0

مشکلات مهاجرت تحصیلی به استرالیا + راه‌حل

حتی بهترین مسیرهای مهاجرتی هم چالش‌های خودش را دارد. مهاجرت تحصیلی به استرالیا مزایای خوبی دارد اما چالش‌هایی هم هستند که باید پیش از هرگونه اقدامی با آن‌ها آشنایی داشته باشید. به همین دلیل، در ادامه سعی می‌کنیم تا شما را با 7 مورد از مهمترین چالش‌های مهاجرت تحصیلی به این کشور آشنا کنیم.

7 چالش اساسی برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا

در ادامه، 7 مورد از چالش‌های اساسی که را ممکن است در طول فرآیند مهاجرت تحصیلی استرالیا با آن مواجه شوید، بررسی می‌کنیم.

1. مشکلات مربوط به تغییر رشته

تغییر رشته در اواسط ترم یکی از بزرگترین چالش‌هایی که دانشجویان بین المللی در طول تحصیل در استرالیا با آن روبرو می‌شوند. دانشجویان برای این کار باید دلایل معتبری ارائه دهند که نیاز آن‌ها به انجام تغییر رشته را نشان می‌دهد. این فرآیند بسیار سخت و پیچیده است. اگر قرار است رشته دوم با رشته‌ای که در حال حاضر در آن مشغول به تحصیل هستید بسیار متفاوت باشد، تنها باید از مشاوران آموزشی کمک بگیرید زیرا بدون کمک، احتمالاً نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

2. معیارهای پذیرش نسبتاً سختگیرانه

دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در استرالیا هر یک از شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان خارجی دارند. علاوه‌براین، برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا باید ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشید که درخواست برای این ویزا نیز خود شامل برخی معیارها و شرایط خاص است. به‌عنوان مثال، حیت وضعیت جسمی متقاضی نیز بررسی می‌شود. در نتیجه این افراد باید برخی از آزمایش ها و معاینات بهداشتی لازم را انجام دهند. نتایج معاینات متقاضی توسط یک پزشک ارزیابی و به مسئولین بخش سلامت اداره مهاجرت استرالیا ارجاع داده می شوند. هدف از ارزیابی وضعیت سلامتی شما در اخد این ویزا بخاطر موارد زیر است:

جامعه استرالیا را از نظر سلامت عمومی و برخی بیماری های خطرناک محافظت می کند. به مسئولین بخش سلامت استرالیا کمک می کند تا نسبت به برآورد هزینه هایی که برای خدمات پزشکی، تامین اجتماعی و .. باید پرداخت شود، ارزیابی و پیش بینی درستی داشته باشند.

3. بررسی میزان تسلط به زبان انگلیسی

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که دانجشویان برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا با آن مواجه می‌شوند، تسلط به زبان انگلیسی است. معمولاً دانشگاه‌های مختلف براساسی رشته تحصیلی و یا سایر معیارهای خاصی که دارند، سطح خاصی از تسلط به زبان را برای دانشجویان تعیین می‌کنند. دانشجو باید در آزمون‌هایی مانند PTE یا IELTS شرکت کرده و نمره قبولی مورد نظر دانشگاه خود را اخذ کند. البته بهتر است به این چالش به عنوان فرصتی برای ارتقاء مهارت‌های خود و امکان ارتباط با افراد بیشتر نگاه کنید.

4. کمبود بودجه

هزینه ها و تعهدات مالی متعددی وجود دارد که دانشجویان باید برای ماندن در استرالیا متحمل شوند. البته به کمک برخی راه‌حل‌ها می‌توانید هزینه‌های خود را برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا تا حد زیادی کاهش دهید. به‌عنوان مثال می‌توانید از بورسیه‌‌های تحصیلی استفاده کنید. بورسیه تحصیلی استرالیا می‌تواند هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه و هزینه‌های محل اقامت و زندگی در استرالیا را در بر بگیرد. برخی از بورس‌های تحصیلی به‌طور کامل این هزینه‌ها را برای مدتی که شما در استرالیا تحصیل می‌کنید پوشش می‌دهند. در برخی از موارد این کمک‌هزینه‌ها به‌صورت سالانه پرداخت شده و در موارد دیگر به‌صورت یکجا به شما داده می‌شود. بیشتر بورسیه‌های تحصیل رایگان در استرالیا بر اساس لیاقت علمی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بورسیه‌های تحصیلی استرالیا، روی این لینک کلیک کنید؛ https://parsicanada.com/scholarships-in-australia/

5. انتظارات آموزشی

برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌روند، درک انتظارات آموزشی اساتید و دانشگاه‌های این کشور در مقایسه با کشور خود، کمی دشوار است. سیستم آموزشی استرالیا در درجه اول بر یادگیری عملی متمرکز بوده و روی برگزاری کارگاه‌های روزانه و تعاملی تأکید دارد.

6. تفاوت‌های فرهنگی

استرالیا از چندین فرهنگ و ملیت مختلف دنیا میزبانی کرده و درک این تفاوت‌ها برای یک دانشجوی بین المللی دشوار است. بهتر است قبل از مهاجرت تحصیلی به استرالیا سعی کنید با وکلای مهاجرتی باتجربه مشورت کرده و تا جایی که می‌توانید، درباره استرالیا و شرایط فرهنگی آن مطالعه کنید. وب سایت موسسه مهاجرتی پارسی کانادا (parsicanada.com) می‌توانید مرجعی عالی برای کسب اطلاعات تکمیلی شما درباره استرالیا باشد.

7. عدم وجود هرگونه خطا در اسناد ارائه شده

یکی از اصلی‌ترین شرایط تحصیل در استرالیا اخذ ویزای تحصیلی در استرالیا است. به‌طورکلی دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی ملزم به دریافت ویزای تحصیلی معتبر هستند تا به صورت قانونی بتوانند در استرالیا اقامت داشته باشند. متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی استرالیا در ابتدا باید دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنند و تاییدیه پذیرش دانشگاه (COE) مقدمه بر دریافت ویزای تحصیلی است. پس از ثبت نام در دوره تحصیلی تمام وقت، می‌توانید برای ویزای ساب کلاس 500 درخواست دهند. علاوه‌بر مدارکی که برای اخذ ویزا باید ارائه شود، اسناد و مدارک بسیاری نیز از سوی دانشگاه‌های استرالیایی درخواست می‌شود. بروز هرگونه خطا در ارائه و تکمیل این اسناد، می‌تواند شانس مهاجرت تحصیلی در استرالیا را از شما بگیرد.

جمع‌بندی

اگر به فکر مهاجرت تحصیلی به استرالیا هستید حتما نگرانی و چالش‌هایی دارید . چالش‌هایی مانند دوری از خانواده، مشکلات زبان، مشکلات اخذ ویزا، پذیرش و یا حتی مسائل مالی. در این مطلب سعی کردیم تا 7 مورد از این موارد را بررسی کرده و راه‌های مواجهه با آن را با شما در میان بگذاریم.

اگر در مسیر مهاجرت تحصیلی هستید و می‌خواهید شانس خود را برای موفقیت در این راه بالا ببرید، می‌توانید با کارشناسان موسسه پارسی کانادا در ارتباط بوده و سوالات خود را با آنان مطرح کنید. همچنین می‌توانید از طریق درگاهای زیر در ارتباط با امور مهاجرت با مشاورین ما در تماس باشید.

پست الکترونیک: info@parsicanada.com

شماره های تماس: ۹۱۰۰۳۵۵۸ (۰۲۱) – ۹۱۰۰۹۷۰۱ (۰۳۱)

آدرس (دفتر تهران) : شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان موج، تقاطع توحید ۳، پلاک

آدرس (دفتر اصفهان) : خیابان آزادی، خیابان سعادت آباد، هولدینگ پارس پندار نها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *