0

دریافت خسارت تصادف منجر به جرح

قانون مجازات اسلامی در ماده ۶۱۴ خود صراحتاً عنوان داشته است که اگر کسی اقدام به ضرب و جرح عمدی فرد دیگری نماید که این ضرب و جرح منجر به نقص عضو، شکستگی یا از کار افتادگی احدی از اعضای بدن فرد مضروب، چه به صورت مقطعی و چه به صورت دائمی، شود وی متهم به جرم ضرب و جرح عمدی می‌باشد. مجازات ضرب و جرح در قوانین اسلامی در صورت امکان قصاص است. اگر قصاص ممکن نباشد و ضرب و جرح وی سبب برهم زدن نظم و امنیت جامعه و ایجاد بیم و حراص در جامعه شده باشد، به دو الی ۵ سال حبس محکوم و در صورت درخواست شاکی ملزم به پرداخت دیه نیز خواهد شد.
ممکن است تصور شود جرم ضرب و جرح عمدی تنها به قصد و نیت متهم مربوط است. اما باید بدانیم هرگاه شخصی چه به قصد و چه سهواً به فردی ضربه ای وارد کند که منجر به قطع عضو یا جراحت وی شود، نتیجه عمل، اقدام عمدی جرم ضرب و جرح محسوب می شود.

در فوق شما را با ضرب و جرح عمدی یا غیرعمدی و نوع مجازات آن صحبت کردیم، اگر شما کنجکاو شدید که بدانید اگر در یک تصادف رانندگی کسی به صورت غیرعمد جرح ببیند آن موقع قضیه به چه صورت است، فقط کافیست بر روی نمونه شکواییه تصادف منجر به جرح کلیک کنید.
جرائم ناشی از تخلفات رانندگی منجر به صدمات غیر عمدی اعم از تصادفات منجر به جرح و یا فوت در زمره جرائم شبه عمدی محسوب می‌گردند و جهاتی که منجر به تصادفات می‌شود را قانونگذار در قانون مجازات اسلامی بر شمرده است. به طور کلی جهات تصادفات رانندگی شامل موارد، بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده وسیله نقلیه موتوری می باشد که قانونگذار بر حسب مورد، مرتکب را لایق مجازات دانسته است.
مجازات تصادف رانندگی منجر به تلفات بدنی در ماده 717 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات آمده است. طبق این ماده هر گاه بی احتیاطی، بی مبالاتی، عدم رعایت نظامات دولتی و یا عدم مهارت راننده موجب صدمه بدنی شود، مرتکب به حبس از یک تا پنج ماه و پرداخت دیه در صورت مطالبه از طرف مصدوم، محکوم می‌شود.
اگر این صدمه بدنی به نحوی باشد که موجب یک مرض غیر قابل علاج بشود، یا باعث از بین رفتن یکی از حواس، از کار افتادن عضوی از بدن که وظایف ضروری زندگی انسان را انجام می‌دهد و یا منجر به تغییر شکل دائمی عضو یا صورت شخص یا سقط جنین شود، مجازات مرتکب حبس از دو ماه تا یک سال و پرداخت دیه در صورت مطالبه از طرف مصدوم خواهد بود.
اگر شما از دسته افرادی هستید که خودتان یا افراد اطراف شما در تصادفات آسیب دیدند و به دنبال شکایت خود هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم به نمونه شکایت تصادفات جرحی مراجعه کنید.
اما در هنگام وقوع تصادف و به بار آمدن خسارت چه باید کرد؟ خسارت جانی را چه طور پیگیری کنیم خسارت مالی را چه طور؟ چه طور دیه یا خسارت را از بیمه و یا صندوق تامین خسارت بدنی بگیریم؟ جریمه راننده مقصر در این تصادفات چیست؟ نظر شما چیست و آیا چنین تجربه‌ای را داشتید؟
قبل از هر چیز باید بدانید خسارت، در مورد انسان به معنی نقص عضو و یا در مرحله بالاتر فوت فرد است. در مورد اشیا و اموال به معنای از بین رفتن، اتلاف شدن، کم شدن یا معیوب شدن آن شیء است. خسارت انواع مختلفی دارد؛ خسارت مالی در تصادفات، خسارات مادی دیگر، خسارت های جانی و بدنی و خسارت های معنوی.
اگر به دنبال این هستید که چگونه باید خسارت در تصادفات را پیگیری کرد و چگونه این خسارت را دریافت کرد می‌توانید بر روی خسارت تصادفات کلیک کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *