0

بهترین شرکت صنعت سوله در کرمان (اعتمادسازه)

پیشرفت و توسعه صنعت در دهه‌های اخیر رشد فراوانی در ایران داشته ‌است. مکانی بزرگ و مجهز که بتوان از طریق آن در مسیر احداث و تجهیز گروه‌های صنعتی قدم برداشت، اولین موضوعی است که باید به آن توجه کرد. با پیشرفت صنعت سوله سازی شاهد رشد زیادی در تجهیزات واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی در سراسر کشور بوده‌ایم. با توجه به تولید و پیشرفت فولاد در سال‌های اخیر، سوله سازی در جنوب شرق شهر کرمان جزو کارهایی است که به‌راحتی و با سهولت بیشتری ساخت آن امکان‌پذیر است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به بررسی شرایط بهترین نوع سوله سازی در کرمان بپردازیم.

چرا سوله سازی در کرمان؟

در سال‌های اخیر شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر انواع سازه و سوله‌ها در استان کرمان بوده‌ایم. کرمان جزو شهرهای صنعتی با معادن بسیار است. ساخت سوله استاندارد در این شهر از اهمیت زیادی برخوردار است و امروزه شاهد رشد ساخت سوله در کرمان نسبت به دهه‌های پیش هستیم. از جمله صنایع و معادن کرمان که اهمیت ساخت سوله در این شهر را بالا می‌برند، معدن مس سرچشمه رفسنجان و معادن آهن در سیرجان است که نقش پررنگی در تأمین عمده‌ای از مواد اولیه مورد نیاز صنایع و همچنین متریال لازم برای ساخت انواع سازه و سوله را فراهم می‌کند.

شرایط ساخت سوله سازی در کرمان

برای ساخت سوله و انواع سازه شناخت و تکیه‌بر شرایط اقلیمی شهر، توجه به محاسبات بارش و برف در ساخت پروژه سوله سازی به ما کمک می‌کند. کرمان شهری در جنوب شرقی با آب و هوای خشک و فرا خشک است که بر بستری از دشت‌ها قرار دارد. میانگین دمای کرمان 15 درجه سانتی‌گراد است و یک شهر سردسیر محسوب ‌می‌شود. بارش برف و باران در این شهر کمتر از دو میلی‌متر است و وزش بادهای موسمی در اوایل و اواخر سال بسیار زیاد است. در کل کرمان شهری با آب و هوای خشک است. با توجه به شرایط اقلیمی منطقه یکی از پرکاربردترین نوع سوله در شهر کرمان، سوله خرپایی است که به نام سوله سبک هم شناخته می‌شود.

بهترین و ارزان‌ترین نوع سوله سازی در کرمان کدام است؟

همان‌طور که در قسمت قبل گفتیم کرمان شهری با اقلیم خشک و فرا خشک است. با توجه به میزان کم بارش برف و باران در طی سال می‌توان برای ساخت سوله از سوله‌های سبک و با وزن کمتری استفاده‌ کرد. هر چه سوله طراحی شده وزن کمتری داشته ‌باشد، متریال به کار رفته در آن کمتر می‌شود و هزینه ساخت آن کاهش می‌یابد. با این تفاسیر طبق محاسبات شرایط اقلیمی، ابعاد سوله و طراحی آن می‌توانیم درک دقیق‌تری از هزینه در پروژه ساخت سوله به‌دست آوریم. سوله خرپایی جزو سوله‌های ارزان و پرکاربرد در این شهر بوده که مناسب شرایط اقلیمی در کرمان و شهرهای اطراف آن است.

انواع سوله‌ها در کرمان

کرمان با توجه به در اختیار داشتن منابع بسیار زیادی ظرفیت مناسبی برای ساخت سوله دارد. برخورداری از معادن متعددی همچون آهن، مس، تیتانیوم و کرومیت باعث شده ‌است، به بهشت معادن ایران معروف شود. با توجه به اهمیت سوله سازی در این شهر انواع روش‌های سوله سازی در این شهر کاربرد دارد، اما براساس اقلیم کرمان که بیشتر خشک است باید نوع سوله‌ای را انتخاب کرد که با شرایط آب و هوایی این منطقه سازگار باشد. در این قسمت به معرفی تعدادی از انواع سوله در کرمان می‌پردازیم:

سوله خرپایی

سوله خرپایی از انواع سوله‌های سبک به‌حساب می‌آید. با تکیه‌بر بهینه بودن و وزن سبک، پرطرفدارترین نوع سوله در کرمان است. این نوع سوله مناسب شرایط اقلیمی این منطقه با حداکثر مقاومت در برابر عوامل محیطی است. امکان طراحی و ساخت سوله خرپایی در طرح‌های متنوع و گوناگون با توجه به نیاز متقاضی وجود دارد. دلیل برتری سوله خرپایی این است که از نظر اقتصادی به‌صرفه به نظر می‌رسد. کاربرد این سوله برای کارگاه‌های صنعتی، کارخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، تالار و نمایشگاه‌ها و…. است. سوله خرپایی دارای مزایای زیادی همچون قابلیت جابه‌جایی، نداشتن محدودیت در ابعاد و طراحی، قابلیت ساخت در چند طبقه و وزن سبک است.

سوله تیر ورقی

سوله‌ تیر ورقی نوعی سوله‌ سنگین به‌حساب می‌آید که با استفاده از فولادهایی با ضخامت 2 سانتی‌متر ساخته می‌شوند و از و سوله‌های قدیمی هستند. این نوع سوله دارای استحکام زیادی است و مقاومت زیادی در برابر باد و طوفان از خود نشان می‌دهند.

سوله دست دوم یا از پیش ساخته‌شده

با بالا رفتن هزینه‌های فولاد و بتن که دو عنصر اصلی و مهم در ساخت سوله هستند، عده بسیاری به‌دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند از طریق آن هزینه‌های ساخت سوله را کاهش دهند. ساخت سوله دست دوم در کرمان راهکاری مناسب برای کاهش هزینه‌ها تلقی می‌شود. قطعات سوله دست دوم از قبل ساخته‌شده و انبار شده‌اند و در صورت سفارش متقاضی می‌توان با هزینه بسیار کم نسبت به نصب آن اقدام کرد.

جمع‌بندی

با توجه به پیشرفت‌های صنعت در سال‌های اخیر، نقش شرکت‌های سوله سازی معتبر و باتجربه از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به اینکه کرمان یکی از قطب‌های معادن و صنعت در ایران است، ساخت سوله در این شهر اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که در این مطلب بیان شد، سوله خرپایی بهترین نوع سوله سازی در کرمان است. طراحان و کارشناسان ساخت سوله می‌توانند با بررسی دقیق شرایط اقلیمی و طراحی درست نسبت به ساخت سوله‌هایی بهینه و مستحکم اقدام کنند. شرکت صنعت سوله کرمان اعتمادسازه https://etemadsazeh.com/ با برخورداری از سال‌ها تجربه در زمینه ساخت انواع سوله در کرمان در کنار شماست که انواع سوله استاندارد را برای شما تولید کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *