0

راهکارهایی برای کسب تخفیف ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک روش درمانی موثر و محبوب برای دندان‌های افتاده یا آسیب‌ دیده به شمار می‌رود. اما هزینه ایمپلنت دندان یک نگرانی بزرگ برای بسیاری از افراد به شمار می‌رود. خوشبختانه راه‌های مختلفی مثل تخفیف گرفتن برای کاهش هزینه ایمپلنت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

راهکارهایی برای کسب تخفیف ایمپلنت دندان

بعضی از راهکارهای کاهش هزینه ایمپلنت دندان عبارتند از:

از پزشکتان بخواهید

  • یکی از راهکارهای کاهش هزینه ایمپلنت دندان، درخواست آن از دندانپزشک‌تان است، بنابراین ارزشش را دارد که آن را بخواهید. صداقت بهترین رویکرد برای درخواست تخفیف روی هزینه‌ها است. شرایط و نیازتان به کاهش هزینه‌ها (چه محدودیت‌های مالی باشد یا دلایل دیگر) را با دندانپزشکتان در میان بگذارید.
    از مذاکره نترسید: اگر تخفیف اعلام شده از سوی دندانپزشکتان کافی نیست، بپرسید که آیا امکان افزایش تخفیف وجود دارد یا خیر. شاید از رویکرد دندانپزشکتان در مصالحه با شما و رسیدن به یک راه حل مناسب شگفت زده شوید.
  •  وقتی حرف از تخفیف باشد، زمان‌بندی بسیار مهم است: اگر به دنبال تخفیف هستید، بهتر است این را در پایان جلسه مشاوره یا ویزیت اولیه با دندانپزشک‌تان مطرح کنید تا احتمال پذیرش درخواستتان بالاتر رود. دلیل این موضوع آن است که آن‌ها زمانی را برای مذاکره درباره این فرایند اختصاص داده‌اند و مایل‌اند تا با مذاکره روی شرایط به یک راه حل دست پیدا کنند.

جستجوی آنلاین برای تخفیف روی ایمپلنت دندان را شروع کنید

یک راه برای کسب تخفیف ایمپلنت دندان، جستجو در شبکه‌های اجتماعی است؛ بسیاری از کلینیک‌های دندانپزشکی، تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه‌ای در پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌کنند. در بسترهایی مثل اینستاگرام، پزشکان مدنظرتان را دنبال کنید تا از تخفیف‌هایشان باخبر شوید. راه دیگر، جستجوی جامع در اینترنت به دنبال تخفیف ایمپلنت دندان است و برای این کار از کلیدواژگانی مثل “تخفیف ایمپلنت دندان” یا “ایمپلنت دندان ارزان” برای بررسی منابع و وبسایت‌های مختلف استفاده کنید.

گردشگری دندانپزشکی را در نظر داشته باشید

گردشگری دندانپزشکی برای افرادی که مایل به سفر هستند، یک گزینه برای پیدا کردن تخفیف ایمپلنت دندان است. هزینه دندانپزشکی و همچنین ایمپلنت دندان در کشورهای مختلفی مثل مکزیک، تایلند، مجارستان و هند پایین‌تر است.
اما به این نکته توجه داشته باشید که با وجود به ارزان بودن هزینه‌های دندانپزشکی در این کشور ها، هزینه‌ی کاشت ایمپلنت و هزینه‌های سفر و اقامت ممکن است در نهایت بیشتر از هزینه‌ی کاشت ایمپلنت در ایران شود.

روش‌های کاهش هزینه‌های ایمپلنت دندان

بعضی از راه‌های کاهش هزینه ایمپلنت دندان عبارتند از:

یاد بگیرید

اگر این مقاله را می‌خوانید، احتمال این وجود دارد که برای اولین بار قرار است عمل کاشت ایمپلنت دندان انجام دهید. درباره مراحل ضروری ایمپلنت دندان بخوانید و از دندانپزشکتان درباره روش انجام، مراحل لازم برای شما و چرایی آن سوال کنید. آشنایی بهتر با روش انجام ایمپلنت دندان به شما در پرسیدن سوالات بهتر و رسیدن به قیمت مناسب‌تر کمک می‌کند.

ایمپلنت‌هایی که قیمت مناسبی دارند را انتخاب کنید

معمولا ایمپلنت دندان کره‌ای در مقایسه با دیگر ایمپلنت‌ها، به‌خاطر کیفیت بالا و هزینه مناسبش معروف است. برای مثال آن‌ها گزینه‌های ارزان‌تری در مقایسه با ایمپلنت سوئدی به شمار می‌رود و بنابراین با انتخاب آن می‌توانید هزینه ایمپلنت دندان را پایین بیاورید.

به کلینیک‌های مختلف مراجعه کنید

از مطب‌های مختلف دندانپزشکی قیمت بگیرید و قیمت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید. قیمت‌ ایمپلنت دندان ممکن است در مطب‌های مختلف، تفاوت قابل توجهی داشته باشد. بنابراین بهتر است ابتدا تحقیق کرده و سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بیمه

بعضی شرکت‌های بیمه هزینه ایمپلنت دندان را پوشش می‌دهند، اما باید شرایط بیمه را به دقت مطالعه کنید تا از موارد تحت پوشش بیمه دندانپزشکی آگاه شوید. برخی از شرکت‌های بیمه تنها بخش کوچکی از هزینه ایمپلنت دندان را پوشش می‌دهند و پرداخت باقی هزینه‌ها را بر عهده بیمار می‌گذارند.

طرح پرداخت

بسیاری از کلینیک‌های دندانپزشکی گزینه پرداخت قسطی را برای بیمارانشان فراهم می‌کنند. این موضوع به طور خاص برای آن دسته از بیمارانی که توان پیش پرداخت کامل هزینه ایمپلنت دندان را نداشته باشند، یک گزینه عالی محسوب می‌شود. اما باید شرایط و قرارداد پرداخت هزینه را به دقت بخوانید تا ببینید که آیا بهره یا هزینه‌های دیگری با شکل اقساطی پرداخت هزینه ایمپلنت همراه خواهد بود یا خیر.

از موارد ارزان‌تر استفاده کنید

رایج‌ترین ماده استفاده شده برای ایمپلنت دندان، تیتانیوم است. اما زیرکونیا نیز جایگزین ارزان‌تری در مقایسه با تیتانیوم محسوب می‌شود. زیرکونیا یک ماده سرامیکی است و بیش از یک دهه است که در موارد دندانپزشکی استفاده می‌شود. این ماده از قدرت بالا، سازگار با بدن و ظاهری مانند دندان برخوردار است. ایمپلنت زیرکونیا کمتر مستعد خوردگی هستند و واکنش‌های آلرژیک (که یکی از نگرانی‌ها درباره ایمپلنت تیتانیومی است) نیز به همراه نمی‌آورند.
یک ماده ارزان‌تر دیگر برای ایمپلنت دندانی، گزینه‌های غیرفلزی است. ایمپلنت غیرفلزی از موادی مثل سرامیک یا پلیمر ساخته می‌شود و گزینه‌های ارزان‌تری در مقایسه با ایمپلنت تیتانیومی به شمار می‌رود، اما موارد استفاده گسترده‌ای ندارد. به‌علاوه، این ایمپلنت‌ها به نگه‌داری بیشتر و بعضاً تعویض نیاز دارند.
شایان ذکر است که پیچیدگی کاشت ایمپلنت دندان باعث می‌شود تا انتخاب ماده ارزان‌تر برای ایمپلنت دندان همیشه به معنای بهترین گزینه نیست و ارزشش را ندارد که به خاطر هزینه پایین‌تر از مواد کم کیفیت استفاده شود.

هزینه‌های اضافه را حذف کنید

جراحان معمولا انجام درمان‌های اضافه و البته “ضروری” برای ایمپلنت دندان، مثل پیوند استخوان، پیوند سینوس و بافت نرم و … را توصیه می‌کنند. با پزشکتان صحبت کنید و ببینید که آیا این درمان‌ها آیا واقعا ضروری هستند یا خیر. پرسیدن نظر یک پزشک دیگر به شما در حذف موارد غیرضروری کمک می‌کند و با این کار می‌توانید صرفه جویی بزرگی در هزینه هایتان داشته باشید.

با گزینه‌های جایگزین آشنا شوید

استفاده از بریج دندان یا دندان مصنوعی، دو گزینه اصلی جایگزین ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان‌های افتاده یا کشیده شده است. اگر هنوز دندان‌هایی دارید که می‌تواند نقش تکیه‌گاه برای بریج دندان را ایفا کند، می‌توانید به صورت جدی به این گزینه فکر کنید. معمولا ماندگاری آن‌ها به اندازه ایمپلنت دندان نیست، اما با نگه‌داری مناسب می‌تواند تا 15 سال باقی بماند. بریج دندانی به دندان‌های تکیه‌گاه می‌چسبد و لازم نیست برای تمیز کردنش آن‌ها را مثل دندان مصنوعی از دهان در بیاورید. یک مشکل بریج دندان، تخریب استخوان زیر دندان مصنوعی در طول زمان، خالی شدن آن و از بین رفتن عملکرد مناسب بریج و تاج است.

کلام آخر

ایمپلنت دندان بهترین گزینه برای جایگزینی دندان افتاده یا آسیب‌ دیده است، اما با توجه به هزینه بالای آن احتمالاً به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه ایمپلنت دندان هستید. اگرچه راه‌هایی برای کاهش هزینه وجود دارد، اما باید یادتان باشد که هزینه پایین‌تر همیشه به معنای استفاده از بهترین گزینه نیست و می‌تواند عواقب ناگواری به همراه بیاورد و برای جلوگیری از این موضوع باید تحقیقات کاملی درباره راه‌های کسب تخفیف ایمپلنت دندان انجام دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *