0

آموزش طرز تهیه چیز کیک پسته‌ای

چیز کیک پسته‌‌ای یکی از کیک‌های فوق العاده خوش طعم و لذیذی است که می‌توان در صبحانه و میان وعده با نوشیدنی‌های مختلف میل کنید یا به عنوان یک دسر با کلاس برای پذیرایی تهیه کرد. چیز کیک پسته‌ای از مواد مختلف از قبیل، پسته، بیسکویت، پنیر خامه‌ای، شکر، کره، رنگ خوراکی و خامه درست می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم طرز تهیه چیز کیک پسته‌ای را به شما کاربران گرامی آموزش دهیم.

آموزش چیز کیک پسته‌ای

چیز کیک پسته‌ای یکی از آسان‌ترین کیک‌هایی است که در عرض ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درست می‌شود. بعد از تهیه چیز کیک آن را درون یخچال قرار دهید تا خوشمزه شود البته استراحت طولانی در طعم لذت بخش آن موثر است. در ادامه طرز تهیه چیز کیک پسته‌ای را مرحله به مرحله شرح می‌دهیم.

مواد مورد نیاز برای تهیه چیز کیک

  • پودربیسکویت ساده: 200گرم
  • شکلات سفید تخته‌ای: 100 گرم
  • پسته: 70 گرم
  • پنیر ماسکار پونه: 500 گرم
  • تخم مرغ: 3عدد
  • ماست پرچرب: 200 گرم
  • شکر: 100 گرم
  • کره پسته درجه یک: به مقدار لازم
  • وانیل: نصف قاشق چایی خوری
  • نمک: به مقدار اندک
  • قالب کمربندی 20 سانتی‌متری
  • فویل آلمینیومی به اندازه‌ای که کف و اطراف قالب را پوشش دهد.

البته برای آن که بهترین طعم را به دست آورید و ارزش غذایی چیز کیک خود را افزایش دهید، حتما نسبت به انتخاب مواد اولیه دقت کنید. برای خرید پسته و استعلام قیمت خلال پسته کیلویی و سایر محصولات وابسته به آن مانند کره و پودر پسته عمده ، حتما به مراکز نام‌آشنا مانند کوشادانه، آرتین و هفت مغز مراجعه کنید تا در کنار قیمت مناسب، امکان خرید اینترنتی و حضوری، کیفیت بالایی را نیز در اختیار داشته باشید.

مراحل تهیه چیز کیک با پسته

  1. آماده سازی مواد اولیه کیک

ابتدا بیسکویت را در ظرف گود ریخته و حسابی آن را پودر کنید. شکلات تخته‌ای سفید را به دمای محیط رسانده و روی پودر بیسکویت بریزید و خوب هم بزنید. در همین مرحله مقداری نمک به مواد اضافه کرده و دیواره‌های قالب کیک را با لیسک چرب کنید. بیرون قالب کمربندی و لبه‌ها را با فویل آلومنیومی پوشش دهید.

شاید در این مواقع از خود سوال کنید دلیل استفاده از فویل چیست؟ در پاسخ باید گفت، بعد از قرار دادن قالب در سینی فر باید تا نیمه آن آب بریزیم. به این دلیل از آب استفاده می‌کنیم که محیط فر مرطوب باشد و از خشک شدن کیک جلوگیری شود. در نتیجه حتما دور قاب را فویل پیچی کنید تا آب از قالب کمربندی وارد کیک نشود.

  1. آماده کردن کراست

ابتدا مواد بیسکویت و شکلات سفید را داخل قالب کمربندی ریخته و با قاشق ترکیب را به دیوار‌های قالب هدایت و با قاشق مخلوط را فشرده و منسجم کنید. در نهایت کراست را به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید. در این تایم مواد میانی چیز کیک را آماده می‌کنیم

  1. آماده‌سازی مواد میانی

ابتدا پسته ها را طبق سلیقه خود آسیاب کنید. اگر دوست دارید هنگام نوش جان کردن چیز کیک مغز پسته زیر دندان‌هایتان پودر شود دور آسیاب را کم کنید. سپس یک کاسه گود با لبه‌های بلند برداشته و پنیر ماسکار پونه را به مواد افزوده و مرتب هم بزنید تا به خوبی ترکیب شود.

تخم‌ مرغ‌ها را درون ظرف همزن اضافه کرده و با دور تند همزن برقی هم بزنید تا مواد پر حجم شود. در مرحله بعد طرز تهیه چیز کیک پسته‌ای وانیل و شکر را به تخم مرغ‌ها افزوده و طی چند مرحله مخلوط کنید. سپس ماست را به مواد اضافه و هم بزنید تا یکدست شود. در مرحله آخر پسته را درون مواد ریخته و هم بزنید.

  1. افزودن مواد کرمی به کراست

موادی که از داخل یخچال قرار دادیم را بعد از ۳۰ دقیقه از یخچال خارج کرده و مواد میانی چیز کیک را به آن اضافه می‌کنیم. این مواد باید به اندازه نیم سانت از دیوار‌ه‌های بیسکویتی بالا برود. در نهایت مواد کرمی را روی کیک داخل سینی فر ریخته و فر را روی ۴۵ دقیقه تنظیم کنید. زمانی که چیز کیک شما پخته شد سریعا آن را بیرون نیاورد حداکثر ۱ ساعت به آن استراحت دهید سپس از فر خارج کرده و کناره‌های آن را چاقو شل کنید. در باز کردن کمربند قالب احتیاط کرده و مجدد کیک را درون یخچال بگذارید و بعد از گذشت ۳ ساعت چیز کیک پسته‌ای را با کره پسته یا چیپس پسته‌ای لپه تزیین کنید.

نتیجه‌گیری از آموزش چیز کیک پسته‌ای

در این نوشته طرز تهیه چیز کیک پسته‌ای را مورد بحث قرار دادیم. از آنجایی که چیز کیک پسته همانند سایر کیک‌ها کالری بالایی دارد اما تاثیر بسیاری در لذت بخش شدن دورهمی‌ها، جمع‌های دوستانه و خانوادگی است. چیز کیک پسته‌ای علاوه بر کالری زیاد سرشار از مواد مغذی و ویتامین است.

پیشنهاد می‌کنیم حتی برای یکبار هم شده چیز کیک پسته‌ای را تهیه و میل کنید تا از طعم فوق‌العاده آن نهایت لذت ببرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *