0

۱۰ عطر ارزان قیمت مردانه با ماندگاری بالا

ارزانترین عطر مردانه

مردان علاقه دارند همیشه متفاوت و خاص باشند و این خاص بودن را به طرق مختلف به نمایش می‌گذارند. برخی به آراستگی و مرتب بودن موها و آرایش ریش، بیش از سایر موارد اهمیت می‌دهند؛ برخی هم به لباس‌ها و کفش‌های‌شان! در این بین هستند کسانی که صرف دوش گرفتن و پوشیدن لباس‌های روشن، تمیز و اتو شده را برای پاکیزگی و خاص بودن کافی می‌دانند. برخی از افراد اما با انتخاب ارزانترین عطر مردانه و تداوم در استفاده از آن، جلوه‌ای ماندگارتر از خاص بودن را به نمایش می‌گذارند.

در این مقاله روی حرف ما با آقایانی است که از بقیه باهوش‌تر بوده و ضمن بهره بردن از تمام موارد ذکر شده در پاراگراف بالا، خاص بودن خود را با استفاده از یک عطر خوشبو و مختص خودشان به همه نشان می‌دهند. با شنیدن کلمه عطر حتماً نام یک نفر از دوستان و آشنایان‌تان در ذهن شما تداعی شد که همیشه از یک عطر مخصوص به خود استفاده می‌کند، عطری که هر کجا، بوی آن را استشمام کنید، سریعاً به یاد شخص مورد نظر بیفتید و بگویید: از عطر فلانی!

معطر بودن، جلوه‌ای متفاوت از خاص بودن

شما نمی‌توانید همیشه یک مدل لباس بپوشید یا اینکه یک لباس را دائم بپوشید. شما نمی‌توانید برای سال‌ها از یک کفش استفاده کرده و همیشه یک مدل آرایش برای موها و ریش‌های خود داشته باشید. برای خاص بودن نیاز به تنوع خواهید داشت. همچنین عوامل مختلف مانند گذر زمان و بالا رفتن سن، باعث تغییر در سلیقه شما شده و به ناچار نوع لباس و کفش را تغییر داده و مدل موهای‌تان هم دچار تغییر خواهد شد.

شاید تنها اکسسوری که می‌توان برای یک عمر بدون تغییر دادن از آن استفاده کرد، عطری باشد که معرف حضور شما در آن مجلس است. یک عطر را می‌توان تا آخر عمر استفاده کرد، زیرا ذائقه بویایی انسان‌ها در گذر عمر به ندرت و خیلی سخت دچار تغییر می‌شود. یک عطر انتخاب کنید، بوی خاص آن را به یک برند برای خودتان تبدیل کرده و با بوی آن عطر، در ذهن دوستان و آشنایان خود به یادگار بمانید.

اگر بهترین تیپ ممکن را داشته باشید، گران‌ترین برند از لباس‌ها و کفش‌ها هم که پوشیده باشید؛ اما از یک عطر مردانه خوشبو استفاده نکنید، بوی بدن و عرق شما تصویری زشت و زننده را در ذهن دیگران بر جای خواهد گذاشت. حتماً شما هم افرادی را در اطرافیان خود می‌شناسید که همیشه سر و وضعی مرتب و آراسته دارند، اما بوی عرق و بدنشان شما را آزار داده و آن‌ها را تبدیل به فردی غیرقابل تحمل می‌کند!

تفاوت بین عطر و ادکلن

شاید این سوال که تفاوت بین عطر و ادکلن دقیقاً چیست، یک سوال مشترک در بین اکثر ما باشد. به راستی تفاوت عطر و ادکلن در چیست؟ از کدام یک استفاده کنیم و چرا؟

عطر یا پرفیوم (Perfume)

پرفیوم‌ها یا در اصطلاح عامیانه همان عطرها، بیشترین غلظت ممکن در بین تمام خوشبوکننده‌ها را دارند. در ترکیبات عطر از ۲۰ تا ۴۰ درصد اسانس روغنی معطر و خالص استفاده می‌کنند که باعث ماندگاری بالا می‌شود. اگر از عطر خود در ابتدای صبح استفاده کرده باشید، تا غروب که از سرکار برگردید، بوی آن را به وضوح خواهید شنید و احساسش خواهید کرد. پرفیوم‌ها به دلیل غلظت بالای اسانس روغنی به کار رفته در آن‌ها و همچنین میزان کمتر الکل استفاده شده، معمولاً بیشتر از ۸ ساعت ماندگاری داشته و خط بوی واضحی نیز بر جای می‌گذارند.

ادوپرفیوم‌ها (Eau De Perfume)

دسته‌ای دیگر از مواد خوشبوکننده برای بدن را خانواده ادوپرفیوم‌ها تشکیل می‌دهند. این مواد که به اختصار EDP شناخته می‌شوند، در ترکیبات سازنده خود حاوی ۱۵ الی ۲۰ درصد از اسانس روغنی معطر و خالص هستند. بنابراین غلظت و ماندگاری کمتری نسبت به عطر خواهند داشت. ادوپرفیوم‌ها معمولاً نهایت تا ۴ الی ۵ ساعت ماندگاری دارند؛ اما به دلیل پخش بوی رضایت بخش و همچنین قیمت کمتری که نسبت به عطرها دارند، بسیار مورد توجه هستند.

ادوتویلت‌ها (Eau De Toilette)

گروهی دیگر از مواد خوشبوکننده به ادوتویلت‌ها معروف هستند و با نام اختصاری EDT شناخته می‌شوند. ادوتویلت‌ها در مواد تشکیل دهنده خود حاوی ۵ الی نهایت ۱۵ درصد اسانس روغنی معطر و خالص هستند. به همین دلیل، نسبت به ۲ گروه قبلی ماندگاری و خط بوی بسیار کمتری دارند. در حالت نرمال می‌توان انتظار ماندگاری ۳ الی ۴ ساعته را از این مواد داشت. در این نوع از محصولات، معمولاً روی ترکیبات نت‌های ابتدایی تمرکز شده است تا در ابتدای استفاده باعث رضایت کاربران شود.

ادوکلن‌ها (Eau de Cologne)

دسته آخر از مواد خشوبوکننده موجود در بازار را گروه ادوکلن‌ها یا همان با اصطلاح ادکلن‌ها تشکیل می‌دهند و با نام اختصاری و تجاری EDCها شناخته می‌شوند. این دسته از محصولات خوشبوکننده حاوی مقادیر بسیار بالایی از الکل و تنها ۲ الی ۷ درصد از اسانس‌های روغنی معطر و خالص هستند. به همین دلیل نمی‌توان بیش از ۲ الی ۳ ساعت ماندگاری را از آن‌ها انتظار داشت. ادکلن‌ها به جهت پخش بوی خوب و بالایی که دارند و همچنین قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به خانواده عطر، توانسته‌اند جایگاه خوبی در بازار برای خود دست‌وپا کنند.

قطعاً تا به اینجا متوجه شدید که تفاوت بین عطر و ادکلن در چیست و چرا تفاوت قیمتی بالایی بین این دو محصول وجود دارد. اگر بخواهیم در یک جمله تفاوت عطر و ادکلن را خلاصه کنیم باید بگوییم؛ عطرها دارای ۲۰ الی ۴۰ درصد اسانس روغنی خالص بوده و قیمت و ماندگاری بالایی دارند. در سمت مقابل، ادکلن‌ها دارای ۲ الی ۷ درصد اسانس روغنی خالص بوده و در کنار پخش بوی بالا، قیمت مناسب‌تری دارند.

۳ نکته کاربردی در تست و انتخاب عطر ارزان با کیفیت بالا:

  • عطر را روی مچ دست و قسمت داخلی آرنج خود اسپری کنید؛
  • عطرها دارای نت‌های مختلف آغازین، میانی و پایانی هستند پس عجله نکنید و تمام نت‌های به‌کاررفته در عطر را به خوبی حس کنید؛
  • اگر هنوز عصر مخصوص به‌ خود ندارید و به قصد انتخاب و خرید عطر به مغازه می‌روید، با خودتان پودر قهوه به همراه داشته باشید. در فاصله بوییدن دو عطر مقداری پودر قهوه بو کنید تا مشام شما از عطر قبلی خالی شده و بتوانید تفاوت عطرها را درک نمایید.

حال می‌رسیم به قسمت جذاب ماجرا؛ معرفی ارزانترین عطر مردانه و ۱۰ مورد از محبوب‌ترین و معروف‌ترین رایحه‌ها مختص آقایان:

۱. عطر مردانه اینتسا مدل Gentleman (Intesa Gentleman For Men)

ارزانترین عطر مردانه Gentleman (Intesa Gentleman For Men)

  • نوع: ادو تویلت
  • نوع رایحه: شیرین – تند – گرم – خوراکی – طبیعت
  • ساختار رایحه: میوه ادویه وانیل چوب مرکبات گیاهان معطر چرم

رتبه اول ارزانترین عطر مردانه عطری از برند اینتسا است. اینتسا برندی آمریکایی و خوش‌نام در زمینه تولید و تجارت محصولات خوشبوکننده است. مدل جنتلمن این برند بوی تند و گرمی دارد و استفاده از این عطر در فصل‌های پاییز و زمستان توصیه می‌شود.

نت آغازین این عطر ارزان ترکیبی از بوی مرکبات است که انرژی و شادی‌بخش است. نت میانی این عطر از ترکیب جوز هندی و چوب صندل ساخته می‌شود و بوی تند و شیرین این ترکیب حس تازگی را به شما منتقل می‌کند. نت پایانی عطر اینتسا نیز از ترکیب چرم، گیاه پاتچولی و وانیل ساخته شده‌ است.

۲. عطر امپر پرایو مدل Chocolat

عطر امپر پرایو مدل Chocolat

  • نوع: ادوکلن
  • نوع رایحه: شیرین – گرم – طبیعت
  • ساختار رایحه: شکلات

در رتبه دوم ارزانترین عطر مردانه، امپر پرایو محصولی از کشور امارات قرار می‌گیرد که در زمینه صادرات عطر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نت آغازین این عطر ارزان ترکیبی از ترنج، گل و گریپ‌فروت است. نت میانی عطر امپر پرایو مدل چاکلت، ترکیبی از نارگیل، وانیل، چوب صندل و گل یاسمن است. در انتها نیز دانه تونکا، عنبر و مشک مواد تشکیل دهنده نت پایانی خواهند بود.

۳. عطر مردانه آنیل مدل One Million

ارزانترین عطر مردانه One Million

  • نوع: ادو پرفیوم
  • نوع رایحه: شیرین – گرم
  • کشور مبدا برند: ایران

عطری از مجموعه Beginning Collection که دارای نت آغازین گریپ‌فروت، نعناع و ماندارین، نت میانی رز، دارچین و ادویه‌جات و نت پایانی چرم، چوب صندل سفید، عنبر و نعناع اندونزیایی است.

۴. عطر مردانه ماریاژ مدل Mons Montis

Mons Montis

  • نوع: ادو پرفیوم
  • نوع رایحه: شیرین، تند، گرم، خوراکی، طبیعت، گل
  • ساختار رایحه: ادویه، چوب، گیاهان معطر، گل

چهارمین نمونه از ارزانترین عطر مردانه، عطری از برند ماریاژ است. کشور مبدأ این عطر خوشبو امارات بوده و دارای نوت آغازینی معطرشده به بوی ادویه‌جات، نت میانی میکس‌شده از چوب‌ها و گل‌ها و نت پایانی چوبی است.

۵. عطر مردانه شوینون

ارزانترین عطر مردانه شوینون

  • نوع: ادو تویلت
  • نوع رایحه: شیرین

مورد پنجم از لیست عطر ارزان مردانه، عطر شوینون است. کشور مبدأ برند این عطر فرانسه بوده و دارای نت آغازین ارتمیزیا، زیره سبز و دانه سرو کوهی، نت میانی زنبق، رز و یاس و نت پایانی خزه و تمشک است.

۶. عطر مردانه امپر مدل 6th Sense

امپر مدل 6th Sense

  • نوع: ادو تویلت
  • نوع رایحه: شیرین، تند، گرم، خوراکی، طبیعت
  • ساختار رایحه: میوه، ادویه، چوب، مرکبات، گیاهان معطر

ششمین مورد از عطر ارزان، عطری از برند امپر است. این عطر به خوبی حس ششم شما را تحریک می‌کند. 6th Sense بوی تند و گرمی دارد و برای استفاده در تمامی فصول سال پیشنهاد می‌شود. نت آغازین این عطر مرکبات، میوه و نت‌های گیاهی، نت میانی گیاه پاتچولی، چوب و ادویه و نت پایانی آن چوب سدر، عنبر و مشک است.

۷. عطر مردانه نوپرفامز مدل Cluedo Code Red

ارزانترین عطر مردانه Cluedo Code Red

  • نوع: ادو تویلت
  • نوع رایحه: تند، تلخ، گرم، خوراکی، طبیعت
  • ساختار رایحه: ادویه، چوب، گیاهان معطر

در رده هفتم از لیست ارزانترین عطر مردانه، عطری از برند نوپرفامز قرار دارد. اگر Cluedo Code Red را روی پوست یا لباس خود اسپری کنید، به‌سرعت متوجه بوی چوب سدر و مشک خواهید شد که پیام آور حس شادی و نشاط است. نت میانی این عطر رایحه‌های گرمسیری و اسطوخودوس و نت پایانی آن از ترکیب هل و فلفل سیاه تشکیل می‌شوند.

۸. عطر مردانه ماریاژ مدل Urban

ماریاژ مدل Urban

  • نوع: ادو پرفیوم
  • نوع رایحه: شیرین خنک خوراکی طبیعت گل
  • ساختار رایحه: چوب مرکبات گیاهان معطر گل

در ادامه لیست عطر ارزان مردانه به عطری از برند ماریاژ (Maryaj) برمی‌خوریم. ادوپرفیوم مردانه‌ی Urban یکی از محصولات موفق کمپانی ماریاژ است. نت آغازین این عطر لیمو و نارنج بوده که پیام‌آور حس طراوت و پاکیزگی است. نت میانی شامل گل‌های رز و یاسمین بوده در انتها با نوت‌های چوبی و عنبر، این ترکیب سحرآمیز کامل می‌شود.

۹. عطر مردانه امپر پرایو مدل Ethos

ارزانترین عطر مردانه Ethos

  • نوع: ادو تویلت
  • نوع رایحه: شیرین تند گرم خوراکی طبیعت گل
  • ساختار رایحه: چوب مرکبات خاک و زمین گیاهان معطر گل

نهمین نمونه از ارزانترین عطر مردانه موجود و در دسترس، مجدد عطری از برند موفق امپر پرایو است. اتوس بوی شیرین، تند و گرمی دارد و برای فصول پاییز و زمستان پیشنهاد می‌شود. نت آغازین شامل وی لیمو، گل شمعدانی و دانه‌ی درخت سرو، نت میانی از برگ درخت سدر، دانه‌ی انیسه، چوب سدر، اسطوخودوس و گیاه پاتچولی ساخته شده‌ و نت پایانی از عنبر، خزه‌ی اوک‌موس و مشک تشکیل می‌شود.

۱۰. عطر مردانه نوپرفامز مدل Silver Lace

عطر مردانه نوپرفامز مدل Silver Lace

  • نوع: ادو تویلت
  • نوع رایحه: شیرین، گرم، خوراکی، طبیعت، گل
  • ساختار رایحه: میوه، وانیل، مرکبات، گل

آخرین مورد از لیست ارزانترین عطر مردانه عطری از برند نوپرفامز است. اگر به‌ دنبال عطری برای هوای سرد زمستان و قیمتی مناسب هستید، Silver Lace می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. نت آغازین ترکیبی از گل یاسمین و پرتقال، نت میانی گل رز و عنبر و نت پایانی نیز وانیل و مشک است.

چه مجموعه‌هایی عطر ارزان مردانه با کیفیت بالا ارائه می‌دهند؟

در این قسمت 5 سایت برتر در زمینه ارائه عطر را عنوان کردیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مجموعه‌ها و همچنین گرفتن تخفیف از این وبسایت‌های بی‌نظیر کافیست روی نام هر کدام کلیک کنید. در رتبه اول کد تخفیف دیجی کالا می‌باشد. این مجموعه نام آشنا با ارائه بهترین عطرهای مردانه، کیفیت را به کاربران ارائه می‌دهد. پس از این فروشگاه اینترنتی برتر نوبت به بررسی یکی از زیر مجموعه‌های آن به نام دیجی استایل است که در ارائه عطرو ادکلن سابقه طولانی دارد. با ورود به کد تخفیف دیجی استایل، تمام کدهای این مجموعه را مشاهده کنید. بانی مد دیگر مجموعه‌ای است ک تخفیف‌های شگفت انگیز آن در تاپ کوپن وجود دارد. بیشترین نوع تخفیف‌های بانی مد، یکی بخر دو تا ببر است که شما می‌توانید تمام این پیشنهادات شگفت انگیز را در قسمت کد تخفیف بانی مد مشاهده کنید. فروشگاه برتر دیگری که در ارائه کد تخفیف حرف اول را میزند و همچنین با کیفیت‌ترین عطر و ادکلن را ارائه می‌دهد فروشگاه مدیسه است که با ورود به صفحه کد تخفیف مدیسه، تمام کدهای این مجموعه در دسترس شماست و در آخر رایا مکاپ یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی کل کشور برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی است که به صورت تخصصی عطرهای اورجینال را به کاربران ارائه میدهد. با کد تخفیف رایا مکاپ خریدی ارزان‌تر داشته باشید.

کد تخفیف دیجی کالا
کد تخفیف دیجی استایل
کد تخفیف بانی مد
کد تخفیف مدیسه
کد تخفیف رایا مکاپ

سخن پایانی

امیدواریم با شناختی که از انواع محصولات خوشبوکننده و غلظت اسانس روغنی خالص به‌کاررفته در آن‌ها به ‌دست آوردید، بتوانید انتخابی مناسب در بین انبوهی از برندها و بوهای مختلف داشته باشید. در این مقاله سعی شد ۱۰ مورد عطر ارزان مردانه مناسب برای فصول گرم و سرد پوشش داده شود. به نظر شما کدام عطر می‌تواند بهترین عطر مردانه باشد؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *