0

معرفی بهترین سریال های خارجی در سایت IMDB

best foreign series in IMDB

یکی از اصلی‌ترین سرگرمی ما ایرانی‌ها، تماشای فیلم و سریال است. اگر حجم سریال‌های ایرانی را که در دهه اخیر افزایش داشته است در نظر نگیریم، سریال‌های خارجی زیادی نیز هستند که سلیقه سخت‌پسند ما را جلب کرده و به روتین شبانه‌مان راه یافته‌اند. در این میان به نظر من بهترین سریال های خارجی آن‌هایی هستند که به طور کامل پخش شده‌اند. چون پلات داستانی و نحوه ساخت آن‌ها به طور کامل مشخص شده و امتیاز کاربران IMDB نیز درباره تمامی قسمت‌های آن منتشر شده است. بنابراین می‌توان با اطمینان این سریال ها را به عنوان بهترین سریال های خارجی تمام شده معرفی نمود.

بهترین مینی سریال خارجی

مینی سریال به سریال‌های کوتاهی گفته می‌شود که فیلمنامه و تعداد قسمت‌های آن پیش از ساخت معلوم است. همچنین ممکن است یک فیلم بلند تلویزیونی به چند اپیزود تقسیم شده و در قالب مینی سریال منتشر شود. این نوع سریال بهترین محتوای ویدیویی برای کسانی است که صبر کافی برای دنبال کردن سریال‌های بلند چند فصلی را ندارند.

1. Band of Brothers

جوخه برادران با امتیاز 9.4 از کاربران سایت IMDB بهترین مینی سریال خارجی تاریخ نام گرفته است. این سریال 10 قسمتی با همکاری استیون اسپیلبرگ و تام هنکس ساخته شده و محصول سال 2001 آمریکا است. مجموعه تلویزیونی جوخه برادران بازیگران زیادی دارد؛ اما یکی از مشهورترین آن‌ها، جیمز مک آووی بازیگر معروف هالیوودی است. این مینی سریال زندگی چند سرباز آمریکایی را در طول جنگ جهانی دوم روایت می‌کند که از دوره آموزشی آن‌ها در ارتش آغاز شده و به پیروزی در جنگ منتهی می‌گردد.

band of brothers, the best foreign series

2. Chernobyl

اگر فیلمباز هستید، بدون شک نام مینی سریال چرنوبیل را به عنوان یکی از بهترین سریال های خارجی تاریخ شنیده‌اید. در واقع مینی سریال در ایران با این مجموعه 5 قسمتی شناخته شد. این سریال روایتی متفاوت از فاجعه هسته‌ای شهر چرنوبیل در شوروی را در قالب درام – تاریخی نمایش می‌دهد. به همین دلیل مورد توجه بسیاری از منتقدان و فیلم‌دوستان قرار گرفته و به شهرتی بین‌المللی دست پیدا کرد. سریال چرنوبیل توسط یوهان رنک کارگردانی شده و محصول مشترک بریتانیا و آمریکا است که در سال 2019 منتشر شد. این سریال که یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی در طول تاریخ را بر اساس خاطرات ساکنین این ناحیه روایت می‌کند، به امتیاز 9.3 از کاربران IMDB دست یافته است.

برای مشاهده بهترین سایت دانلود فیلم و سریال کلیک کنید.

3. The Queen’s Gambit

بازی ملکه که در بین ایرانیان نیز به سرعت معروف شد، روایتی از دختری جوان است که در کودکی به پرورشگاه سپرده می‌شود. او که اتفاقی با بازی شطرنج آشنا شده، اکنون در تلاش است تا بزرگ‌ترین شطرنج باز جهان شود و در این مسیر، باید از چالش‌های متفاوتی عبور کند. این مینی سریال 7 قسمتی، جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد و شما را تا اتمام آن پای صفحه مانیتور میخکوب خواهد کرد. سریال کویینز گمبیت توسط اسکات فرانک ساخته شده و در سال 2020 در ایالات متحده پخش شد. این مینی سریال درام خانوادگی با امتیاز 8.5 از کاربران IMDB، سومین مینی سریال محبوب تاریخ نام گرفته است.

the Queen's Gambit, best foreing series

بهترین سریال بلند خارجی

اگر در تماشای مینی سریال موفق بوده‌اید، پس بهتر است با بهترین سریال های خارجی نیز آشنا شوید. این سریال‌ها معمولا در چندین فصل تولید شده و پایان داستان از ابتدا مشخص نیست. در واقع پیشرفت پلات داستانی در طول روال ساخت تعیین می‌گردد. به دلیل طولانی شدن روند ساخت این مجموعه‌ها، حتی گاهی ممکن است عوامل اصلی یا حتی کارگردان مجموعه تغییر کنند.

1. Breaking Bad

شاید در ابتدای پخش سریال بازی تاج و تخت، که با پخش بریکینگ بد همزمان بود، هیچ کس گمان نمی‌کرد که این سریال بتواند Game of Thrones را پشت سر بگذارد؛ اما متاسفانه پیشروی فیلمنامه نویسان از نویسنده کتاب و عجله آن‌ها در تمام کردن سریال، ضربه بزرگی به محبوبیت بازی تاج و تخت وارد کرده و این سریال افسانه‌ای و پرهزینه را به رتبه 13 در لیست بهترین سریال های خارجی IMDB تنزل داد.

breaking bad, the best foreign series
سریال آمریکایی Breaking Bad یا افسارگسیخته با کسب امتیاز 9.4 از کاربران IMDB، بهترین و محبوب‌ترین سریال خارجی محسوب می‎شود. 62 اپیزود این سریال در 5 فصل و در طول سال‌های 2008 تا 2013 از شبکه HBO منتشر شد. وینس گیلیگان، کارگردان این مجموعه تلویزیونی، سال‌ها در زمینه نوشتن فیلمنامه‌های جنایی سابقه دارد. به همین دلیل هم موفق شد داستانی بنویسد که بتواند جایزه ساعات پربیننده را از جشنواره امی دریافت کند. این داستان درباره شیمیدان متبحری است که در یک دبیرستان تدریس می‌کند. این معلم پس از اطلاع از بیماری خود، تصمیم می‌گیرد با همکاری یکی از شاگردانش، مخدری به نام متا آمفتامین یا همان شیشه تولید کند. اما … .

2. The Wire

سریال آمریکایی شنود دومین سریال محبوب از نظر کاربران IMDB است که توانسته به امتیاز 9.3 دست یابد. این سریال در 5 فصل و 60 اپیزود، در بین سال‌های 2002 تا 2008 منتشر شد. دیوید سیمون، کارگردان و نویسنده این سریال، خود نویسنده و خبرنگار سابق پلیس ایالات متحده بوده و برای نوشتن فیلمنامه سریال The Wire نیز از تجربیات سال‌های فعالیت خود در اداره پلیس، بهره برده است. به همین دلیل این سریال از مشکلات اجتماعی شهر بالتیمور مثل تجارت مواد مخدر، فساد در سیستم آموزشی و … بدون پرده سخن می‌گوید. هر فصل این مجموعه تلویزیونی به بیان یکی از مشکلات جامعه می‌پردازد و توانسته نظر مثبت بینندگان را به خود جلب کند.

3. Avatar: The Last Airbender

طرفداران سریال‌های انیمیشنی، قطعا با نام این سریال آشنا هستند. آواتار: آخرین بادافزار یکی از بهترین سریال های خارجی انیمیشنی است که بین سال‌های 2005 تا 2008 در ایالات متحده پخش شد. این مجموعه تلویزیونی شامل 61 اپیزود می‌شود که در 3 فصل دسته‌بندی شده است. داستان سریال کارتونی آواتار: آخرین بادافزار درباره دوره‌ای است که قبایل مختلف بر زمین حکومت کرده و هر یک از آن‌ها، یکی از عناصر چهارگانه آب، خاک، آتش و باد را کنترل می‌کنند و با هم متحد هستند. اما اکنون پادشاهی که بر عنصر آتش مسلط است، به دنبال بر هم زدن این اتحاد است. به همین دلیل پسری از خاندان آواتار به نام آنگ مجبور می‌شود با او مبارزه کرده و اتحاد بین قبایل را برگرداند. به همین دلیل این سریال به افسانه آنگ نیز مشهور است.

Avatar, the best foreign series

سخن نهایی

در این مقاله از تاپ کوپن سعی کرده‌‎ایم بهترین سریال های خارجی تمام شده را که امتیاز بالایی در وبسایت IMDB کسب کرده‌اند، به شما معرفی کنیم. اما فیلم و سریال هم مانند کتاب سلیقه‌ای هستند و نمی‌توان نظری کلی درباره آن صادر کرد. لذا اگر این لیست را مطالعه کردید و سریال مورد نظر خود را در آن نیافته‎اید، نام فیلم‌های مورد پسند خود را بنویسید تا سریال‌های مشابه آن‌ها به این لیست اضافه شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *