0

ارزان ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟

ارزان ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟

روز به روز، طرفداران ارز‌های رمزنگاری‌شده بیشتر و بیشتر می‌شوند. آنچه قبلاً یک سرمایه‌گذاری «حاشیه‌ای» بود، اکنون در مطبوعات مالی در کانون توجه قرار گرفته است. حتی شبکه‌های مالی مانند CNBC، هر روز در مورد بیت کوین صحبت می‌کنند و علامتی را روی صفحه، به نمایش می‌گذارند که قیمت فعلی این ارز را نشان می‌دهد. امروزه همه سرمایه‌گذاران، در مورد بیت کوین و جنبش ارز‌های دیجیتال آگاه هستند. با این حال، بسیاری از مردم احتمالاً هنوز نمی‌دانند که بیت کوین، تنها ارز دیجیتال موجود نیست. در واقع، اگر می‌خواهید ارزان ترین ارز دیجیتال را بشناسید و با سرمایه‌گذاری‌های کوچک شروع کنید، گزینه‌های زیادی وجود دارد.

توجه داشته باشید که هر ارز دیجیتال، منحصربه‌فرد است؛ بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری در هر یک از این ارزهای سوداگرانه، باید با افراد حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید و اطلاعاتی هم داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم ۹ مورد از ارزان ترین ارز دیجیتال موجود در بازار را به شما معرفی کنیم؛ اما پیش از معرفی ارزهای دیجیتال، بهتر است با برخی اصطلاحات تخصصی این حوزه آشنا شویم:

اصطلاحات تخصصی حوزه ارزهای دیجیتال

بلوک‌ها: مجموعه تراکنش‌های انجام‌شده هر رمزارز در قالب یک بلوک ذخیره می‌شوند.

بلاک چین: بلاک چین که از مجموعه‌ بلوک‌ها تشکیل شده، یک دفتر کل دیجیتالی است که تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را در خود ذخیره می‌کند.

فناوری لجر: به دفتر کلی گفته می‌شود که معاملات ارزهای دیجیتال در آن ثبت می‌گردد.

DeFi: مخفف Decentralized finance است. تأمین مالی غیرمتمرکز نوعی نرم‌افزار مالی است که روی شبکه بلاک چین اجرا می‌شود.

dApps: مخفف Decentralized Applications است. برنامه‌های غیرمتمرکز، نوعی برنامه کاربردی هستند که روی شبکه بلاک چین اجرا می‌شود.

توکن‌: توکن یک واحد دیجیتالی است که امکان استفاده از سیستم رمزگذاری‌شده را فراهم می‌آورد. همچنین، به هر ارز دیجیتالی که بلاک چین مستقل و مخصوص خود را نداشته باشد و از پلتفرم دیگری استفاده کند، توکن گفته می‌شود.

صرافی غیرمتمرکز: بستری است برای معاملات ارزهای دیجیتال بدون دخالت واسطه مرکزی.

اوراکل: نماینده‌ای است که پس از پیدا کردن و تأیید وقایع دنیای واقعی، اطلاعات را به بلاک چین می‌فرستد. در نهایت، قردادهای هوشمند می‌توانند از این اطلاعات در معاملات استفاده کنند.

میم کوین: میم راه‌حل شگفت‌انگیزی برای مشکلات ندارد. میم‌ها بیشتر برای سرگرمی به وجود آمدند. میم کوین، سکه‌ای است که براساس شوخی و سرگرمی ایجاد شده، نه بر پایه فناوری. ارزش میم کوین‌ها با توجه به میزان تقاضا نوسان می‌کند.

لیست ۹تایی ارزان ترین ارز دیجیتال که باید بشناسید

۱. دوج کوین (DOGE)

ارزان ترین ارز دیجیتال دوج کوین

پس از گذشته‌ای مبهم، این سکه به لطف نام مستعار ایلان ماسک، به‌عنوان «دوج مستر» دوباره ظاهر شد. این میم کوین در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد و هیچ‌کس انتظار قانونی شدن آن را نداشت؛ چه برسد به اینکه در فهرست ارز‌های دیجیتال برتر قرار گیرد! دوج کوین، سکه‌ای است که در اوایل سال جاری، به لطف ایلان ماسک به شهرت رسید. این سکه یکی از ارزان ترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ است.

در حال حاضر، دوج کوین یکی از ارز‌های رمز پایه است که بسیاری از تحلیلگران، آن را یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری می‌دانند. در چهار ماه گذشته، این ارز دیجیتال در حال پیشرفت بوده و تاکنون بیش از ۸۰۰۰ درصد بازدهی داشته است. ارز دیجیتال دوج کوین، از مرز ۵۰ روپیه فراتر رفته و ارزش بازار خود را به بالاترین رقم تاریخی، یعنی ۸۰ میلیارد دلار رسانده است.

۲. ارزان ترین ارز دیجیتال وی چین (VeChain)

ارزان ترین ارز دیجیتال وی چین

اگر واقعاً به دنبال ارزان ترین ارز دیجیتال هستید، وی چین می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. وی چین که واحد پولی برای بلاک چین با نام VeChain Thor است، برای انتقال ارزش در سراسر شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طور خاص، بلاک چین VeChain Thor برای مدیریت زنجیره تأمین و فرآیند‌های تجاری، با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (فناوری لجر) طراحی شده است.

۳. کاردانو  Cardano (ADA)

ارزان ترین ارز دیجیتال کاردانو

با توجه به شبکه منعطف و تراکنش‌های سریع، انتظار می‌رود که کاردانو یکی از محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال باقی بماند. چارلز هاسکینسون (که از بنیان‌گذاران اتریوم است) کاردانو را توسعه داد. مقیاس‌پذیری، تعامل و پایداری از جمله نکات اصلی فروش کاردانو هستند. اخیراً بروزرسانی برای این ارز دیجیتال ارائه شد که توانایی ساخت قرارداد‌های هوشمند در شبکه کاردانو را به ارمغان آورد. گفتنی است که سرمایه‌گذاری روی کاردانو همیشه بلند مدت بوده و زمان می‌برد تا به سوددهی برسد.

افزایش قیمتی که کاردانو شاهد آن است، به دلیل به‌روزرسانی اخیر آن می‌باشد. با این به‌روزرسانی، توانایی ایجاد قرارداد‌های هوشمند اضافه شده و توسعه‌دهندگان می‌توانند کار روی dApps، چندین ارز دیجیتال جدید و حوزه DeFi را آغاز کنند. همچنین این سکه دارای کارمزد تراکنش‌های پایین و یک تیم توسعه قوی است.

۴. اتریوم (Ethereum)

ارزان ترین ارز دیجیتال اتریوم

چهارمین مورد از لیست ارزان ترین ارز دیجیتال، اتریوم است که در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد. باید بدانید که ارزش بازار اتریوم، ۳۱۶ میلیارد دلار است! بلاک چین اتریوم مبتنی بر قرارداد‌های هوشمند است که امکان استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز مانند خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) را فراهم می‌کند. اتریوم ممکن است خرید خیلی ارزانی نباشد (در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال ارزان قیمت)؛ اما ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

گفتن این موضوع خالی از لطف نیست که پس از بیت کوین، اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ، از نظر ارزش بازار است. همچنین پرکاربردترین بلاک چین، اتریوم است. اتریوم به‌عنوان زمینه‌سازی برای آنچه اعتبار دارد که اکنون به‌عنوان تأمین مالی غیرمتمرکز (DeFi) شناخته می‌شود. به دلیل موفقیت اولیه اتریوم، اکنون بلاک چین توسط بخش قابل توجهی از صنعت DeFi استفاده می‌شود.

۵. ارزان ترین ارز دیجیتال مونرو (Monero)

ارزان ترین ارز دیجیتال مونرو

مونرو (XMR) یک ارز دیجیتال منبع باز متمرکز بر حریم خصوصی است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. مونرو  به دلیل داشتن ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی، شاهد رشد سریع‌تر در ارزش بازار و حجم معاملات در سال ۲۰۱۶، نسبت به هر ارز دیجیتال دیگری بود. همچنین پذیرش این ارز دیجیتال در بازار‌های دارک نت (جایی که کاربران از آن برای خرید چیز‌های مجرمانه یا غیرقانونی مختلف استفاده می‌کردند)، به رشد آن دامن زد.

۶. یونی سواپ Uniswap (UNI)

ارزان ترین ارز دیجیتال یونی سواپ

این رمزارز، یک DApp مبتنی بر اتریوم است که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های اتریوم را از طریق استخر‌های نقدینگی معامله کنند. یونی سواپ دو سرویس اصلی دارد: ارائه و استفاده از نقدینگی. یونی سواپ در چارچوب DeFi و در سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

هایدن آدامز، مهندس مکانیک سابق زیمنس، یونی سواپ را در ۲ نوامبر ۲۰۱۸ تأسیس کرد. این پروتکل از طریق استفاده از قرارداد‌های هوشمند، امکان تراکنش‌های خودکار بین توکن‌های ارز‌های دیجیتال را فراهم می‌کند. در بلاک چین اتریوم سکه UNI علیرغم دوران ابتدایی خود در بازار، به نقطه عطف مهمی رسیده و اکنون یکی از سکه‌های DeFi برای ورود به رقابت برتر است.

از آنجایی که یونی سواپ اخیراً به‌عنوان اولین صرافی غیرمتمرکز برای فعال کردن معاملات مارجین و اهرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تحلیلگران بازار معتقدند قیمت فعلی آن کمتر از رشد بالقوه مورد انتظار است.

۷. ارزان ترین ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink)

ارزان ترین ارز دیجیتال چین لینک

چین لینک یک ارز دیجیتال و شبکه اوراکل است که داده‌های دنیای واقعی را در اختیار بلاک چین قرار می‌دهد. این یکی از منابع داده اولیه است که برای تغذیه اطلاعات به برنامه‌های مالی غیرمتمرکز استفاده می‌شود. چین لینک توسط سرگئی نظروف در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد.

ارزش بازار چین لینک، اخیراً از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. اکنون چین لینک جایگاه خود را به‌عنوان یازدهمین ارز دیجیتال باارزش در لیست Coinbase تثبیت کرده است.

چین لینک داده‌های شخص ثالث را در قرارداد‌های هوشمند ادغام می‌کند. قرارداد‌های هوشمند در اتریوم اکنون به سایر نرخ‌های دارایی، رویداد‌های جهانی و تماس‌های API پاسخ خواهند داد. قرارداد‌های هوشمند با چین لینک حتی هوشمندتر می‌شوند!

۸. استلار (Stellar)

ارزان ترین ارز دیجیتال استلار

ارز دیجیتال بومی استلار که یکی از ارزان ترین ارز دیجیتال محسوب می‌شود، یک سیستم پرداخت بلاک چین منبع باز، Lumen (XLM)  است. هدف استلار استفاده از فناوری بلاک چین برای اتصال مؤسسات مالی و ارائه تراکنش‌های کم‌هزینه در مناطق نوظهور است.

استلار در ژوئیه ۲۰۱۴ توسط جید مک‌کالب (کارآفرین قدیمی ارز‌های دیجیتال که صرافی بیت کوین Mt. Gox را ایجاد کرد و سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین ریپل لبز را توسعه داد)، تأسیس شد. استلار تراکنش‌ها را با استفاده از روش قرارداد فدرال بیزانس (FBA) به‌جای شبکه استخراج معمولی تأیید می‌کند.

۹. ارزان ترین ارز دیجیتال بایننس کوین (Binance Coin)

ارزان ترین ارز دیجیتال بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) ممکن است در صرافی ارز دیجیتال بایننس برای تجارت و پرداخت هزینه مورد استفاده قرار گیرد. در ژانویه ۲۰۱۸، صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز‌های دیجیتال در جهان بود که بیش از ۱.۴ میلیون تراکنش در هر ثانیه انجام می‌داد.

ارز بایننس در ابتدا مبتنی بر بلاک چین اتریوم بود و از استاندارد ERC ۲۰ پیروی می‌کرد؛ اما پس از مدتی، به توکن اصلی زنجیره بایننس تبدیل شد. صرافی بایننس از آوریل ۲۰۲۱ با بیش از ۱.۴ میلیون تراکنش در ثانیه، بزرگ‌ترین صرافی ارز‌های دیجیتال جهان است.

چطور می‌توانیم ارزان ترین ارز دیجیتال را بخریم؟

حال که با ارزان‌ترین ارزهای موجود آشنا شدیم، وقت آن رسیده که در مورد نحوه خرید آن‌ها صحبت کنیم. اصلاً چطور می‌توانیم ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را بخریم؟

برای خرید ارز دیجیتال می‌توانید به سراغ صرافی‌های ایرانی و خارجی بروید. البته باید بگوییم که صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها، خیلی مناسب نیستند. با خرید از صرافی‌های خارجی، هر لحظه ممکن است حساب شما بلوکه شود! به همین دلیل، خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های ایرانی بسیار راحت‌تر بوده و ریسک کمتری هم دارد. کافی است عبارت «خرید اتریوم» یا هر ارز دیجیتال دیگری را در گوگل جستجو کنید. در نتیجه، تعداد زیادی وب‌سایت ایرانی خرید و فروش اتریوم به شما نمایش داده می‌شود.

حواستان باشد که به هر وب‌سایت و صرافی اعتماد نکنید. ابتدا در مورد صرافی مورد نظرتان پرس‌وجو کنید. نظرات کاربران آن را بخوانید. پس از اینکه از اعتبار صرافی مطمئن شدید، می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید.

پس از انتخاب ارز دیجیتال و صرافی داخلی یا خارجی مورد نظرتان، نوبت به انتخاب کیف پول می‌رسد. شما پس از اینکه ارز دیجیتال خود را خریداری کردید، باید آن را به کیف پول‌تان منتقل کنید تا امنیت داشته باشد. کیف پول‌های دیجیتال مانند یک حساب بانکی عمل کرده و دارایی دیجیتال شما را برایتان نگه می‌دارند.

چطور می‌توانیم کیف پول مناسبی پیدا کنیم؟

خب اصلاً چطور باید کیف پول مناسب را پیدا کنیم؟ آیا از همه کیف پول‌ها می‌توان استفاده کرد؟‌ در پاسخ باید بگوییم که در ابتدا باید بدانید ارز دیجیتالی که خریدید، توکن است یا کوین (توکن: ارز دیجیتالی که بلاک چین مستقل خودش را نداشته باشد. کوین: ارز دیجیتالی که بلاک چین خودش را داشته باشد). برای این کار می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را در گوگل جستجو کنید.

به عنوان مثال، اتریوم بلاک چین خود را دارد و یک کوین است. بدین ترتیب، باید آن را در کیف پول خودش ذخیره کنیم. از طرفی دیگر، بت (BAT) بلاک چین مستقلی ندارد و روی بلاک چین اتریوم ذخیره و جابه‌جا می‌شود. در نتیجه، برای بت هم می‌توانید از کیف پول اتریوم استفاده کنید. این را هم بگوییم که کیف پول اتریوم، Myetherwallet است.

یکی از معروف‌ترین کیف پول‌ها که هزاران کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند، تراست والت است؛ اما اگر از رمزارز مدنظر شما پشتیبانی نمی‌کرد، برای پیدا کردن کیف پول مناسب می‌توانید: در گوگل جستجو کنید، از افراد مطلع بپرسید و به سایت ارز دیجیتال مورد نظرتان مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم ارزان ترین ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید و پول زیادی ندارید، پس ارزهای دیجیتال ارزان قیمت می‌توانند گزینه خوبی برایتان باشند. با کمک این لیست می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید. بی‌شک لیست ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه‌گذاری به همین ۹ مورد ختم نمی‌شود؛ اما می‌خواستیم بهترین و ارزان‌ترین‌ها را یکجا جمع‌آوری و به شما معرفی کنیم.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *