0

خرید و قیمت دوربین مداربسته با گارانتی اصلی و بهترین قیمت از tavancctv

خرید و قیمت دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته و کاربرد های آن

در این مقاله سعی بر آن است، راهنمایی و کمک شود به افرادی که میخواهند سیستم دوربین مداربسته مناسب خود را تهیه کنند، لذا فروشگاه توان tavancctv.com نمایندگی رسمی محصولات دوربین مداربسته داهوا در تهران آمادگی کامل دارد تا در جهت خدمت رسانی به افرادی که قصد تهیه یک سیستم دوربین مداربسته مناسب دارند، مشاوره تخصصی خرید دوربین مداربسته را بدهد، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

دوربین مداربسته به عنوان مهمترین رکن یک سیستم حفاظتی دارای دسته بندی های مختفلی می باشد که هر یک از این دسته بندی ها در به کارگیری تاثیر گذار است.

انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری و کاربرد

به طور کلی و در شکل ظاهری دوربین مداربسته به دو دسته دام و بالت دسته بندی می شوند که در اصل این دسته بندی مربوط به فیزیک دوربین می باشد.

دوربین مداربسته با لنزهای مختلف

در مورد این دسته بندی اصلی دوربین مداربسته به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد. یکی از دسته بندی های دوربین مداربسته که در قیمت و نحوه به کارگیری آن بسیار موثر است دسته بندی دوربین از لحاظ لنز می باشد.

انواع و اقسام لنز دوربین مدار بسته

باید بگوییم لنز در دوربین مداربسته به دو دسته کلی ثابت یا فیکس و متغیر یا وریفوکال دسته بندی می شوند.

اکثر دوربین ها دارای لنز فیکس دیده می باشد و تعداد محدودی از دوربین ها در سیستم های دوربین مداربسته دارای لنز متغیر یا وریفوکال می باشند.

دوربین مدار بسته با لنز متغییر

لنز متغیر در دوربین های قدیم به صورت دستی تغییر می کرد ولی در دوربین های جدید لنز دوربین مداربسته به صورت موتورایز جابجا می شود و در این حالت دوربین مداربسته مورد نظر به صورت اتوماتیک فوکوس می شود که به این قابلیت اتوفوکس گفته می شود.

 

کیفیت و وضوح مختلف در دوربین مداربسته

دسته بندی مهم دیگر در سیستم های دوربین مداربسته از لحاظ کیفیت می باشد. دوربین های قدیمی دارای کیفیت آنالوگ بودند و تصویر تی وی لاینی ارائه می دادند.

در ادامه دوربین های HD ظهور و به کار گرفته شدند. در این سری از دوربین ها مبنای کیفیت مگاپیکسل است که از یک مگاپیکسل تا هشت مگاپیکسل دارای کیفیت تصویر می باشند.

اقسام تکنولوژی تصویری مختلف برای دوربین مداربسته

از لحاظ تکنولوژی ساخت دوربین مداربسته را نیز دسته بندی کرد. در ابتدا دوربین به صورت آنالوگ یا CVBS بودند و در کنار آن ها دوربین های سطح بالاتر تحت شبکه بودند.

با ظهور فناوری HD بر روی کابل کواکسیال تکنولوژی های AHD و HDTVI و HDCVI بر روی بستر آنالوگ ظاهر شدند که دارای کیفیت تصویر بسیار بالاتر بودند.

دوربین مداربسته دام و ویژگی های دوربین دام

همانطور که قبلا گفتیم دوربین مداربسته به دو دسته کلی دام و بالت دسته بندی می شود. دوربین دام معمولا به شکل گنبدی و کروی شکل می باشند.

دوربین های دام مناسب نصب در چه مکان های میباشند؟

این دوربین ها با توجه به ظاهری که دارند معمولا در قسمت ها و فضاهای داخلی نصب می شوند و با توجه به نوع ظاهر دوربین اگر این دوربین را فضای داخل نصب کرد عوض کردن جهت دوربین توسط افراد خاطی سخت می شود.

دوربین های دام

 

جنس کیس بدنه دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام در دو حالت فلز و پلاستیک قرار دارد و معمولا دوربین دام پلاستیکی را نمی توان در محیط خارجی نصب کرد.

گواهی استاندارد محافظتی دوربین های دام

در طراحی های جدید برای کاهش هزینه ها دوربین مداربسته دام را به صورت ترکیبی از فلز و پلاستیک طراحی می کنند و معمولا قسمت اصلی کیس دوربین دارای استاندارد IP67 می باشد و می توان این دوربین ها را در محیط های خارجی نصب کرد.

دوربین مداربسته بولت Bullet

دسته بندی اصلی مهم و کاربردی دیگر از لحاظ فیزیکی دوربین مداربسته بالت می باشد.

نحوه نصب دوربین بولت

دوربین مداربسته بولت به صورت استوانه ای شکل می باشد و جهت دوربین از طریق پایه دوربین که معمولا از دو یا سه بخش متحرک تشکیل شده است می تواند تغییر کند. معمولا دوربین مداربسته بالت را با توجه به نوع فیزیکی که دارد می توان هم به صورت سقفی و هم به صورت دیواری نصب کرد که این امر سبب می شود که جانمایی دوربین مداربسته بولت برای کاربر راحت باشد.

دید در شب دوربین بولت

دوربین مداربسته بولت دارای کیس کوچک و بزرگ می باشند که معمولا دوربین های کیس بزرگ دارای دید در شب قوی تری می باشند.

دوربین مداربسته ahd و امکانات دوربین ahd

همانطور که در قسمت قبلی بدان اشاره کردیم برای دریافت تصاویر بهتر از فناوری HD که در قالب بستر آنالوگ استفاده می کنیم. یکی از این تکنولوژی ها دوربین مداربسته ahd می باشد که دارای کیفیت بسیار بالایی و هم در قالب دوربین دام و هم در قالب دوربین های بالت وجود دارد.

دوربین مداربسته ahd

 

مدل اسپید دام در دوربین ای اچ دی ahd

البته دوربین مداربسته ahd در قالب دوربین مداربسته اسپید دام نیز وجود دارد که در ادامه به این مورد هم اشاره خواهیم کرد.

نکته مهم در مورد دوربین مداربسته ahd کیفیت این دوربین ها می باشد که از کیفیت 720p یا یک مگاپیکسل شر‌وع می شوند و تا کیفیت ۸ مگاپیکسل دوربین ها پوشش می دهند که در حال حاظر تا کیفیت ۵ مگاپیکسل در بازار دوربین مداربسته ahd یافت می شود.

کیفیت مناسب و خوب HD در دوربین ahd

یکی از مهمترین کیفیت ها و همچنین پر فروش ترین دوربین ahd کیفیت دو مگاپیکسل است که تمام نیاز های یک کاربر دوربین مدار بسته را پاسخ می دهد.

برای دریافت تصویر دوربین ahd باید دستگاه دی وی آر شما هم دارای تکنولوژی ahd باشد و نمی توان روی دستگاه های آنالوگ قدیمی تصویر دوربین ahd را بالا آورد.

دوربین مداربسته اسپید دام چیست؟

یکی از دوربین های مهم و کاربردی و در اصل پروژه ای دوربین مداربسته اسپید دام می باشد.

دوربین مداربسته اسپید دام قابلیت چرخش دارند و می تواند محیط اطراف خود را تحت پوشش قرار دهند.

شما از طریق دستگاه دی وی آر می توانید جهت دوربین مداربسته اسپید دام را تغییر دهید و از راه دور آن را کنترل نمایید. یکی دیگر از قابلیت ها مهم دوربین اسپید دام قابلیت زوم آن می باشد.

قدرت زوم دوربین اسپید دام

این دوربین ها می تواند تا 42x بزرگ نمایی به صورت اپتیکال داشته باشند و همین امر سبب می شود که قدرت زوم دوربین اسپید دام بسیار بسیار بالا باشد و این یکی از دلایل مهم در بکارگیری دوربین مداربسته اسپید دام می باشد.

فناوری های مختلف بکار رفته در دوربین اسپیددام

این دوربین ها هم در فناوری hd و هم در فناوری IP یا تحت شبکه وجود دارند و باید بگوییم که کیفیت یک دوربین مداربسته اسپیددام تحت شبکه به مراتب بالاتر می باشد.

استفاده از دوربین اسپید دام در مناطق مختلف

معمولا برای به کارگیری دوربین مداربسته اسپیددام باید یک  اپراتور کنترل آن را در دست بگیرد و نقاط مختلف را پایش نماید به همین سبب دوربین های اسپیددام معمولا در جاهای حساسیت بالا مثل مناطق نظامی به کار گرفته می شود.

برای پایش بهتر در دوربین مداربسته اسپید دام قابلیت تعریف پریست یا نقطه تصویر وجود دارد.

دوربین مداربسته تحت شبکه و ویژگی های آن

یکی از دسته بندی ها مهم در سیستم های نظارتی دوربین مداربسته تحت شبکه می باشد که معمولا در سیستم های سطح بالا و حرفه ای به کار گرفته می شود.

چگونگی انتقال دیتا در دوربین تحت شبکه آی پی ip

چگونگی انتقال دیتا در دوربین

 

برای انتقال دیتا در دوربین مداربسته تحت شبکه باید از کابل های تحت شبکه استفاده نمایید و به دو صورت UTP و SFTP به کار گرفته می شود. معمولا در انتخاب کابل باید به این نکته دقت داشته باشید که کابل انتخابی دارای استاندارد های لازم باشد.

تنوع کیفیت در دوربین های مداربسته تحت شبکه آی پی IP

دوربین مداربسته تحت شبکه دارای کیفیت های متنوعی می باشد و معمولا از کیفیت دو مگاپیکسل تا کیفیت 4K را پوشش می دهد. برای نمایش تصویر دوربین مداربسته تحت شبکه باید از دستگاه NVR تحت شبکه استفاده نمایید که معولا یک دستگاه NVR باید به یک سوییچ شبکه متصل شود.

دارا بودن ip اختصاصی در شبکه برای هر دوربین مداربسته تحت شبکه ip

یکی از قابلیت های مهم دوربین های تحت شبکه این است که هر دوربین دارای یک ip مشخص در شبکه می باشد و همین امر سبب می شود که یک دوربین را در چند نقطه مختلف قابل پایش باشد.

امکانات هوشمند و هوش مصنوعی در دوربین مداربسته تحت شبکه

از مهمترین قابلیت های مهم در دوربین مداربسته تحت شبکه این است که دارای امکانات پیشرفته و هوشمند بالایی نسبت به سایر دوربین ها می باشد که فقط در دوربین مداربسته تحت شبکه دید می شود.

به همین سبب شما از طریق کامپیوتر می توانید وارد منوی دوربین شوید و تنظیمات و قابلیت های دوربین را فعال یا غیر فعال نمایید.

تنوع لنز در دوربین مداربسته تحت شبکه آی پی ip

دوربین مداربسته تحت شبکه دارای تنوع لنز زیادی می باشد و هم به صورت لنز فیکس و هم به صورت لنز متغیر دیده می شود. در دوربین های تحت شبکه لنز متغیر به صورت موتورایز می باشد.

برای انتخاب سیستم مناسب دوربین مداربسته خود میتوانید به سایت فروشگاه توان به آدرس https://tavancctv.com/ مراجعه کرده و سیستم دوربین مداربسته مناسب خودتان را انتخاب کرده و با قیمت مناسب تهیه کنید.

همچنین برای دریافت اخذ مشاوره خرید و قیمت دوربین مداربسته با کارشناسان فروشگاه توان tavancctv با شماره اختصاصی 10 خط ویژه 02191004949 تماس حاصل فرمایید. مفتخریم گامی مثبت در جهت ارتقا امنیت و آسایش شما عزیزان برداشته ایم و آماده خدمت رسانی به هموطنان در سراسر کشور هستیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *