0

دلایل استفاده از ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

در سال‌های اخیر طراحی داخلی و دکوراسیون منازل و محیط‌های کاری با تغییرات چشمگیری همراه بوده است و دلیل اصلی آن را می‌توان پیشرفت این صنعت و تغییر سلایق افراد عنوان نمود. در واقع افراد همیشه به دنبال تک بودن هستند و بدون شک این رویه در طراحی داخلی محیط زندگی و کاری آن‌ها نیز تأثیر‌گذار خواهد بود، همین امر سبب شده که از متریال متفاوت و متنوعی برای دیزاین دکوراسیون خود استفاده کنند. در ادامه درباره دلایل استفاده از ساندویچ پانل و ساندویچ پانل دیواری توضیحات کاملی ارائه خواهیم داد.

پانل‌های دیواری متریالی متفاوت‌تر از هر آن چه است که تا به امروز دیده‌اید و کاربرد زیادی در دکور صحنه‌های هنری و سینمایی دارد، در واقع این تجهیزات با هدف تغییرات سریع مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان از آن‌ها در مکان‌های متفاوت که نیاز به دکور سریع در مدت زمان کم دارند، استفاده نمود.

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری شامل اطلاعاتی درباره پانل است که در انتخاب ساندویچ پانل دیواری با کیفیت شما را یاری خواهد کرد. از ساندویچ پانل دیواری در پوشش دیوار ساختمان‌ها و سوله‌ها استفاده می‌شود. فاکتورهای مورد بررسی برای مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری شامل ضخامت و وزن ساندویچ پانل، همچنین ویژگی های انواع ورق و انواع فوم پانل دیواری است. در برخی پروژه‌ها وزن و ضخامت دیواره‌های سازه ارزش بالایی دارد.

در عین حال که انواع دیواری ساندویچ پانل موجب می‌شود دیوار تحمل بالایی در برابر فشار بار زیاد داشته باشد؛ توجه به اطلاعات فنی آن می‌تواند موجب هرچه بهتر بودن عملکرد این مصالح در سازه شود.

ویژگی‌های خاص ساندویچ پانل‌های دیواری

بر اساس تعاریف عنوان شده از انواع پانل‌های دیواری، این تجهیزات قابل استفاده در شرایط و مکان‌های مختلف هستند و می‌توان به شکل‌های متفاوتی آن‌ها را به کار گرفت. در واقع ویژگی‌های متفاوت این سازه‌ها سبب شده که کاربرد‌های مصنوعی نیز داشته باشد که شامل موارد زیر هستند:

ویژگی آکوستیک

همانطور که عنوان شد ویژگی‌های پانل‌های دیواری از عمده دلایل کاربر‌های مفید این سازه‌ها به شمار می‌آیند، در واقع می‌توان از خاصیت عایق صوتی بودن این پانل‌ها استفاده نمود و در موارد متفاوت مانند اتاق‌های مدیتیشن، سالن‌های نگهداری از بیمار، اتاق پزشکان، اتاق‌های خواب و…. به کار گرفت.

خاصیت ضد حرارت و رطوبت

در بخش‌های مختلف از خانه مانند آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، حمام و همچنین قسمت‌های متفاوت در محیط‌های کاری مانند راه که می‌بایست در برابر حرارت، حریق و رطوبت مقاومت زیادی داشته باشند، از انواع پانل دیواری استفاده می‌شود. در واقع این سازه‌ها انتخاب‌ایده‌آل برای مناطق شرجی نیز هستند و قابلیت پیشگیری از نم زدگی در مناطق معتدل و شرجی را نیز فراهم می‌نمایند.

خاصیت ضد حرارت و رطوبت

وزن سبک

یکی از مهم‌ترین دلایل پرکاربرد بودن انواع پانل‌های دیواری، وزن بسیار سبک آن‌ها است. در طراحی و تولید این تجهیزات از متریال بسیار سبک استفاده می‌شود که امکان تغییر دکوراسیون و دیوار پوش‌ها را برای شما به سادگی امکان‌پذیر می‌کند.

در واقع تغییر در طراحی داخلی محیط مستلزم ایجاد تغییرات چشمگیر در رنگ یا طرح دیوار‌ها است که با استفاده از پانل‌های دیواری می‌توانید به سادگی تفاوت های جذابی را در این سازه ایجاد نمایید. از مهم‌ترین کاربرد‌های این سازه می‌توان استفاده در دکور تئاتر اشاره کرد که امکان تغییرات چشمگیر را در مدت زمان کم برای شما فراهم می‌کند.

نمای جذاب

بدون شک مهم‌ترین کاربرد پانل‌های دیواری مربوط به ظاهر بسیار زیبای آن است که امکان ایجاد نمای بسیار جذاب در محل زندگی و محیط‌های کاری مثل رستوران، کافه و… را فراهم می‌کند. به طور کلی مواد مصرفی در تولید این تجهیزات شامل چوب، پارچه، چرم، پی وی سی و… است که همگی با بهترین روش‌ها تولید و مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

شست و شوی ساده

این سازه‌ها در عین زیبا بودن قابلیت‌های خاصی را نیز به افراد می‌دهند، همانطور که عنوان شد پانل‌های دیواری انتخابی ایده‌آل برای آشپزخانه و محیط‌های سرو غذا هستند و بدون شک این محیط‌ها نیاز به شست‌وشو و تمیزکاری روزانه دارند، استفاده از متریالی که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید آن را با آب و مواد شوینده بشویید امر بسیار مهمی خواهد بود، البته مواد اولیه به کار رفته در تولید این سازه‌ها به گونه‌ای است که حتی با شست‌وشوی کامل نیز فرام اولیه خود را حفظ می‌کنند و برای مدت طولانی ماندگاری کامل دارند.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

با توجه به موارد عنوان شده این تجهیزات کاربرد‌های زیادی دارند و می توان از آن در دیزاین و طراحی داخلی محیط‌های مختلف استفاده نمود.

 

البته اگر کیفیت متریال و ویژگی عایق بودن آن را در کنار بگذارید، داشتن ظاهر بسیار شیک و جذاب این سازه یکی از علل اصلی استفاده از آن در مکان‌های عمومی مانند تالار‌های عروسی، سالن‌های غذاخوری، دفاتر کاری، پارتیشن‌بندی در شرکت‌ها، استخر و سالن‌های ورزشی و… به شمار می‌آید.

انواع ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری شیاردار (DND)

از ساندویچ پانل‌های دیواری به منظور پوشش دیوارهای سوله‌های صنعتی، کشاورزی، انبارها، کارخانجات و دیگر دیوار‌ها استفاده می‌شود. این نوع ساندویچ پانل باعث ایجاد عایق حرارتی و برودتی شده و سهولت در اجرا و نصب آسان و از همه مهم‌تر زمان کم در اجرای این محصول باعث شده که توجه بسیاری از کارخانجات، شرکت‌ها و مدیران آن‌ها را به خود جلب نماید.

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی  (RPO)

در نصب ساندویچ پانل پیچ مخفی همانطور که از نامش پیداست، پیچ مشخص نشده و به دلیل مقطعی که دارد در نمای دیوار پیچ دیده نمی‌شود. ساندویچ پانل پیچ مخفی همانند ساندویچ پانل دیواری به صورت استاندارد تولید می‌گردد و تنها تفاوت آن داشتن مقطعی به صورت پوششی جهت پنهان ماندن پیچ و اتصالات است.

ساندویچ پانل دیواری صاف  (DNS)

چگونگی متصل شدن دو ساندویچ پانل دیواری را در كنار هم، فاق و زبانه هر ساندویچ پانل فراهم می‌كند و عملكرد آن به گونه ای است كه در عرض از یک طرف دارای تورفتگی و طرف دیگر دارای برآمدگی بوده که وقتی دو پنل در كنار یكدیگر قرار می‌گیرند، باعث قفل شدگی و نیز هم پوشانی لبه‌های یكدیگر می‌شود و جهت اتصال به سازه در موقعیت مختلف، قابلیت پیچ شدن را دارد.

ساندویچ پانل دیواری صاف

نتیجه گیری

ساندویچ پانل دیواری نوعی از مصالح ساختمانی آماده است كه از دو لایه ورق تشکیل شده و مابین آن‌ها فوم تزریق شده است كه جهت پوشش دیوار و نما به کار می‌رود. از ساندويچ پانل ديواری جهت استفاده در دیوارهای خارجی و همچنین دیوارهای پارتیشن داخلی استفاده می‌گردد. ساندویچ پانل‌های دیواری معمولا دارای شیارهایی هستند که این شیارها به دلیل مقاومت بیشتر ورق و همچنین چسبندگی بهتر فوم به ورق، ایجاد می‌گردند. ساندویچ پانل ماموت می‌تواند بهترین انتخاب برای سفارش انواع ساندویچ پانل باشد برای مشاهده محصولات ماموت وارد لینک روبرو شوید mammutworld.com .

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *