0

لیست دستگاه های خط تولید نایلون و نایلکس⭐️پرشین پلن

لیست دستگاه های خط تولید نایلون

حتما می‌دانید که راه‌اندازی خط تولید نایلون و نایلکس به علت مصرف بالای این محصولات در زندگی روزمره، سود مناسبی برای کارفرما خواهد داشت. در واقع تولید نایلون و نایلکس برای افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری یا کارآفرینی هستند، یک انتخاب ایده‌آل به نظر می‌رسد. برای راه‌اندازی این خط تولید لازم است قبل از هر چیزی با دستگاه‌ های تولید نایلون و نایلکس آشنا شوید.

 تهیه لیستی از دستگاه‌ های تولید نایلون و نایلکس به شما کمک می‌کند که در مصرف سرمایه موجود محتاطانه‌تر عمل کرده و کسب و کار خود را بر اساس نظم و اصول راه‌اندازی کنید. در ادامه به اختصار این دستگاه‌ها و تجهیزات را معرفی خواهیم کرد. با توجه به سازوکار مختلف هر دستگاه و عملکرد تعریف شده برای آن شناخت این تجهیزات برای راه‌اندازی خط تولید ضروری است.

انواع دستگاه‌ های تولید نایلون و نایلکس

انواع نایلون و نایلکس توسط دستگاه‌های خاصی تولید می‌شوند. با توجه به اینکه نایلون‌ها انواع مختلفی دارند، انتظار می‌رود که دستگاه‌های تولیدکننده این محصولات پلاستیکی نیز متنوع باشند. به همین خاطر برای راه‌اندازی یک خط تولید کامل باید لیست کاملی از دستگاه‌ های تولید نایلون و نایلکس را در اختیار داشته و برای تهیه آن‌ها اقدام کنید.

فرآیند کلی تولید نایلون به این صورت است که دستگاه‌های تولید، نایلون را به صورت رولی تولید کرده و در مراحل بعد دستگاه‌های دوخت و پانچ، با استفاده از نایلون‌های رولی انواع کیسه‌های نایلون دسته‌دار و بدون دسته را تولید می‌کنند. این فرآیند توسط چند دستگاه انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

دستگاه تولید نایلون معمولی

اولین دستگاه از لیست دستگاه‌ های تولید نایلون و نایلکس یک دستگاه اکسترودی است که با استفاده از قالب، مواد اولیه  گرانولی و کمپرسور هوا، نایلون را به صورت رولی و در عرض‌های مختلف تولید می‌کند. این دستگاه با توجه به نوع نایلون در مدل‌های مختلف با ظرفیت و ابعاد متفاوت عرضه می‌شود. به عنوان مثال: طبیعی است که دستگاه تولید نایلون فریزر ابعاد کوچکتری نسبت به کیسه‌های نایلون بزرگتر دارد.

دستگاه تولید نایلون گلخانه‌ای

نوع دیگری از دستگاه تولید نایلون است که از تکنولوژی ساده‌ای برخوردار است و با تولید فیلم پلی‌اتیلنی در ضخامت و عرض مختلف به تولید نایلون گلخانه‌ای می‌انجامد. این نوع نایلون ضمن ایجاد عایق حرارتی برای گلخانه‌ها برای بسته‌بندی میوه و تره بار نیز بهینه شده است.

دستگاه دوخت نایلون

همانطور که اشاره کردیم برای تولید کیسه فریزر، نایلون‌های زباله و انواع نایلون‌های دسته دار از رول‌های نایلون تولید شده‌اند، به یک دستگاه دوخت احتیاج داریم. دستگاه دوخت نایلون از بین دستگاه‌های تولید نایلون و نایلکس دقیقا برای این منظور بهینه شده است. عملکرد دستگاه دوخت بدین صورت است که رول نایلون درون دستگاه قرار می‌گیرد و دستگاه بر اساس شکل مورد نظر به صورت خودکار دوخت را انجام می‌دهد. دستگاه دوخت به صورت یک طبقه و دو طبقه برای دوخت هم‌زمان دو یا چهار رول نایلون وجود دارد. این دستگاه برای دوخت نایلون‌هایی با عرض ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر بهینه شده است.

دستگاه پانج

یکی دیگر از دستگاه‌های تولید نایلون و نایلکس دستگاه پانج نام دارد. وجود این دستگاه نیز در خط تولید نایلون و نایلکس ضروری است. کارایی آن بدین صورت است که نایلون‌ها پس از دوخته شدن در دستگاه دوخت، وارد این دستگاه می‌شوند تا دسته کیسه‌های نایلون روی آن‌ها پانچ شود.

دستگاه استرچ

دستگاه استرچ برای بسته بندی کالاها و بسته های مختلفی که برای وکیوم شدن به نایلون استرچ احتیاج دارند، استفاده می‌شود. این دستگاه در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیاز کاربری مدل مناسبی انتخاب کنید. دستگاه تولید فیلم استرچ در دو مدل دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. با توجه به تولید مکانیزه محصولات، نوع مکانیکی آن مناسب تر است.

دستگاه شیرینگ

از دیگر دستگاه‌های تولید نایلون و نایلکس می‌توان به دستگاه شیرینگ پک اشاره کرد. این دستگاه با استفاده از حرارت، نایلون شیرینگ را به بدنه محصول و بسته‌های مختلف می‌چسباند. این دستگاه نیز در دو مدل اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک عرضه می‌شود.

دستگاه پرفراژ

دستگاه پرفراژ نایلون و نایلکس همانطور که از نام آن مشخص است برای ایجاد پرفراژ روی نایلون‌هایی نظیر سفره یکبار مصرف، کیسه فریزر، کیسه زباله و غیره استفاده می‌شود. همچنین این دستگاه برای دوخت برخی از نایلون‌ها مانند کیسه زباله نیز کاربرد دارد. این دستگاه در دو مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک عرضه می‌شود. مدل نیمه اتوماتیک آن به یک اپراتور نیاز دارد اما سرعت عملکرد آن از دستگاه پرفراژ تمام اتوماتیک بیشتر است.

دستگاه پرفراژ

 

ضرروت داشتن طرح توجیهی

اگر قصد دارید خط تولید نایلون و نایلکس را راه اندازی کنید، باید این نکته را در نظر بگیرید که با وجود مصرف بالای نایلون رقبای زیادی در این حوزه فعالیت دارند‌. به همین خاطر باید نایلون‌های تولیدشده خود را با قیمت تمام‌شده کمتری عرضه کنید تا ضمن جذب مشتری به سوددهی برسید.  برای رسیدن به این هدف، تهیه دستگاه‌های تولید نایلون و نایلکس اتوماتیک و باکیفیت اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر این‌ها در راه اندازی خط تولید نایلون یک نکته مهم وجود دارد. اگر قصد دارید این کسب و کار را به صورت صنعتی شروع کنید، طبیعتا به مجوز احتیاج دارید. برای دریافت مجوز نیز باید طرح توجیهی نایلون داشته باشید. طرح توجیهی در واقع همان نقشه راه یا برنامه شما است که باید آن را برای مراجع ذی ربط مطرح کنید.

داشتن طرح توجیهی به شما کمک می‌کند که تمام برنامه‌ها، عوامل موثر بر رشد کسب‌وکار و هر آنچه مربوط به آن است را با زبانی ساده برای سازمان‌های مربوطه جهت دریافت مجوز شرح دهید. طرح توجیهی قابل سفارش این امکان را برایتان فراهم می‌سازد که یکی از مراحل دریافت مجوز را به راحتی پشت سر گذاشته و تمرکز خود را به تهیه دستگاه‌های تولید نایلون و نایلکس معطوف کنید.

جمع بندی

همانطور که تا اینجا متوجه شدید راه اندازی خط تولید نایلون و نایلکس به دلیل میزان مصرف بالای این محصولات با سوددهی قابل توجهی همراه خواهد بود. این کسب و کار با توجه به اصول و مزایای آن یک انتخاب ایده آل برای کارآفرینی محسوب می‌شود. برای این منظور باید لیستی از دستگاه‌های تولید نایلون و نایلکس را تهیه کنید؛ در نهایت پس از خرید تجهیزات و مواد اولیه لازم به دنبال دریافت مجوز باشید. برای دریافت مجوز باید طرح توجیهی خود که شامل شرح کاملی از برنامه و اهداف شما است را به سازمان‌های مربوطه ارائه دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *