0

بررسی اجمالی نرده شیشه ای و پارتیشن شیشه ای

نرده شیشه ای و پارتیشن شیشه ای

از دیر باز نرده های شیشه ای به دلیل مقاومت بالا و زیبایی ظاهری خود، در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه کمتر ساختمانی را می توان یافت که انواع این نرده ها اعم از نرده شیشه ای روکار و توکار، درون آن به کار نرفته باشد. همچنین از این نرده ها به عنوان پارتیشن شیشه ای متحرک نیز می توان استفاده کرد. از فواید انواع نرده شیشه ای می توان سهولت در تمیز کردن، شفافیت بالا و زیبا سازی فضا را نام برد. نرده های شیشه ای در انواع روکار و توکار یا دفنی، تولید و به بازار عرضه می شوند. در ادامه نیز در مورد قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک و قیمت نرده شیشه ای صحبت خواهیم کرد.

 

نرده شیشه ای روکار

نرده شیشه ای روکار برای ایجاد حفاظ در دور تراس، بالکن، لبه های پرتگاه و… مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نام نرده شیشه ای روکار مشخص است، در مرحله پایانی و بعد از اتمام ساخت فضا و نصب کفپوش، در محل اجرا می شود.

در نرده شیشه ای رو کار، اتصالات بیرون از نرده و در کف آن صورت می گیرد. این اتصالات به شکل یو چنل است و برای نصب پنل های شیشه، از شیارهایی بهره می گیرد. این اتصالات به شکل قرنیز آلومینیومی اطراف نرده را احاطه کرده و بولت ها اتصالات شیار دار را در کف مهار می کنند. در پایان کار اتصال های یو چنل توسط پوشاننده های آلومینیومی کاور می شوند؛ این امر به جهت زیبایی کل کار صورت می گیرد.

نرده شیشه ای روکار از استحکام بالایی برخوردار است و در صورت بروز آسیب در پنل های شیشه ای، به راحتی می توان آن ها را تعویض کرد. پروفیل های مهار کننده ای که در بیرون کار استفاده شده، امکان تعویض شیشه ها را فراهم می کنند. این پروفیل ها دارای ارتفاعی در حدود 10 سانتی متر می باشند و وجود آنها باعث افزایش زیبایی ظاهری محیط می شود.

نرده شیشه ای و پارتیشن شیشه ای

 

قیمت نرده شیشه ای

چنانچه قصد خرید نرده شیشه ای را دارید، باید این نکته را در نظر بگیرید که قیمت نرده شیشه ای تابعی از مولفه های مختلفی مانند نوع شیشه ای که در این نرده ها به کار رفته، میزان ضخامت، ابعاد، ارتفاع و مدل نرده شیشه ای می باشد. در صورتی که از شیشه ای با ضخامت بالا در این نرده ها استفاده شده باشد یا دارای هندریل باشند، قیمت نرده شیشه ای بالاتر می رود. حتی می توان گفت، جنس اتصالات به کار رفته در ساختار هندریل نیز در قیمت نرده شیشه ای تاثیر گذار است.

از دیگر عوامل موثر در قیمت نرده شیشه ای می توان به میزان کیفیت یراق آلات نرده و همچنین ابزارها و پایه های آن اشاره کرد. قیمت نرده شیشه ای براساس ابعاد و متر مربع تعیین می شود. توجه داشته باشید که برای تخمین درست قیمت، باید ابتدا کارشناسان از محل نصب و اجرای نرده بازدید به عمل آورده و مصالح مورد نیاز و نوع نرده شیشه ای مورد نیاز را برآورد کنند تا بتوانند قیمت نهایی را محاسبه کنند. با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه، یکی از مولفه های تعیین کننده قیمت نرده شیشه ای است و این مواد اولیه به دلیل تورم قیمت ثابتی ندارند، قيمت روز باید در هنگام سفارش محاسبه شود.

قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک

یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین انواع پارتیشن ها، پارتیشن شیشه ای متحرک می باشد. این نوع پارتیشن قادر به حرکت بوده و می تواند باز و بسته شود. این پارتیشن ها انعطاف پذیر بوده و کاربری آسانی دارند؛ همچنین به فضای زیادی نیاز ندارند. اغلب، این نوع پارتیشن ها را در محیط هایی که دارای ساخت موقت هستند، استفاده می کنند. این پارتیشن ها به وسیله بست به زمین اتصال پیدا می کنند و دارای قابلیت جابه جایی نیز می باشند.

نرده شیشه ای و پارتیشن شیشه ای

 

قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک نسبت به نوع ثابت آن کمتر است. نوعی از پارتیشن های شیشه ای متحرک، علاوه بر جابه جایی راحت و خاصیت متحرک بودن، دارای قابلیت عایق بودن نسبت به صدا نیز می باشد. این امر موجب افزایش قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک می شود، زیرا از شیشه دو جداره در ساخت این پارتیشن ها استفاده شده است. به طور کلی می توان گفت قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک به مواردی مانند نوع پارتیشن، رنگ آن، شکل طراحی و ابعاد آن بستگی دارد. باید توجه داشته باشید که در پارتیشن های آلومینیومی، ضخامت و نوع فریم بر قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک اثرگذار خواهد بود. همچنین اینکه نوع شیشه چیست، سکوریت است یا لمینت و ضخامت آن چقدر است، بر قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک تاثیر می گذارد.

جمع بندی

امروزه کاربرد گسترده نرده های شیشه ای در ساختمان های اداری، تجاری و…، لزوم آشنایی با این نرده ها و انواع آن را آشکار می سازد. در این مقاله با نرده شیشه ای رو کار و پارتیشن های متحرک آشنا شدید و از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نرده شیشه ای و قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک، آگاهی پیدا کردید. چنانچه قصد خرید این نرده ها را دارید، با توجه به فضایی که در آن از نرده های شیشه ای استفاده می کنید، می توانید از نوع روکار، تو کار یا پارتیشن متحرک آن استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید در فضاهایی که نیاز به تغییر تقسیم بندی محیط کار احساس می شود، پارتیشن های متحرک را به کار بگیرید، زیرا این پارتیشن ها قابلیت جابجایی دارند و می توان به راحتی با تغییر جایگاه آن ها، در دکوراسیون محیط تغییراتی اعمال کرد. برای مشاهده محصولات و قیمت ها به سایت ایران هندریل به آدرس روبرو وارد شوید: ایران هندریل

.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *