0

زیباترین جاده های سوئیس برای دیدن

زیباترین جاده های سوئیس برای دیدن

در سرزمین کوچکی مانند سوئیس، داشتن کوه ها و مناظر طبیعی بسیار زیبا ممکن است توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. در تمامی این کشور زیبایی های طبیعی، قله های پوشیده از برف، دریاچه های دلپذیر، دره های زمردی رنگ، یخچال های طبیعی زرق و برق دار و … وجود دارند. سوئیس همانند تصویرش، مکانی خارج از یک افسانه به نظر می رسد و مکانی رویایی برای سفر است. در این مقاله قصد داریم که راجب زیباترین جاده های سوئیس سخن بگوییم.

زیباترین جاده های سوئیس

اگر شما به دنبال هیجان ‌های شدید و خطرناک هستید، مطمئناً از سفر به جاده های سوئیس بسیار برای تان  لذت بخش خواهد بود. سفر به سوئیس شما را به جاده‌ های طولانی و پر پیچ ‌و خمی می رساند. در این مطلب با ما همراه شوید تا زیباترین جاده های سوئیس را شناخته و با آشنایی کامل به این کشور رویای سفر کنید.

1. ماترهورن

یکی از بلندترین کوه های آلپ، کوهی به نام ماترهورن با قله نوک تیز (نماد سوئیس) می باشد. ارتفاع این کوه زیبا، 4478 متر بوده و در مرز ایتالیا واقع شده است. اولین صعود به این کوه مرتفع در سال ۱۸۶۵ با سقوط چهار کوهنورد در حین فرود به طرز غم انگیز و وحشتناکی پایان یافت. گردشگران می توانند در کنار این کوه به روستای زرمت (Zermatt) بروند و در دل طبیعت بکر بالا ترین سطح خدمات توریستی را دریافت کنند. اگر چه جاده رو به روی کوه یکی از زیباترین جاده های سوئیس می باشد اما جالب اینجاست که برای حفاظت از کیفیت هوا، حضور ماشین در این روستا ممنوع بوده و فقط سورتمه ‌هایی که توسط اسب ها کشیده می ‌شوند، وظیفه جا به‌ جایی اهالی روستا و توریست ها را به عهده خواهند داشت.

  • کسانی که علاقه مند سفر به سوئیس برای گردش هستند، می توانند به کمک تور سوئیس فرانسه به این کشور سفر کنند و لذت ببرند. در این تور، بازدید از زبیا ترین جاده های سوئیس یکی از اصلی ترین برنامه ها می باشد.

ماترهورن

2. خط راه آهن آلبولا/برنینا

یکی دیگر از زیباترین جاده های سوئیس، خط راه آهن آلبولا می باشد که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو شناخته شده است. این مسیر در سراسر مناظر آلبولا و برنینا امتداد خواهد یافت که 122 کیلومتر است و از میان 200 پل می گذرد. ساخت راه‌ آهن آلبولا در سپتامبر ۱۸۹۸ آغاز شده است و افتتاحیه آن در ۱ ژوئیه ۱۹۰۳ بود و گسترش آن به سنت موریتز در ۱۰ ژوئیه ۱۹۰۴ آغاز گردید. این راه آن با شکوه با ۵۵ پل و ۳۹ تونل و ۶۱٫۶۷ کیلومتر (۳۸٫۳۲ مایل)، یکی از زیبا ترین و باریک ترین راه آهن های جهان محسوب می شود. این قطار در تمامی فصول سال کار می کند اما در فصل تابستان، گردشگران مناظر زیبا تری را میتوانند مشاهده کنند.

خط راه آهن آلبولا/برنینا

3. گراند کانیون سوییس

گراند کانیون یک دره بسیار عمیق می باشد که توسط چمنزارهای وسیع و صخره های جنگلی پوشیده شده است. این دره بیش از ۱۰۰۰۰ شکل گرفته و امروزه گراند کانیون نه تنها یکی از زیباترین جاده های سوئیس محسوب می شود، بلکه مقصدی مطلوب برای گردشگران، کوهنوردان و دوستداران طبیعت خواهد بود. گردشگران می توانند در اینجا بین ماه‌ های می و اکتبر با قایق ‌های تندرو گشت و گذار کرده و یا یک قایق رانی در صخره های شیب دار گراند کانیون را تجربه کنند و لذت ببرند. تعداد زیادی از افراد پس از سفر به سوئیس، حتما به این دره خواهند رفت.

گراند کانیون سوییس

4. ایستگاه قطار جانگ فراو

ایستگاه قطار جانگ فراو واقع در پای قله جانگ فراو، توسط بزرگ‌ ترین یخچال طبیعی آلپ احاطه شده و پس از اتمام این ایستگاه، یکی از زیباترین جاده های سوئیس شناخته شده است. تعدادی رستوران و کافی‌ شاپ در این مکان هستند که در اطراف سایت مستقر شده اند که گردشگران می توانند برای خوردن نوشیدنی و غذا به این مکان ها عالی بروند. تونل های ایستگاه جانگ فراو، این مکان را به سایر جاذبه های کنار آلپ وصل خواهند کرد. اگر در سفر به سوئیس وقت کافی داشته باشید، می توانید به دیدن قصر یخی و دروازه یخی در این منطقه بروید و تجربه ای به یاد ماندنی را برای خودتان رقم بزنید.

5. جاده فورکا

جاده فورکا در رشته کوه‌ های آلپ سوئیس واقع شده است و دارای ۲۴۲۹  متر ارتفاع می باشد. از جمله دلایلی که بسیاری از گردشگران به رانندگی در این جاده رویایی علاقه مند هستند، مسیر پر پیچ خم سر سبز و پر برف این جاده خواهد بود که منظره ای فوق العاده را رقم می زند. نکته جالب در مورد این جاده زیبا، این است که یکی از لوکیشن ‌های اصلی فیلم جیمز باند، گلد فینگر می باشد. بنابراین اگر می خواهید در یکی از زیباترین جاده های سوئیس رانندگی کنید، ما به شما این جاده دلنشین را پیشنهاد می کنیم.

جاده فورکا

6. گذرگاه سنت برنارد

یکی از زیباترین جاده های سوئیس، گذرگاه سِنت برنارد است که یکی از قدیمی ‌ترین گذرگاه آلپ غربی و سومین گذرگاه مرتفع سوئیس محسوب می شود. در مرتفع ‌ترین قسمت این جاده، مهمان ‌سرای سنت برنارد قرار گرفته است. یکی از ویژگی های بسیاری از تور ها، بازدید از این گذرگاه زیبا و دلنشین خواهد بود.

گذرگاه سنت برنارد

جمع ‌بندی

در سراسر اروپا، جاده های خطرناک بسیاری وجود دارد که زیبا و جذاب هستند. رانندگانی که هیجان‌ طلب می باشند، می توانند از زمانی که به اروپا به خصوص سوئیس سفر کردند، در این جاده های زیبا رانندگی کنند. برای گشت و گذار در سوئیس دیگر لازم نیست نگران باشید چون ما با این مقاله به شما زیباترین جاده های سوئیس را معرفی کردیم تا بتوانید با آن ها آشنا شوید. همچنین در این کشور زیبا، دریاچه ها و کوه های زیادی وجود دارند که در هر فصل از سال زیبا و دلنشین اند. شما می توانید با کمک قله های کوهستانی پوشیده از برف و اسکیت روی یخ دریاچه ها تا پیاده روی در مزارع سبز، سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز را تجربه کنید و لذت ببرید. کسانی که علاقه مند به گشت گذار در این کشور هستند، هرگز با کمبود مکان تفریحی مواجه نخواهند شد. امیدواریم با مطالعه این مقاله از جاذبه ها و زیباترین جاده های سوئیس لذت کافی را برده باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *