0

مطالعه اثربخشی تبلیغات

تبلیغات روشی قدیمی برای افزایش مشتری به سمت یک برند، محصولات و خدمات آن است. از تبلیغات روزنامه و تلویزیون به تبلیغات دیجیتالی تر تبدیل شد. یک تبلیغ موثر هدف اولیه هر حرفه ای تبلیغاتی است. هدف آنها ایجاد تبلیغاتی است که به مخاطب یک تجربه حسی بدهد. بخش تبلیغات برای برقراری ارتباط عاطفی بین مخاطب و برند با تبلیغات آنها تلاش می کند.

برای درک اینکه تبلیغات چقدر موثر بوده است، برند باید تلاش های بازاریابی را اندازه گیری کند. اثربخشی تبلیغات فرآیندی است برای یادگیری اینکه آیا تبلیغات یک برند مخاطب مناسبی را هدف قرار می دهد و تبلیغات چقدر موفق هستند. این کمک می کند تا بفهمیم آیا تبلیغات تأثیری بر مخاطب دارد یا خیر.

با اثربخشی تبلیغات، می توانید نقاط قوت و ضعف کمپین های بازاریابی را شناسایی کنید. همچنین می‌توانید بازدهی سرمایه‌ای را که از کمپین به دست می‌آورید، بیاموزید. محققان بازار برای انجام یک مطالعه اثربخشی تبلیغات باید یک برنامه تحقیقاتی ایجاد کنند. اولین نگرانی این است که تعیین کنید در چه مقطع زمانی باید مطالعه خود را انجام دهید.

چه زمانی یک مطالعه اثربخشی تبلیغات انجام دهیم؟

همیشه بهتر است با همه تیم های درگیر در یک کمپین بازاریابی هماهنگ کنید تا بهترین زمان برای انجام مطالعه برای تبلیغات خود را تعیین کنید که افزایش مشتری داشته باشید. تیم بازاریابی و تیم خلاق از توسعه و بازه زمانی راه اندازی کمپین آگاهی دارند. در حالت ایده آل، سه بازه زمانی وجود دارد که می توانید یک مطالعه اثربخشی تبلیغات برای برند خود انجام دهید.

پیش از کمپین:

آزمایش قبل از راه اندازی کمپین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که بهترین و موثرترین کمپین تبلیغاتی راه اندازی خواهد شد.

فرآیند توسعه تبلیغات بسته به نوع آن متفاوت است، تبلیغات تلویزیونی یک ماه طول می کشد در حالی که بنرهای آنلاین در هفته ها تولید می شوند. اطمینان حاصل کنید که هفته‌ها قبل از راه‌اندازی، آزمایش‌های قبل از کمپین را انجام داده‌اید تا زمانی برای تجزیه و تحلیل بینش و اقدام بر اساس آن داشته باشید.

در طول کمپین:

آزمایش روزها یا هفته‌ها پس از کمپین می‌تواند به شما در درک تأثیر آن بر مخاطبان هدف کمک کند. بینش‌های حاصل از انجام آزمایش‌ها در طول دوره اجرای یک کمپین می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.

طول کمپین
صرف منابع بیشتر در رسانه ها

پس از کمپین:

این شامل آزمایش تأثیری است که تبلیغ پس از کمپین بر روی مخاطبان گذاشته است. این به شرکت کمک می کند تا بفهمد آیا تبلیغات در انتقال پیام و برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب موفق بوده است یا خیر.

چگونه برای مطالعه اطلاعات جمع آوری کنیم؟

از مخاطب:

نظرسنجی ها و مصاحبه های آنلاین بهترین راه برای پی بردن به میزان موفقیت تبلیغ است. می‌توانید مستقیماً از مشتریان خود نظرات خود را در مورد ارتباط پیام و دوست‌داشتن آگهی بخواهید.

پرسیدن از مشتریانتان می‌تواند بینش دقیقی در مورد تأثیرگذاری تبلیغ بر اساس آنها به شما بدهد. شما دیدگاه مخاطبان را در مورد اثربخشی تبلیغ دریافت می کنید – اگر تبلیغ بتواند بر آنها تأثیر بگذارد یا آنها را از شرکت شما دور کند. شما این فرصت را دارید که دلیل عمل و تصمیم آنها را بیاموزید.

معیارهای دیجیتال:

نمایش بازدید از آگهی تعداد دفعاتی که تبلیغ به مخاطبان شما نشان داده شده است را نشان می دهد. نرخ کلیک به تعداد دفعاتی که مخاطبان روی تبلیغ شما کلیک می کنند اشاره دارد.

نرخ تبدیل به تعداد دفعاتی که تبلیغ شما منجر به فروش یا اشتراک می شود اشاره دارد. تذکر کسب شده تعداد دفعاتی که نام تجاری شما به صورت ارگانیک توسط سایت های آنلاین دیگر ذکر شده یا به آن لینک شده است را نشان می دهد.

کوکی های شخص ثالث:

کوکی کدی است که توسط شرکت ها برای ردیابی و شناسایی کاربرانی که از وب سایت شرکت بازدید می کنند استفاده می شود.

یک کوکی شخص ثالث برای هدف گذاری مجدد تبلیغات و تبلیغات رفتاری استفاده می شود. وقتی یک تبلیغ‌کننده برچسبی را به یک صفحه تبلیغاتی اضافه می‌کند، برند می‌تواند کاربرانی را که از صفحه بازدید می‌کنند ردیابی کند. این برند همچنین می‌تواند دستگاهی را که استفاده کرده است، در تمام وب‌سایت‌هایی که پس از بازدید از صفحه آگهی بازدید می‌کنند، ردیابی کند.

اندازه گیری اثربخشی افزایش مشتری و تبلیغات؟

برای اینکه مطالعه اثربخشی تبلیغات مثمر ثمر باشد، باید داده هایی را که جمع آوری کرده اید تجزیه و تحلیل کنید. چهار معیار وجود دارد که می توانید برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات ردیابی کنید تا بهترین افزایش مشتری را تجربه کنید که باعث موفقیت کسب و کار شما بشود..

تاثیر کمپین:

شما باید تاثیر کمپین خود را بر مشتریان هدف خود بسنجید. یادآوری آگهی معیاری است که اندازه گیری می کند که آیا مخاطبان می توانند آگهی را در رابطه با دسته محصول و برند از حافظه خود به یاد بیاورند یا خیر. فراخوان یک اقدام تشخیصی است، به شناسایی آنچه که کار می کند و نه با یک تبلیغ خاص کمک می کند.

اندازه گیری تاثیر کمپین راهی برای اطمینان از اینکه مشتریان برند شما را در زمان خرید به یاد خواهند آورد. معیارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید اندازه گیری کنید

آگاهی از برند
علاقه
قصد خرید
تصویر نام تجاری
مطلوبیت
این معیارها معیارهای عملکرد نیز نامیده می شوند زیرا این معیارها شما را در مورد عملکرد کمپین ها در بازار مطلع می کنند.

طنین کمپین:

هدف از یک تبلیغ موثر ایجاد طنین انداز با مخاطبی است که برای آن هدف قرار گرفته است. اگر تبلیغی بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و از او پاسخ بخواهد، موفق تلقی می شود.

برای اینکه با مشتریان هدف طنین انداز شود، تبلیغات باید شفاف، معتبر و قانع کننده باشد. باید پیام برند را به وضوح به مخاطب ترجمه کند. تبلیغ باید روی مخاطب تاثیر بگذارد تا در زمان خرید برند را در نظر بگیرد.

مناسب برند:

تبلیغات شما باید متناسب با تصویری باشد که برند شما نشان می دهد. شما نمی توانید تبلیغات و برند شما دارای تصاویر متضاد باشند. کمپین های بازاریابی باید از طریق و از طریق با عناصر برند سازگار باشد. نمایش منسجم همان عنصر برند در تصویر برند و کمپین تبلیغاتی به ایجاد یک برند پایدار در بازار کمک می کند.

شما باید مطمئن شوید که تبلیغات شما قبل از راه اندازی به درستی با برند مطابقت دارد. شما نمی توانید یک کمپین تبلیغاتی بسیار جدی برای یک برند فروش پوشاک کودک داشته باشید. این امر باعث سردرگمی مخاطب می شود و در نتیجه میزان موفقیت پایینی دارد.

مطلوبیت برند:

تبلیغات به منظور ایجاد جذابیت در بین مخاطبان است تا مشتریان برند را در بالای ذهن خود برای دسته بندی محصول داشته باشند. یک تبلیغ نحوه درک و تفکر مشتریان در مورد یک برند را شکل می دهد. بنابراین، مهم است که تبلیغاتی که محصولات و خدمات را تبلیغ می کنند، مطلوبیت برند را افزایش دهند. این باید درک برند را تغییر دهد و به مشتری اجازه دهد ویژگی های خاص برند را ببیند که آنها را از رقبا متمایز می کند.

تبلیغات باید طوری طراحی شوند که کیفیت منحصر به فرد برند را به نمایش بگذارند.

مهمترین حرف در حوزه افزایش مشتری

اگر به معنای واقعی میخواهید باعث رشد کسب و کار خودتون بشوید، پیشنهاد میکنم حتما به سایت بالتازار پلاس سر بزنید چون تنها وب سایتی که در این حوزه کار میکند فقط سایت بالتازار پلاس میباشد به همین علت پیشنهاد میکنم حتما یک سر به این سایت بزنید برای ورود به سایت بالتازار فقط کافیه روی ( افزایش مشتری ) کلیک کنید.

پیشنهاد میکنم حتما به سایت بالتازار پلاس سر بزنید زیرا میتواند فوق العاده مفید باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *