0

نمونه قرارداد اجاره آمبولانس + ویژگی ها و نکاتی که باید رعایت شود

شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که قرارداد اجاره آمبولانس چگونه باید باشد؟ در این مقاله با بررسی نمونه قرارداد اجاره آمبولانس به این موضوع خواهیم پرداخت.

ضرورت مشاهده نمونه قرارداد اجاره آمبولانس

نمونه قرارداد اجاره آمبولانس برای بسیاری از اشخاص حقوقی و یا حتی حقیقی، که در حال حاضر و یا آینده قصد اجاره آمبولانس را دارند؛ لازم و کاربردی است. غالب مخاطبان این مقاله حقوقدانان، پزشکان، بهیاران، پرستاران و روسای درمانگاه ها بیمارستان ها هستند. اما اگر شما فردی هستید که در هیچ کدام از گروه های شغلی ذکر شده، فعال نیستید؛ دلسرد نشوید چون در این مقاله قصد داریم تا نکات چند نمونه از قرارداد های اجاره آمبولانس را ارائه کنیم. اگر از منظر حقوقی به این مبحث بنگریم خواهیم دید که این قرارداد یک نوع قرارداد اجاره است. به طوری که حقوقدانان قرارداد اجاره آمبولانس را زیر مجموعه‌ای از قراردادهای اجاره وسایل نقلیه  محسوب می کنند.

محتوای قرارداد اجاره آمبولانس

در قسمت قبلی اشاره کردیم که قرارداد اجاره خودرو شکلی از قرارداد حقوقی است که به موجب آن طرفین، فروشنده و مستاجر، برای اجاره خودرو به توافق می رسند و هیچ یک از طرفین قرارداد حقوقی حق نقض هیچ یک از مفاد قرارداد قانونی را ندارند. اما اطلاعات زیر برای انعقاد قرارداد اجاره ضروری است:

  1. شناسایی طرفین
  2. تعیین مکان های اجاره ای و مقصد آنها
  3. دوره اجاره
  4. شرایط مربوط به اجاره و هزینه ها
  5. شرایط مربوط به سپرده تضمینی
  6. در صورت ضرورت، اطلاعات مربوط به هزینه های دفاتر اسناد رسمی

قرارداد اجاره به طور کلی بین دو طرف منعقد می شود. بنابراین، ضروری است که هر دو طرف قرارداد در آن مشخص شوند. برای این کار لازم است به موارد زیر اشاره کنید:

  1. اطلاعات تماس مالک
  2. افرادی که جزئی از مستاجران هستند.
  3. اطلاعات تماس (نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه، آدرس محل سکونت، کد پستی، آدرس محل کار ) مالک وسیله نقلیه، اجاره کننده وسیله نقلیه و دفاتر اسناد رسمی
  4. تاریخ لازم الاجرا شدن و مدت اجاره

توجه داشته باشید که در نمونه قرارداد اجاره آمبولانس هایی که ما مشاهده کردیم؛ طرف دوم باید اقرار کند که خودروی مورد اجاره و گواهینامه رانندگی آن را در زمان تعیین شده برای شروع اجاره دریافت کرده و از این زمان تا پایان مدت اجاره مسئول آن بوده است.

تعهدات موجود برای طرف اول و دوم

در این قسمت به بعد دیگری از نمونه قرارداد اجاره آمبولانس ها اشاره می کنیم. طرف دوم موظف است در استفاده و نگهداری از آمبولانس اجاره ای، نسبت به آنچه را که عرف احتیاط اصول کار می داند اهتمام داشته باشد. همچنین مسئولیت خسارت یا ضرری که در حین استفاده به آمبولانس اجاره ای وارد می شود، بر عهده او خواهد بود و در اصطلاح حقوقی وی ضامن است. طرف دوم نسبت به سوخت مصرفی خودرو و دستمزد راننده ای که رانندگی آن را به عهده دارد، مکلف است. قرارداد در دو نسخه و برای هر طرف یک نسخه صادر می گردد. شخص دوم مبلغی را به عنوان خسارات وارده به خودرو و … در زمان استفاده از خودرو پرداخت می کند. توجه داشته باشید که این بیمه تا پس از اتمام کار مسترد نمی گردد.

طرف اول خودروی خود را در شرایطی که در هنگام نوشتن قرارداد اجاره خودرو بوده دریافت می کند. در صورت ایجاد خسارتی بیشتر از مبلغ بیمه، طرف دوم قرارداد متعهد به پرداخت غرامت کافی برای بازگرداندن خودرو به وضعیتی است که در زمان نگارش قرارداد اجاره، خودرو در آن بوده است. طرف دوم موظف به حفظ خودرو اجاره ای است و در صورت تخریب یا سرقت خودرو، موظف است قیمت خودرو را به قیمتی که قرارداد در آن مشخص کرده است پرداخت کند.

استخراج نکات از نمونه قرارداد اجاره آمبولانس های مشاهده شده

بررسی نمونه قرارداد اجاره آمبولانس ها و اختلافات حقوقی نشان داده است که بسیاری از مستاجران در ابتدای اجاره، با نوع قرارداد آشنا نیستند. عدم آگاهی، غالبا در صورت بروز مشکل، آشکار و دردسرساز می شود. بنابراین مهم است که قبل از نهایی کردن عقد قرارداد، قوانین، دستورالعمل و نحوه عقد قرارداد با مراکز آمبولانس خصوصی را بخوانید. گذشته از هزینه، قبل از امضای قرارداد اجاره آمبولانس بايد جزئيات زیادی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما باید در مورد هزینه های اجاره، هزینه های بيمه، قوانين و محدوديت ها از جمله آلودگی، طرح ترافیک و… به خوبی بیاندیشید. حتما وسيله نقليه را از تمام زوایایش بازرسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه فرورفتگی یا نشانی از تصادف ندارد. گرفتن عکس از ماشین و از همه جهات ایده خوبی است که ما آن را به شما پیشنهاد می کنیم. در صورتی که متوجه فرورفتگی یا تخریب و تصادف شدید؛ آن را به مالک نشان دهید.

اگر صاحب آمبولانس هستید و آمبولانس را برای مدتی طولانی اجاره می دهید؛ هنگام انعقاد قرارداد بیمه باید اطمینان حاصل کنید که علاوه بر بیمه مسئولیت، حق بیمه جامع نیز دریافت می کنید. در صورتی که قصد اجاره دارید نیز بهتر است ماشین را بیمه تکمیلی نمایید. توجه داشته باشید که قرارداد اجاره، کلیه جزئیات مهم در مورد اجاره خودرو را در بر گیرد. حتما برند، مدل و تجهیزات خودرو، کل مسافت پیموده شده، مبلغ اقساط ماهانه یا اولین پرداختی که باید قبل از شروع قرارداد واریز شود، در متن قرارداد لحاظ گردد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *