0

کاربرد سینی شیرینگ در صنایع بسته بندی

اگر در حوزه بسته‌بندی محصولات مختلف فعالیت دارید یا با آن تا حدودی آشنایی دارید، حتما نام سینی شیرینگ پلاستیکی را شنیده‌اید و می‌دانید که یکی از آن محصولاتی است که برای بسته‌بندی تولیداتی که باید وکیوم شوند بسیار کاربردی است. ما در این مطلب سعی داریم درباره‌ی این نوع محصول که به‌صورت زیرشیرینگی و کفی شیرینگ نیز شناخته می‌شود اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم. نکته مهم دیگری که لازم به ذکر است اهمیت بسته‌بندی محصولات در عصر کنونی است که نسبت به گذشته اهمیت بالاتری پیداکرده است و درواقع می‌توان گفت گاهی این بسته‌بندی محصول است که می‌تواند معرف خوبی برای یک محصول باشد.

سینی شیرینگ چیست و چگونه تولید می‌شود؟

پیش ازآن‌که به بررسی و معرفی کاربرد زیرشیرینگی بپردازیم، لازم است به این نکته اشاره‌کنیم که شیرینگ چه کلمه‌ای است و چه معنایی دارد؟

کلمه شیرینک shrink که در محاوره و یا به‌اشتباه شیرینگ خوانده می‌شود، کشیده‌ شدن و یا وکیوم‌ شدن و جمع‌ شوندگی معنی می‌دهد که به‌صورت حرارتی و با کشیدگی پلاستیک روی محصول انجام می‌پذیرد. نکته مهم این است که برای بسته‌بندی و وکیوم کردن محصولات، بسته به‌ویژگی‌هایی که محصول فوق دارد، از پلاستیک‌های نازک و ضخیم مختلفی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین دلایلی که محصولات مختلف را به این روش بسته‌بندی می‌کنند، می‌توان به سهولت در جابه‌جایی آن‌ها و همچنین دور ماندن از آلودگی و گردوغبار اشاره کرد.

اما سینی شیرینگ که در این مطلب قرار است به آن بپردازیم، محصولی شناخته‌شده در صنعت بسته‌بندی است که حتما آن‌ها را برای بسته‌بندی مواد لبنی دیده‌اید؛ به همین دلیل است که به آن‌ها کفی شیرینگ لبنی هم گفته می‌شود.

سینی شیرینگ پلاستیکی جزو ظروف یک‌بار مصرفی به شمار می‌آید که از بازیافت محصولات پلاستیکی تولید می‌شود. چنانچه با صنعت تزریق پلاستیک آشنایی داشته باشید، حتما نسبت به نحوه تولید کفی لبنی نیز شناخت دارید.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، خمیر تهیه‌‌شده از محصولات پلاستیکی و یا کاغذی قابل‌ بازیافت، تحت فرآیند غربالگری و بهداشتی قرارگرفته و سپس وارد قالب شده و تحت حرارت مشخصی خشک می‌شوند؛ ویژگی این نوع تولید محصول برای بسته‌بندی این است که آسیبی به محیط‌زیست نزده و همان‌طور که گفتیم از مواد بازیافتی تهیه می‌شود.

سینی شیرینگ پلاستیکی چه کاربردی دارد؟

در این بخش لازم است به این موضوع اشاره‌کنیم که سینی شیرینگ پلاستیکی بیشتر برای بسته‌بندی محصولاتی تولید می‌شود که مانند محصولات لبنی ازنظر بهداشتی حساسیت بالایی دارند و لازم است که تحت مراقبت بالایی قرار گیرند؛ درواقع ازاین‌جهت به آن‌ها زیرشیرینگی گفته می‌شود که به‌عنوان سینی در زیر قرارگرفته و محصولات لبنی و … داخل آن چیده می‌شود؛ سپس روی آن‌ها با نایلون‌های شیرینگ مناسب وکیوم شده و به‌صورت پک، بسته‌بندی می‌شود تا بهداشت آن‌ها رعایت شده و حمل‌ونقل این محصولات به‌راحتی صورت گیرد.

ویژگی جالب سینی شیرینگ پلاستیکی در آن است که وزن بسیار کمی دارد و در انواع مختلف مربع، مستطیل و گرد تولید می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال، از کفی شیرینگ پلاستیکی مربعی می‌توان برای بسته‌‌‌‌‌‌بندی ماست سطلی و سنتی استفاده کرد.

بنابراین چنانچه قصد دارید برای بسته‌بندی محصولات مختلف خود، به‌خصوص محصولات لبنی از سینی شیرینگ پلاستیکی استفاده نمایید، پیشنهاد ما این است که از کارشناسان این حوزه مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید تا به شما سینی مناسب برای بسته‌بندی انواع ماست، شیر، خامه و … را معرفی نمایند؛ زیرا در صنعت بسته‌بندی شرکت‌هایی که در حوزه صنعت تزریق پلاستیک فعالیت دارند، این محصول را در ابعاد مختلف تولید می‌کنند.

به‌ همین‌ خاطر لازم است برای بسته‌‌‌‌‌‌بندی اصولی و پایدار محصولات لبنی، از زیره‌هایی متناسب با سایز ظروف لبنیات استفاده کنید. در صنعت تزریق پلاستیک برای هر یک از انواع ماست‌های لیوانی، سطحی، سنتی و دبه‌ای و غیره، سینی شیرینگ پلاستیکی خاصی تولید می‌شود.

زیرشیرینگی در چه انواعی تولید می‌شود؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، زیرشیرینگی را می‌توان در دو نوع مقوایی و پلاستیکی تولید کرد که این امر بستگی به نوع محصولاتی دارد که قرار است آن‌ها را بسته‌بندی نمایید. به‌طور کل چه سینی‌های مقوایی و چه پلاستیکی، علاوه بر اینکه وزن کمی دارند، از استحکام بالایی نیز برخوردارند؛ به این شکل که هنگام پک شدن محصول و جابه‌جایی آن، به لحاظ انعطافی که دارند، دچار شکستگی نشده و طول عمر بالایی دارند.

چنانچه سینی‌ شیرینگ پلاستیکی از ضخامت‌های بیشتری برخوردار باشد، می‌تواند جهت بسته‌بندی محصولاتی که دارای وزن بالاتری هستند، مانند بسته‌‌‌‌‌‌بندی روغن‌ها و نوشابه‌ها، قوطي‌هاي حلبی مانند رب گوجه‌فرنگی و … مورداستفاده قرار گیرند، اما در مقابل، کفی شیرینگ مقوایی ممکن است پس از باز شدن پک محصول دچار پارگی شده و دیگر قابل‌استفاده نباشند، اما این ویژگی را دارند تا مانند زیر سینی شیرینگ پلاستیکی دوباره در چرخه بازیافت قرارگرفته و مورداستفاده قرار گیرند.

هنگام سفارش و خرید زیرشیرینگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همان‌گونه که پیش‌تر هم توضیح دادیم، سینی شیرینگ پلاستیکی از مواد بازیافتی پلاستیکی، و زیر شیرینگ مقوایی نیز از خمیر شدن کاغذ و مقوا تهیه و تولید می‌شود؛ بنابراین با توجه به این امر که مواد تازه و دست‌اول در تهیه آن‌ها به‌کار نمی‌رود، می‌توان گفت قیمت پایینی داشته و در قبال مزایایی که دارند، بسیار ارزان هستند.

نکته دیگری که در خصوص خرید کفی شیرینگ باید به آن توجه کرد، تعداد خرید این محصول است؛ ازآنجاکه شرکت‌ها و کارخانجات تولید‌‌کننده محصولات لبنی، حلبی و فلزی، انواع سینی شیرینگ پلاستیکی و مقوایی را به‌صورت عمده خریداری می‌کنند، قیمت آن بسیار کمتر شده و در هزینه‌های شرکت یا کارخانه صرفه‌جویی خواهد شد.

جمع‌بندی

با توجه به آنچه درباره‌ي تولید سینی شیرینگ پلاستیکی و مقوایی بیان کردیم، هنگام خرید این محصول بهتر است در درجه اول به کیفیت آن‌ها توجه کرده و به فروشندگان و تولیدکنندگانی مانند شرکت تکتا بافت باختر مراجعه کنید که می‌توانند این محصول را با کیفیت بالایی در اختیارتان قرار دهند؛ زیرا هرچه این محصول از استحکام بالایی برخوردار باشد، می‌توان از آن استفاده دوباره به عمل‌آورده و یا دوباره آن‌ها را در چرخه بازیافت قرار داد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *