6

تور رفتینگ سامان و کرج با بیا تور در سال 1401

رفتینگ و معنای آن

رفتینگ (رافتینگ)  و قایقرانی در رودخانه یک ماجراجویی جذاب در دل آب های خروشان رودخانه است که می تواند برای هر کسی رویا باشد. برای افرادی که به دنبال سفری مهیج و هیجان انگیز هستند، یکی از بهترین هدیه­ها ثبت نام در همین تورهای قایقرانی رفتینگ است.

رفتینگ یا Rafting یک کلمه انگلیسی است، که معنی آن در زبان فارسی رودگری می باشد، استفاده از اصطلاح رفتینگ در بین گردشگران رایج تر از رودگری است. باید بگوییم که رفتینگ به قایق سواری در رودخانه می­گویند اما رودخانه هایی که دارای ویژگی­هایی تعریف شده هستند. برای تجربه هیجان بیشتر توسط مسافران، برگزارکنندگان تورهای رفتینگ معمولاً رودخانه ای را انتخاب می کنند که فشار موج ها برای جا به جایی قایق سواران بسیار بالا بوده و مسیرهای جذاب و مهیجی را دارا باشند. در ادامه به خلاصه ای از مهم ترین موضوعات مطرح پیرامون رفتینگ پرداخته شده اما می تونید همه چیز در مورد رفتینگ و تورهای رفتینگ را اینجا بخونید.

معروف ترین تورهای رفتینگ ایران (3 تور رفتینگ با 3 رودخانه)

بیا تور، از با سابقه ترین مجریان تور های رفتینگ در کشور برنامه های جذابی را برای 3 تور رفتینگ در سه رودخانه متفاوت برای فصول مختلف سال ارائه نموده است. در ادامه به تفکیک به معرفی این تورهای رفتینگ پرداخته می شود.

1- تور رفتینگ زاینده رود (رزرو رفتینگ : خانم صفرپور 09934115698)

 رفتینگ زاینده رود در رودخانه زاینده رود برگزار می شود، که این رودخانه از معروف ترین رودخانه های ایران بوده و از کوه های زردکوه در استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیرد و مسیرهای مناسبی نیز برای اجرای تورهای رفتینگ دارد. اکثر برگزارکنندگان تورهای گردشگری که از طبیعت اطراف این رودخانه برای اجرای تور استفاده می کنند، رفتینگ زاینده رود را نیز در برنامه های خود گنجانده اند تا برای گردشگران خاطرات جذاب و مهیجی بجای بگذارند. بهترین مسیر برای رفتینگ در زاینده رود که هم بخش آرام رودخانه را شامل می شود و هم بخش مهیج از قایقرانی را داراست، مسیر سوادجان تا پل زمانخان می باشد که در شهرستان سامان واقع شده است. شما مسافران گرامی می توانید، برای رزرو تور رفتینگ زاینده رود اینجا کلیک کنید.

رفتینگ سامان همان رفتینگ در رودخانه زاینده رود و رفتینگ شهرکرد هست که به این عنوان هم شناخته شده است. شهرستان سامان به دلیل وجود مناظر دیدنی و طبیعت بکر میزبان گردشگران بسیار در ایام نوروز و تابستان است و گردشگران از اجرای تور این شهرستان استقبال بسیار زیادی می کنند، یکی از مهم ترین برنامه های این تور، رفتینگ سامان است که به دلیل نزدیکی سرچشمه زاینده رود به این شهرستان، دوست داران رفتینگ برای استفاده از رفتینگ شهرستان سامان همیشه پیش قدم می باشد،. هیجان و جذابیت تور رفتینگ سامان شهرکرد به دلیل وجود مسیرهای ایمن برای شرکت کنندگان بسیار تازگی داشته و مشتاقانه برای ثبت نام در این تورهای اقدام می کنند.

قیمت تور رفتینگ زاینده رود

هزینه رفتینگ هایی که در شهرستان سامان برگزار می شود نسبت به هزینه تفریحات مشابه با تم هیجان و شادی، بسیار مناسب است. قیمت تورهای رفتینگ در زاینده رود وابسته به مسافت طی شده توسط قایق می باشد، اما عموما تورها مسیر 4 ساعته را انتخاب می کنند که قیمت تور رفتینگ در سال 1401 برای هر نفر 200 هزار تومان می باشد. تورهای یک روزه رفتینگ زاینده رود با حرکت از تهران هم با قیمت رفتینگ برا هر نفر 900 هزار تومان در سال 1401 برگزار شده است.  مسافران محترم می توانید برای رزرو رفتینگ و رزرو تور فتینگ با شماره های تماس و سایت بیا تور هماهنگ باشید.

2- تور رفتینگ کرج (رفتینگ جاده چالوس)

(رزرو رفتینگ : آقای عسگری  09125887021)

رودخانه کرج یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های دامنه جنوبی البرز است که در حدّفاصل بیلقان تا دیزین واقع شده است. این رودخانه که در امتداد جاده چالوس قرار گرفته است، از نظر فنی با توجه به شدت امواج در سطح 2 تا 4 دسته بندی می شود. رفتینگ و کایاک سواری در این رودخانه می تواند پیشنهادی جذاب و در دسترس به جهت مسافت، برای عزیزان علاقمند به این ورزش هیجانی در استان تهران یا البرز باشد.

تور رفتینگ کرج یا رفتینگ در جاده چالوس در فصول مختلف و روزانه حتی در روزهای غیر تعطیل برگزار می شود. اجرای تور رفتینگ کرج نیازمند خبره ترین راهنماهای تور و ایمنی لازم بوده و کار افراد آماتور در این حوزه نیست. تور رفتینگ کرج یکی از هیجان انگیز ترین تور های با قابلیت برگزاری در نزدیکی تهران است. رفتینگ کرج یک تفریح مناسب برای بزرگسالان است. در تور رفتینگ پس از گردشگری می توانید شنا و قایق سواری و پرش از صخره به داخل آب را در رودخانه کرج تجربه کنید.

تور های رفتینگ نزدیک تهران (رفتینگ در تهران) از جمله جذاب ترین تور های یک روزه هستند. با توجه به اینکه افراد مشغله های زیادی دارند و برای گردش و تفریح زمان کمی دارند، لذا چون تورهای رفتینگ کرج به دلیل نزدیکی به تهران به مدت چند ساعت انجام شده و امکان شرکت عده بیشتری را در این تفریح هیجانی فراهم می کند . تور رفتینگ کرج که به رفتینگ در تهران یا رفتینگ در جاده چالوس هم شناخته می شود، از تور هایی است که بسیار محبوب بوده و در تمامی مدت زمان سال برگزار می شود. اما بهترین زمان برای تور رفتینگ بهار و تابستان است. در فصل بهار رودخانه کرج پر آب تر شده و هیجان بیشتری دارد. قیمت تور رفتینگ کرج برای دو ساعت قایقرانی هیجانی برای هر نفر در سال 1401 مبلغ 600 هزار تومان می باشد. رزرو رفتینگ و رزرو تور فتینگ با شماره تماس 09125887021 (آقای عسگری) و سایت بیا تور امکان پذیر هست.

3- تور رفتینگ ارمند

تور رفتینگ ارمند یک تور خاص بوده و دلیل این ویژه بودن، قرار گرفتن رودخانه ارمند در یک منطقه مرزی میان استان چهارمحال و بختیاری که سرزمینی پر آب است با استان خوزستان که سرزمینی گرم است. بنابراین شرکت در تور رفتینگ ارمند بایستی در زمان مناسب از سال انجام شود تا مسافران گرامی ضمن لذت بردن از قایقرانی و ورزش های آبی ، اسیر گرمای تابستانی در این منطقه نشوند. بازدید از جنگل ها، کوه ها، دشت ها و روستا های بکر منطقه، در کنار قایقرانی و گذر از مناطقی مشابه لذتی وصف ناپذیر دارد.

بهترین فصل برای تور رفتینگ ارمند

شرکت در ورزش مفرح رفتینگ برای رودخانه ارمند با توجه به جغرافیای منطقه برای اواسط بهار تا پایان خرداد ماه و سپس از اواخر مردادماه تا پایان شهریور توصیه می شود.

خطرات رفتینگ

برنامه رفتینگ به دلیل نوع فعالیت آن خطراتی را نیز دارد که بهتر است قبل از شرکت در تورهای رفتینگ با خطرات آن نیز آشنا شوید، تمام خطرات که شما را تهدید می کند به دلیل عدم آگاهی شما نسبت به شرایط مسیر رود خانه می باشد، برای آگاهی بیشتر از این مسائل بهتر است ابتدای امر به نکات و توصیه های مربیان عمل کنید و آنها را رعایت نمایید، تجهیزات را چک کنید، رفتار سنجیده ای در طول مسیر داشته باشید، جوگیر نشوید، با دوستان خود شوخی نکنید و از مسیر لذت ببرید، با این رفتار رفتینگ جذاب و مهیج تری را تجربه می کند و هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

برنامه رفتینگ، همانند سایر فعالیت های ماجراجویانه در طبیعت استانداردهای اجرایی خود را دارد. در اجرای سفرهای ماجراجویانه دو نکته بسیار مهم است: استفاده از ابزار تخصصی و اجرا توسط تیم حرفه ای. نبود هر یک از آنها به معنای حادثه است! با رعایت استانداردهای ایمنی، استفاده از راهنماهای حرفه ای رودخانه و تجهیزات تخصصی رفتینگ، می توان سفری هیجان انگیز، آرامش بخش و ایمن را تجربه کرد ولی اجرای سفر توسط افراد ناشی می تواند بسیار خطرناک باشد.

تور رفتینگ برای چه گروه سنی از افراد مناسب است؟

رفتینگ همانند سایر فعالیت های ماجراجویانه از نظر سختی درجه بندی خود را دارد و افراد می بایست با توجه به توانایی های جسمی، مهارت ها و تجربیات، سفر خود را انتخاب کند. برای سطح بندی میزان سختی سفرهای رودخانه ای از سیستم درجه بندی بین المللی استفاده می شود. طبق این درجه بندی قسمت های خروشان ز 1 تا 6 سطح هستند. رودخانه هایی که دارای قسمت های خروشان 1 تا 2 هستند، تقریبا برای توریست ها از 6 تا 60 سال و حتی بیشتر مناسب هستند. به عنوان نمونه، بیشتر قسمت های رودخانه سفیدرود در استان گیلان و زاینده رود در استان چهار محال و بختیاری سطح 2 تا 3 دارند.

قایق های رفتینگ چگونه هدایت می شوند؟

در ورزش رفتینگ همه عوامل بر روی آب و خشکی، در واقع یک تیم واحد هستند که آنها مسئول هماهنگی حرکت قایق می باشند. هر یک از راهنماهای داخل قایق ها که رفتگاید یا سکاندار نامیده می شوند، معمولا متخصص ورزش های آبی هستند. آن ها معمولا به رودخانه بسیار مسلط بوده و نقاطی را که به پارو زدن یا کارهای تخصصی دیگر نیاز است را به خوبی می شناسند. از طرفی فردی با عنوان کاپیتان همواره در هنگام حرکت چند قایق در یکی از قایق ها به عنوان سکاندار حضور داشته و مسئولیت کلی اجرای تور را به عهده دارد. تمام سکانداران موظف به پیروی از فرامین کاپیتان بوده و در جلسه گروهی که بین مسیر برگزار می شود، شرکت می کنند. کاپیتان تور همواره مراقبت ویژه ای از مسیر حرکت قایق ها داشته و در جلسه ابتدایی و در جلسه در میانه مسیر نکات لازم را به سکانداران یادآور می شود.

تجهیزات لازم جهت برگزاری رفتینگ

برای برگزاری چنین توری نیازمند برخی تجهیزات و لوازم می باشیم که شامل موارد ذیل می باشند:

جلیقه نجات و لباس مخصوص

کلاه ایمنی و پارو

قایق و طناب

وسایل ارتباطی

سوت و چاقوی رودخانه

کیف کمک های اولیه و دارو

به طور کلی برای برگزاری این تور نیازمند برخی تجهیزات و لوازم می باشیم که برخی از آن ها برای مسافر و برخی برای راهنمای تور نیاز هست. معمولا مسافر باید همراه خود لباس مخصوص رودخانه و جلیقه نجات داشته باشد. همچنین از اصلی ترین لوازم دیگر کلاه ایمنی و پارو می باشد که توسط باشگاه به مسافران داده می شود. برای راهنمای تور نیز لوازمی از جمله وسایل و دستگاه های ارتباطی، سوت و چاقوی مخصوص رودخانه، کیف کمک های اولیه و داروهای ضروری نیاز می باشد. داشتن لباس مناسب فصل و لوازم شخصی نیز ضروری است.

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تورهای رفتینگ در ایران کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت بیا تور  شده و یا با شماره تماس 09125887021 تماس بگیرید و از کارشناسان بیا تور اطلاعات تکمیلی را بخواهید. همچنین می توانید در محل های اعلام شده برای شروع تورهای رفتینگ باشگاه قایقرانی در رودخانه های زاینده رود، رودخانه کرج و رودخانه ارمند حضور یابید.

منبع : سایت بیا تور به آدرس https://byatour.com

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. شیدا نباتی گفت:

    رفتینگ کرج با رفتینگ جاده چالوس یکی هست یا فرق دارن؟ میشه بگید نزدیک ترین رفتینگ به تهران یا نزدیک کرج کدومه؟
    ممنون

    1. باشگاه قایقرانی سیر سپهر گفت:

      سلام
      رفتینگ در رودخانه کرج یا همان جاده چالوس ، نزدیک ترین رفتینگ به تهران هست.
      تورهای رفتینگ کرج توسط باشگاه قایقرانی بیاتور بصورت هر روزه برگزار می شود.

  2. زهرا گفت:

    رفتینگ کرج را پاییز هم برگزار میکنید؟ اصلا رفتینگ پاییزی داریم؟ جاده چالوس پاییز خیلی قشنگه به خصوص با قایق

    1. تاپ کوپن گفت:

      سلام زهرا جان
      منمنون که سایت خودتون رو دنبال میکنید
      برای پاسخ به این سوال وارد سایت https://byatour.com/ شوید.

  3. مرادی گفت:

    تور رفتینگ کرج هنوز پابرجاست؟ تور رفتینگ شهرکرد چطور؟ من یک رفتگاید هستم و میخواستم همکاری کنم. تو تو اجرای تور رفتینگ رودخانه کرج و تور رفتینگ جاده چالوس و تور رفتینگ سامان و هر تور رفتینگ تهران حتی تور رفتینگ ارمند در چهارمحال بختیاری و تور رفتینگ مارکده میتونم کمک کنم. بنده در تور های رفتینگ پوکت همکاری داشتم

  4. میترا گفت:

    سلام تور رفتینگ یک روزه تعطیلات خرداد 1402 برای چه تاریخی هست؟ لطفا هزینه تور رفتینگ و آیتم هاش را بگین