0

بهترین راه برای تمیز کردن داشبورد خودرو

یکی از بهترین راه ها برای حفظ ارزش خودرو، تمیز کردن منظم آن است. برای بسیاری از ما، این به این معنی است که هر چند هفته یک‌بار یک بعد از ظهر را صرف شستشوی دستی بیرونی، جاروبرقی فضای داخلی و دستمال کشیدن به داشبورد می‌کنیم. اما بهترین راه برای تمیز کردن داشبورد چیست؟

در مورد تمیز کردن داشبورد چند مکتب فکری متفاوت وجود دارد. برخی افراد با استفاده دستمال نمدار و پاک کننده های معمولی این کار را انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند از پاک کننده اختصاصی داشبورد استفاده کنند. حتی کسانی هستند که استفاده از دستمال مرطوب بچه را توصیه می کنند!

بنابراین، بهترین راه برای تمیز کردن داشبورد شما چیست؟ ما لیستی از محبوب ترین روش ها را گردآوری کرده ایم تا بتوانید خودتان تصمیم بگیرید.

با اصول اولیه شروع کنید، گردگیری ملایم با یک پارچه میکروفیبر.
در صورت وجود لکه های سرسخت، از یک پارچه کمی مرطوب استفاده کنید.
با یک قوطی هوای فشرده دریچه ها را کنید.
مرحله بعدی این است که دکمه ها و سطوح داخلی را با خلال دندان تمیز کنید.
فرمان را فراموش نکنید!
در نهایت، داشبورد را با یک محصول تمیزکننده که مخصوص آن طراحی شده است، جلا دهید.

با اصول اولیه شروع کنید: گردگیری ملایم با یک پارچه میکروفیبر

یکی از بهترین راه‌ها برای تمیز کردن داشبورد خودرو این است که با اصول اولیه شروع کنید، گردگیری ملایم با یک پارچه میکروفیبر. با این کار هرگونه کثیفی و زباله های انباشته شده روی سطح داشبورد پاک می شود. اگر مشکل جدی تری با کثیفی دارید و لکه های سرسختی وجود دارند، می توانید از محلول آب و صابون ملایم برای تمیز کردن داشبورد استفاده کنید. مطمئن شوید که داشبورد را پس از تمیز کردن با آب و صابون کاملاً خوشک می کنید

در صورت وجود لکه های سرسخت، از یک پارچه کمی مرطوب استفاده کنید.

اگر لکه های سرسختی روی داشبورد شما وجود دارد، بهترین راه برای تمیز کردن آنها استفاده از یک پارچه کمی مرطوب است. پارچه را به آرامی روی محل بمالید تا تمیز شود. اگر لکه هنوز تمیز نمی شود، می توانید از یک صابون ملایم روی پارچه استفاده کنید.

با یک قوطی هوای فشرده دریچه ها را تمیز کنید

اکثر داشبوردهای خودرو دارای دریچه هایی هستند که روی آنها قرار گرفته است و این دریچه ها می توانند به مرور زمان بسیار کثیف شوند. می توانید از یک قوطی هوای فشرده برای تمیز کردن دریچه های روی داشبورد خود استفاده کنید. هوای فشرده هرگونه کثیفی یا گرد و غباری را که ممکن است دریچه را مسدود کند از بین می برد. همچنین می توانید از برس و قلمو های نرم برای تمیز کردن دریچه ها استفاده کنید.

مرحله بعدی این است که دکمه ها و سطوح داخلی را با خلال دندان تمیز کنید.

اگر می خواهید داشبورد ماشین خود را واقعا تمیز کنید، قدم بعدی این است که دکمه ها و سطوح داخلی را خلال دندان تمیز کنید. این کار به حذف هرگونه کثیفی که روی این سطوح انباشته شده است کمک می کند. با مالیدن آرام خلال دندان روی سطح شروع کنید و سپس از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن باقی مانده استفاده کنید.

فرمان را فراموش نکنید!

اگر در حال تمیز کردن داشبورد ماشین خود هستید، فرمان را فراموش نکنید! فرمان یکی از مهم ترین قسمت های ماشین شما است و می تواند به اندازه بقیه قسمت های ماشین شما کثیف شود. در اینجا چند نکته در مورد نحوه تمیز کردن فرمان بیان شده است.

ابتدا با جاروبرقی شروع کنید. این کار به حذف هرگونه آلودگی و گرد و غباری که ایجاد شده است کمک می کند.

در مرحله بعد، یک پارچه میکروفیبر و مقداری پاک کننده چند منظوره بردارید و فرمان خود را به خوبی پاک کنید. مطمئن شوید که به قسمت هایی که دست های شما بیشتر در آن قرار میگیرند توجه می کنید، زیرا این قسمت ها اغلب کثیف ترین قسمت ها هستند.

پس از اتمام تمیز کردن، می توانید از فرمان خود با روکش فرمان محافظت کنید. این به تمیز نگه داشتن آن برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند
بنابراین هنگام تمیز کردن داشبورد ماشین خود فرمان را فراموش نکنید – کمی توجه می تواند کمک زیادی به حفظ ظاهر آن کند.

داشبورد را با یک محصول تمیزکننده که مخصوص آن طراحی شده است، جلا دهید.

اسپری داشبورد تاثیر بسیاری در تمیز کردن داشبورد خودرو دارد. از یک پارچه الیاف طبیعی استفاده کنید تا محصول را در یک لایه نازک و یکنواخت بمالید. قبل از اینکه آن را با یک پارچه تمیز و خشک بشویید، اجازه دهید برای مدت زمان توصیه شده سازنده بماند. این کار را تا زمانی تکرار کنید که داشبورد براق و جدید به نظر برسد. برای این کار می توانید از مواردی همچون اسپری داشبور کاسپین یا پولیش داشبورد کاسپین استفاده نمایید

در پایان شیشه های خودرو را تمیز کنید. از سطوح داخلی شروع کنید و برای از بین بردن هر گونه اثر انگشت، لکه یا رگه از شیشه پاک کن استفاده کنید. سپس به سمت بیرون خودرو بروید و همین کار را انجام دهید. با استفاده از شیشه پاک کن آنها را تمیز کنید

بعد از پنجره ها، روی روکش صندلی ها را تمرکز کنید. اگر صندلی‌های چرمی دارید، بهتر است از پاک‌کننده و نرم‌کننده چرم استفاده کنید تا ظاهری زیبا داشته باشید. اگر صندلی‌های شما پارچه‌ای هستند، می‌توانید از پاک‌کننده مخصوص آن استفاده کنید یا آن‌ها را کاملاً جاروبرقی بکشید.

در نهایت، نگاهی به کفپوش ها بیندازید. اگر واقعاً کثیف هستند، ممکن است بخواهید آنها را بیرون بیاورید و جداگانه بشویید.
با صرف زمان برای تمیز کردن کامل ماشین خود، می توانید از آرامش خاطر ناشی از رانندگی در فضایی تمیز و منظم لذت ببرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *