0

بهترین پارچه برای لباس شنا زنانه

بر اساس تغییر و تحولاتی که در زمینه طراحی و تولید انواع پوشاک به خصوص لباس شنا صورت گرفته است، شاهد انواع طرح ها و مدل های متنوع برای لباس های شنا هستیم. همه زنان و دختران به هنگام خرید لباس زیر زنانه ها ابتدا به سراغ جنس پارچه لباس می روند تا ببینند پارچه آن از کیفیت بالایی برخوردار است یا نه. در رابطه با لباس شنا نیز جنس پارچه مهمترین پارامتری است که افراد به هنگام خرید به آن اهمیت زیادی می دهند. در ادامه در رابطه با بهترین پارچه برای لباس شنا زنانه، مزایا و مشخصات آن توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

انواع  پارچه لباس شنا زنانه

شنا یکی از ورزش های پرطرفدار است که از دیرباز مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. روزانه یا حتی در طول هفته چند بار افراد برای شنا به استخر ها می روند اما نکته حائز اهمیتی که در رابطه با این ورزش محبوب وجود دارد لباس شنا می باشد.  برای شنا کردن به لباس مخصوصی نیاز دارید که با استفاده از آن بتوانید به راحتی در آب حرکت کنید.

طراحان انواع لباس شنا و مایو جهت راحتی بیشتر افراد در طراحی و تولید این لباس ها از پارچه های سبک استفاده می ‌کنند، پارچه هایی که در عین سبکی بسیار شیک و جذاب هستند. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که به ورزش شنا علاقه زیادی دارید و به دنبال خرید بهترین لباس هستید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین پارچه برای لباس شنا زنانه کدام است؟

پلی استر

پلی استر یکی از پارچه های با کیفیت و مناسبی است که طراحان جهت دوخت لباس شنا بسیار از آن استفاده می کنند. این پارچه با توجه به بافت بسیار نرمی که دارد به هنگام شنا راحتی را برای شنا کاران به ارمغان می آورد. این جنس پارچه با توجه به وزن سبکی که دارد با اسپندکس ترکیب شده و برای دوخت مایو مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از عواملی که موجب محبوبیت این نوع پارچه در بین طراحان و شنا کاران شده است مقاومت بالای آن در برابر کلر است. این پار چه زمانی که در برابر حرارت قرار می گیرد به خوبی شکل ظاهری خود را حفظ می کند.

الاستین

الاستین از پارچه های با کیفیتی است که جهت دوخت لباس شنا مورد استفاده قرار می ‌گیرد. با توجه به این مورد که هر کدام از پارچه ها و مواد در برابر آب واکنش و مقاومت متفاوتی دارند؛ بنابراین طراحان مایو سعی می کنند جهت دوخت لباس شنا از بهترین و با کیفیت ترین پارچه ها استفاده کنند. الاستین بر اساس انعطاف پذیری خوبی که دارد در آب رنگ پس نمی ‌دهد و شکل ظاهری خود را به خوبی حفظ می کند.

در حالت کلی اگر به دنبال بهترین پارچه برای لباس شنا زنانه هستید الاستین یکی از مواردی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشید؛ زیرا این پارچه ضد آب است و همین مسئله باعث می شود در صورت برخورد مایو با آب به سرعت خشک شود. طراحان سعی می کنند برای دوخت مایو های شیک این پارچه را با الیاف مصنوعی ترکیب کنند.

نایلون

نایلون یکی دیگر از پارچه های با کیفیت است که در تولید مایو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع نایلون محبوب ترین جنس مصنوعی است که بیشتر مدل های لباس شنا از آن دوخته می شوند. نایلون بر اساس خاصیت متفاوتی که دارد از استحکام کششی بالایی برخوردار بوده و در برابر آب سرما و بسیار مستحکم است. همچنین نایلون به خاطر بافتی نرم و قدرت کشسانی بالایی که دارد، یکی از بادوام ترین پارچه های موجود در بازار است.

اسپندکس

اگر به دنبال بهترین پارچه برای لباس شنا زنانه هستید نباید اسپندکس را نادیده بگیرید؛ زیرا این نوع جنس پارچه با توجه به کیفیت فوق العاده ای که دارد حساسیت پوستی ایجاد نمی ‌کند.  بیشتر شنا کاران از این نوع پارچه برای مسابقات ورزشی استفاده می کنند؛ چرا که اسپندکس طول عمر بالایی دارد و مدل های لباس شنا تولید شده از این نوع پارچه بسیار جذاب و زیبا هستند.

اسپندکس به علت مزایای فوق العاده ای که دارد در دوخت انواع و اقسام لباس ها استفاده می شود. از دیگر ویژگی های شگفت انگیز این نوع پارچه می توان به خاصیت کشسانی بالایی که دارد، اشاره کرد. اسپندکس مانند نایلون جزو الیاف مصنوعی به حساب می آید به همین دلیل طول عمر بالایی دارد.

این نوع پارچه در حالت کلی برای دوخت لباس زنانه بسیار مناسب است، چرا که علاوه بر کیفیت و طول عمر بالایی که دارد به بافت پوست آسیبی نمی رساند. همچنین زمانی که در معرض گرما و سرما قرار می گیرد تغییر حالت نمی دهد. این نوع پارچه از نخ اسپاندکس تهیه می‌ شود به همین دلیل قدرت کششی آن در مقایسه با سایر پارچه ها بسیار بالا است.

لاکرا

اگر می خواهید با بهترین پارچه برای لباس شنا زنانه آشنا شوید باید در بین سایر پارچه ها نیم نگاهی نیز به جنس لاکرا داشته باشید. این پارچه قدرت انعطاف پذیری بالایی دارد و در برابر گرما و رطوبت بسیار مقاوم است. جنس لاکرا در صنعت پوشاک بسیار کاربرد دارد و بیشترین کاربرد آن مربوط به دوخت انواع لباس شنا زنانه می باشد. البته برخی از افراد لاکرا را با نام اسپاندکس نیز می شناسند.

لاکرا در برابر مواد شیمیایی و همچنین انواع میکروب ها مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و زمانی که در مقابل آب قرار می گیرد حالت طبیعی خود را از دست نمی دهد. این جنس پارچه از پلاستیک طبیعی ساخته شده است به همین دلیل در برابر انواع شرایط مستحکم است.

ویژگی های لباس شنا خوب

لباس شنا که نام دیگر آن مایو می باشد از الیاف مصنوعی طراحی و تولید می شود. جنس لباس شنا باید از پارچه ای باشد که در برابر میکروب ها، عوامل قارچی و آب بسیار مقاوم باشد و هیچگونه حساسیت پوستی ایجاد نکند. به همین دلیل جنس مایو از الیاف مصنوعی و پلاستیکی است و از ترکیب های مختلفی جهت طراحی مایو استفاده می شود. بهترین پارچه برای لباس شنا زنانه باید در کنار ضد حساسیت و ضد کلر بودن، راحتی را برای افراد علاقمند به شنا به ارمغان بیاورد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه الوند انواع لباس زیر زنانه برند و عالی مانند شورت زنانه، سوتین و … را خریداری کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *