0

طراحی سایت حرفه ای و اختصاصی یا اقتصادی؟

خیلی از افراد هستند که رویای داشتن یک سایت اختصاصی، حرفه ای و ارزان با قیمت اقتصادی را دارند اما نمی دانند دقیقا از کجا شروع کنند و یا چگونه هزینه های ساخت و ایجاد وب سایت را کاهش دهند. در اینجا می خواهیم به شما کمک کنیم تا ارزان ترین راه و روش های ساخت و ایجاد وب سایت را بیابید.

به کمتر از طراحی سایت حرفه ای راضی نشوید!

گاها برخی می خواهند قیمت و هزینه را فدای کیفیت کنند. اما نمی دانند که این در نهایت به ضررشان تمام می شود. به همین جهت شما همواره باید اولویت تان سفارش طراحی سایت حرفه ای باشد و بعد از آن قیمت را نیز در نظر بگیرید و مقایسه کنید.

آیا طراحی سایت ارزان و اقتصادی به معنی کیفیت پایین است؟

قطعا همیشه اینطور نیست! طراحی سایت ارزان و اقتصادی اگر کیفیت و امکانات لازم را داشته باشد، می تواند برای شما سودمند و مفید باشد. حال از کجا این را متوجه شویم؟
خیلی ساده است. تنها کافی است که دلیل ارزانی آن را بپرسید. و ببینید آیا توجیه منطقی برای شما دارد؟ به طور مثال ممکن است این ارزانی به دلیل شیوه ساخت سایت باشد که برخی آن را با وردپرس می سازند که ارزان تر است.

چگونه هزینه های ایجاد سایت را کاهش دهیم؟

با کمک روش های زیر می توانید تا حد زیادی هزینه های ساخت سایت تان را کاهش دهید و ارزان تر آن را راه اندازی کنید. اگرچه برخی از این موارد به عنوان راه حل پیشنهاد نمی شود زیرا روی کیفیت سایت اثرگذارند.

1. به فکر یک سایت با قالب آماده باشید

طراحی سایت اختصاصی اگرچه بهترین گزینه برای هر کسب و کاری است اما می تواند به شکل قابل توجهی هزینه های شما را نیز افزایش دهد. بنابراین اگر در ابتدای راه هستد و فقط می خواهید که یک سایتی داشته باشید و بعدا آن را ارتقا دهید، می توانید به شرکت مدظرتان سفارش ساخت سایت با قالب آماده بدهید.

2. دامنه و هاست کم هزینه انتخاب کنید

هیچ اجبار و مزیت خاصی برای انتخب بین دامنه های ایرانی و یا بین المللی وجود ندارد. بنابراین می توانید یک دامنه و هاست ایرانی تهییه کنید که هزینه هایتان کمتر شود.

3. سایت وردپرسی سفارش دهید و نه برنامه نویسی

یک راه دیگر همانطور که قبل نیز اشاره شد، سفارش سایت وردپرسی است که نسبتا چندین برابر از سایت کدنویسی و برنامه نویسی ارزان تر است.

4. به یک طراح سایت فریلنسر و یا فردی تازه کار پروژه را بسپارید!

این راه کار برای یک کسب و کار کوچک که فقط صرفا یک سایت می خواهد داشته باشد راهکار خوبی است. اما اگر می خواهید یک بیزینس آنلاین واقعی داشته باشید، اصلا پیشنهاد نمی شود! زیرا بعدا خرد خرد همه این هزینه ها را برای ارتقای سایت باید حتی بیشتر بپردازید و خیلی از موارد شاید دوباره کاری شود.

5. پروژه را به یک شرکت در شهر خود بسپارید

قطعا هزینه دو سایت کاملا مشابه اما یکی توسط یک شرکت در تهران و دیگری در شهری دیگر، باهم دیگر تفاوت قیمتی خواهند داشت. پس چرا پروژه را به شرکتی در شهر خود نسپارید که برای مراجعه نیز محدودیت نداشته باشید؟

6. طراحی سایت رایگان!

بله این گزینه هم وجود دارد و با کمک سایت سازهای رایگان خارجی (ایرانی آن واقعا بدرد نمی خورد و هم به معنی واقع رایگان نیست!) می توانید سایت خود را رایگان بسازید. البته این گزینه هم تنها برای کسی که می خواهد یک سایت شخصی داشته باشد که خودش را معرفی کند و نمونه کارهایش را در آن قرار دهد مناسب است. طبیعی است که اگر قصد فروش محصول یا خدمات را دارید، با این گزینه نمی توانید چون این قابلیت ها را ندارد و رایگان نیست.

7. طراحی سایت با کمک هوش مصنوعی

یک اکانت هوش مصنوعی پیشرفته مانند Chatgpt که قیمتش ماهی 20 دلار است را بخرید. سپس از آن درخواست کنید که برای شما یک سایت مخصوص طراحی کند. در دستوری که به او می دهید دقیق باشید و جزییاتی را که می خواهید سایت تان داشته باشد را به او کامل بگویید. مثلا بگویید یک سایت فروشگاهی برایم طراحی کن با تم رنگی قرمز و سفید و مشکی. سپس هر قسمت سایت را که می خواهید تغییراتی در آن اعمال شود را برایش توضیح و اصلاح کنید. مثلا می گویید که صفحه وبلاگ سایت را تنها با یک سایدبار بزن و سایدبار سمت راست را پاک کن. به همین راحتی!

8. خودتان دست به کار شوید!

بله اگر زمان و علاقه کافی را برای یادگیری دارید، می توانید خودتان سایت تان را بسازید. البته برای اینکه طراح سایت ماهری شوید شاید ماه ها و گاها سال ها زمان لازم باشد که این روش واقعا اگر عجله دارید توصیه نمی شود!!

جمع بندی کلی

این 8 روش به شما کمک می کنند که هزینه های خود را برای ساخت و ایجاد سایت کاهش دهید. اما در نظر داشته باشید که شما باید یک راهی که برایتان بعدها دردسر و سختی به همراه نداشته باشد را انتخاب کنید. گاها شاید یک راهی در ابتدا به ظاهر ارزان و کم هزینه به نظر برسد اما وقتی واردش می شوید با کلی هزینه های پنهان مواجه می شوید که در نهایت قیمت نهایی همانی می شود که از آن ترس داشتید! پس با چشمان باز سعی کنید بهترین گزینه را انتخاب کنید و اولویت خود را کیفیت کار بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *