0

جدید ترین روش های درمان شوره سر | دلایل مختلف شوره موی سر

شوره سر از جمله مسائلی است که رواج زیادی در بین افراد و سنین مختلف دارد. در واقع شوره سر به عنوان نوع خفیفی از درماتیت سبورئیک محسوب می شود که در سطح وسیع و با عوارض بیشتری رخ می دهد. شوره موی سر هر چند ممکن است ناخوشایند باشد ولی عوارضی را به دنبال ندارد و به راحتی با روش های خانگی و درمانی می توان این مشکل را بر طرف کرد. با خرید انواع شامپو مو با خاصیت ضد شوره از فروشگاه های معتبر مثل فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی نیروان می توانید با این مشکل مقابله نمائید.

شوره مو سر

حتما تا به حال شما هم بر روی لباس خود و یا دیگران ذره های کوچک و سفید رنگ را مشاهده کرده اید این ها همان شوره سر هستند که در بسیاری از افراد دیده می شوند. تنها مشکلی که این شوره ها می تواند ایجاد کند به لحاظ زیبایی و نظافت است و نمی توان از شوره مو سر ترس داشت چرا که مشکلات عمیق و جدی برای شما به دنبال نخواهد داشت. کافی است روش های درمان را یاد بگیرید و این شوره ها را از سر خود دور کنید

برطرف کردن شوره سر – چرا سر شوره میزند؟

پوست سر به مانند سایر پوست های بخش های مختلف بدن در سطح خود از سلول هایی تشکیل شده است. این سلول ها پس از مدت زمان مشخصی می میرند و بر روی پوست تجمع می کنند. تجمع سلول های مرده برای همیشه باقی نمی ماند چرا که بر اثر ایجاد سلول های جدید، سلول های قدیمی شروع به ریزش می کنند که در این صورت شاهد وقوع شوره سر خواهیم بود. شوره سر نمی تواند موجب مشکلات حاد شود ولی در برخی موارد امکان دارد که سبب خارش پوست سر نیز شود. وقوع شوره مو سر محدود به سن خاصی نیست اما در افراد جوان و میانسال بیشتر دیده می شود. با توجه به نوع شوره موی سر که می تواند خشک و یا چرب باشد می توان برای برطرف کردن شوره سر اقدامات لازم را انجام داد.

فرق شوره و پوسته سر

پوسته سر و شوره موی سر با این که دو مقوله متفاوتی هستند اما در برخی موارد به دلیل مشابهت هایی که دارند یکسان در نظر گرفته می شوند این دو در خارش و ریزش پوست مشابه هستند. اما در پوسته پوسته شدن، پوست دچار التهاب شده و به دنبال آن منجر به ریزش خواهد شد. اما در شوره تجمع سلول های مرده به دلیل چربی زیاد عامل ریزش پوسته خواهد بود.

شوره مو سر بدلیل کمبود کدام ویتامین است؟

از سوی پژوهشگران و متخصصان تاکنون دلیل شوره سر، رژیم غذایی نامناسب عنوان نشده است. اما برخی از مواد غذایی می تواند شوره موی سر را تشدید کند که از جمله آن ها می توان به رژیم های غذایی با چربی اشباع شده زیاد اشاره کرد که چربی بدن را افزایش می دهد. در میان انواع ویتامین ها، کمبود ویتامین های خانواده ب می تواند در تشدید شوره سر نقش داشته باشد لذا مصرف ویتامین ب کمپلکس توصیه می شود این ویتامین در غذاهایی نظیر جو، برنج، موز و تخم مرغ وجود دارد.

آیا شوره موی سر باعث ریزش موی سر می شود؟

شوره سر به تنهایی نمی تواند عاملی برای ریزش مو باشد هر چند ممکن است که در کنار هم رخ دهند. گفته شد که در مواردی ممکن است که شوره موی سر موجب ایجاد خارش پوست شود. لذا در صورتی که به دنبال آن پوست خراش داده شود ممکن است که فولیکول های مو آسیب ببیند و در نتیجه ریزش مو را به دنبال خواهد داشت.

درمان شوره موی سر با روش های خانگی

برای بهبود شوره موی سر می توانید از راهکارهای خانگی نیز بهره برد. برای همین منظور مالش پوست سر با برخی از انواع روغن مو از جمله روغن گیاهی و یا سرکه سیب می تواند مناسب باشد. در مورد این راهکارها با پزشک خود نیز مشورت کنید.

درمان شوره خشک

یکی از شوره های رایج، شوره خشک سر است. به طور معمول این نوع شوره در فصل زمستان رواج بیشتری دارد. زمانی که با سرما و گرما در محیط های مختلف روبرو می شوید پوست بیشتر در معرض خشک شدن قرار می گیرد. شستن زیاد مو با آب داغ نیز می تواند خشکی پوست سر را به دنبال داشته باشد. این نوع پوسته ها سفید و ریز می باشند و می تواند خارش خفیفی نیز ایجاد کند. برای درمان شوره خشک می توان از شامپوهای مرطوب کننده بهره گرفت . روش های درمان خانگی از جمله ماساژ با روغن نارگیل نیز می تواند مفید باشد.

درمان سریع شوره سر

برای درمان شوره موی سر می توان روش های مختلفی را انتخاب کرد. برخی از شوره ها با تغییر سبک زندگی، برخی با روش های درمان خانگی و برخی نیز با استفاده از شامپوهای ضد شوره درمان می شود. در صورت داشتن شوره موی سر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با توجه به شرایط شما بهترین درمان را تجویز کند. برای درمان سریع شوره موی سر موارد ذیل می تواند مفید باشد.
کنترل استرس: استرس می تواند مشکلات زیادی برای پوست و مو ایجاد کند با کنترل استرس می توانید میزان شوره موی سر را کاهش دهید.
شانه زدن: شانه زدن مرتب و منظم می تواند سلول های مرده را از بین ببرد و موهای سالمی خواهید داشت.
پرهیز از استفاده از برخی مواد شیمیایی: استفاده از برخی شامپوهای ضد شوره به دلیل داشتن ترکیبات نامناسب برای موی شما ممکن است شوره سر را تشدید کند لذا شناخت شامپوی مناسب حائزاهمیت است. همچنین از رنگ کردن مداوم موها و استفاده از اسپرهای و ترکیبات شیمیایی مختلف برای موها پرهیز کنید.
شست و شوی مرتب موها: با توجه به نوع موی خود که خشک، متوسط یا چربی است موهای خود را به صورت مرتب شست و شو دهید تا از تجمع آلودگی ها جلوگیری شود. با انجام شستشوی صحیح مو ها می توانید به درمان شوره سر و دیگر مشکلات پوست و مو بسیار کمک کنید.

شامپوی ضد شوره: در صورتی که شوره موی سر شما خفیف است توصیه می شود که از شامپوهای ضد شوره با ترکیب کلیمبا و سلنیوم سولفاید استفاده کنید. پیش از استفاده از این شامپو با برس شوره سر خود را کاهش دهید تا اثر شامپو بیشتر شود.
شوره موهای چرب
در موهای چرب نیز وقوع شوره رواج داد، در این موها چربی زیادی بر روی سطح پوست سر تولید و انباشته می شود که می تواند موجب تحریک پوست سر و ایجاد شوره شود. پوسته این نوع شوره از شوره خشک بزرگتر است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *