0

مهم ترین نکات خرید پنجره دوجداره در سال 1402

برای داشتن خانه ای ساکت و آرام نصب پنجره دوجداره راه حل مناسبی است زیرا آن ها مانند عایقی هستند که محیط خانه را از شلوغی و سر و صدای شهر دور نگه می دارند. تشخیص این که آیا این سبک برای خانه و ساختمان ما مناسب است یا خیر، به تحقیق و اطلاعاتی نیاز دارد که در این جا به بررسی آن ها پرداخته ایم. در این مقاله مزایا و معایب این مدل، چگونگی ساخت آن ها، مهم ترین نکات خرید و به طور کل تمام آن چه که برای خرید پنجره دوجداره نیاز است بدانید، مورد بررسی قرار گرفته است.

پنجره دوجداره چیست و چگونه کارمی کند؟

این مدل ممکن است در ظاهر با دیگر مدل ها تفاوت چندانی نداشته باشد، اما کارایی آن بسیار بیشتر است. در ساخت این مدل از دو شیشه استفاده می شود که در بین آن ها فاصله ی کمی وجود دارد و این فاصله به وسیله نوعی گاز خنثی مانند آرگون پر می شود. آن ها بسیار محکم مهر و موم می شوند و عملکردی مانند عایق دارند به طوری که از ورود و خروج صدا، گرما و سرما جلوگیری می کنند. این ویژگی می تواند باعث شود تا خانه شما در تابستان خنک و در زمستان گرم بماند. در ساخت مدل دوجداره از ماده ای خشک کننده استفاده می شود که رطوبت فضای بین شیشه ها را خشک می کند و مانع از لکه شدن آن ها می شود.

تفاوت پنجره دوجداره با سه جداره و ثانویه

همان طور که می دانید نوع دیگری از این شیشه ها وجود دارند که از سه لایه ساخته می شوند و در آن فاصله بین شیشه ها بیشتر است. این باعث می شود تا قدرت بیشتری در کاهش صدا و اتلاف انرژی داشته باشند بنابراین طبیعی است که قیمت بالاتری هم دارند. شیشه ثانویه به این معنا است که درون شیشه موجود لایه ای جدید اضافه شود. این مدل می تواند راه حلی باشد برای آن دسته از صاحبان خانه که قصد دارند بدون صرف هزینه زیاد و تعویض کامل پنجره، کارایی آن را افزایش دهند. اما باید توجه داشت که این مدل نسبت به انواع دوجداره و سه جداره تاثیر کمتری دارد و برای تمام قاب ها قابل اجرا نیست.

انواع پنجره دوجداره

این سبک دارای مدل های مختلفی است که کارایی متفاوتی هم دارند. برای شناخت انواع آن ابتدا باید بدانیم پنجره چیست و در چه سبک هایی ساخته می شود زیرا مدل دوجداره هم، در سبک های معمولی ساخته می شود و تفاوت اصلی آن در نوع و جنس شیشه است. در ادامه با رایج ترین انواع آن ها آشنا می شویم.

پنجره دیواری

معروف ترین و پر استفاده ترین نوع، مدل دیواری است که از یک طرف به لولا متصل می شوند و از طرف دیگر به بیرون باز می شوند. با باز کردن آن ها تهویه مناسبی صورت می گیرد و تمیز کردن آن را راحت می سازد. قاب این سبک می تواند در مدل های مختلف چوبی، آلومینیومی و UPVC ساخته شود. تنوع در رنگ ها و مدل های مختلف باعث می شود تا انتخاب افراد محدود نشود و مدل متناسب با دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنند.

پنجره ارسی

این سبک که یکی از مدل های قدیمی است همچنان رایج و پر طرفدار است. آن ها شامل دو پنل هستند که به صورت عمودی باز و بسته می شوند. در تولید این مدل از تجهیزاتی مانند قرقره و وزنه های تعادل استفاده می شود تا باز و بسته شدن آن به صورت روان انجام شود. این پیچیدگی در ساخت باعث می شود هزینه بیشتری برای خریدار داشته باشد.

پنجره چرخشی

به این مدل، شیب دار هم می گویند که به دو صورت، باز و بسته می شوند. آن ها را هم می توان به صورت افقی و به سمت بیرون باز کرد تا تهویه ای عالی صورت گیرد و هم می توان به صورت عمودی باز کرد تا تمیز کردن آن راحت تر صورت گیرد. کاربرد این مدل بیشتر در آپارتمان ها و ساختمان های بلند است و در مدل های آلومینیومی و UPVC موجود هستند.

پنجره فرانسوی

اگر خانه شما چشم اندازی زیبا و وسیع دارد می توانید از این مدل شیک و ظریف استفاده کنید زیرا دیدی کامل در اختیار شما قرار می دهد. مدل فرانسوی از دو پنل ساخته شده و به بیرون باز می شوند. آن ها بیشتر در اتاق های نشیمن و اتاق خواب به کار می روند. مدل فرانسوی در رنگ ها و جنس های مختلف ساخته می شوند و تنوع بالایی دارند که می تواند با توجه به دکوراسیون ساختمان انتخاب شوند. طراحی این مدل کمی پیچیده است و به مکانیسم هایی برای قفل، دستگیره های مخصوص و لولا های مناسب نیاز دارد بنابراین قیمت نهایی آن افزایش می یابد.

پنجره خلیجی

یکی از جذاب ترین مدل هایی که می توانید انتخاب کنید و زیبایی خانه خود را چندین برابر افزایش دهید، مدل خلیجی است. آن ها از سه پنل ساخته می شوند که از دیوار بیرون زده و به صورت منحنی نصب می شوند. این مدل فضایی را به خانه اضافه می کند که می توان این فضا را به شکل های مختلف طراحی کرده و برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار داد.

پنجره کمانی

مدل کمانی شبیه به سبک خلیجی است با این تفاوت که پنل ها و به دنبال آن شیشه های دوجداره بیشتری در ساخت آن استفاده می شود. آن ها تاثیر زیادی در افزایش روشنایی و نور خانه دارند.

مصالح پنجره دو جداره

در ساخت این مدل می توان از جنس و مواد مختلفی استفاده کرد که هر کدام مزایا و معایبی دارند. برای آشنایی با انواع این متریال می توان به سایت بیسود مراجعه کرد. محبوب ترین مصالح برای ساخت پنجره در ادامه معرفی می شوند.

UPVC

این جنس به دلیل دوام بالا و نگهداری ساده ای که دارد به گزینه ای محبوب تبدیل شده است. آن ها در حفظ انرژی تاثیر زیادی دارند بنابراین با خرید آن می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

چوب

اگه قصد خرید پنجره دوجداره دارید و خواهان ظاهری کلاسیک و سنتی برای دکوراسیون خانه خود هستید می توانید مدل چوبی را انتخاب کنید. آن ها اگر به درستی نگهداری شوند می توانند دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند. سمباده کشی، رنگ آمیزی و روغن کاری منظم از جمله اقدامات لازم برای رسیدگی به این مدل است.

آلومینیوم

آن ها ظاهری شیک به قاب و خانه می بخشند، دچار خوردگی نمی شوند و از استحکام بالایی برخوردار هستند. این مدل برای مناطق ساحلی می تواند مناسب باشد. نگهداری از این سبک کار آسانی است.

مزایا شیشه دوجداره

این مدل با توجه به نحوه ساخت و مواد به کار رفته در آن مزیت های زیادی دارد که در زیر آورده شده است.
• افزایش بهره وری انرژی
• کاهش سرو صدا
• افزایش امنیت
• افزایش ارزش خانه
• کاهش تراکم
• تنوع در مدل

معایب پنجره دوجداره

بدیهی است که هیچ محصولی بی نقص نیست. این مدل هم در کنار مزایای فراوانی که دارد شامل عیب هایی هم است که لازم است قبل از خرید با آن ها آشنا شوید.
• هزینه اولیه بالا
• نیاز به نصاب متخصص
• تعمیر و نگهداری
• احتمال متراکم شدن فضای بین دو شیشه

نکات مهم خرید پنجره دوجداره

از آن جایی که با فروشندگان و انواع مختلفی رو به رو هستید ممکن است انتخاب و پیدا کردن مدل مناسب کمی چالش برانگیز باشد در اینجا اصلی ترین نکاتی که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید آورده شده است.
• قبل از هر چیز لازم است تا دقیقا مشخص کنید چه چیزی می خواهید و هدف شما از انتخاب پنجره دوجداره چیست؟
• مقایسه قیمت ها در فروشگاه های مختلف و تطبیق آن ها با بودجه خود
• مراجعه به نمایشگاه ها برای آشنایی با طیف گسترده ای از پنجره ها در یک مکان و مقایسه امکانات به صورت همزمان
• توجه به گارانتی کالا و مواردی که شامل این گارانتی می شوند. برخی از شرکت ها ضمانت دائمی دارند برخی دیگر تنها چند سال می توانند پشتیبانی کنند.
• هزینه خرید بر اساس تعداد پنجره ها و نوع و قالب آن ها متغیر است بنابراین شناخت کافی از مدل مدنظر خود ضروری است.
معمولا انتخاب فروشگاه مطمئن و خدماتی که برای نصب و تجهیزات آن ارائه می دهند کار آسانی نیست. شناخت تولید کنندگان قدم اول فرایند خرید و مهم ترین مرحله است. اطمینان از اصل بودن کالا، نصب درست و بر اساس استاندارد های ایمنی ،خدمات پس از فروش مانند گارانتی و… ویژگی هایی هستند که یک فروشگاه باید ارائه دهد. برای شناخت فروشندگان می توانید به وب سایت های درج آگهی خرید و فروش پنجره مراجعه کنید. در این وب سایت ها می توانید با کالا ها، فروشگاه ها و خدمات آن ها آشنا شوید. ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان و مقایسه آن ها با یک دیگر به شما کمک می کند تا خریدی رضایت بخش داشته باشید.

 

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *