0

مهم ترین خواص عسل طبیعی که باید بدانید

فواید عسل برای سلامتی انسان از گذشته مورد توجه همگان بوده که در این مطلب سعی داریم به مهم ترین خواص عسل طبیعی بپردازیم تا با ویژگی های این ماده مغذی آشنا شده و از آن جهت بهبود و تسکین بسیاری از امراض استفاده نمایید.

مهم‌ ترین خواص عسل طبیعی بر سلامت قلب و عروق

مصرف عسل طبیعی باعث کاهش میزان کلسترول کلی و کلسترول‌های بد (LDL)  خواهد شد، همچنین این ماده به علت داشتن امر آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و پلی فنولیک‌ها از انعقاد خون و تجمع پلاکت‌ها که عامل اصلی  ایجاد بیماری‌های قبلی می‌باشند نیز جلوگیری خواهد کرد .

از مهم ترین خواص عسل طبیعی این است که باعث تقویت و تحریک قلب و گشاد شدن رگ‌ها شده که نتیجه‌ی آن افزایش یافتن جریان خون در شریان‌ها و انشعاب‌های بدن می‌باشد.

درمان آکنه از خواص عسل مرغوب

عسل متشکل از هومکتانت‌ هایی (مواد جاذب رطوبت) می‌باشد که پوست را مرطوب نموده و باکتری‌های عامل آکنه را از بین می‌برد.

چندین راه برای استفاده از این ماده پر خاصیت جهت کاهش آکنه وجود دارند که بهترین آن استفاده از عسل خام و فرآوری نشده بر روی قسمت‌ هایی از پوست است که مستعد ابتلا به جوش هستند.

کاهش سرفه از مهم ترین خواص عسل طبیعی

تمامی مواد موجود در شربت سرفه، برای سلامتی شما مفید نیستند، در صورتی که عسل نوعی داروی قدیمی برای سرفه محسوب می‌شود و برای سلامتی نیز مفید می‌ باشد. عسل طبیعی دیواره گلو را پوشش می‌دهد و از طریق تسکین انتهای عصب‌ هایی که از گلو حافظت می‌‌کنند، باعث آرام شدن آن می‌شود.

مصرف عسل طبیعی و بهبود خواب

تعداد کمی از افراد در دنیا اختلال خواب دارند که این امر می‌‌تواند خستگی و سستی در طول روز به همراه بیاورد. بنابراین بهتر است به جای استفاده فوری از داروهای خواب‌ آور، به سراغ داروهای طبیعی برای حل این مشکل بروید. شیرینی عسل باعث بالا رفتن انسولین خون شده که این امر باعث آزاد شدن سروتونین فرستنده عصبی خواهد شد. سپس، بدن سروتونین را به ملاتونین تبدیل می‌‌کند که مقدار زیاد آن برای کمک به بهبود روندخواب مؤثر واقع می‌شود.

عسل طبیعی موثر در بهبود زخم معده

نفخ معده، زخم معده، رفلاکس معده و عفونت معده از مهمترین مشکلاتی  به شمار می‌آیند که عسل می‌تواند در تسکین آن‌ها مؤثر واقع شود.

عسل طبیعی و مرغوب، یکی از کاربردی ترین مهارکننده‌ها بر ضد التهابات گوارشی و زخم‌های معده‌ می‌باشد که به وسیله باکتری به وجود آمده‌اند. اگر چه رژیم غذایی نامناسب نیز عاملی مهم در ایجاد زخم معده می‌باشد اما باکتری هلیکو‌پیلوری یکی از عوامل اصلی در ایجاد این عارضه محسوب می‌شود. آنچه که پس از مصرف عسل طبیعی رخ می‌ دهد این است که این ماده، دیواره مری را می‌ پوشاند و بدین ترتیب به بهبود التهاب مری کمک می‌ کند، این امر در نهایت به کاهش علائم GERD منجر خواهد شد.

تسکین خراش‌ و سوختگی‌ از مهم ترین خواص عسل طبیعی

عسل به دلیل ماهیت آنتی‌ بیوتیکی که دارد در تسکین و درمان زخم‌ ها و سوختگی‌‌ها مؤثر می‌باشد. در صورتی که جای زخم یا سوختگی دارید، از عسل استفاده نمایید، چرا که این کار به ضد عفونی کردن زخم از باکتری‌‌های جدی چون استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم در برابر متی‌ سیلین کمکمی‌کند. در حقیقت، عسل پیش از کشف پنی‌ سیلین در اوایل قرن ۲۰، مدت زمان زیادی به عنوان داروی مبارزه با عفونت نیز استفاده می‌شد.

تقویت سیستم ایمنی از مهم‌ ترین خواص عسل طبیعی

مصرف منظم عسل طبیعی و مرغوب، به دلیل خواص ضد باکتریایی و آنتی‌ اکسیدانی که دارد، می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. همچنین عسل با کیفیت می‌تواند به تصفیه و تقویت سیستم گوارشی که برای سلامت ضروری هستند، کمک نماید.

افزایش میل جنسی از خاصیت‌های عسل طبیعی

در کسانی که میل جنسی پایینی دارند، عسل طبیعی به عنوان یک افزایش دهنده میل جنسی عمل می‌کند و مصرف منظم آن باعث تقویت قوای جنسی در فرد خواهد شد. محققان در این خصوص بیان کرده‌اند که که عسل به تولید تستوسترون در مردان و استروژن در زنان منجر شده که باعث برانگیختگی بیشتر فرد در زمان رابطه جنسی می‌شود، با این حال بسیاری از افراد، از فواید این داروی پر خاصیت برای رفع میل جنسی پایین خود بهره‌ نمی‌ برند.

رفع بیماری‌‌های لثه با مصرف عسل طبیعی

به دلیل اینکه عسل طبیعی ماده ضد میکروب بسیار خوبی می‌باشد، علیرغم محتوای قندی موجود در آن، می‌ تواند به درمان بیماری‌‌های مربوط به لثه کمک نماید. محققان در این خصوص بیان می‌‌کنند که آنزیمی در عسل وجود دارد که مسئول تولید پراکسید هیدروژن می‌باشد و این پراکسید همان ماده‌‌ای است که به عسل، خاصیت ضد میکروبی می‌بخشد و رشد باکتری‌ های پلاک لثه را کاهش خواهد داد و مقدار اسیدهای دهان را نیز محدود می‌ کند.

بنابراین از مهم ترین خواص عسل طبیعی می‌توان به بهبود امراض لثه اشاره نمود.

درمان مشکلات سینوسی با کمک عسل طبیعی

در صورتی که مبتلا به مشکلات سینوسی هستید و این موضوع شدیدا آزار دهنده می‌باشد، می‌ توانید از عسل برای رفع این مشکل استفاده نمایید. برای این منظور می‌ توانید نیم تا ۱ قاشق چای خوری عسل طبیعی را بصورت روزانه یا هر شب پیش از خواب بصورت خوراکی مصرف کرده و در طی چند ماه تأثیر آن را در کاهش مشکلات سینوسی مشاهده نمایید.

 مهم ترین خواص عسل طبیعی برای درمان اگزما

برای کسانی که از اگزما رنج می‌ برند، عسل درمانی طبیعی می‌باشد که باعث تسکین مشکل آن‌‌ها خواهد شد. اگزما یک مشکل پوستی است که بر اثر آن، لایه خارجی پوست دچار التهاب خواهد شد. اگر از اگزما رنج می‌ برید، پوست شما کمی خشک و پوسته پوسته شده است که در حقیقت، بعضی از این زخم‌ ها شبیه به فلس‌ های کوچک دیده می‌شوند که عسل طبیعی در تسکیل این مشکل بسیار مؤثر واقع می‌شود.

 خرید عسل طبیعی

توجه کنید عسل در صورتی که مرغوب و با کیفیت باشد، در درمان این امراض موثر است. بنابراین در خرید عسل و این ماده مغذی بسیار دقت کنید تا آن را از فروشگاهی معتبر و با بهترین قیمت تهیه نمایید. فروشگاه کوهچی یک سایت اینترنتی می‌باشد که با هدف فروش بدون واسطه محصولات طبیعی به دست مصرف کنندگان تأسیس شده است. برای خرید محصولات اصل و طبیعی و بهره‌مندی از مهم ترین خواص عسل طبیعی می توانید با ما ارتباط بگیرید تا با توجه به نیازتان، بهترین عسل را در اختیارتان قرار دهیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *