکار چیست و چگونه بهترین روش پردازی را در هنگام عکاسی و فیلمبرداری داشته باشیم؟  پیشنهاد ما این است که همیشه از رینگ لایت ها عنوان تنها منبع نور استفاده نکنید. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می توانیم از بروز این مشکل جلوگیری کنیم. شما می توانید از چند نور به صورت ترکیبی مثلاً ترکیب نور اتاق و نور رینگ لایت استفاده کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

2)قبل از عکاسی تست کنید

موضوع بعدی که در هنگام فیلمبرداری و عکاسی از اهمیت بالایی برخوردار است، مبحث نور ایده آل است. همیشه سعی کنید قبل از آغاز عکاسی یا تصویربرداری چندین مدل از نورهای رینگ لایت رو امتحان کنید سید و تنظیمات آن را تست کنید؛ این کار باعث می شود که ایده آل ترین نور ممکن برای عکاسی بیابید.

3)شدت نور

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام استفاده از این لایه ها باید به آن توجه کنید موضوع شدت نور تابیده شده از رینگ لایت به سمت سوژه مورد نظر یا چهره شخص است. کنترل شدت نور جز مهمترین معیار هایی است که می تواند موجب افزایش یا کاهش وضوح و شفافیت تصویر شود. به منظور افزایش کیفیت تصویر یا وضوح بیشتر روی چهره لازم است کمی میزان شدت نور را افزایش دهید؛ اما دقت داشته باشید که افزایش بیش از حد شدت نور نیز می تواند باعث از بین رفتن جزئیات عکس و نادیده گرفته شدن آنها خواهد شد.

4)تنظیم کردن رینگ لایت های حرفه ای

همانطور که گفته شد برخی از این ولایت ها دارای قابلیت کنترل نور گرم و سرد هستند و کاربران می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط در هنگام عکاسی، نور تابیده شده را گرم یا سرد کنند. به عبارتی دیگر این مدل از این رینگ لایت ها قابلیت تنظیم میزان دمای رنگ نور را دارند که به آنها این اجازه را می‌دهد که نور سرد و گرم را به دلخواه تنظیم کنند. پیشنهاد می کنیم اگر قصد عکاسی از چهره به سبک پرتره را دارید و می خواهید با استفاده از رینگ لایت ها نورپردازی حرفه ای انجام دهید،بهتر است دمای نور را روی ۴۲۰۰ تنظیم کنید.

5)فاصله رینگ لایت تا سوژه

یکی دیگر است فاکتورهایی که می تواند بسیار در افزایش کاهش شفافیت و وضوح تصاویر در صنعت عکاسی، فیلمبرداری و تصویربرداری تعیین کننده باشد، میزان فاصله  رینگ‌لایت تا سوژه مورد نظر است.شاید در نگاه اول این موضوع کمی ابتدایی به نظر برسد اما جالب است بدانید که با رعایت کردن همین یک نکته می توانید تا ۴۰%، کیفیت تصاویر خود را افزایش دهید.

اکثر عکاسان مبتدی یا افرادی که به تازگی وارد حوزه تولید محتوا، بلاگری، صاحبان پیچ‌های فروشگاهی و… در هنگام تولید محتوا و عکس برداری از محصولاتشان این نکته را رعایت نمی کنند.نتیجه فاصله  سوژه بسیار مهم است و عدم رعایت آن  می‌تواند موجب روشنایی بیش از حد یا به وجود آمدن سایه های تاریک در عکس شود.

6)تنظیمات اولیه گوشی

اگر جزو آن دسته از افرادی است که با استفاده از گوشی همراه خود از محصولاتتان  عکاسی و فیلمبرداری می کنید یا بلاگر و اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام هستید، حتماً دقت داشته باشید که  پیش از عکاسی و تولید محتوا به منظور داشتن یک عکس خروجی با کیفیت، تنظیمات اولیه گوشی خود را مطابق با اصول نورپردازی انجام دهید.

جمع بندی

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. با گسترش دانش عمومی و علاقه مردم به عکاسی و یادگیری نکات عکاسی و همچنین توسعه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، رینگ لایت ها نیز راه خود را برای ورود به بازار یافتند تا جایی که امروزه اکثر مشاغل اینترنتی یا حتی افراد عادی جامعه از این رینگ لایت ها استفاده می کنند

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *