0

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

The best applications for teaching English

با رواج استفاده از نرم‌افزارها و بازی‌های انگلیسی زبان و همچنین به دلیل گسترش ارتباطات برون‌مرزی با سایر کشورها، یادگیری زبان انگلیسی روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خبر خوش این است که در دنیای تکنولوژی امروز، اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند به صورت رایگان یا با پرداخت مبلغی اندک، زبان انگلیسی را به شما آموزش دهند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم و نکاتی را پیرامون استفاده بهتر از این ابزارها با شما در میان بگذاریم. برای معرفی این اپلیکیشن‌ها، وبسایت‌های آموزشی بسیاری بررسی شده و تجربه شخصی ما نیز در آن دخیل است. بنابراین مطمئن باشید که نرم‌افزارهایی کاربردی و موثر به شما معرفی خواهد شد.

مزایای استفاده از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

همانطور که گفتیم، دنیای امروز دنیای ارتباطات و اطلاعات است. در این عصر دیگر نیازی نیست برای همه کارها از منزل خارج شوید و یا هر کاری را حتما در زمان خاص و مقرری انجام دهید. بلکه می‌توانید به راحتی و از پشت یک دستگاه دیجیتال مانند کامپیوتر یا حتی گوشی موبایل، کارهای بسیاری انجام دهید. یادگیری زبان‌های خارجی نیز از این قضیه مستثنا نیست. اگر برای آموزش زبان از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید، از مزایای زیر برخوردار خواهید شد :

ارزان‌تر بودن اپلیکیشن نسبت به کلاس

گمان نمی‌کنم هزینه یک ترم کلاس زبان انگلیسی در حال حاضر کمتر از 1 میلیون تومان شود. تازه این مبلغ، فقط هزینه آموزشگاه و مدرس است و باید هزینه‌های دیگری مانند کتاب، CD آموزشی و یا آزمون‌های دوره‌ای را نیز به آن اضافه کنید؛ در حالی که بسیاری از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی رایگان هستند. اما حتی در صورتی که اپلیکیشن مورد نظر شما رایگان نیز نباشد، هزینه خرید آن بسیار کمتر از هزینه ثبت نام در آموزشگاه است.

عدم محدودیت به زمان خاص

یکی از مواردی که در صورت ثبت نام در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی ممکن است آزاردهنده باشد، تعیین روز و ساعت کلاس از طرف آموزشگاه است. اگرچه شما به عنوان زبان‌آموز از بین چندین روز و ساعت ارائه شده حق انتخاب دارید، اما باز هم نمی‌توانید انتظار برگزاری کلاس در تایم دلخواه خود را داشته باشید. البته برگزاری کلاس خصوصی با حضور مدرس در منزل، راه حل خوبی است؛ ولی فکر هزینه‌های کلاس خصوصی را کرده‌اید؟! نگران نباشید؛ بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی به شما اجازه می‌دهند در هر ساعتی از شبانه‌روز که وقت آزاد دارید، وارد اپلیکیشن شوید و به یادگیری زبان بپردازید.

The best applications for teaching English

عدم نیاز به رفت‌وآمد

اگر برای یادگیری زبان انگلیسی قصد دارید در آموزشگاهی ثبت نام کنید و هر جلسه در ساعت خاصی سر کلاس حضور یابید، باید بدانید که وقت زیادی از شما گرفته خواهد شد. درحالیکه در دنیای امروز همه چیز آنلاین است و نیازی نیست برای آموزش زبان از منزل خارج شوید. کلاس‌های آنلاین و بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی همه چیز را در منزل برای شما مهیا کرده‌اند. فقط کافی است کمی اراده داشته باشید.

جذابیت بیشتر یادگیری با اپلیکیشن

بسیاری از اپلیکیشن‌های آموزشی برای تاثیر بیشتر مباحث و درک بهتر زبان‌آموزان، از رویکردهایی مانند بازی و ایجاد رقابت بین کاربران استفاده می‌کنند. محیط شاد و مفرح این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کند تا از ساعات آموزشی خود لذت ببرید. دریافت امتیاز و رقابت با سایر کاربران نیز باعث می‌شود در مسیر یادگیری مصمم‌تر شده و برای کسب امتیاز، با قدرت بیشتری ادامه دهید؛ چیزی که ممکن است در کلاس‎های آموزش حضوری یا آنلاین وجود نداشته باشد.

4 روش برای یادگیری عمیق‌تر زبان انگلیسی با اپلیکیشن

از نظر بسیاری از افراد، استفاده از اپلیکیشن برای آموزش بی‌فایده است و در نهایت نتیجه دائمی و موثری نخواهد داشت. اما ما با اطمینان به شما می‌گوییم که این موضوع کاملا به خودتان بستگی دارد. مطمئنا اگر فقط برای سرگرمی به سراغ این برنامه‌ها بروید و تمرین و ممارست نداشته باشید، مواردی که آموزش دیده‌اید، در عمق ذهنتان جای نگرفته و خیلی زود فراموشتان خواهد شد. اما با تکنیک‌های زیر، می‌توانید بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را به معلم اصلی خود تبدیل کنید.

1. ترکیب اپلیکیشن‌ها

قطعا پیدا کردن بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی که همه شاخه‌ها را به خوبی آموزش دهد و پکیج آموزشی کاملی باشد، کار ساده‌ای نیست؛ چرا که خیلی از برنامه‌ها فقط به بخش ویژه‌ای از آموزش می‌پردازند. برای مثال اپلیکیشن Mondly یا Busuu فقط بر مکالمه تاکید کرده و اپلیکیشنی مانند Tandem یا Grammerly به شما چت کردن به زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند. بنابراین برای اینکه درک بهتری از زبان انگلیسی داشته باشید و عمیق‌تر آموزش ببینید، بهتر است چندین اپلیکیشن را با هم ترکیب کنید و بر اساس نیاز خود، برای هر کدام وقت بگذارید. البته اپلیکیشن‌هایی که ما در ادامه معرفی خواهیم کرد، همه بخش‌های آموزش زبان انگلیسی را پوشش می‌دهند.

2. تمرین مستمر

بدون تعارف به شما بگوییم که با آموزش پراکنده در هیچ کدام از زبان های خارجی مسلط نخواهید شد. حتی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی هم به جدیت و تمرین نیاز دارند. بنابراین باید برنامه مشخصی برای خود طراحی کنید و به آن پایبند باشید. توصیه می‌کنیم هر روز حداقل نیم ساعت برای اپلیکیشن زمان بگذارید. البته استفاده از اپلیکیشن به تنهایی تاثیر چندانی نخواهد گذاشت؛ بلکه باید با مطالعه کتاب، گوش دادن به پادکست یا اخبار و مشاهده فیلم با زیرنویس انگلیسی، خود را در مسیر یادگیری نگه دارید.

3. تکرار، تکرار و تکرار

حتما این جمله را زیاد شنیده‌اید «زبان بسیار فرّار است.». بله؛ کاملا درست است. حتی اگر یادگیری سریعی دارید و در پایان روز فکر می‌کنید واژه‌های زیادی را آموزش دیده‌اید، مغرور نشوید و بدانید که تازه ابتدای راه هستید. یادگیری عمیق زبان‌های خارجی در گرو تکرار آن‌ها است. زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. توصیه می‌کنیم هر واژه جدیدی را که یاد می‌گیرید، چند بار بنویسید، با آن‌ها جمله‌سازی کنید و برای اطرافیان خود با صدای بلند بخوانید. با انجام این نکات مطمئن باشید پس از مدتی به راحتی از طریق زبان انگلیسی ارتباط برقرار خواهید کرد.

The best applications for teaching English

4. مکالمه

در کشوری مثل ایران که مردم آن با زبان انگلیسی کاملا بیگانه هستند، مکالمه و Speaking اهمیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه خیلی از اپلیکیشن‌های آموزش زبان به مکالمه اهمیت نمی‌دهند. اما باید بدانید تا زمانی که نتوانید از آموخته‌های خود در خواندن و صحبت کردن استفاده کنید، انگار هیچ چیزی یاد نگرفته‌اید. البته بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مکالمه را پوشش می‌دهند؛ اما پیشنهاد می‌کنیم در کنار آن‌ها از اپلیکیشن Preply نیز استفاده کرده و همچنین برای تقویت مهارت Speaking خود، در محیط‌های واقعی و با افراد واقعی صحبت کنید.

8 نمونه از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

در ادامه برخی از معروف‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان و همچنین 2 تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را به شما معرفی خواهیم کرد. ترتیب نوشتن نام این برنامه‌ها بر اساس خوب بودن آن‌ها نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم توضیحات هر نرم‌افزار را با دقت مطالعه کنید و اپلیکیشن مناسب خود را انتخاب نمایید.

1. B-amooz

یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی ایرانی که توسط برنامه‌نویسان داخلی ساخته شده، اپلیکیشن بیاموز است. این نرم‌افزار نه فقط زبان انگلیسی، بلکه زبان‌های آلمانی، فرانسه و ترکی استانبولی را نیز آموزش می‌دهد. اگر برای آموزش الفبای زبان انگلیسی و تلفظ آن‌ها، گرامر، خواندن و حتی نوشتن به دنبال برنامه‌ای هستید که از زبان فارسی پشتیبانی کند، اپلیکیشن B-amooz گزینه‌ای عالی پیش روی شما است. این نرم‌افزار که به گفته تولیدکنندگان آن محبوب ترین اپلیکیشن آموزش زبان در ایران محسوب می‌شود، دارای دو نسخه مجزا برای کودکان و بزرگسالان است. در این برنامه می‌توانید فلش کارت بسازید، از فلش کارت دیگر کاربران استفاده کنید و در آزمون‌های دوره‌ای شرکت کنید. همچنین با خواندن داستان و گوش دادن به موسیقی، سطح زبان انگلیسی شما تقویت می‌شود.
اپلیکیشن بیاموز رایگان نیست و برای یادگیری هر یک از زبان‌های آن باید هزینه جداگانه‌ای بپردازید. همچنین هنوز نسخه آیفون آن طراحی نشده و فقط برای گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است.

2. Memrise

ممرایز یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی رایگان است که بیش از 60 میلیون کاربر در جهان دارد. خبر خوب این است که این اپلیکیشن، زبان فارسی را نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید 23 زبان خارجی مختلف را از طریق زبان مادری خود یاد بگیرید. تمرکز اصلی اپلیکیشن Memrise بر یادگیری لغات است و از طریق تصاویر، فایل‌های صوتی و ویدیوهای مختلف و استفاده از دوره‌های معروفی مانند 504 سعی دارد که دایره واژگان کاربر را گسترش دهد. در این نرم‌افزار می‌توانید فلش کارت ایجاد کنید و با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. خوشبختانه استفاده از اپلیکیشن ممرایز کاملا رایگان بوده و برای گوشی‌های اندروید و آیفون قابل استفاده است.

3. Rosetta Stone

هیچ کسی نیست که بخواهد از طریق اپلیکیشن زبان بیاموزد و نام روزتا استون را نشنیده باشد. این نرم‌افزار هم در گوشی‌های اندرویدی و هم گوشی‌های اپل قابل استفاده است. اگرچه برخی از امکانات برنامه فقط در ازای پرداخت و خرید اشتراک برای کاربران فعال می‌شود، اما امکانات پایه و اساسی آن به صورت رایگان در دسترس خواهد بود. امکان دانلود مطالب و استفاده از آن‌ها به صورت آفلاین نیز وجود دارد. اپلیکیشن Rosetta Stone 23 زبان رایج دنیا شامل فارسی را پوشش می‌دهد. بنابراین بدون نیاز به دانستن زبانی دیگر می‌توانید انگلیسی را با زبان مادری خود بیاموزید. همچنین اگر در آموزش زبان انگلیسی تازه‌کار نیستید و می‌خواهید از سطح‌های بالاتری شروع کنید، می‌توانید هنگام اولین ورود خود به نرم‌افزار، سطح آموزشی خود را تعیین نمایید. اما بیشتر کاربران این اپلیکیشن افراد مبتدی هستند که قصد یادگیری زبان از پایه را دارند.

4. Duolingo

دولینگو را به جرات می‌توان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی رایگان دانست که بیش از 300 میلیون کاربر دارد. این نرم‌افزار محیط بسیار جذابی دارد و با امتیازدهی و رتبه‌بندی کاربران، در بین آن‌ها رقابت ایجاد می‌کند. شما می‌توانید هنگام اولین ورود به برنامه سطح خود را تعیین کرده و مطالب مناسب سطح خود را دریافت نمایید. مطالب آموزشی این اپلیکیشن توسط کاربران آن آپلود شده و کاملا رایگان است. بنابراین بدون اینکه نیاز به هیچگونه پرداخت درون‌برنامه‌ای، تمام امکانات این نرم‌افزار در اختیار شما است.

The best application for teaching English

اپلیکیشن محبوب Duolingo بیست‌وچهار زبان خارجی را پوشش می‌دهد، اما متاسفانه زبان فارسی در بین آن‌ها مشاهده نمی‌شود. به عبارتی برای یادگیری زبان انگلیسی در برنامه دولینگو مجبور به استفاده از یک زبان خارجی دیگر به عنوان زبان واسطه هستید. به همین دلیل استفاده از این نرم‌افزار به کسانی پیشنهاد می‌شود که حداقل به یک زبان خارجی مسلط هستند. برای مثال خود من برای یادگیری زبان فرانسه از طریق انگلیسی از این اپلیکیشن استفاده می‌کنم.

5. Learnit

شاید نام این برنامه انگلیسی باشد؛ اما باید بدانید که با یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی ایرانی روبه‌رو هستید. این نرم‌افزار توسط زبان‌شناسان ایرانی نوشته شده و برای دسترسی به محتوای سطح‌بندی شده آن باید مبلغ کمی پرداخت کنید. اما خوشبختانه دسترسی به سطح مقدماتی آن رایگان است. همچنین یک بار در هر هفته می‌توانید به صورت کاملا رایگان به همه سطوح آن دسترسی داشته باشید. امکان دانلود درس‌نامه‌ها و دسترسی به آن‌ها به صورت آفلاین نیز در اپلیکیشن لرنیت وجود دارد. متاسفانه هنوز نسخه آیفون اپلیکیشن Learnit منتشر شده و فقط کاربران اندروید می‌توانند از آن استفاده کنند.

6. چکامه

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی ایرانی نرم‌افزار چکامه است. شاید نام این برنامه برایتان عجیب باشد و از خود بپرسید که چه ارتباطی با آموزش زبان دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اپلیکیشن چکامه زبان انگلیسی را از طریق موسیقی و فایل‌های صوتی آموزش می‌دهد. به همین دلیل بیشتر برای کسانی مناسب است که در Listening ضعیف هستند و قصد تقویت مهارت شنیداری خود را دارند. البته در این نرم‌افزار به متن هر ترانه و ترجمه فارسی آن نیز دسترسی دارید. بنابراین می‌تواند منبع مفیدی برای گسترش دایره واژگان شما نیز باشد. همچنین با شرکت در آزمون‌های مختلف آن می‌توانید میزان یادگیری خود را رصد کنید.
اپلیکیشن چکامه تنها اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی ایرانی است که هم کاربران آیفون و هم اندروید می‌توانند از آن استفاده کنند. اگرچه دسترسی به همه سطوح و درس‌نامه‌های این برنامه نیاز به پرداخت نقدی دارد، اما بسیاری از امکانات آن به صورت رایگان در دسترس شما خواهد بود.

7. Lingo Kids

معروف‌ترین و بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان نرم‌افزار لینگو کیدز است. این اپلیکیشن که به طور ویژه برای کودکان 2 تا 8 سال طراحی شده، مطالب آموزشی را از طریق بازی و ویدیوهای شاد و جذاب به کودکان منتقل می‌کند. سرفصل‌ها و دروس اپلیکیشن لینگوکیدز بر اساس استانداردهای دانشگاه آکسفورد طراحی شده و کاملا سطح‌بندی شده است. خوشبختانه برنامه Lingo Kids کاملا رایگان است و هیچ گونه تبلیغاتی در آن مشاهده نخواهید کرد. این نکته باعث تمرکز بیشتر کودک هنگام آموزش می‌شود. اپلیکیشن آموزش زبان لینگوکیدز هم برای کاربران اندروید و هم آیفون قابل استفاده است.

The best application for learning english for kids

8. English for Kids

English for kids یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به شمار می‌رود. این نرم‌افزار که به طور ویژه برای کودکان 3 تا 6 سال طراحی شده، توسط کنسولگری بریتانیا تولید و منتشر گردیده است. در این اپلیکیشن دایره واژگان کودک از طریق انجام بازی‌های مختلف گسترش یافته و مهارت‌های شنیدن و خواندن او تقویت می‌شود. همچنین به کسانی که در زبان انگلیسی کاملا مبتدی هستند و قصد دارند این زبان بین‌المللی را از پایه بیاموزند، پیشنهاد می‌کنیم از این اپلیکیشن استفاده کنند؛ چرا که امکان انتخاب سطح در نرم‌افزار English for kids وجود ندارد و برای همه کاربران، از ابتدایی‌ترین سطح آغاز می‌شود. خوشبختانه همه کاربران گوشی‌های هوشمند شامل اندروید و آیفون می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

نتیجه گیری

انتخاب بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی به میزان آشنایی شما با این زبان و مهارتی که قصد تقویت آن را دارید، بستگی دارد. به طور کلی برای تقویت Listening استفاده از اپلیکیشن‌های چکامه و دولینگو گزینه‌های خوبی هستند. برای تقویت مکالمه به زبان انگلیسی نیز نرم‌افزارهای Busuu، Mondly و Preply را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر قصد دارید در همه زمینه‌ها به یک میزان پیشرفت کنید، یا قصد یادگیری زبان انگلیسی از پایه را دارید، اپلیکیشن‌های فوق انتخاب مطمئن‌تری هستند. شما از کدام اپلیکیشن برای یادگیری زبان های خارجی استفاده می‌کنید؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *