0

سیستم اعلام حریق دستی آتش نشانی

سیستم اعلام حریق دستی آتش نشانی

هنگام مواجه شدن با آتش سوزی دستگاه کنترل پنل اعلام حریق با صدای آژیر شروع به کار می کند و افراد را از حریق آگاه می کند بر روی این دستگاه همانطور که درسایت آراد برندینگ نیز اشاره شد کلیدهای متفاوتی وجود دارد که به رنگهای زرد، قرمز و سبز وجود دارد کلید سبز رنگ به منظور خاموش و روشن شدن دستگاه می باشد و فعالیت دستگاه با این کلید شروع می شود کلید زرد رنگ نشان دهنده هشدار یا خطا در سیستم می باشد که باید دستگاه بررسی شود و چراغ قرمز نشان دهنده وجود حریق می باشد که با صدای آژیر همراه است این دستگاه بی نظیر توانایی نصب ده عدد آژیر را دارد که وزن بسیار کمی را دارند.

مرکز کنترل پنل حریق باید در مکانی به دور از مواد آتش زا نصب شود تا در مواقع آتش سوزی بتواند به خوبی اطلاع دهد و از کار نیفتد که معمولا در دربهای ورودی ساختمانها بهترین مکان برای نصب این دستگاه می باشد برای محفوظ ماند این پنل از رطوبت و ورود آب به محفظه آن معمولا از یک شیشه ضد آب برای محفوظ ماندن آن استفاده می کنند که بسیار کمک کننده می باشد.

سیستم اعلام حریق آتش نشانی

امروزه در بازار کشور ما وقتی برای خرید کالایی اقدام می کنیم با نام برندهای مختلفی مواجه می شویم، خرید سیستم اعلام حریق مورد تایید آتش نشانی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و می توان آنها را با نام شرکتهای تولیدی ایرانی و خارجی خریداری کرد.

در ادامه قصد داریم چند نمونه از این تجهیزات را بیان کنیم تا با آنها آشنا شوید:

دتکتور اعلام حریق erse: این لوازم را بر اساس نوع حریق به سه دسته تقسیم می کنند که می توان به نمونه های حرارتی، شعله ای و دودی اشاره نمود، با توجه به نام هر کدام از این محصولات می توان حدس عملکرد آنها را زد که با وجود دود، شعله و حرارت سیستم فعال می شود.

سیستم اعلام حریق آتش نشانی

شستی اعلام حریق: با دیدن حریق فرد می تواند آن را فشار دهد و این قطعه بر خلاف دتکتورها که اتوماتیک هستند به صورت دستی کار می کنند و بعد از مشاهده آتش فعال می شوند.

پنل اعلام حریق آتش نشانی: اصلی ترین بخش در سیستم اعلام حریق آتش نشانی را اگر بخواهیم معرفی کنیم پنلها هستند که وظیفه ایجاد ارتباط بین شستی، دتکتور، آژیر و غیره را بر عهده دارند، یک پنل استاندارد و مرغوب باید بتواند خطای قطعی مدار را اعلام کند و وظیفه دیگر آن در موقعی که برق قطع می شود برق را وارد مدار کند.

تمام قطعات و تجهیزاتی را که در این قسمت ذکر کردیم باید مورد تایید و استاندارد باشند، البته لیست این قطعات که قابلیت استفاده را دارند دائما در حال بروزرسانی هستند و اینگونه نیست که تایید شوند و مدت طولانی بتوان با اطمینان از آنها استفاده کرد.

سیستم اعلام حریق دستی

خصوصیات منحصر به فرد و مزایای استفاده از سیستم اعلام حریق پیشرفته دستی موجب شده تا افراد زیادی برای خرید این محصولات تشویق و ترغیب شوند و شما می توانید برای مشاهده این محصولات و مقایسه آنها از نظر کیفیت و کارایی به مراکز معتبر مراجعه کنید و پس از مشاهده محصولات و مقایسه آنها از نظر کیفیت و کاربرد، بهترین نوع محصولات را بر حسب نیازتان خریداری کنید.

یکی از مهمترین نکاتی که شما باید در زمان نصب و استفاده از این محصول در نظر داشته باشید این است که این سیستمها کارایی خاصی دارند و کارایی آن منوط به حضور افراد در ساختمان بوده و زمانی که هیچ شخصی در ساختمان وجود نداشته باشد این نوع سیستم مفید نبوده و اپراتور می تواند با فشار دادن یک دکمه آژیرها را فعال کند و به تمامی افراد ساختمان خبر آتش سوزی را منتقل کند.

سیستم اعلام حریق دستی

آنچه که در نگاه اول موجب جذب نظر مشتری و خریدار در بازار داخلی و بازار بین المللی می شود کیفیت سیستم اعلام حریق دستی بوده و هر چه کیفیت این محصول بالاتر باشد قطعاً می‌ تواند فروش بالایی را به خود اختصاص دهد و با جلب نظر مشتری و خریدار موجب افزایش میزان فروش خواهد شد.

این سیستمها پس از تولید توسط مهندسان و کارشناسان متخصص از نظر کیفیت و کاربرد مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند و تنها محصولاتی روانه بازار مصرف می‌ شوند که از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشند و نحوه استفاده از آنها نیز راحت و آسان باشند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *