0

تفاوت تشک طبی و تشک طبی فنری

تفاوت تشک طبی و تشک طبی فنری

همان طور که می‌دانید امروزه برای داشتن یک خواب راحت پس از مشغله‌های کاری و همچنین استراحت دادن به کمر با انواع مختلفی از تشک طبی و فنری مواجه می‌شویم. هر کدام از این مدل‌ها، ویژگی و مشخصات فنی خاص خود را دارند و دارای یکسری نقاط ضعف و قوت نیز می‌باشند.

معمولا یکی از سوالات رایجی که بسیاری از متقاضیان در هنگام خرید با آن مواجه می‌شوند این است که تشک طبی چگونه تشکی است؟ یا این که نوع طبی با تشک طبی فنری چه تفاوتی دارد؟. قبل از پاسخ دادن به این قبیل از سوالات، لازم است که قدری در مورد چیستی این دو مدل صحبت نماییم تا با آشنا شدن با خصوصیات و ویژگی هر کدام، بیشتر به تفاوت موجود پی ببریم.

تشک طبی چیست ؟

تشک طبی در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع مدل تشک موجود در بازار است. از آنجایی که از مفصل‌ها و اندام‌های حرکتی بدن حمایت و پشتیبانی می‌کند، به تشک ارتوپدی نیز شهرت دارد. این مدل از تشک دارای ساختاری از چند لایه سفت اسفنج است و برای افراد سالمند و کسانی که از بیماری‌های عضلانی و اسکلتی رنج می‌برند بسیاری مناسب می‌باشد.

تشک طبی چیست ؟

این نوع از تشک‌ها فاقد فنر هستند و از متریال مختلفی همچون اسفنج، فوم و یا یونولیت ساخته می‌شوند. تشک‌هایی با جنس مموری فوم‌دار نسبت به سایر متریال از دوام و کیفیت بالاتری برخوردار هستند. تشک طبی انواع مختلفی دارد که از مهمترین آن می‌توان اشاره‌ای به طبی فوم، طبی فنری، مموری فوم، هیبریدی و لتکس نمود. بین هر کدام از مدل‌های نامبرده از نظر کیفیت و مرغوبیت تفاوت‌هایی وجود دارد.

از مهمترین مزیتی که برای تشک یک نفره و یا دو نفره طبی می‌توان برشمرد، جنبه درمانی و پزشکی آن می‌باشد. افرادی که به دلیل آرتروز یا سایر امراض از مشکلات مربوط به ستون فقرات در عذاب هستند، تشک طبی می‌تواند بهترین مورد برایشان باشد. این تشک از نظر ساختاری به گونه‌ای است که با تسکین دادن به دردهای بدن و حذف هر گونه درد و رنج، خوابی سرشار از آرامش و آسایش به مصرف کنندگان هدیه می‌کند.

تشک طبی فنری چیست ؟

از دیگر مدل‌های پرفروش تشک می‌توان اشاره‌ای به تشک طبی فنری نمود. در حال حاضر از جدیدترین انواع تشک‌های موجود در بازار است و به دلیل طراحی خاص توانسته‌ در مدت زمان خیلی کوتاهی جای خود را در بین مصرف کنندگان پیدا نماید. از آنجایی که در هنگام خواب به طور کامل از ستون فقرات حمایت می‌کند موجب سلامتی هر چه بیشتر بدن می‌گردد. از این رو برای سالمندان و افرادی که با دردهای مفصلی به نوعی دست و پنجه نرم می‌کنند بهترین گزینه می‌باشد.

تشک طبی فنری چیست ؟

این نوع از تشک‌ها به لحاظ ساختاری همچون مدل‌های فنری می‌باشند. با این تفاوت که فنرها ضخامت بیشتری دارند و به دلیل لایه‌های بیشتری از اسفنج از مرغوبیت بالاتری برخوردار هستند. تشک طبی فنری نه خیلی سفت و نه خیلی نرم است. چنانچه حالتی استاندارد داشته باشند در مقایسه با سایر مدل‌های موجود دوام و استحکام به مراتب بالاتری دارند.

تفاوت تشک طبی و تشک طبی فنری

برای این که به تفاوت تشک طبی و تشک طبی فنری بیشتر پی ببریم و با ویژگی‌ و خصوصیات این دو مدل آشنا شویم، در بخش‌های قبل قدری در مورد ماهیت این دو به صورت خلاصه وار صحبت نمودیم. بین این دو مدل تفاوت‌هایی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند ما را در انتخابی مناسب با نیازمان یاری نماید. موارد زیر از مهمترین تفاوت بین تشک طبی و همچنین تشک طبی فنری می‌باشند:

ساختار

شاید بتوان گفت که ساختار داخلی از بارزترین تفاوت بین تشک طبی فنری و طبی بدون فنر است. تشک‌های طبی فنردار، از دو بخش فوم و فنر ساخته شده اند به همین دلیل ارتفاع بلندتری دارند. این در حالی است که تشک طبی بدون فنر از لایه‌ای ضخیم فوم و بدون فنر تشکیل شده، به همین دلیل ارتفاع آن کوتاه‌تر می‌باشد.

درجه سفتی و نرمی

یکی از عمده تفاوت بین این دو مدل می‌توان به درجه سفتی و نرمی اشاره کرد. همان طور که اشاره نمودیم، تشک طبی از دسته تشک‌های سفت و غیر انعطاف پذیر به حساب می‌آید. این در حالی است که تشک‌های معمولی فنری به لطف داشتن فنر حالتی نرم و روان دارند. تشک طبی فنری که مدلی جدید‌تر است از نظر میزان سفتی بین این دو مدل قرار دارد، یعنی نه خیلی سفت و نه خیلی نرم است. در واقع تشک طبی فنری از این لحاظ حالتی متعادل دارد.

قیمت

بین این دو مدل از نظر هزینه و قیمت تفاوت‌های آشکاری وجود دارد. قیمت تشک بسته به فاکتورهایی همچون یک یا دو نفره بودن، نوع متریال به کار رفته، برند، کارخانه سازنده و … متفاوت می‌باشد. اما با وجود این که تشک طبی فنری، کیفیت خوبی دارد و از ماندگاری و طول عمر بالاتری برخوردار است، با قیمتی مناسب‌تر و اقتصادی‌تر نسبت به تشک طبی به بازار ارائه می‌گردد.

تنوع

این دو از نظر طرح، ساختار و … در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. اما با این حال، تشک طبی فنری در مقایسه با نوع طبی بدون فنر از تنوع بالاتری برخوردار است. البته تصمیم برای انتخاب تشکی مناسب بستگی به عوامل متعددی از جمله وزن، سلامتی ستون فقرات، درجه انعطاف پذیری تشک و … دارد.

تنوع

طول عمر

ماندگاری و طول عمر از دیگر تفاوت بین تشک طبی و تشک طبی فنری است. هر چه کیفیت و مرغوبیت جنس به کار رفته در ساختار تشک بهتر باشد، یقینا از عمر و دوام بالاتری برخوردار خواهد بود. البته علاوه بر جنس، مراقبت‌های فردی نیز به طور مستقیم بر روی کیفیت عمر محصول تاثیر می‌گذارد. اما با این حال، تشک طبی فنری در مقایسه با تشک طبی دوام بالاتری دارد و بیشتر عمر می‌کند.

وزن

وزن افراد از دیگر آیتم‌هایی است که با کمک آن می‌توان دو تشک طبی و تشک طبی فنری را باهم مقیاسه نمود. برای آن دسته از افرادی که وزن زیادی دارند، تشک طبی گزینه‌ای مناسب می‌باشد. افراد با وزن بالا، به علت سفت بودن تشک طبی در بخش بالایی قرار می‌گیرند. اما تشک‌هایی که در ساختار خود دارای فنر هستند، با قرار گیری افراد چاق بر روی آن، به داخل و وسط فرو می‌رود.

وزن

وضعیت جسمانی افراد

بین تشک طبی و تشک طبی فنری از نظر شرایط جسمانی افراد نیز تفاوت وجود دارد. برای آن دسته از افرادی که بنا به دلایلی با مشکلات اسکلتی، عضلانی، حرکتی و ستون فقرات دست و پنجه نرم می‌کنند، تشک طبی به علت سفت بودن و انعطاف پذیری پایین‌تر توصیه می‌گردد. اما تشک طبی فنری برای افرادی که مشکلات خاصی دارند موردی مناسب نمی‌باشد.

میزان لرزش

میزان لرزش از جمله آیتم‌هایست که در هنگام خرید به خصوص تشک دو نفره، در نظر گرفته شود. تشک باید به گونه‌ای باشد که انتقال لرزش و جا به جایی در آن در پایین‌ترین حد ممکن قرار بگیرد. طوری که با کمترین جا به جایی تکان نخورد. اما در هنگام قیاس، بین این دو تشک نیز تفاوت دیده می‌شود. تشک طبی فنری ارتعاش پایین‌تری دارد و در مقایسه با تشک طبی کمتر تکان می‌خورد.

راحتی

از دیگر عوامل موثر در انتخاب یک تشک مناسب این است که افراد با هر شرایط بدنی که دارند بر روی آن راحت باشند. در تشک طبی فنری به دلیل فنرهای استاندارد و استفاده از مموری فوم، بدن افراد خیلی سریع به خود حالت می‌گیرد. از این رو حداکثر راحتی و آسایش را برای افراد فراهم می‌آورد.

خرید تشک طبی و فنری

ما در این مطلب به تفاوت بین تشک طبی و تشک طبی فنری پرداختیم. تفاوت بین این دو موجب شده تا افراد در هنگام خرید آیتم‌های زیادی را در نظر بگیرند و از زوایای مختلفی این دو را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند. در چنین حالتی خریداران آگاهانه و با اطمینان کامل می‌توانند برای خرید اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع تشک می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

09355800167 – 02632828290 – 02632828293

Chandsoo.com

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *