0

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

تا دهه 1990، بسیاری از والدین آمریکایی به دلیل ترس از سردرگمی کودکان، از آموزش زبان دوم خودداری می‌کردند. بعضی از محققین نیز معتقدند که کودکان تا سن تقریباً 11 تا 13 سالگی نباید در معرض یادگیری زبان دوم قرار گیرند. با این حال، اکثر تحقیقات کنونی نشان می‌دهند که این ترس بی‌اساس است و برخی شواهد نشان می‌دهند که اگر بعد از 10 سالگی شروع به یادگیری زبان دوم کنیم، ممکن است هرگز نتوانیم کاملاً دوزبانه شویم. همه اینها به این معناست که کودکان می‌توانند همزمان دو زبان را یاد بگیرند و آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در اسرع وقت مزایای زیادی دارد.

طی مطالعاتی که بر روی ۱۷ هزار کودک انگلیسی زبانی که فرانسوی می‌آموختند، مشخص شده است کودکانی که از یازده سالگی شروع به یادگیری کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که از حدود هشت سالگی شروع به آموختن زبان دوم کرده‌اند، در آزمون‌ها بهتر عمل می‌کنند. یکی از دلایل این موضوع این است که کودکان در این سنین یادگیری را جدی‌تر می‌گیرند و تمایل بیشتری به انجام این کار دارند. همچنین مشخص شده که نوجوانانی که قبل از ۱۵ سالگی زبان دوم را یاد می‌گیرند، راحت‌تر بر آن مسلط شده و می‌توانند مانند یک فرد بومی آن کشور، صحبت کنند.

در کنار این مطلب که بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی مهم است، انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی که به شما در رسیدن به اهداف آموزشی کمک نماید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. آموزشگاه زبانهای خارجه ملل بهترین آموزشگاه‌ زبان در شرق و غرب تهران است که برای تمامی سنین کلاس‌های گروهی و خصوصی زبان انگلیسی را با جدیدترین متدهای آموزشی برگزار می‌نماید.

تسلط یافتن به زبان انگلیسی

دو زبانه بودن و مسلط بودن به زبان دوم کاملاً یکسان نیستند. هر کسی که وقت گذاشته و به زبان دوم مسلط است، می‌تواند این را به شما بگوید. برای مثال، کسانی که به زبان اسپانیایی تسلط دارند ممکن است گاهی اوقات در مورد زمان استفاده از «por» در مقابل «para» که هر دو در انگلیسی به معنای «برای» هستند، اما در اسپانیایی برای موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند، تجدید نظر کنند.

شما نمی‌توانید با یادگیری زبان از حفظ کردن اجتناب کنید. هزاران واژه و مفاهیم گرامری وجود دارد که هنگام شروع صحبت کردن و درک یک زبان جدید به آنها به عنوان پایه ای محکم نیاز خواهید داشت. به همین دلیل است که سیستم تکرار فاصله دار Brainscape برای زبان‌های خارجی بهترین راه برای به خاطر سپردن موثر مفاهیم جدید در دراز مدت است.

زبان و مغز کودک شما

اگر مغز کودک شما دو ساختار زبان را همزمان یاد بگیرد، صحبت کردن به دو زبان برای او بسیار راحت‌تر خواهد بود. بیایید نگاهی به برخی از تغییرات رشدی بیندازیم که در مغز نوزادان و کودکان هنگام فراگیری زبان رخ می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند به ما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد هدایت یادگیری کمک کند.

ماه اول – نوزادان تازه متولد شده اتصالات سیناپسی جدیدی را با سرعت تا سه میلیارد در ثانیه ایجاد می‌کنند (کوتولاک، 1996). هر چیزی که نوزاد می‌شنود، می‌بیند، احساس می‌کند، می‌چشد و لمس می‌کند توسط مغز جذب می‌شود.

یک تا شش ماهگی – در این دوره زمانی، نوزادان قادر به تولید صداهایی هستند که در تمام زبان‌های دنیا استفاده می‌شود. با این حال، کودک یاد می‌گیرد که فقط با استفاده از صداها و کلمات موجود در محیط خود صحبت کند.
شش تا هشت ماهگی – مغز نوزاد حدود 1000 تریلیون اتصال سیناپسی دارد. پس از این سن، تعداد اتصالات شروع به کاهش می‌کند. مغز شروع به از بین بردن اتصالاتی می‌کند که استفاده نمی‌شوند و اتصالاتی را که بیشتر استفاده می‌شوند، تقویت خواهد شد.

10 سالگی – حدود نیمی از ارتباطات در یک کودک معمولی از بین رفته است. یک فرد بالغ به طور متوسط تقریباً پانصد تریلیون اتصال دارد، بنابراین این تعداد به یک وضعیت پایدار رسیده است.

12 سالگی – تقریباً قبل از این سن، مغز به شکل اسفنجی برای یادگیری زبان منعطف است. در این دوره است که پایه‌های تفکر، زبان، بینش، نگرش ها، استعدادها و ویژگی‌های دیگر پی ریزی می‌شود. پس از این مرحله از توسعه، پنجره‌ها بسته می‌شوند. معماری اساسی در مغز برای یادگیری زبان کامل شده است.

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی

با توجه به این مدل، واضح است که چرا برخی معتقد بودند که بهتر است آموزش زبان دوم را در سن 11-13 سالگی شروع کنیم. کودک می‌تواند راحت‌تر درس را بفهمد و به نظر می‌رسد سریع‌تر از یک کودک کوچکتر پیشرفت می‌کند. با این حال، کودکی که برای اولین بار در این سنین بالاتر در معرض زبان دوم قرار می‌گیرد، ذاتاً آن را به همان روشی که یک نوزاد یا کودک نوپا یاد می‌گیرد، نمی‌آموزد (مخصوصاً وقتی صحبت از تلفظ و یا نکات ظریف باشد).

محققان دیگر ادعا می‌کنند که پنجره یادگیری زبان حتی زودتر از سن 6 یا 7 سالگی بسته می‌شود. بنابراین، بهترین سن برای یادگیری زبان دوم اساساً از بدو تولد یا هر چه زودتر است. پاسخ کاملی برای این سوال وجود ندارد، اما اکثر زبان شناسان اکنون موافق هستند: هر چه آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود را زودتر شروع کنید، بهتر است.

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است !

به یاد داشته باشید که پس از دوره “پنجره فرصت” هنوز هم می‌توانید یک زبان جدید یاد بگیرید. ورزش کردن مغز با تمرین یک زبان جدید فواید زیادی دارد، بنابراین از این که بتوانید در هر سنی زبان انگلیسی را بیاموزید، ناامید نشوید. ابزارهایی مانند فلش کارت‌های زبان خارجی می‌توانند آموزش لغات و دستور زبان و یادگیری زبان دوم را در هر سنی سرگرم کننده و آسان کنند!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *