0

سطح استرس خود را با یک آبنمای رومیزی کاهش دهید

ما برای زنده ماندن به آب نیاز داریم. همه این را می‌دانند، اما بیش از نوشیدن آب کافی، هر روز بودن در نزدیکی برخی منابع آب کوچک، فواید زیادی دارد! مردم هر روز بیشتر متوجه فواید فواره‌های آب و آرامشی که می‌توانند به زندگی روزمره شما بیاورند، می‌شوند. آوردن آبنما به داخل خانه باعث می‌شود در تمام طول سال از تماشای آن لذت ببرید. اکثر مردم زمان بیشتری را در داخل خانه در اتاق نشیمن یا آشپزخانه می‌گذرانند تا بیرون. اگر دفتر شما به طرز وحشتناکی ساکت است یا صداهای تحریک‌کننده‌ی دائمی مانند زنگ تلفن یا وزوز چراغ‌های فلورسنت دارد، صدای آرام‌بخش آب روان می‌تواند انرژی و صبر لازم را برای گذراندن روز به شما بدهد. آب همچنین به عنوان یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی عمل می‌کند و رطوبت هوا را حفظ می‌کند که به ویژه در ماه‌های زمستان که محیط‌های گرم شده در داخل خانه رطوبت بسیار کمی دارند، مهم است و از خشکی پوست و وز شدن موها جلوگیری می‌کند! رطوبت اضافی برای پوست شما عالی است و به جلوگیری از کم‌آبی بدن کمک می‌کند. فواره‌های آب همچنین می‌توانند به عنوان یک تصفیه کننده‌ی هوا عمل کنند و گرد و غبار را جذب کنند و در عین حال بسیار زیباتر از دستگاه‌های تصفیه‌ی هوای یونی سنتی به نظر می رسند. مهم نیست که به دنبال کدام فایده‌ی آبنماها هستید، یک آبنمای خانگی چیزی جز چیزهای خوب برای فضای شما به ارمغان نمی‌آورد.

خرید آبنما

آبنماها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. هنگام خرید، می‌توانید انواع آبنماها مثل آبنماهای مسی، بامبو، پلاستیکی و فایبرگلاس را درنظر بگیرید.

برای بررسی آنلاین مدل‌ها و خرید تلفنی آبنما می‌توانید به سایت معتبر ایران پانا مراجعه کنید: iranphana.com

پانا، تولید کننده و عرضه کننده‌ی انواع آبنما (رومیزی، پرتابل، حبابی)، نازل آبنما و چراغ ضد آب است.

نصب آبنما

وقتی انواع آبنماها برای خرید را بررسی کردید، تصمیم گرفتید که کدام یک برای شما بهترین است و آن را خریداری کردید و در دستان خود گرفتید، وقت آن است که آن را تنظیم کنید و از آن لذت ببرید. چند کار وجود دارد که باید برای آبنمای خود انجام دهید تا زیبایی آن را به حداکثر برسانید و مشکلات احتمالی آن را به حداقل.

پس از اینکه بسته‌بندی محصول را باز کردید و آن را بررسی کردید تا مطمئن شوید که تمام قطعات در آن گنجانده شده است، ایده‌ی خوبی است که دستورالعمل‌های سازنده را، در صورت وجود، به دقت بخوانید.

در زیر چند نکته وجود دارد که باید هنگام نصب آبنما در نظر بگیرید.

منبع برق: آبنما را در مجاورت پریز برق قرار دهید.

کاشت: قراردادن گیاهان زیاد در اطراف آبنما ممکن است باعث شود که آبنما پر از برگ و زباله شود. نصب آبنما در چنین مکانی مستلزم تمیز کردن بیشتر پمپ و کلا آبنما خواهد بود.

کودکان و حیوانات خانگی: از نصب آبنما در مکان‌هایی که کودکان و حیوانات خانگی در آن بازی می‌کنند خودداری کنید، برای کمک به جلوگیری از بازی کودکان و حیوانات خانگی با آبنما، از حصارهای تزئینی استفاده کنید.

نکته: هنگامی که برای اولین بار آبنما را روشن کنید، ممکن است هوا در پمپ وجود داشته باشد. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا هوای محبوس شده خارج شود و به آب اجازه دهد به طور روان جریان یابد.

میزان مناسب سطح صدای آب

صدای آب می‌تواند فوق العاده باشد. اما صدای ریزش بیش از حد آب برای برخی می‌تواند آزاردهنده باشد. هرگونه صدای پمپ برای همه آزاردهنده است و قابل قبول نیست. در ادامه در مورد صداهایی که می‌توانید از آبنماهای مخصوص فضاهای داخلی انتظار داشته باشید توضیح می دهیم.

شدت انرژی‌ای که امواج صوتی تولید می کنند با واحدی به نام دسی بل (dB) اندازه گیری می‌شود. 0 دسی بل نشان دهنده‌ی صدایی نزدیک به سکوت کامل و نرم‌ترین صدایی است که گوش انسان می‌تواند بشنود. به طور کلی، هر چه صدا بلندتر باشد، عدد دسی بل بالاتر است.

شدت صدای مناسب برای یک آبنمای خانگی از نظر ما بین 0 تا 15 دسی بل است. در زیر، برخی از شاخص‌های استاندارد از خش‌خش برگ‌ها تا موسیقی زنده را مشاهده می‌کنید.

خش خش برگ 20 دسی بل
زمزمه: 30 دسی بل
مکالمه‌ی معمولی: 60 دسی بل
ماشین چمن‌زنی: 90 دسی بل
سینما: 80-100 دسی بل
موسیقی زنده: 100-130 دسی بل

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد: نازل آبشاری

نگهداری و مراقبت

برای آنکه اطمینان حاصل کنید که آبنمای شما سال‌ها دوام می‌آورد، باید از آن مراقبت کنید.

همانطور که فواره‌ها آب را به گردش در می‌آورند، مقدار مشخصی تبخیر رخ می‌دهد. برای اینکه پمپ به طور موثر کار کند، مطمئن شوید که سطح آب در سطح مورد نیاز باقی می‌ماند. درمورد آبنماهای داخلی موکدا توصیه می‌شود از آب مقطر استفاده کنید. در مناطق سردتر، آب آبنماهایی که در فضای باز قرار می‌گیرند باید در زمستان تخلیه شود. اگر آب یخ بزند، پمپ در اثر کار بدون آب آسیب می‌بیند. فواره‌های سنگی و سرامیکی نیز باید به داخل خانه آورده شوند تا از ترک خوردن آن‌ها و سایر آسیب‌های ناشی از نوسانات شدید دما جلوگیری شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *