0

جراحی بینی صفر تا صد

رینوپلاستی که به نام جراحی تغییر شکل بینی نیز شناخته می شود ، یکی از روش های درخواستی در جراحی زیبایی است. رینوپلاستی به شما این امکان را می دهد که با بهبود هارمونی صورت، شکل و اندازه بینی را بدون تغییر فیزیولوژی آن تغییر دهید.

به عبارت دقیق تر، جراحی زیبایی بینی به شما این امکان را می دهد که اندازه بینی را کم یا زیاد کنید (بسیار کوچک، خیلی بزرگ یا خیلی پهن)، شکل پشت (گورو رفته یا با وجود قوز یا قوز) را تغییر دهید. نوک (خیلی پهن، خیلی باریک یا خیلی بلند)، پهنای سوراخ های بینی را تغییر دهید و زاویه بین پیشانی و بینی یا بین بینی و لب بالایی را تغییر دهید. این جراحی را می توان در تمام اشکال بینی انجام داد، حتی اگر شایع ترین آنها از نوع قفقازی، آسیایی و آفریقایی باشد.

آیا برای انجام جراحی بینی محدودیت سنی وجود دارد؟

هیچ محدودیت سنی برای انجام این نوع جراحی وجود ندارد، اما بهتر است منتظر پایان رشد استخوان ها و ساختارهای غضروفی باشید که معمولاً در حدود 15الی 16 سال اتفاق می افتد. به ویژه در زنان جوان می توان از سن 15 سالگی عمل بینی انجام داد، در حالی که در مردان باید 18 سال صبر کرد، زیرا بلوغ ساختارها در جنس مذکر چند ماه دیرتر از سن انجام می شود.

چه جراحی دیگری را می توان همراه با جراحی بینی انجام داد؟

رینوپلاستی را می توان به تنهایی یا در ترکیب با سایر تکنیک های جراحی مانند بلفاروپلاستی، لیفت صورت، منتوپلاستی یا سایر جراحی های زیبایی یا عملکردی ( سپتوپلاستی ) انجام داد.

خطرات و عوارض این نوع عمل چیست؟

جراحی تغییر شکل بینی یکی از سخت ترین و پیچیده ترین عمل های جراحی زیبایی است. هنگامی که این نوع جراحی توسط یک متخصص جراحی پلاستیک، با تجربه در فرم دهی بینی و امکانات دارای مجوز انجام می شود، نتایج به طور کلی بسیار خوب است. با این حال، این یک روش جراحی واقعی است که در آن عوارض (خونریزی، عفونت) نادر است، اما تنها در صورتی که جراحی توسط یک متخصص جراحی پلاستیک در ساختارهای مجاز انجام شود، می تواند رخ دهد و به راحتی بر آن غلبه کند. برای کاهش خطر عوارض، رعایت دقیق توصیه ها و دستورالعمل هایی که جراح قبل و بعد از جراحی به شما می دهد ضروری است.

معاینه قبل از عمل چگونه کار می کند؟

رینوپلاستی یک جراحی کاملا شخصی است که به این ترتیب نیاز به ویزیت دقیق متخصص دارد. در اولین ویزیت ، جراح باید شکل و اندازه بینی را ارزیابی کند، هرگونه نقص زیبایی شناختی و یا عملکردی را بررسی کنید و تغییرات هارمونیک احتمالی شکل، نیمرخ و زیبایی بینی را به شما نشان دهد.

این اصلاحات را می توان با پردازش کامپیوتری عکس های دیجیتالی صورت شما مشاهده کرد. جراح همچنین باید وضعیت سلامتی شما را ارزیابی کند تا هرگونه عارضه (مانند فشار خون بالا، لخته شدن خون یا مشکلات اسکار) را که می تواند بر نتیجه نهایی جراحی تأثیر بگذارد، رد کند. در پایان ویزیت، جراح با توافق با شما، فرم بینی را انتخاب می کند که بیشتر با  زیبایی چهره شما مطابقت دارد. قبل از جراحی، دستورالعمل های خاصی در مورد تغذیه قبل و بعد از عمل و در مورد مصرف دارو و سیگار دریافت خواهید کرد.

چه نوع بیهوشی انجام می شود؟

رینوپلاستی به طور کلی تحت بیهوشی عمومی با پذیرش در دی کلینیک یا بیمارستان انجام می شود. تنها در پیچیده ترین موارد ممکن است بستری شدن در بیمارستان برای یک یا دو شب ضروری باشد. گاهی اوقات جراحی زیبایی بینی کوچک را می توان تحت بی حسی موضعی با آرامبخش انجام داد (این بدان معناست که شما بیدار خواهید بود اما آرام خواهید بود و نسبت به درد بی حس خواهید شد).

دوره بعد از عمل جراحی بینی چیست؟

در 48 ساعت بعد از عمل جراحی بینی، باید با سر بالا استراحت کنید. از روز سوم به بعد، می توانید زندگی عادی خود را از سر بگیرید، از فعالیت های سنگین، سونا و حمام ترکی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مصرف غذاها و نوشیدنی های بسیار گرم و سفت محدود کردن استفاده از لیوان تا حد امکان استفاده کنید. تورم و کبودی اطراف چشم ممکن است در دو روز اول ظاهر شود.

به ندرت ممکن است خونریزی رخ دهد که نیاز به استفاده از تامپون دارد. هفت روز پس از جراحی، جراح گچ را برمی دارد و بینی شما که در ابتدا متورم شده بود، روز به روز شکل هارمونیکی را به خود می گیرد که قبل از جراحی توافق شده بود.

چه نوع نتیجه ای را می توان به دست آورد؟

رینوپلاستی این امکان را به شما می دهد که هم برای بیمار و هم برای جراح پلاستیک نتایج بسیار رضایت بخشی به دست آورید. نتیجه، عموماً بسیار خوب و قابل توجه پس از دو هفته اول، به طور قطعی حدود یک سال پس از جراحی به دست خواهد آمد.

هزینه های رینوپلاستی

رینوپلاستی قیمت بسیار متفاوتی دارد . هزینه یک جراحی بینی ساده می تواند بین 8 تا 50 میلیون باشد. که بستگی به موتردی زیادی از جمله جنس بینی و محل جراحی و تجربه و تخصص پزشک دارد.

سوالات متداول جراحی بینی

چه کسی شکل بینی را در جراحی بینی تعیین می کند؟ بیمار یا جراح پلاستیک؟

الف) انتخاب شکل و اندازه بینی عموماً توسط جراح پلاستیک با توافق بیمار انجام می شود و سعی می شود تا حد امکان به فیزیوگنومی صورت و خصوصیات فیزیکی بیمار احترام بگذارد. به عنوان مثال، اگر بیمار بسیار قد بلند است، توصیه نمی شود که بینی فرانسوی داشته باشد، یعنی نوک آن بسیار بالا باشد، زیرا اکثر افراد، با قد کوتاه یا متوسط، در نهایت فقط سوراخ های بینی را می بینند. پس در مردان داشتن بینی صاف حتی اگر کمی مهمتر باشد به جای بینی کوچک و رو به بالا ترجیح داده می شود. گاهی اوقات جراح ممکن است تغییرات جزئی را در چانه یا استخوان گونه پیشنهاد دهد تا صورت هماهنگ تر و متناسب تر شود.

آیا جراحی بینی می تواند مشکلات تنفسی را نیز حل کند؟

پاسخ: بله، سپتوپلاستی می تواند در صورت لزوم با جراحی بینی همراه باشد تا انحراف سپتوم یا سایر مشکلات تنفسی را اصلاح کند.

چه مدت پس از جراحی بینی می توانم فعالیت ورزشی خود را از سر بگیرم؟

الف) پس از جراحی بینی، توصیه می شود حداقل تا یک ماه که زمان لازم برای تکمیل فرآیند استخوان سازی بینی است، خود را در معرض خطر تروما قرار ندهید.

من می خواهم بینی خود را عمل کنم اما نمی دانم به کدام جراح مراجعه کنم. چگونه می توان یک جراح پلاستیک خوب را انتخاب کرد؟

الف- جراحی تغییر شکل بینی یکی از سخت ترین و پیچیده ترین جراحی های زیبایی است. هنگامی که این نوع جراحی توسط یک متخصص جراحی پلاستیک، با تجربه در فرم دهی بینی و امکانات دارای مجوز انجام می شود، نتایج به طور کلی بسیار خوب است. آنچه در انتخاب جراح پلاستیک اهمیت دارد، تجربه، جدیت، مهارت و حس زیبایی شناختی جراح است. برای این منظور، پرس و جو در مورد تعداد عمل های انجام شده توسط آن متخصص، دیدن عکس های بیماران عمل شده (قبل و بعد از عمل) و بررسی تغییرات هارمونیک ممکن در شکل، مشخصات و زیبایی شناسی ممکن است مفید باشد.

آیا جراحی بینی دردناک است؟ چه نوع بیهوشی استفاده می شود؟

جراحی بینی یک عمل دردناک نیست. برخی از بیماران گزارش می دهند که در حین جراحی یا هنگام برداشتن تامپون احساس درد کرده اند. در واقع، جراحی مطلقاً دردناک نیست زیرا یا تحت بیهوشی عمومی (یعنی بیمار کاملاً خواب است) یا تحت بی حسی موضعی همراه با آرامبخش انجام می شود (به این معنی که بیمار بیدار است اما آرام است و نسبت به درد حساس نیست).

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *