0

ویژگی های مبل با کیفیت

ویژگی های مبل با کیفیت

مبلمان نقش مهمی در دکوراسیون داخلی منزل و حتی زندگی روزمره ما دارند؛ درواقع مبلمان با ایجاد فضایی دل‌نشین و راحت، موقعیت مناسبی را برای استراحت و گذراندن وقت در کنار خانواده و دوستان، فراهم می کنند. امروزه انواع مختلفی از مدل های متنوع مبلمان برای ایجاد تناسب با هر دکوراسیون و سلیقه ای وجود دارد. بنابراین در این شرایط لازم است که با در نظر گرفتن برخی ویژگی ها، نمونه دلخواه خود را برای خرید انتخاب کنید. بدین منظور تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا به خوبی با این ویژگی ها آشنایی پیدا کنید.

ویژگی ها و مشخصات مبل خوب

به طور کلی می توان مبل را به عنوان مرکز دکوراسیون در محیط های مختلف در نظر گرفت؛ به طوریکه اولین چیزی که  افراد در دکوراسیون تشخیص داده و به آن توجه می کنند، مبلمان است. بنابراین زیبایی و کیفیت مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در بالاترین سطوح ممکن ارائه شود. اما برای اطمینان از کیفیت مبل انتخاب شده، ویژگی های وجود دارد که تطابق آن‌ها با نمونه انتخابی می تواند انتخاب درست را تضمین کند؛ در ادامه می توانید با برخی از این ویژگی ها آشنایی پیدا کنید:

سبک مبل

سبک مبل می تواند تعیین کننده کل دکوراسیون منزل شما باشد؛ در این شرایط لازم است مشخص کنید که هدف شما از خرید مبل چیست و کدام عملکرد برای شما دارای بیشترین اهمیت است. به عنوان مثال مبل ال برای دکوراسیون هایی با فضای محدود مناسب است و فضای مفید بیشتری ایجاد می کند. این در حالی است که مبلمان راحتی برای استراحت طولانی مدت گزینه مناسبی هستند و به خوبی وزن افراد را به طور یکنواخت در سطح خود توزیع می کند.

سبک مبل

فریم مبل

قاب یا فریم مبل از جمله مواردی است که بخش زیادی از کیفیت مبلمان را تعیین می کند و به عنوان اسکلتی مقاوم، اجزای مختلف مبل را در کنار هم نگه می دارد. این فریم می تواند از انواع موادی مانند: چوب سخت، چوب سبک، فلز و پلیمر ساخته شده باشد و در استحکام و مقاومت مبلمان، نقش کلیدی ایفا می کنند. امروزه در فرآیند ساخت مبلمان مدرن، به طور عمده از ساختارهای پلیمری و کامپوزیت برای فریم مبل استفاده می شود. با این حال برخی مدل های مبلمان سنتی همچنان از فریم های چوبی مقاوم برخوردارند.

اتصال

 درواقع شما باید بدانید که مبل انتخابی شما تا چه میزان استحکام دارد و چه حدود وزنی را تحمل می کند. مبل های مدرن در مقایسه با مبل های قدیمی در نوع اتصال، ساختار و طراحی دارای تفاوت های زیادی هستند.  به طوری که نمونه های مدرن از استحکام بالاتری برخوردارند و توسط ساختارهای تقویت کننده، پشتیبانی می شوند. درواقع منگنه های فلزی را می توان به صرفه ترین ساختار و اتصال در مبلمان در نظر گرفت، اما اتصالات سنتی و چسب های تخصصی، همچنان از مقاومت بیشتری برخوردارند.

اتصال

پرکننده داخلی مبل

پرکردن پشتی و کوسن مبل از جمله فرآیندهای اساسی در ساخت مبلمان بوده و در نتیجه آن باید پشتیبانی ارگونومیک و  موثری برای کاربران ایجاد شود. جنس پرکننده های ساختار داخلی مبل می تواند از موادی مانند: فوم، الیاف پلی استر و… باشد که هرکدام از آن‌ها پشتیبانی منحصر به فردی را ایجاد می کنند. در برخی شرایط نیز به منظور رسیدن به نتایج و کیفیت مطلوب از چندین ماده برای پر کردن ساختار داخلی مبلمان استفاده می شود.

فنر مبل

در مدل های مختلف مبلمان مدرن همواره سعی می شود که به منظور ارائه راحتی هرچه بیشتر و افزایش انعطاف پذیری، از باکیفیت ترین ساختار فنری استفاده شود. درواقع این ساختار فنری به کمک پرکننده های پشتی و کوسن با کیفیت، تجربه استراحت مطلوبی را به کاربران ارائه می کند. علاوه بر این وجود ساختار فنری باکیفیت باعث می شود که مبلمان به خوبی ساختار خود را حذف کرده و به راحتی دچار تغییر شکل نشوند.

جنس روکش

مبل ها را می توانید در انواع روکش چرم و پارچه ای در نظر بگیرید؛ هر دو نمونه از این روکش ها برای نشستن طولانی مدت مناسب هستند و به سلیقه شما بستگی دارند. همچنین طیف گسترده ای از انواع پارچه و چرم وجود دارد که هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در این شرایط باید مبل را بر اساس سختی نظافت و عوامل آلودگی موجود در محیط خانه، مورد ارزیابی قرار دهید.

رنگ مبل

همانطور که پیش از این هم بیان کردیم، مبلمان می تواند نقطه کانونی خانه و منبع الهام باشد؛ بنابراین برای داشتن ظاهری منحصر به فرد لازم است که مبل هایی با پارچه های جذاب و لوکس انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این فرآیند لازم است که رنگ غالب بر دکوراسیون منزل را در اولویت قرار داده و ترکیب هایی متناسب با آن انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که مبلمان بخش زیادی از دکوراسیون را تشکیل می دهد، بنابراین انتخاب نمونه هایی با رنگ تیره می تواند فضا را تا حدود زیادی تاریک کند، حتی اگر سایر آیتم های دکوراسیون شما رنگ روشنی داشته باشند.

رنگ مبل

راحتی مبل

مبل راحتی درواقع مکانی را برای شما فراهم می کند که ساعت ها بنشنید و برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید و با دوستان خود وقت بگذرانید. همچنین این مبل ها می توانند برای گذراندن اوقات فراغت پس از ساعت های کار طولانی مناسب باشند تا بدن شما بتواند انرژی خود را بازیابی کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که نمونه انتخابی شما دارای عمق مناسبی است و پشتیبانی لازم را برای شما ایجاد می کند. در این شرایط در نظر داشته باشید که هنگام نشستن و هنگامی‌که پاها روی زمین قرار دارند، زانوها باید زاویه 90 درجه داشته باشند. همچنین مبل انتخابی شما باید بین 30 تا 40 سانتی متر ارتفاع داشته باشد و تکیه‌گاه مناسبی را به شما ارائه کند.

خرید مبل با کیفیت

خوشحالیم که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید؛ درنهایت باید بدانید که انتخاب مبل همواره با چالش های مختلفی همراه است، از این رو لازم است که ضمن انجام تحقیقات کامل، ویژگی نمونه انتخاب شده را کاملاً با شرایط خود مطابقت دهید. همچنین خوب است که در این باره از متخصصان باتجربه در زمینه فروش مبلمان و دکوراسیون داخلی کمک بگیرید و مطابق با معیارهای مطلوب، بهترین و مناسب ترین مبلمان را برای خرید انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع مبل می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

09355800167 – 02632828290 – 02632828293

Chandsoo.com

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *