0

پایین انداختن سر بعد از عمل بینی

پس از جراحی بینی امکان دارد تا هفته های اول و حتی چند ماه اول زمان ببرد تا فرم بینی شکل بگیرد به همین خاطر، جراحی‌هایی که در حقیقت با روش‌های کاهشی (کم کردن و برداشتن بافت‌ها) انجام می‌شود بیشتر نوک بینی را افتاده می‌کند و در درازمدت اگر چه ممکن است تورم‌های بینی نتایج کوتاه‌مدت را نشان ندهد ولی بعد از یک مدت که تورم‌ها می‌خوابد، به دلیل تضعیف ساپورت بینی، نوک بینی دچار افتادگی می‌شود. در همین راستا در جراحی های مدرن بینی تلاش می شود تا به جای کاستن از تقویت کردن استفاده شود در این روش‌های جدید سعی می‌شود که حداقل کاهش بافت‌ از بینی انجام شود و به جای آن، حداکثر تقویت بینی انجام می‌شود. به همین خاطر،‌ این روش‌های عمل بینی در بسیاری از موارد مستلزم استفاده از پیوندهایی از بافت‌های خود بینی است که در قسمت‌های مختلف پایین بینی کار گذاشته می‌شود؛ مثلا در قسمتی از پایه بینی پیوند غضروفی کار گذاشته می‌شود که باعث افزایش استحکام بینی و جلوگیری از افتادگی بینی می‌شود.

همواره پیشگیری بهتر از درمان است، حال پیشگیری یا راه حل در افتادگی بینی روش هایی است که کمتر در آن ، از کم کردن بافت استفاده شده باشد و بیشتر باید تقویت و تغییر شکل بافت باشد. امروزه در روش های جدید بیشتر با جابه جایی بافت های بینی از یک جا کاسته و به جای دیگر اضافه می کنند بدون اینکه بخواهید یک بافتی را از بینی خارج کنیم این نوع روش بهترین روش در پیشگیری و جلوگیری از افتادگی بینی است.

مراقبت‌های بعد از عمل مساله دیگری است که برای پیشگیری از افتادگی بینی موثر است. البته نوع جراحی مهم‌تر از مراقبت‌های بعد از عمل است؛ یکی از این نکات پایین نگه داشتن سر در روزهای اولیه پس از جراحی است بهتر است توصیه های پزشک در مراقبت های بعد عمل را حتما جدی بگیرید.

تفاوت جراحی بینی در مردان و زنان

نوع بینی در مردان و زنان متفاوت می باشد لذا انتظارات آنها از جراحی بینی نیز متفاوت است. توجه به انتظارات افراد توسط جراح بینی مخصوصا در مردان قبل از جراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . معمولا مردان تمایل دارند شکل بینی آنها طبیعی بوده و قوس کمتری داشته باشد. ولی زنان دوست دارند بینی کوچکتری با قوس بیشتری داشته باشند و بیشترین افرادی که متقاضی جراحی بینی فانتزی می باشند زنان هستند.

تفاوت انتظارات از جراحی بینی در مردان و زنان

طبق بررسی های صورت گرفته از افراد در بین زنان و مردان ، مردان در جلسه قبل از عمل نمی توانند انتظارات خود را به درستی بیان کنند. به همین علت بعد از جراحی از بینی خود رضایت ندارند. در صورتی که زنان در این موضوع از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و تمام انتظارات خود را با جراح درمیان می گذارند. نکته ی قابل توجه این می باشد که افراد باید در انتخاب جراح دقت کافی را داشته باشند و از جراحانی که بینی را در همه افراد به طور یکسان جراحی می کنند بپرهیزند. پزشک متخصص باید قبل از انجام جراحی به بررسی آناتومی بینی و میزان تناسب آن با اجزای صورت بپردازد. برای جراحی در افراد از یک روش و اصول استفاده می گردد ولی تفاوت در بررسی بینی قبل از جراحی می باشد.

تفاوت آناتومی بینی در مردان و زنان

مردان به دلیل هورمون های مردانه دارای پوست ضخیمی در بینی می باشند و معمولا دارای بینی گوشتی هستند. افتادگی در نوک بینی مردان به دلیل وزن زیاد بافت بسیار و ضعیف بودن غضروف های بینی مشاده می شود. بینی زنان دارای قوس بیشتری می باشد و نسبت به بینی مردان کوچکتر است. معمولا زنان دارای بینی استخوانی می باشند.

مواردی که در عمل بینی مردان باید در نظر گرفته می شود:

  • بین قسمت پیشانی و بینی باید زاویه بیشتری وجود داشته باشد و این زاویه از نیمرخ قابل تشخیص می باشد.
  • داشتن زاویه ای با درجه 100 بین لب بالایی و بینی از نیمرخ
  • از نیمرخ بینی داراری شیب صاف و با شیب ملایمی داشته باشد.
  • پل بینی دارای استحکام و ارتفاع بیشتری داشته باشد.
  • بینی بلند باشد.

در صورتی که این موارد در عمل بینی مردان در نظر گرفته شود چهره مردانه فرد حفظ شده و با صورت تناسب لازم را خواهد داشت. بینی با خصوصیات شیب دار بودن، نوک گرد و کمی رو به بالا و کوچک از جمله مواردی است که در جراحی بینی زنان در نظر گرفته می شود.

Resource: https://dr-soofizadeh.com

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *