0

مشکلات تولید کنندگان گرانول پی وی سی در تامین مواد اولیه

گرانول پی وی سی

امروزه پلیمر و وسایل پلاستیکی کابرد زیادی در ایران و خانه دارد و یکی از این نوع ماده ها گرانول می باشد که در انواع مختلف مثل پی وی سی و در حالتهای نرم و سفت تولید می شود که تولید کننده بسیاری در شهرهای مختلف مثل تبریر، شیراز، اصفهان، و غیره تولید می شود و در بازار عرضه می شود.

برای شروع اول باید ببینیم گرانول چیست و چگونه تولید می شود و برای چی استفاده می شود که به بررسی دقیق تری برسیم.

شاید امروزه اسم گرانول به گوش شما خورده باشد که در صنایع مختلف پلیمر و پلاستیک و گرانول پی وی سی استفاده می شود و با پیشرفت تکنولوژی و صنایع این مواد تولید شده و در صنایع پلیمر و پلاستیک می شود.

کسانی که در صنعت پلیمر و پلاستیک اطلاعات کاملی ندارد و مواد این صنایع را به طور کامل نمی شناسند در ذهنشان گرانول را نوعی مواد پلیمری می دانند ولی این اشتباه می باشد و گرانول موادی شکل نمی باشد و ساختار و حالت آن به شکلهای دیگر می باشد که در سایت آراد برندینگ نیز به آن اشاره شده است، پس مهم ترین چیز این است که بدانیم گرانول پلیمر خاصی نیست و حالت متفاوتی دارد.

گرانول که حالتی پودری دارد و به صورت دانه دانه تولید و برای کارهای مختلف به کار گرفته می شود و از آن می توان برای تولید انواع چیزهای مختلف تولید و در بازار عرضه کرد.

گرانول که به صورت دانه دانه می باشد و دانه های آن تقریبا رنگی سفید دارد برای تولید انواع وسایلهای مختلف مثل پی وی سی که یکی از نمونه های آن است مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید کنندگان گرانول پی وی سی

همانطور که می دانید، برای تولید گرانول پی وی سی عواملی مانند دما، کاتالیزور، فشار و مواد اولیه باید دقت نمود تا بتوان محصولی که تولید می شود را در مصارف مختلف به کار برد.

لازم به یادآوری می باشد که پلیمری که در مرحله اول توسط مواد اولیه ذوب می شود، در زمان پخش گرانول پی وی سی شکل خاصی به خود می گیرد و از خواص بالاتری نسبت به بقیه برخوردار می باشد.

گرانول هم برای تولید کنندگان و هم در بین مصرف کنندگان از اهمیت و محبوبیت بالایی برخوردار است، از این رو روش تولید گرانول پی وی سی و مستربچ کربنی بسیار مهم و قابل اهمیت می باشد.

گرانول پی وی سی

 

روشهای مختلفی برای تولید کنندگان گرانول پی وی سی وجود دارد از جمله؛ گرانول رشته ای و تولید گرانول خشک که می توان نام برد.

به طور کلی گرانولها برای اینکه تبدیل به قطعات پلاستیکی شوند ،ابتدا باید ذوب شده و بعد از آن به شکل و سایز دلخواه در بیایند.

دو روش برای تولید مواد اولیه گرانول پی وی سی وجود دارد که به اختصار توضیح می دهیم:

روش اول: در این روش محصولات نفتی توسط کارخانجات پتروشیمی به ماده اولیه تبدیل می شوند که به عنوان بهترین ماده برای قطعات پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد.

روش دوم برای تولید گرانول روشی می باشد که در آن از بازیافت و خرد کردن ضایعات و پتها استفاده می شود.

گرانول پی وی سی نرم

مهمترین دلیلی که باعث شده از گرانول به عنوان یک ماده اولیه در تهیه محصولات پلاستیکی استفاده شود، سهولت استفاده از آن است گرانولهای پی وی سی نرم بر خلاف پودرها در هوا پراکنده نمی شوند، آلودگی محیط را به دنبال نداشته و هدر رفت ندارند امروزه سیستم شکل دهی پلاستیکها نیز تغییر پیدا کرده و دستگاه ها طوری طراحی شده اند که بهتر است از مواد اولیه گرانولی استفاده گردد این مسئله ی مهم موجب گشته تا تولیدکنندگان گرانول را به پودر ارجح دانسته و به جای حالت پودری از شکل گرانولی آن استفاده نمایند با ذوب کردن گرانولها و شکل دهی آنان می توان محصولات پلیمری را تولید و به بازار عرضه نمود.

گرانول پی وی سی

گرانولها به چند دسته تقسیم می شوند؟

دسته ی اول گرانول پلی اتیلن هستند که ساختاری کریستالی دارند پلی اتیلنهای استفاده شده نیز به گریدهای سبک، متوسط، سنگین و وزن مولکولی بسیار بالا تقسیم می گردند.

گرانولهای پلی پروپیلن که به دو دسته ی هموپلیمر و کوپلیمر تقسیم شده اند نیز یکی دیگر از دسته های گرانولها مثل گرانول پی وی سی نرم محسوب می شوند گرانولهای پلی اتیلن و پلی پروپیلن یکی از بهترین گرانولها به شمار می روند.

گرانولهای پلی کربنات نوعی پلیمر شفاف هستند که نور را از خود عبور می دهند از این محصول برای تولید محصولاتی چون: چراغ خودرو، قطعات پلاستیکی لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و دیگر موارد مورد نیاز استفاده می گردد با تمام ویژگیهای خوب گرانول پلی کربنات ترک خوردگی بالای این محصول از نقاط ضعفش به حساب می آید.

گرانولهای پلی استایرن، پلیمرهای مهندسی، ABS و غیره از دیگر انواع گرانولها محسوب می شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *