0

مواد لازم جهت تهیه ی فلافل

مواد لازم جهت تهیه ی فلافل

در این دستور فقط از نخود خشک و خیس شده استفاده کنید نه از نخود کنسرو شده. کنسرو نخود خیلی نرم و مرطوب می شود و فلافل شما درست نمی شود. طبیعی است که لیست قیمت کنسرو 1401 ارزان می باشد اما انتخاب مناسبی برای شما نمی باشد. از پیاز زرد برای طعم کمی قوی تر استفاده می کنم، اما می توانید از پیاز سفید یا قرمز نیز استفاده کنید.

این دو سبزی خوشمزه انبوهی از طعم را به فلافل شما تزریق می کنند و داخل آن را سبز زیبا و پر جنب و جوش می کنند.از حبه های سیر تازه به جای پودر سیر برای قوی ترین طعم استفاده کنید.

یک فلفل کوچک طعم و ادویه را بدون فشار زیاد به فلافل اضافه می کند. زیره، هل، نمک و فلفل سیاه این ادویه ها طعمی خاکی، تند و قاطع دارند که شما عاشق آن خواهید شد.جوش شیرین نیز یک عنصر کلیدی برای کمک به ایجاد بافت کرکی داخل فلافل می باشد.

دستور پخت فلافل خانگی

نخود را به مدت 24 ساعت خیس کنید. آنها را در آب فراوان بپوشانید و جوش شیرین را اضافه کنید تا در حین خیساندن نرم شوند. اندازه نخود با خیس خوردن حداقل دو برابر می شود. خیلی خوب آبکش کنید. شما می توانید از مراکز فروش نخود عمده این محصول شگفت انگیز را تهیه کنید.

نخود، سبزی های تازه (جعفری، گشنیز و شوید)، سیر، پیاز و ادویه جات ترشی جات را به غذاساز اضافه کنید و کمی تفم دهید تا مخلوط کاملاً آسیاب شود. وقتی بافت آن بیشتر شبیه غذای درشت شود، می‌دانید که آماده است و در یخچال قرار دهید، مخلوط فلافل را به ظرفی منتقل کنید، روی آن را بپوشانید و حداقل 1 ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید. مخلوط سرد شده بهتر در کنار هم قرار می گیرد و شکل گیری فلافل ها را آسان تر می کند.

وقتی مخلوط فلافل به مقدار کافی سرد شد، بیکینگ پودر و کنجد برشته شده را با آن مخلوط کنید، سپس توپ های گلف را به اندازه توپ گلف بردارید و به شکل توپ یا پتی در آورید. سرخ کردن روش سنتی پخت فلافل است که معتبرترین و بهترین نتیجه را به همراه دارد. روغن را روی متوسط ​​رو به بالا گرم کنید تا حباب نرم شود، روغن شما باید به اندازه کافی داغ باشد در حدود 375 درجه فارنهایت، اما نه آنقدر داغ که باعث از هم پاشیدن فلافل شود.

فلافل ها را با احتیاط داخل روغن بریزید و با قاشق سوراخ دار به مدت 3 الی 5 دقیقه تفت دهید تا بیرون آن قهوه ای متوسط ​​شود. از شلوغی بیش از حد فلافل خودداری کنید. در صورت لزوم آنها را به صورت دسته ای سرخ کنید.

دستور پخت فلافل خانگی

نکات مهم در هنگام تهیه ی فلافل

همیشه از نخود خشک استفاده کنید. نخود خشک که به مدت 24 ساعت در آب خیس شده باشد بهترین بافت و طعم را به شما می دهد. نخود خشک به طور طبیعی نشاسته ای است و به شکل گیری فلافل شما کمک می کند. اگر از کنسرو نخود استفاده کنید فلافل شما در روغن سرخ کردنی متلاشی می شود. شما می توانید با توجه به قیمت روز سیب زمینی مقدار کمی از این محصول را نیز به مایه فلافل خود اضافه کنید.

سرد کردن حداقل 1 ساعت به شکل دهی کمک می کند. و خبر خوب این است که می توانید مخلوط فلافل را یک شب قبل درست کنید و یک شبه خنک کنید.

قبل از اینکه به شکل گلوله در بیایید به مخلوط فلافل، بیکینگ پودر اضافه کنید. در روغن جوشان سرخ کنید و قابلمه را شل نکنید. برای فلافل کاملا ترد، متاسفانه بهترین گزینه سرخ کردنی است. روغن پخت و پز باید داغ باشد و به آرامی حباب بزند، اما نه آنقدر داغ که فلافل ها متلاشی شوند. فلافل بعد از پخته شدن باید از بیرون ترد و قهوه ای متوسط ​​و داخلش پف دار و سبز روشن باشد.

نکات مهم در هنگام تهیه ی فلافل

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *