0

ارزان ترین سقف کاذب با کیفیت تضمینی

ارزانترین سقف کاذب با کیفیت تضمینی

امروزه سقف‌های کاذب را تقریباً در همه پروژه‌های ساخت و ساز و بازسازی ساختمانی مشاهده می‌کنیم. این روزها سقف‌های کاذب به دلیل زیبایی و البته مزایایی که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. با این حال، سوال‌هایی وجود دارد که در مورد سقف‌های کاذب پرسیده می‌شوند و باید پیش از شروع پروژه، به این سوال‌ها پاسخ داد؛ چه سبکی برای پوشش دهی سقف مناسب است؟‌ آیا هر پوششی را می‌توانیم در هر مکانی به کار ببریم؟‌ آیا با توجه به بودجه‌ای که داریم،‌ می‌توانیم سقف کاذب قیمت مناسب پیدا کنیم؟ چرا از سقف کاذب استفاده کنیم و چه مزایایی دارد؟‌ در این مقاله می‌خواهیم پاسخ این سوال‌ها را ارائه دهیم و ارزانترین سقف کاذب و البته گران‌ترین انواع آن را با هم بررسی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه را که نیاز است در مورد سقف‌های کاذب بدانید، به شما بگوییم.

استفاده از سقف کاذب چه مزایایی دارد؟

استفاده از سقف‌های کاذب مزایای بسیاری دارد که در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • وزن ناچیز؛
  • عایق صوتی مناسب؛
  • مقاوم در برابر زلزله؛
  • نصب و اجرای آسان؛
  • مقاوم در برابر رطوبت؛
  • عایق حرارتی و برودتی؛
  • قابل استفاده در بیشتر مکان‌ها؛
  • کمک به خنک نگه داشتن سقف اتاق؛
  • صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه؛
  • کم هزینه بودن عوامل اجرایی آن و سرعت ارائه؛
  • نظافت آسان و ایجاد فضایی جهت عبور تأسیسات؛
  • حمل و جابجایی آسان و ضخامت ۹ و ۱۲ میلیمتر.

انواع مختلف سقف کاذب کدام‌اند؟

سقف‌های کاذب انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها با توجه به نوع و ویژگی‌های خاص خود، با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند؛ اما از نظر کاربَری می‌توان سقف‌های کاذب را به دو نوع کلی تقسیم کرد:

  • سقف‌های کاذب یکپارچه و دکوراتیو (در انواع مختلف کناف، رابیتس و … و با طرح‌های بسیار متنوع)؛
  • سقف‌های کاذب تایل یا مشبک (در جنس‌های مختلف و به صورت تایل‌های ۶۰ × ۶۰ سانتی متری).

قیمت سقف‌های کاذب تایل بسیار ارزان‌تر از سقف‌های یکپارچه‌ی طرح دار است؛ اما برای فضاهای اداری و تجاری، بیشتر از سقف کاذب تایل استفاده می‌شود و این نوع سقف، خیلی در منازل مسکونی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ناگفته نماند که جنس سقف و تکنولوژی ساخت آن یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت است. پس در ادامه می‌خواهیم دسته بندی سقف‌های کاذب را با توجه به متریال به کار رفته در آن‌ها معرفی کنیم.

انواع سقف‌های کاذب با توجه به متریال مورد استفاده:

  • کناف؛
  • چوبی؛
  • CNC؛
  • رابیتس؛
  • گریلیوم؛
  • کشسان؛
  • آلومینیومی؛
  • پی وی سی؛
  • آسمان مجازی؛

در بین این سقف‌های کاذب نام برده، سقف کاذب پی وی سی، کناف و رابیتس ارزان‌تر از بقیه انواع آن‌ها هستند.

ارزانترین سقف کاذب کدام است؟

اگر بخواهیم ارزانترین سقف کاذب را معرفی کنیم، نوع تایل در صدر جدول قرار می‌گیرد. سقف کاذب تایل نسبت به انواع دیگر سقف‌های یکپارچه و دکوراتیو بسیار ارزان‌تر است. درست است که این نوع سقف کاذب را بیشتر در اداره‌ها و ساختمان‌های اداری استفاده می‌کنند؛ اما سقف کاذب تایل در انواع، جنس و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارد و می‌توانید هرکدام را که خواستید انتخاب کنید. به عنوان اولین مورد از ارزانترین سقف کاذب می‌خواهیم ارزانترین نوع سقف کاذب تایل را به شما معرفی کنیم:

۱. ارزانترین سقف کاذب: تایل گچی روکش کاغذی

ارزانترین سقف کاذب: تایل گچی روکش کاغذی

ساده‌ترین و در نتیجه ارزان‌ترین نوع سقف کاذب تایل، تایل گچی روکش کاغذی است. تایل‌های گچی برندهای متفاوتی دارند و معروف‌ترین آن‌ها، برند کناف است؛ البته برخی افراد هم به اشتباه این نوع سقف‌ها را به اسم کناف می‌شناسند. ناگفته نماند که برند کناف نسبت به بقیه برندهای کیفیت بالاتری دارد؛ اما گران قیمت‌تر هم هست.

۲. ارزانترین سقف کاذب: تایل گچی کاغذی قابل تمیز شدن

مورد دوم در لیست ارزان ترین سقف‌های کاذب، تایل گچی کاغذی قابل تمیز شدن است. از این نوع سقف‌های کاذب معمولاً در خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی استفاده نمی‌شود؛ چرا که دکوراتیو نیستند و زیبایی خاصی ندارند. به علاوه، معمولاً سقف‌های کاذب تایل گچی در برابر رطوبت مقاوم نیستند و نمی‌توان آن‌ها را با آب شست یا در مکان‌های مرطوب مانند حمام استفاده کرد. درست است که این نوع تایل گچی کاغذی قابل تمیز شدن هستند؛ اما نسبت به رطوبت مقاوم نیستند.

۳. ارزانترین سقف کاذب: تایل گچی روکش کاغذی طرح دار

مورد سوم از لیست ارزان‌ ترین سقف‌های کاغذی، تایل گچی روکش کاغذی طرح دار است که برندهای مختلفی دارد. همچنین این تایل‌ها دارای طرح‌های متنوعی هستند که استفاده آن‌ها را در ساختمان‌های مسکونی ممکن می‌سازد.

تا به اینجای مقاله با ارزان ترین سقف‌های کاذب آشنا شدیم. حال می‌خواهیم به سراغ برخی از انواع این نوع سقف‌ها برویم که کمی گران‌تر از ۳ نوع نام برده شده هستند.

۴. تایل گچی با روکش  PVC

تایل گچی با روکس PVC کمی نسبت به ۳ نوع قبلی گران‌تر است. همان‌طور که گفتیم،‌تایل گچی با روکش کاغذی،‌مقاومت زیادی در برابر رطوبت ندارد؛ اما تایل گچی با روکش PVC مقاومت بیشتری در برابر رطوبت از خود نشان می‌دهد. ناگفته نماند که هرچه روکش PVC در این نوع سقف، بهتر و قوی‌تر باشد، قیمت بیشتری هم خواهد داشت.

۵. پنل طرح دار، سوراخ دار، برجسته، آکوستیک

یکی دیگر از انواع مدل‌ها در لیست ارزانترین سقف کاذب، پنل طرح دار، سوراخ دار، برجسته و آکوستیک است. به غیر از مواردی که در بالا ذکر کردیم، سقف‌های کاذب گچی،‌ انواع مختلفی دارند که با دلیل بیشتر بودن ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها، قیمت بیشتری هم نسبت به تایل گچی ساده دارند. به عنوان مثال، تایل‌های آکوستیک را در نظر بگیرید که عایق صوتی هستند.

سقف‌های کاذب نسبتاً گران قیمت

حال که با انواع ارزانترین سقف کاذب آشنا شدیم، می‌خواهیم انواع نسبتاً گران آن‌ها را هم به شما معرفی کنیم تا در زمان انتخاب، با دید بهتری خرید کنید:

۱. پانل تمام پی وی سی خود اشتعال

ارزانترین سقف کاذب: تمام پی وی سی

پانل تمام PVC هم یکی دیگر از انواع ارزان ترین سقف‌های کاذب است؛ اما به دلیل تمام پی وی سی بودن، قیمت بیشتر و گران‌تری نسبت به تایل‌های گچی با روکش کاغذی دارند. مهم‌ترین ویژگی این نوع سقف‌های کاذب این است که در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی دارند؛ بدین ترتیب می‌توان از آن‌ها در سرویس بهداشتی، حمام، استخرها و … استفاده کرد. البته ناگفته نماند که این نوع سقف‌ها چون خود اشتعال هستند، با آتش گرفتن قسمتی از سقف، شعله‌های آتش به همه قسمت‌های سقف سرایت می‌کند.

۲. پنل تمام پی وی سی مقاوم در برابر اشتعال

این نوع سقف‌های کاذب هم نسبت به مورد قبلی که خود اشتعال بودند، قیمت بالاتری دارند؛ چرا که در برابر اشتعال مقاوم هستند. مقاوم بودن این سقف‌ها در برابر اشتعال، بدین صورت است که تنها تا زمانی که با منبع آتش در تماس باشد، می‌سوزد و پس از خاموش شدن منبع آتش، این سقف کاذب هم خاموش می‌شود و آتش به همه قسمت‌های سقف سرایت نمی‌کند.

از چه نوع سقف ارزان قیمتی می‌توان برای ساختمان‌های مسکونی استفاده کرد؟

سقف کاذب برای خانه

تا به اینجای مطلب، ارزانترین سقف کاذب و البته انواع کمی گران‌تر آن‌ها را شناختیم؛ اما گفتیم که تایل‌ها به دلیل دکوراتیو نبودن، برای ساختمان‌های مسکونی کاربرد زیادی ندارند. پس چه نوع سقف کاذب ارزان قیمتی را می‌توان برای خانه استفاده کرد؟!

در پاسخ باید بگوییم که سقف کاذب از جنس کناف، رابیتس و گچ می‌توانند گزینه‌های ارزان قیمتی برای سقف منازل مسکونی باشند. این نکته را هم به یاد داشته باشید که قیمت تمام‌شده کناف و رابیتس به شرایط پروژه شما بستگی دارد و ممکن است در پروژه‌ای کناف ارزان‌تر باشد؛ اما در پروژه دیگری رابیتس!

قیمت سقف کاذب ارزان

سقف‌های کاذب انواع مختلفی دارند و هرکدام قیمت مخصوص به خود را دارد. برای توضیح بهتر اسن موضوع می‌خواهیم یک مثال برایتان بزنیم: فرض کنید قرار است کار طراحی سقف یک استخر را انجام دهیم؛‌ در بخش بسترسازی استخر، از پانل پی وی سی استفده می‌کنیم. از طرفی دیگر برای دکوراسیون قسمتی از استخر که در معرض دید است، از سقف کشسان استفاده می‌شود. در رختکن این استخر، از تایل‌های هات استمپ به عنوان یک پوشش دهنده استفاده می‌شود.

در این مثال، از ابتدا نمی‌توان گفت که قیمت سقف کشسان چقدر است و با توجه به طراحی که صورت می‌گیرد و قیمت روز هرکدام از این سقف‌ها، قیمت نهایی اعلام می‌شود. بدین ترتیب و با توجه به متغیر بودن قیمت‌ها، همواره می‌توانید از نمایندگی‌ها و شرکت‌های فعال در این حوزه، قیمت سقف‌های کاذب را بپرسید و قیمت نهایی پروژه خود را محاسبه کنید.

نصب سقف کاذب

همواره یکی از چالش‌هایی که در سرویس سقف کاذب وجود دارد نصب آن است. برای این کار شما می‌توانید از متخصصین استادکار بخواهید تا در محل شما این کار را انجام دهند. برای دریافت کد تخفیف استادکار به سایت تاپ کوپن مراجعه کنید.
دیگر مجموعه‌ای که خدمات مشابه ارائه می‌دهد آچاره است. در این مجموعه نیز می‌توانید قیمت نصب سقف کاذب توسط متخصصین را بررسی و سپس متخصص مد نظر را دعوت کنید. کد تخفیف آچاره نیز در تاپ کوپن موجود است. زودتر خرید خود را بهینه کنید.

قیمت سقف کاذب پی وی سی دیجی کالا

بی شک دیجی کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است و احتمالا پس از خواندن این مقاله وقتی به دنبال ارزانترین سقف کاذب هستید از خود می‌پرسید که قیمت سقف کشسان دیجی کالا چقدر است؟ برای پاسخ به تمام این سوالات و همچنین قیمت سقف کاذب پی وی سی دیجی کالا اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

برای اجرای سقف‌های کاذب از پنل‌هایی استفاده می‌کنند که از گچ ساخته شده‌اند. این پنل‌ها ابعاد و اندازه‌های متفاوتی دارند که متناسب با هر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل، استفاده از ارزان ترین و کاربردی‌ترین سقف کاذب در ساخت و ساز و بازسازی ساختمان‌ها، طرفداران بسیاری پیدا کرده و در قسمت‌های مختلف منزل، لابی، مغازه، مراکز درمانی، پاساژها و … قابل اجرا است. همچنین همان‌طور که گفتیم، قیمت انواع سقف‌ها باهم متفاوت است و نمی‌توان قیمت واحدی را برای همه انواع آن‌ها نام برد. به همین دلیل، برا کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت سقف‌های کاذب می‌توانید با نمایدگی‌های مجاز سراسر کشور در تماس باشید. ما در این مقاله سعی کردیم ارزانترین سقف کاذب را به شما معرفی کنیم؛ به نظر شما چه نوع سقف کاذبی را می‌توان به این لیست اضافه کرد؟

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *