2

بهترین مودم سیم کارت خور ارزان قیمت کدام است؟

ارزان ترین مودم سیم کارت خور

زندگی انسان با ظهور اینترنت کاملاً دگرگون شده است. با گسترش و پیشرفت این فناوری و باز شدن پای اینترنت به تک تک خانه‌ها، شهرها و کشورها، سبک زندگی، تفکر و دغدغه‌ها تغییر کرده است. همچنین دنیای اقتصاد، تجارت، سیاست، بازاریابی و فروش، دنیای اخبار و رسانه و تمام جوانب زندگی بشر دستخوش تغییر شده است. اینترنت در دنیای امروزی تبدیل به جزء تفکیک نشدنی از زندگی ما انسان‌ها شده؛ به طوری که تصور قطع شدن اینترنت حتی برای چند دقیقه، می‌تواند روان هر انسان مدرن امروزی را به هم بریزد! برای دسترسی راحت‌تر به اینترنت، می‌توان از مودم‌های سیم کارت خور استفاده کرد. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم در مورد ارزان ترین مودم سیم کارت خور صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تجهیزات پیشرفته و به‌روز اینترنتی

برای عقب نماندن از غافله زندگی اینترنتی ناچار هستیم از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات اینترنتی و ارتباطی استفاده کرده و با آن‌ها آشنا باشیم. چه کاربر معمولی باشید، چه صاحب یک شرکت و هولدینگ بزرگ، اگر از آخرین تجهیزات و فناوری‌ها در زمینه اینترنت استفاده نکنید، رقابت را به رقیبان و شرکای خود خواهید باخت.

انواع دسترسی به شبکه جهانی

در حال حاضر اینترنت به شیوه‌های مختلفی در دسترس مردم قرار می‌گیرد و مردم با استفاده از دیوایس‌ها و فناوری‌های مختلفی به شبکه جهانی وصل می‌شوند. با پیشرفت صنعت گوشی‌های همراه هوشمند از سال ۲۰۰۷، دسترسی و نیاز مردم به اینترنت تا همین امروز به طور فزاینده‌ای در حال گسترش بوده است. مردم امروزه می‌توانند با گوشی، تبلت، لپ تاپ، ساعت مچی و حتی نمایشگر خودروی خود به اینترنت متصل شده و کارهای خود را انجام دهند.

Wifi

یکی از راه‌های دسترسی به شبکه جهانی اینترنت از طریق مودم‌های ثابت و فناوری اتصال از راه دور یا همان وای فای است. امروزه در تمام خانه‌ها و اداره‌ها و شرکت‌ها می‌توانید انواع و اقسام مودم‌های ثابت را ببینید که به جزء لاینفکی از دکوراسیون اتاق‌ها و میزکار‌ها تبدیل شده‌اند.

Wifi مخفف کلمه Wireless Fidelity به معنی وفاداری اینترنتی است. مفهوم آن دسترسی به اینترنت به صورت بی سیم است؛ اما شیوه‌های دیگری نیز به جز اینترنت ثابت برای دسترسی به شبکه جهانی اینترنت وجود دارد.

3G,4G,5G

نوع دیگر دسترسی به شبکه جهانی اینترنت از طریق اینترنت همراه و تحت تکنولوژی 3G (Third Generation Networks)، 4G (Fourth Generation Networks) و 5G (Fifth Generation Networks) است.

برای دسترسی به اینترنت همراه، دیوایس‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید از طریق تلفن همراه هوشمند، تبلت و مودم‌هایی که مخصوص این کار طراحی شده و سیم کارت خور هستند به اینترنت همراه وصل شده و کارهای آنلاین خود را انجام دهید.

انواع ارزان ترین مودم سیم کارت خور

گستردگی و نیاز دائمی به استفاده از اینترنت و اهمیت آنلاین ماندن، منجر به طراحی مودم‌هایی سیم کارت خور شد تا همواره و حتی در حین حرکت، دسترسی ما به شبکه جهانی اینترنت را فراهم کنند. شاید از خودتان بپرسید که تا زمانی که تبلت و موبایل‌مان در جیبمان است، چه نیازی به مودم سیم کارت خور داریم؟

البته که با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز می‌توان به اینترنت متصل شد؛ اما محدودیت‌هایی نیز در این باره وجود دارد. قطعاً ساخت یک دستگاه جیبی که برای کار کردن تنها نیاز به یک سیم کارت دارد، تا در هر مکانی به اینترنت دسترسی داشته باشیم، جزء آن دسته از اختراعات دوست داشتنی، هیجان انگیز و فوق‌العاده نسل بشر است. چه چیز بهتر از اینکه هر کجا که می‌رویم اینترنتمان هم با ما همراه باشد؟

محدودیت‌های استفاده از موبایل به جای مودم سیمکارت خور و مزایای استفاده از مودم سیم کارت خور:

با توجه به فناوری که در توسعه شبکه اینترنت همراه به کار رفته است، این قطعه جریان بسیار زیادی از باتری گوشی می‌کشد. اگر قصد شما آنلاین بودن به صورت ۲۴ ساعت شبانه‌روز است، باید یک پاوربانک ۳۰.۰۰۰ آمپرساعتی نیز با خود به هرجایی که می‌روید حمل کنید. دلیل آن این است که گوشی شما در حالت صفحه نمایش روشن و دیتای سیمکارت روشن، حداقل به روزانه ۴ الی ۵ بار شارژ کردن نیاز پیدا خواهد کرد.

ضمن اینکه تکرار این روند باعث تحلیل رفتن و فرسودگی بیش از حد و پیش از موعد باتری گوشی‌تان می‌شود و هزینه‌ای بیشتر از خریداری ارزان ترین مودم سیم کارت خور، روی دست شما خواهد گذاشت. در مقام مقایسه، روشن بودن وای فای گوشی بسیار بهتر و اقتصادی‌تر از روشن بودن دیتای سیمکارت است.

مودم‌های سیم کارت خور صرفاً برای همین کار ساخته شده‌اند و تجهیزات اضافی با خود ندارند. به همین دلیل با یکبار شارژ شدن می‌توانند یک شبانه روز پاسخگوی نیازهای اینترنتی شما باشند.

مورد دوم مربوط به هم‌رسانی (Sharing) اینترنت است. حالتی را تصور کنید که علاوه بر گوشی، روی لپ تاپ یا دیوایس‌های دیگر خود نیز نیاز به اینترنت دارید، یا در یک محیط کاری که دسترسی به اینترنت ثابت امکان‌پذیر نیست، ناچار هستید از طریق اینترنت همراه به شبکه جهانی متصل شوید، راهکارتان چیست؟ یک گوشی موبایی یا تبلت به منظور این کار برای محیط کار خود خریداری می‌کنید؟

مودم‌های همراه به صورت بی سیم (Wifi)، اینترنت را در اختیار ۳۲ نفر و بیشتر، آن هم بدون افت کیفیت دسترسی قرار می‌دهند. هر شخصی که در اتاق حضور دارد، با روشن کردن وای فای گوشی و لپ تاپ خود به راحتی به اینترنت متصل خواهد شد. باتری گوشی موبایلی که هم دیتا و نقطه اتصال آن برای دسترسی بیش از ۱ نفر به اینترنت روشن باشد، نهایتاً چند ساعت دوام می‌آورد؟

در نهایت، می‌توان ۵ نکته زیر را درباره مزیت استفاده از مودم‌های سیم کارت خور بیان کرد:

  • پشتیبانی همزمان از چندین کاربر برای دسترسی به اینترنت
  • برخورداری از آخرین نسل فناوری اینترنت همراه مانند مودم‌های نسل چهارم، مودم‌های Cat6 و مودم‌های 5G
  • در دسترس بودن در هنگام مسافرت یا بیرون از منزل
  • جلوگیری از آسیب به باتری گوشی و خریداری و حمل پاوربانک (باتری بادوام بیشتر مودم در برابر گوشی هوشمند)
  • حمل آسان به دلیل وزن سبک و اندازه کوچک

اکنون که با مفهوم و مزایای استفاده از مودم‌های سیم کارت خور آشنا شدیم، وقت آن رسیده است تا با بهترین و ارزان ترین مودم سیم کارت خور بازار آشنا شویم.

۱. ارزان ترین مودم سیم کارت خور 4G تی پی لینک مدل TL-MR6400

ارزان ترین مودم سیم کارت خور TL-MR6400

اولین مورد از ارزان ترین مودم سیم کارت خور موجود در بازار، مودم 4G تی پی لینک مدل TL-MR6400 است. برند TP-Link یک برند شناخته شده و خوش سابقه در بازار تجهیزات رادیویی است که همواره مودم‌های باکیفیت و پرامکاناتی را روانه بازار می‌کند. این مودم‌ها می‌توانند تا چند سال پاسخگوی نیاز کاربران باشند.

مشخصات فنی دستگاه:

  • نوع اتصال: بی‌سیم و باسیم
  • سرعت انتقال داده‌ها: ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه در حالت ۲.۴ گیگاهرتز
  • نوع آنتن: ۲ عدد آنتن داخلی Wi-Fi و ۲ عدد آنتن ماژولار (قابل جداسازی) ۴G LTE
  • گواهینامه‌‌ها: CE, FCC, RoHS
  • رابط‌ها: RJ-45 LAN، RJ-45 WAN/LAN، شیار سیم کارت
  • سایر تجهیزات و ویژگی‌ها: دارای قابلیت QoS قابلیت‌های مدیریتی Access Control, Local Management, Remote Management Dynamic IP / Static IP / PPPoE / PPTP / L۲TP برای نوع اتصال WAN مدیریت دسترسی: Parental Control, Local Management Control, Host List, Access Schedule, Rule Management پشتیبانی از IPv4 و IPv6 امکان فعالیت در دو حالت روتر 3G/4G و روتر بی‌سیم

۲. مودم 4.5G ایرانسل مدل TF-i60 H1

مودم 4.5G ایرانسل مدل TF-i60 H1

دومین مودمی که قصد داریم در بین ارزان ترین مودم سیم کارت خور به شما معرفی کنیم، مودم 4.5G ایرانسل مدل TF-i60 H1 است. این مودم یکی از محصولات باکیفیت شرکت هواوی است که به نمایندگی شرکت ایرانسل در بازار ایران عرضه و پشتیبانی می‌شود.

مشخصات فنی دستگاه:

نوع اتصال: بی سیم

رابط‌ها: RJ-45 LAN، RJ-45 WAN/LAN، شیار سیم کارت

سرعت انتقال داده‌ها: ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دانلود

نوع آنتن: MIMO 4*4

شبکه‌های قابل پشتیبانی: 2G , 3G , 4G , 4.5G , TD-LTE

مشخصات فنی: Irancell TF-i60 H1 4G/4.5G/TD-LTE Modem With Twin TD-LTE ۴G/4.5G Irancell SIM

۳. ارزان ترین مودم سیم کارت خور ایرانسل مدل TK-2510

ارزان ترین مودم سیم کارت خور TK-2510

در ادامه معرفی ارزان ترین مودم سیم کارت خور به مودم ایرانسل مدل TK-2510 می‌رسیم. این مدل یکی دیگر از مودم‌های باکیفیت ایرانسل است که با پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه و TD-LTE پاسخگوی نیازهای شما برای آنلاین ماندن به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود.

شاید تنها نقطه ضعف این مودم، تعداد کم پورت‌های LAN آن باشد؛ جایی که تنها ۲ پورت لن برای این مودم در نظر گرفته شده است. بنابراین، برای اتصال تعداد بیشتری از سیستم‌ها به شبکه به صورت کابلی، باید از هاب و سوئیچ استفاده کرد. با این حال، شبکه بی سیم این مودم می‌تواند تا ۳۰ کاربر به صورت همزمان، سرویس‌دهی ‌کند.

مشخصات فنی دستگاه:

وزن: ۴۰۰ گرم

نوع اتصال: بی سیم – با سیم

رابط‌ها: شیار کارت حافظه MicroSD، RJ-45 LAN

سرعت انتقال داده‌ها: دانلود تا ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه، آپلود تا ۳۰ مگابیت بر ثانیه

نوع آنتن: داخلی

امنیت شبکه وای فای: WEP – Open WEP – WPA/PSK – WPA2/PSK – پشتیبانی از TKIP و AES برای رمزنگاری در حالت WPA/WPA2

محدوده فرکانس کاری: B42 , B43

پشتیبانی از VPN و DHCP

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی در مورد اینترنت همراه و تجهیزاتی که ما را برای مدت زمان بیشتری نسبت به گوشی‌های هوشمند، آنلاین نگه می‌دارند، در اختیار شما قرار دهیم. ۳ مورد از ارزان ترین مودم سیم کارت خور در دسترس که در طی حضور چندین ساله خود در بازار ایران، امتحان کیفی خود را پس داده‌اند، خدمت شما معرفی شد. اگر تجربه کار با مودم‌های بهتری نسبت به آنچه معرفی شد را در همین رنج قیمت دارید، در قسمت نظرات ما را همراهی کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. services724.ir گفت:

    ممنون بابت مطلب خوبتون

    1. تاپ کوپن گفت:

      سپاس از لطف شما