0

خرید کولینگ تاور در سال 1402

کولینگ تاور یا برج خنک کننده یک مبدل انرژی است تا آب خنک را برای ماشین‌آلات صنعتی فراهم کند؛ به‌عبارت‌دیگر، دستگاه‌های موجود در یک صنعت یا کارخانه برای خنک‌شدن نیاز به ابزاری دارند تا گرمای آن‌ها را بگیرد. در بیشتر موارد، آب، نقش این ابزار را ایفا می‌کند. حال این آب برای خنک‌شدن و استفاده مجدد در مجموعه نیاز به برج خنک کننده دارد تا گرمای اضافی خود را از دست داده و مجدد وارد چرخه کاهش دمای مجموعه شود؛ درغیراین‌صورت، دمای بالای مجموعه می‌تواند سبب بروز مشکل در عملکرد صحیح آن شده و خرابی قطعه به وجود آید. برای خرید کولینگ تاور مناسب، بهتر است با انواع برج خنک کننده آشنا شوید.

انواع برج خنک کننده

زمانی می‌توانید کولینگ تاور مناسب مجموعه خود را تهیه کنید که با انواع آن آشنا شوید زیرا هر مدل با توجه به شرایط خاصی تهیه شده تا در آن محیط، بهترین عملکرد را داشته باشد.

برج خنک کننده مدار باز

در برج خنک کننده مدار باز، جریان آب در یک محیط یا مدار باز قرار می‌گیرد تا خنک شود؛ دلیل نام‌گذاری آن، بسته‌بودن مسیر حرکت آب برای خنک‌شدن است. فرایند کار به این صورت است که مساحت مشخصی به پرکن یا پوشال اختصاص می‌یابد تا در این فضا، آب با هوای خشک در ارتباط باشد. این ارتباط سبب تبخیر اندک آب شده که طی آن دمای کلی آب کاهش می‌یابد و رطوبت به هوا منتقل می‌شود. فرایند خنک‌شدن آب در برج خنک کننده مدار باز سبب می‌شود که به نام برج خنک کننده مرطوب نیز شناخته شود.

برج خنک کننده مدار بسته

در برج خنک کننده مدار بسته جریان هوا و آب از هم جدا هستند و آب در داخل یک محیط کاملا ایزوله در جریان است پس برخلاف برج خنک کننده مدار باز، آب، به صورت مستقیم با هوا ارتباطی ندارد بلکه دمای آن توسط سردکن کاهش می‌یابد؛ به همین دلیل، به آن برج خنک کننده خشک نیز می‌گویند.

برج خنک کننده هیبریدی

نوع سوم این دستگاه، عملکرد دوگانه داشته و ترکیبی از دو نوع قبلی است. نحوه کارکرد این مدل متناسب با دمای محیط و فصل است یعنی در زمستان به علت سرمای هوا با سیکل بسته (خشک)، دمای آب را کاهش می‌دهد و در فصل تابستان، دمای آب را به علت دمای بالای محیط، با سیکل باز (مرطوب) پایین می‌آورد.

مزایا و معایب برج خنک کننده با توجه به جنس بدنه

شکل دیگر دسته‌بندی کولینگ تاور با توجه به جنس بدنه آن است که به انواع زیر تقسیم می‌شود و هر کدام مزایا و معایبی دارند:

برج خنک کننده فایبرگلاس

نسل جدید برج‌های خنک کننده که در آن به‌جای فلز یا بتن، از پلاستیک فشرده یا فایبرگلاس استفاده شده است. این نسل عیب‌های نسل‌های گذشته را برطرف کرده و مزیت‌هایی در آن به وجود آورده است؛ مثل:

  •  در شرایط مختلف جوی تغییر شکل نمی‌دهد.
  •  دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شود.
  •  مقاومت بالایی در برابر نور خورشید دارد.
  •  بسیار سبک است.
  •  می‌توان قطعات آن را از هم جدا کرد و به کمک پیچ و مهره به هم وصل نمود تا فرایند تعمیر و جابه‌جایی آن ساده‌تر شود.

برج خنک کننده بتنی

در نیروگاه‌های حرارتی برای کاهش دمای بخار خارج شده توربین از برج خنک کننده بتنی استفاده می‌شود اما به دلیل معایب و مشکلاتی که دارد، امروزه کمتر از آن استفاده می‌شود.

برج خنک کننده گالوانیزه

جنس این برج از فلز گالوانیزه است. مزیت آن یعنی اشغال فضای کم و آلودگی صوتی پایین در حین کار، سبب شده که همچنان مورد استفاده قرار گیرد اما معایب متعددی نیز دارد؛ مثل:

  •  رشد میکروب‌های بیولوژیکی
  •  رسوب مواد
  •  خوردگی بدنه در گذر زمان
  •  کاهش عملکرد در ماه‌های گرم سال به دلیل نفوذ بالای حرارت

انواع برج خنک کننده با توجه به رابط کاربری

با توجه به چیزی که برج خنک کننده، خنک می‌کند، 2 نوع برج خنک کننده داریم.

برج خنک کننده چیلر

اگر برج خنک کننده وظیفه کاهش دمای سیستم تهویه مطبوع ساختمان را به عهده داشته باشد، به آن برج خنک کننده چیلر گفته می‌شود.

برج خنک کننده صنعتی

اگر برج خنک کننده وظیفه تامین آب سرد برای کاهش دمای دستگاه‌های یک کارخانه، کارگاه یا صنعت را به عهده داشته باشد، به آن برج خنک کننده صنعتی گفته می‌شود.

سخن پایانی؛ قیمت کولینگ تاور

اگر به دنبال خرید برج خنک کننده هستید، ابتدا باید نوع نیاز کاربری خود را بدانید، برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان فروش برج خنک کننده ما تماس بگیرید تا با سوال و جواب، بتوانند گزینه مناسب را با توجه به شرایط‌تان به شما پیشنهاد دهند زیرا قیمت برج خنک کننده کوچک و بزرگ با هم فرق دارد؛ از طرفی جنس دستگاه نیز روی قیمت برج خنک کننده تاثیر دارد. منتظر تماس شما هستیم تا بهترین مدل کولینگ تاور را با توجه به شرایط خود تهیه کنید که عملکردی مطلوب و قیمتی مناسب داشته باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *