0

فروش در اسنپ شاپ | چگونه در اسنپ شاپ فروشنده شوم؟

فروش در اسنپ شاپ

اگر به تازگی وارد دنیای تجارت الکترونیک شده‌اید، باید بدانید که فرصت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. یکی از فرصت‌های بزرگ و مهم برای فروش آنلاین، پلتفرم اسنپ شاپ است. به کمک این پلتفرم می‌توانید محصولات‌تان را در یک بستر جذاب و کاربرپسند به مخاطبان معرفی کنید. با حضور در پلتفرم اسنپ شاپ می‌توانید به یک جامعه گسترده از خریداران دست یابید و فروش خود را مدیریت کنید و بهبود ببخشید. اگر می‌خواهید فعالیت خود را در این پلتفرم آغاز کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا هر آنچه که باید در مورد فروش در اسنپ شاپ بدانید را برایتان شرح دهیم. همچنین باید بدانید که در این پلتفرم می توانید با استفاده از کد تخفیف اسنپ شاپ که برای دسته بندی های مختلف وجود دارد، خرید به صرفه تر و ارزان تری را تجربه نمایید. با تاپ کوپن همراه باشید.

مزایا و معایب فروش در اسنپ شاپ چیست؟

اسنپ شاپ یکی از آخرین سرویس‌هایی است که توسط گروه اسنپ راه‌اندازی شد و در مدت زمان خیلی کوتاهی توانست جایگاه ویژه‌ای در میان فروشندگان و خریداران پیدا کند؛ اما این پلتفرم چه مزایا و معایبی دارد؟ در این قسمت، به بررسی مزایا و معایب فروش در اسنپ شاپ می‌پردازیم:

مزایای اسنپ شاپ

یکی از مهم‌ترین مزایای اسنپ شاپ، بهره‌مندی از پشتوانه قدرتمند گروه اسنپ است. این برند در بین کاربران ایرانی شناخته شده است و همین موضوع می‌تواند به کسب‌وکارهای جدید کمک کند تا در فضایی ایمن و معتبر فعالیت کنند.
مزیت دیگری که این پلتفرم برای فروشندگان به ارمغان می‌آورد، قابلیت ارسال محصولات توسط رانندگان اسنپ است. بدین ترتیب، بلافاصله پس از ثبت سفارش توسط کاربر، می‌توانید کالاها را به سرعت و با اطمینان بیشتری به دست مشتری برسانید. این موضوع می‌تواند به افزایش رضایت مشتری و تجربه کاربری مثبت منجر شود.
در نهایت، با توجه به پتانسیل بالای فروش در پلتفرم‌ اسنپ شاپ، فروشندگان می‌توانند از این فضا به عنوان یک فرصت بزرگ برای گسترش کسب‌وکار خود استفاده کنند.

معایب اسنپ شاپ

با وجود تمام مزایای ذکر شده، فروش در اسنپ شاپ با معایبی نیز همراه است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، کارمزد و هزینه‌های ارسال است که برای کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند بار مالی زیادی به همراه داشته باشد. میزان کارمزد می‌تواند برخی از فروشندگان را از ادامه فعالیت در این پلتفرم منصرف کند و روی قدرت رقابت آن‌ها تأثیر منفی بگذارد.
همچنین، عدم وجود امکانات بازاریابی و برندسازی در اسنپ شاپ، یکی دیگر از معایب این پلتفرم است. اسنپ شاپ به عنوان یک پلتفرم نوپا، فاقد ابزارهای لازم برای بازاریابی محصول و ایجاد برند در ذهن مشتریان است. این امر باعث می‌شود که مشتریان به خوبی فروشندگان را نشناسند و فروش آن‌ها فقط به پلتفرم اسنپ محدود شود.

مزایا و معایب اسنپ شاپ

تمامی قوانین و شرایطی که پیش از فروش در اسنپ شاپ باید بدانید

حال که با مزایا و معایب حضور در اسنپ شاپ آشنا شدیم، نوبت به بررسی قوانین و شرایط ثبت‌نام در این پلتفرم می‌رسد. در ادامه،‌ قوانین و شرایطی که پیش از حضور در اسنپ شاپ باید بدانید را برایتان بیان می‌کنیم:

1. کمیسیون اسنپ شاپ

وقتی تصمیم به فروش در اسنپ شاپ می‌گیرید، اولین موضوعی که با آن مواجه خواهید شد، میزان کمیسیون این پلتفرم است. درصدی که به ازای هر سفارش باید به اسنپ شاپ پرداخت ‌کنید، در ابتدای همکاری به شما اعلام می‌شود. زمانی که با میزان کمیسیون اعلام‌شده موافقت کنید، درصدی از هر سفارش شما به اسنپ شاپ تعلق می‌یابد. گفتنی است که این کمیسیون در تسویه ‌حساب‌های ماهانه شما، کسر می‌شود.

2. مالیات بر ارزش افزوده خدمات بازاریابی اینترنتی

شما باید مالیات بر ارزش افزوده نیز به اسنپ شاپ پرداخت کنید. مالیات بر ارزش افزوده بر اساس مبلغ کمیسیون پرداختی محاسبه خواهد شد و ربطی به قیمت محصول ندارد. به طور کلی، مالیات بر ارزش افزوده خدمات بازاریابی اینترنتی به ازای هر سفارش، ۹ درصد از کمیسیون اسنپ را تشکیل می‌دهد.

3. هزینه ارسال سفارش

یکی از دلایلی که اسنپ شاپ به‌ عنوان پلتفرم مورد علاقه فروشندگان شناخته می‌شود، هزینه ارسال سفارشات است. در حال حاضر، این هزینه برابر با ۵ هزار تومان تعیین شده است و ارسال تمامی سفارش‌ها به ‌وسیله پیک‌های اکسپرس اسنپ انجام می‌شود. همچنین، هزینه ارسال سفارش‌ها صرف نظر از تعداد اقلام و مسافت بین فروشنده و مشتری، ثابت باقی می‌ماند.

4. تسویه حساب‌ها

تسویه حساب در اسنپ شاپ به ‌صورت دوره‌ای و در دو مرحله انجام می‌شود. در واقع، تسویه حساب‌ها هر 15 روز یک‌بار انجام شده و هزینه سفارش‌ها به حساب فروشندگان واریز می‌شود.

5. قطع همکاری دائم و موقت

یکی از ویژگی‌های مثبت فروش در اسنپ شاپ، انعطاف‌پذیری در ادامه یا قطع همکاری است. در صورتی که تصمیم به قطع همکاری با اسنپ شاپ گرفتید، خیلی راحت می‌توانید پنل کاربری خود را ببندید. همچنین، اگر قصد دارید فروشگاه خود را موقتاً غیرفعال کنید، اسنپ شاپ این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از بخش مدیریت شعبه‌ها، فروشگاهتان را به حالت غیرفعال درآورید.

تمامی قوانینی که پیش از فروش در اسنپ شاپ باید بدانید

چه کالاهایی را می توان در اسنپ شاپ فروخت؟

اسنپ شاپ به صورت مرتب در حال گسترش دسته‌بندی‌های محصولات خود است و در حال حاضر محصولات متنوعی در زمینه‌های آرایشی، بهداشتی، فرهنگ و هنر، دیجیتال، مد و پوشاک و خانه و آشپزخانه عرضه می‌کند. اسنپ شاپ به کاربرانش وعده داده که در آینده، دسته‌بندی‌های جدیدتر و متنوع‌تری نیز به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد.

نحوه ثبت نام به عنوان فروشنده در اسنپ شاپ

حال که با مزایا و معایب و قوانین فروش در اسنپ شاپ آشنا شدید، احتمالاً این سؤال که « چگونه در اسنپ شاپ فروشنده شوم؟» برایتان پیش آمده است. در این قسمت می‌خواهیم در مورد اسنپ شاپ ثبت نام صحبت کنیم و به شما بگوییم که چطور می‌توانید به عنوان یک فروشنده در اسنپ شاپ ثبت نام کنید:

1. ثبت و تکمیل اطلاعات

نخستین قدم برای فروش در اسنپ شاپ، مراجعه به سایت این پلتفرم است. در صفحه اصلی، گزینه «فروشنده شوید» را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب این گزینه وارد بخشی می‌شوید که باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. این اطلاعات شامل شهر مورد نظر شما برای فعالیت، دسته بندی محصولاتی که می‌خواهید بفروشید، نام فروشگاه و همچنین نام و نام خانوادگی مدیر فروشگاه می‌شود. اطلاعات ضروری دیگری که باید وارد کنید، شماره همراه و کد معرف است. همه این اطلاعات را به دقت وارد کنید.

2. دانلود نرم افزار دخل

بعد از این که اطلاعات‌تان را ثبت کردید و به مرحله بعدی رسیدید، لینک دانلود نرم‌افزار «دخل» برایتان ارسال می‌شود. این نرم‌افزار تقریباً قلب تپنده فعالیت شما به عنوان یک فروشنده در اسنپ شاپ است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید همه چیز را از جمله فروش محصولات و حسابرسی‌ها مدیریت کنید.

3. آپلود کردن مدارک

در این مرحله، باید مدارک لازم را بارگذاری کنید. این مدارک بخشی از فرآیند احراز هویت شما هستند. پس از ارسال مدارک، کارشناسان اسنپ با شما تماس می‌گیرند و از شما درخواست می‌کنند تا اطلاعات لازم و مدارک فروش خود را ارائه دهید. مدارکی که برای تأیید هویت نیاز دارید، شامل عکس اصل کارت ملی و شناسنامه، اصل جواز فعالیت یا مستندات ملکی محل فعالیت و موارد دیگر می‌شود.

4. شرکت در یک وبینار آموزشی

پس از گذراندن مراحل قبلی و تأیید مدارک شما، باید در یک وبینار آموزشی شرکت کنید. این وبینار به شما کمک می‌کند تا با نرم افزار دخل و سیستم مدیریت فروشندگان آشنا شوید. در این وبینار به شما اطلاعات مهمی درباره نحوه کار با سیستم‌ها و شرایط فروش در اسنپ شاپ ارائه می‌شود.

5. ساخت فروشگاه با افزودن محصولات

حالا که اطلاعات لازم را فرا گرفته‌اید، وقت آن رسیده که فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید. می‌توانید از بانک محصولات اسنپ شاپ، محصولاتی را که می‌خواهید بفروشید، اضافه کرده یا حتی محصولات جدید خود را به سیستم معرفی کنید. برای هر محصول، نام، قیمت و موجودی آن باید به‌ درستی وارد شود و حواستان باشد که محصولات‌تان باید تأیید شده باشند.

6. فعال کردن فروشگاه

آخرین مرحله ثبت‌نام در فروشگاه در اسنپ، فعال کردن پنل کاربری خود است. برای فعال کردن فروشگاه، باید تعدادی محصول مشخص را در ویترین فروش خود اضافه کرده باشید. پس از انجام کارهای لازم، کارشناسان با شما تماس می‌گیرند و در صورت رعایت تمام موارد، فروشگاه شما فعال می‌شود.

چه کالاهایی را می توان در اسنپ شاپ فروخت؟

سخن پایانی

اگر به دنبال راهی برای گسترش کسب و کار آنلاین خود هستید، باید با نحوه فروش در اسنپ شاپ آشنا شوید و این گزینه می‌تواند یکی از انتخاب‌های هوشمندانه شما باشد. با استفاده از این پلتفرم، می‌توانید به راحتی محصولات خود را به دست مشتریان برسانید و با افزایش فروش خود، به موفقیت دست یابید. پس همین حالا دست به کار شوید و خود را در این بازار رقابتی معرفی کنید! فراموش نکنید که تاپ کوپن همواره در کنار شماست و با ارائه بهترین کد تخفیف اسنپ شاپ ، سعی دارد کمک کند تا خرید به صرفه تری را تجربه نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *