0

گرفتن اقامت و شهروندی ترکیه ( با خرید ملک )

‌امروزه خرید خانه در ترکیه بیشتر از هر زمان دیگری بین ایرانیان رایج شده‌است. با خرید ملک در ترکیه، علاوه‌بر حفظ ارزش سرمایه، امکان گرفتن پاسپورت و اقامت کشور ترکیه را هم خواهید داشت. درواقع، علت تمایل شدید ایرانیان به خرید خانه در ترکیه، بیشتر مربوط‌به گرفتن اقامت ترکیه است. برای گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید خانه، نیاز است تا شرایطی را بدانید و رعایت کنید. در این مطلب قصد داریم راجع‌به گرفتن اقامت ترکیه با خرید خانه بیشتر صحبت کرده و به نکات مهمی پیرامون این موضوع اشاره کنیم.

مروری بر مصوبه دولت ترکیه جهت گرفتن اقامت ترکیه با خرید خانه

اگر به سیاست‌های دولت ترکیه بادقت بیشتری نگاه کنیم، متوجه این موضوع می‌شویم که کشور ترکیه سیاست سرمایه‌پذیری را اتخاذ کرده‌است؛ ازاین‌رو، برای دادن اقامت و شهروندی بیشتر روی سرمایه‌گذاری تأکید دارد. در سال 2022 قانون مربوط‌به گرفتن اقامت ترکیه با خرید خانه، با افزایش رقم چشم‌گیری همراه بود. مطابق این قانون مهاجرین می‌توانند با خرید ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار، نسبت‌به دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنند. مهاجرین نمی‌توانند ملک خریداری‌شده را تا 3 سال بفروشند. در قانونی که مربوط‌به گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید خانه است، راجع‌به نوع ملک خریداری‌شده صحبت نشده‌است؛ بنابراین، تفاوتی ندارد که به‌دنبال خرید آپارتمان در آلانیا هستید یا خرید ملک در استانبول را ترجیح می‌دهید. به‌هرحال، این قانون می‌تواند شامل حال تمامی انواع ملک شود.

گام‌به‌گام تا کسب شهروندی ترکیه

تا اینجای مطلب با شرایط کلی خرید ملک در ترکیه و اخذ شهروندی، صحبت کردیم. در این قسمت قصد داریم مراحل اخذ شهروندی را به تفکیک نام ببریم:

دریافت شماره ثبت مالیات

شماره ثبت مالیات را باید از دفاتر مالیاتی در کشور ترکیه اخذ کنید. برای‌این‌منظور، باید اصل پاسپورت و عکس خود را به‌همراه داشته باشید.

بازکردن حساب بانکی

در گام دوم باید یک حساب بانکی در ترکیه داشته باشید. در این مرحله باید شماره ثبت مالیات و پاسپورت را ارائه کنید.

خرید ملک مناسب

برای گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید خانه در گام بعدی باید به‌دنبال ملکی با شرایط مناسب باشید. روی ملک موردنظر نباید از قبل، درخواست شهروندی وجود داشته باشد. شما می‌توانید به جای یک ملک با ارزش 400 هزار دلار، چند ملک را با همین ارزش خریداری کنید. برای یافتن ملک مناسب با شرایط قانونی می‌توانید به مجموعه تراوک مراجعه کنید. تراوک دارای بیش از 10 سال سابقه در حوزه املاک در کشور ترکیه است. اگر به‌دنبال خرید آپارتمان در آلانیا یا خرید ملک در استانبول و… هستید، تراوک می‌تواند بهترین مشاور برای شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط خرید خانه و ملک می‌توانید به وب‌سایت تراوک به آدرس fa.travok.com مراجعه کنید. تراوک می‌تواند بهترین ملک‌ها را با‌توجه‌به بودجه و هدف شما پیشنهاد دهد.

خرید ملک

بعد از خرید ملک باید هزینه آن از طریق انتقال بانکی پرداخت شود. تمامی تراکنش‌های مربوطه باید با مدرک و رسید همراه باشد. برای گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید خانه، باید در قرارداد فروش ذکر شود که خریدار نمی‌تواند ملک را تا سه سال بفروشد. این قرارداد باید به تأیید دفتر اسناد رسمی برسد. بعد از گذشت سه سال، خریدار می‌تواند ملک را فروخته و سرمایه خود را نقد کند، البته در کنار آن شهروندی وی حفظ می‌شود.

گرفتن گواهی انطباق

برای گرفتن گواهی انطباق باید رسید انتقال بانکی و گزارش ارزش‌یابی رسمی را به وزارت محیط‌زیست و شهرسازی ارائه دهید.

دریافت اقامت ترکیه

بعد از طی مراحل قانونی و جمع‌آوری مدارک، نوبت به ارائه درخواست اقامت به اداره مدیریت مهاجرت ترکیه می‌رسد.

چه مدارکی برای اخذ شهروندی ترکیه لازم است؟

برای گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید خانه باید مدارکی را طبق درخواست کشور ترکیه ارائه دهید. این مدارک شامل بیمه سلامت معتبر، گواهی عدم سوءپیشینه، فرم درخواست اجازه اقامت، گواهی انطباق، اصل و کپی پاسپورت و عکس بیومتریک هستند. شرکت تراوک می‌تواند در تمامی مراحل اخذ شهروندی و خرید ملک به شما، خدمات ارائه دهد. با کمک مجموعه تراوک می‌توانید انواع املاک با شرایط مختلف را با‌توجه‌به بودجه خود مشاهده و سپس خریداری کنید

کلام آخر

امروزه مهاجرت و اخذ شهروندی ترکیه هدف بسیاری از ایرانیان است. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت کشور ترکیه، خرید ملک در این کشور است. برای خرید ملک باید قوانین و شرایط خاصی را رعایت کنید؛ درغیراین‌صورت، نمی‌توانید به اقامت کشور ترکیه دست پیدا کنید. در این مطلب راجع‌به گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید خانه صحبت کردیم. اگر قصد خرید ملک را دارید، مجموعه تراوک می‌تواند در این زمینه به شما خدمات متنوعی را ارائه دهد. این مجموعه بیش از ده سال سابقه کاری در حوزه خرید املاک در کشور ترکیه داشته و به همه قوانین این کشور مسلط است. با کمک تراوک می‌تواند متناسب با بودجه خود، ملک مناسبی انتخاب کرده و آن را کاملا قانونی خریداری کنید. برای استفاده از خدمات این مجموعه کافیست به وب‌ سایت fa.travok.com سر بزنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *