0

رایج ترین کفپوش های صنعتی در سازه ها

رایج ترین کفپوش ‌های صنعتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با هر نوع بافتی، از مناطق مسکونی گرفته تا تجاری مطابقت داشته باشند. به لطف طبیعت یکپارچه خود، آنها از نظر بصری فضا را بزرگتر می کنند و در عین حال ظرافت خاصی به آن می بخشند. قادر به هماهنگی با انواع مواد مانند چوب بازیافتی، مرمر، سنگ یا منسوجات خاص. آنها در برابر سایش مقاوم هستند، و برای زیبایی طولانی مدت می باشند.

درحالت کلی می توان رایج ترین کفپوش های صنعتی و معمولی را نام برد که برای شرکت ها، گزینه کفپوش صنعتی توصیه می شود، با این حال، برخی تصمیم می گیرند آنها را خریداری نکنند. این می تواند هزینه های تعمیر غیر ضروری را به همراه داشته باشد، زیرا سطح برای همه کارهای صنعتی مناسب نخواهد بود. این بدان معنی است که کف های صنعتی اجازه می دهند تا فرآیندهای تعمیر و نگهداری بدون وقفه در فعالیت های تولیدی انجام شود. با این حال، کف تنها عامل نیست.

راه حل های کفپوش بتنی طیف گسترده ای از گزینه های کفپوش صنعتی را ارائه می دهند. تعدادی از انتخاب های رایج ترین کفپوش های صنعتی در بازار وجود دارد و دانستن اینکه کدام یک برای ملک شما مناسب است می تواند در هزینه و زمان شما صرفه جویی کند. انتخاب کفپوش صنعتی به ترجیح شخصی بستگی دارد، اما شرایطی وجود دارد که برخی از گزینه های کفپوش کاربردی تر از بقیه هستند. کفپوش بتنی صنعتی پرکاربردترین کفپوش بتنی در جهان است. کفپوش های بتنی معمولاً در پارکینگ های چند طبقه، در ساخت و ساز جاده ها و در پیاده روها یافت می شوند. این ماده بسیار بادوام است و می تواند در برابر فشار ثابت مقاومت کند. طبقات با این ماهیت ممکن است به صورت تعلیق داخلی و یا روی درجه باشند. به طور معمول، طبقات معلق در بالای عرشه فلزی ساخته می شود، عرشه از ورق فلزی موجدار است که دارای یک چارچوب فولادی ساختاری است.

کفپوش اپوکسی

اگرچه رزین‌های اپوکسی کاربردهایی در زمینه هنری دارند، اما در سطح صنعتی امکان توسعه کف‌هایی با مقاومت بالا با ضخامت و پرداخت بهینه را فراهم کرده‌اند. کفپوش های اپوکسی یکی از انواع رایج ترین کفپوش های صنعتی هستند که دارای ویژگی های سطوحی مانند بتن و پلی یورتان می باشند. مقاومت بیشتری دارد اما با سنگدانه های کوارتز تحت تأثیر عوامل شیمیایی، روغن ها و مواد ساینده قرار نمی گیرد. این نوع سطوح دارای ویژگی های زیر است:

دافع، ضد خوردگی و ضد آب است.

می توان از آن در فضاهای آسپتیک استفاده کرد.

به عنوان یک رزین، یک عایق الکتریکی است.

درست مانند پلی یورتان ضد آب است، بنابراین می توان آن را در مکان هایی با رطوبت بیش از حد یا جایی که وظایف مربوط به مایعات انجام می شود، استفاده کرد.

آنها هم در شرایط کششی که تمایل به ایجاد بریدگی یا ترک در سایر طبقات دارند و هم در لحظات پشتیبانی وسایل نقلیه با بارهای زیاد بسیار مقاوم هستند. می توان آنها را با طرح هایی مطابق با تصویر شرکت درخواست کرد، آلودگی ندارند و اثرات زیست محیطی آنها حداقل است و در برابر حوادث حرارتی مقاوم است.

اکنون بسته به نیاز هر شرکت 3 نوع کفپوش اپوکسی وجود دارد:

1. چند لایه بدون لغزش: مخصوصاً برای مکان هایی با رطوبت ثابت و جایی که مایعات و چربی ها استفاده می شود.

2. پوست پرتقال: یک لایه نازک اعمال می شود و در محیط های خشک مانند آزمایشگاه ها و کارخانه های مونتاژ که از روغن یا مایعات چرب استفاده نمی کنند رایج است.

3. خود ترازبه ویژه برای تردد پرسنل و فضاهای آسپتیک مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه های بالینی و کارخانجات نساجی طراحی شده است.

کف پوش پلی یورتان

کفپوش ها نوعی کفپوش صنعتی پلی یورتان هستند که به رنگ های مختلف شناخته می شوند و ظاهری پلاستیکی می بخشند. کاربرد آن بر اساس پوشش یک لایه سیمانی است، اما برخی آن را به عنوان درزگیر می دانند. کفپوش های پلی یورتان به دلیل ضد آب بودن و آسپتیک بودن برجسته هستند. بنابراین از تجمع کثیفی و تشکیل میکروارگانیسم ها جلوگیری می شود. استفاده از آن فقط برای مکان هایی که نیاز به کنترل بهداشتی است در نظر گرفته نشده است. کفپوش های پلی یورتان به این معنی است که آنها برای پاسخگویی به نیازهای مناطق پرتقاضا مانند فروشگاه های بزرگ، سالن های ورزشی سرپوشیده ، کارگاه های مکانیکی و پارکینگ ایده آل هستند.

این نوع از رایج ترین کف‌پوش‌های صنعتی معمولاً در فضای داخلی اجرا می‌شوند، اما استفاده از آن در فضای باز توصیه نمی‌شود، زیرا بیشتر در معرض فرسودگی خواهد بود. اگرچه بسته به مواد افزودنی می توانید عمر این کفپوش را افزایش دهید، زیرا سنگدانه هایی با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و بارهای الکتریکی وجود دارد.

رایج ترین کفپوش های صنعتی در مانیسیل

کفپوش اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی تزریق و هاردنر پلی‌آمین طراحی شده و به عنوان لایه نهایی سیستم‌های پوشش کف یکپارچه و بدون درز بر روی سطوح بتنی، سیمانی و پلیمری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به دلیل داشتن مقاومت شیمیایی بسیار بالا در برابر محلول‌های اسیدی، قلیایی، نمک‌ها، حلال‌ها و روغن‌های پایه نفتی و آروماتیک، گزینه بسیار مناسبی جهت پوشش دهی کف سازه‌های مختلف می‌باشد. کفپوش پلی یورتان برپایه رزین دوجزئی پلی‌یورتان الاستیک طراحی شده است که به عنوان لایه نهایی یکپارچه و بدون درز سیستم‌های پوششی کف، بر روی سطوح بتنی و سیمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. داشتن سازگاری بسیار بالا با انواع مختلف پرایمرها، بتونه‌ها و ماستیک‌ها از یک سو و دوام بسیار بالا از سوی دیگر، کاربرد این کفپوش را گسترده کرده است.

شما باید مزایای هر یک از انواع کفپوش های صنعتی را در نظر بگیرید، بلکه باید در نظر داشته باشید که در کوتاه مدت یا میان مدت به نگهداری کفپوش نیاز خواهید داشت. پس اکنون که رایج ترین کف‌پوش‌های صنعتی موجود و ویژگی‌های آن‌ها را می‌دانید، زمان آن فرا رسیده است که نیازهای خود را شناسایی کرده و موردی را از محصولات عرضه شده مانیسیل انتخاب کنید که به بهترین شکل با فضاهای مختلف سازگار است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *