1

کتاب آیین دوست یابی؛ بهترین کتاب روانشناسی برای خواندن

کتاب آیین دوست یابی

کتاب آیین دوست یابی یکی از مؤثرترین منابع در خصوص برقراری ارتباطات اجتماعی است. هدف نویسنده این کتاب همین موضوع بوده و به هدفش هم رسیده است. چرا که تاکنون یعنی تا سال 2022 بیش از 15 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده و افراد موفقی در جهان با الهام از مطالب آن، قله­‌های موفقیت را فتح کرده­‌اند.

در صورتی که به یادگیری مهارت و قدرت نفوذ بر دیگران علاقه‌مندید یا اینکه به داشتن چنین مهارتی نیاز دارید، حتما مطلب پیش روی را تا پایان مطالعه بفرمایید. همچنین اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقمند هستید، توصیه می‌کنم حتماً سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید.

آنچه در این مقاله می­‌خوانید:

  • معرفی و بررسی کتاب آیین دوست یابی
  • درباره دیل کارنگی نویسنده مطرح آمریکایی
  • هدف از نوشتن کتاب آیین دوست یابی چه بود؟
  • خلاصه کتاب آیین دوست یابی
  • حساب پی پال چیست
  • نحوه ساخت حساب پی پال

معرفی و بررسی کتاب آیین دوست یابی

کتاب آیین دوست یابی که نام کامل آن «چگونه دوست پیدا کنیم و چطور بر دیگران تأثیر بگذاریم» است یکی از کتاب­‌های مربوط به حوزه­‌ی خودباوری و شکوفایی است. این کتاب به شما آموزش می­‌دهد که چطور دیگران را با خودتان همراه کنید؛ از آن‌ها انتقاد کنید بدون اینکه رنجیده خاطر شوند؛ همچنین یاد می­‌گیرید که چطور با اختلافات روبه‌­رو شده و آن­‌ها را حل نمایید. این کتاب مفید و ارزشمند توسط دیل کارنگی نوشته شده است.

درباره­ی دیل کارنگی نویسنده مطرح آمریکایی

دیل هاریبسون کارنگی (Dale Harbison Carnegie) معروف به دیل کارنگی یکی از نویسندگان مشهور آمریکایی است. این نویسنده و سخنران مطرح در سال 1888 میلادی متولد شد و در سال 1955 چشم از جهان فروبست. وی در طول زندگی خود آثار ارزشمندی به دنیا عرضه نمود. معروف­‌ترین اثر کارنگی کتاب مفید و پرآوازه‌­ی آیین دوست یابی است. درحالی که سال­‌های زیادی از انتشار این کتاب می­‌گذرد، محتوای آن هنوز هم سررشته و الهام بخش افراد زیادی در سرتاسر دنیا است. وی علاوه بر کتاب مذکور آثار دیگری با نام آیین زندگی و آیین سخنرانی را از خود برجای گذاشته است.

هدف از نوشتن کتاب آیین دوست یابی چه بود

به گفته‌­ی دیل کارنگی ایده­‌ی نوشتن کتاب آیین دوست یابی زمانی در ذهن او شکل گرفت که یک کمیته تحقیقی در دانشگاه شیکاگو تحقیقی با هدف شناخت خواسته‌­های عموم افراد انجام دادند. پژوهشگران براساس نتایج به دست آمده از این تحقیق دریافتند که عمده خواسته  و علاقه­‌مندی مردم پس از برخورداری از سلامتی داشتن قدرت نفوذ بر دیگران است. به بیانی دیگر مردم تمایل دارند روش و شیوه‌­ی تأثیرگذاری بر دیگران را یاد بگیرند. تصمیم کمیته بر این بود که دوره‌­ای آموزشی برای بزرگسالان برگزار کند و مهارت­‌های ارتباط و نفوذ در دیگران را آموزش دهد. از آنجایی که در آن زمان کتاب و منبعی برای آموزش وجود نداشت، کارنگی تصمیم گرفت کتابی با عنوان دوست یابی و مضمون چگونگی ارتباط با دیگران بنویسد.

کارنگی برای نوشتن کتاب مذکور تحقیقات گسترده­‌ای انجام داد. وی در جریان پژوهش­‌های خود تجریبات و زندگی افراد مشهوری همچون جولیوس سزار، توماس ادیسون، تئودور روزولت را مورد بررسی قرار داده است.

 خلاصه کتاب آیین دوست یابی

بدون شک کتاب آیین دوست یابی یکی از بهترین کتاب­‌ها در رابطه با موضوعات کارآفرینی، قدرت مذاکره و مهارت نفوذ و تأثیرگذاری بر دیگران است. حتی فکر می­کنم فارغ از موضوع اصلی کتاب اگر بپرسید بهترین کتاب برای خواندن کدام است، حتماً کتاب مذکور در اول لیست گزینه­‌هایی خواهد بود که به شما پیشنهاد می‌­دهند.  محتوای اصلی این کتاب  درباره‌ی 6 قاعده‌­ی اصلی است که آن را در قالب 9 فصل ارائه شده است.

فصل اول، اصول و فنون اساسی رفتار با دیگران را توضیح می­‌دهد. برای مثال نباید از دیگران خرده‌گیری و انتقاد کرد. یک جمله معروف از کتاب آیین دوست یابی در فصل اول این است که «انتقاد اخگر خطرناکی است که ممکن است در مخزن غرور افراد انفجار ایجاد کند». به طور کلی هدف فصل اول کتاب بیان این نکته است که نباید با انتقاد کردن­ حس کینه و نفرت را در دیگران ایجاد کنیم و در هنگام رفتار با دیگران باید همه­ را موجوداتی احساساتی و دارای غرور بدانیم نه یک فرد منطقی.

فصل دوم کتاب آیین دوست یابی می­گوید که برای قانع کردن طرف مقابل به انجام کاری تنها یک راه وجود دارد و آن ایجاد علاقه به کار در طرف مقابل است. در فصول بعدی کتاب نیز به مباحثی همچون برای راضی کردن دیگران باید به آن­‌ها پاداش دهید و خواسته­‌هایشان را برآورده کنید، بدون توقع به مردم خدمت کردن و ارضای حس خوددوستی آن‌­ها، رفتار مناسب برای جلب دوستی مثلا همیشه لبخند زدن، تقویت هنر گوش دادن صحیح به افراد (توجه واقعی به کلام و سخنان طرف مقابل)، صحبت درباره­‌ی موضوعات مورد علاقه طرف مقابل و در نهایت اینکه به طور واقعی به دیگران خوبی کنید و به دنبال منفعت شخصی نباشید.

کتاب آیین دوست یابی

بهترین درگاه بانکی برای تراکنش­های اینترنتی

خلاصه فصول کتاب آیین دوست یابی را در بالا ذکر کردیم. این کتاب یکی از بهترین کتاب­‌های حوزه روانشناسی و ارتباطات است و برای همه‌­ی اقشار جامعه خصوصا کارآفرینان، رهبران کسب و کار و مذاکره‌کنندگان تجاری و غیره بسیار کاربردی است. اگر شما یک کارفرین هستید یا اینکه به طور مستمر در حوزه اینترنت تراکنش‌­هایی دارید، شاید بخواهید با‌ یکی از بهترین درگاه‌­های پرداخت در دنیا تحت عنوان حساب پی پال آشنا شوید.

حساب پی پال چیست

حساب پی پال (Paypal) یکی از بهترین و امن­‌ترین‌ درگاه­‌های بانکی در تراکنش‌­های‌ بین‌­المللی است. در حال حاضر این کیف پول الکترونیکی جایگاه و شهرت ویژه‌­ای در دنیا دارد. امنیت، سرعت و ساده بودن از ویژگی­‌های اساسی آن است. متأسفانه به دلیل محدودیت­‌های زیادی که گریبانگیر ما ایرانیان است، مراحل ساخت حساب پی پال کمی سخت می­‌شود. بنابراین بد نیست با روش ایجاد این حساب آشنا شوید.

 

حساب پی پال چیست

نحوه ساخت حساب پی پال

ساخت حساب پی پال در ایران به دلیل محدودیت‌­ها نیازمند کارت بانکی قابل وریفای، ایمیل معتبر  و تغییر IP است. لازم به ذکر است که به منظور ایجاد چنین حسابی باید آدرسی غیر از ایران که واقعا وجود داشته باشد را ثبت کنید. همچنین آی پی شما باید با آدرس درج شده تطابق مکانی داشته باشد. بهتر است از IPهای ثابت استفاده کنید.

سخن پایانی

کتاب آیین دوست یابی دارای چهار محور اصلی 1- روش‌­ها و اصول اولیه رفتار با دیگران 2- روش­‌های تأثیرگذاری و کسب محبوبیت در بین مردم 3- توضیح چگونگی به وجود آمدن دشمن تراشی و آموزش راه دوری از آن 4- روش‌­های تغییر رفتار افراد به صورت محبت آمیز و بدون رنجیده خاطر شدن‌شان است.

موضوع ساخت حساب پی پال از موضوعات پرکاربرد در دنیای اینترنت است. برای اینکه به موضوعات مشابه دسترسی داشته باشید بد نیست سری به سایت دانشگاه کسب و کار با آدرس http://businessuni.net/ ‌بزنید. دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. امیدوارم مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد.

منبع: دانشگاه کسب و کار

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. هلن راد گفت:

    این کتاب واقعا فوق العادست به تازگی تهیه کردم و در حال مطالعه اون هستم