0

آموزش ساخت سایت فروشگاهی به زبان ساده + 0 تا 100 طراحی وب

ما در این مطلب سعی داریم به موضوع آموزش ساخت سایت فروشگاهی بپردازیم؛ زیرا با توجه به روند رو به رشد کسب‌و‌کارها بر بستر اینترنت در حیطه‌های مختلف، فروشگاه‌هایی که در زمینه فروش انواع کالا فعالیت می‌کنند نیز از این قائده مستثنی نبوده و مایلند تا در کنار فروش حضوری، فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کرده و علاوه بر دسترسی به مخاطب بیشتر، سود بالایی نیز به دست آورند. شما هم اگر مایلید با داشتن سایت فروشگاهی کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید اما نمی‌دانید دقیقا از کجا باید شروع کنید و کار طراحی سایت خود را به چه شرکتی بسپارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ زیرا قصد داریم در این مطلب صفر تا صد طراحی سایت فروشگاهی را به شما آموزش دهیم.

سایت فروشگاهی چیست؟

پیش از آنکه به بررسی و چگونگی آموزش طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم، لازم است ببینیم سایت فروشگاهی چیست، چه کارکردی دارد و چگونه می‌تواند به سودآوری بیشتر کمک نماید.

سایت فروشگاهی به سایتی گفته می‌شود که به منظور فروش کالا در حوزه‌های مختلف طراحی شده باشد؛ به‌عنوان مثال، شما می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی، کالاهای مختلف از قبیل مواد‌غذایی، آرایشی، بهداشتی، کالاهای صنعتی و … را به فروش برسانید. نکته دیگری که در خصوص طراحی سایت فروشگاهی اهمیت دارد، مزایای آن است که سبب می‌شود شما علاوه بر دسترسی به مشتریان نزدیک به خود، بتوانید مشتریان دورتر را نیز به تعداد مشتریان و کاربران خود بیفزایید و محصولات و کالاهای خود را در اختیار آن‌ها بگذارید.

از‌جمله مزایای داشتن سایت فروشگاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امکان استفاده و مشاهده آن توسط همه مشتریان به لحاظ در دسترس بودن اینترنت
  2. امکان خرید، بدون محدودیت زمانی در 24 ساعت شبانه‌روز
  3. بی‌نیازی از اعلام شماره تماس و آدرس فروشگاه
  4. جذب مشتریان بیشتر
  5. کمک به بالا رفتن سطح اعتبار کسب‌و‌کار
  6. پرداخت هزینه کم برای طراحی سایت و در قبال آن دریافت سود بیشتر

دامنه و هاست چیست؟

هنگامی‌که شروع به آموزش طراحی وب سایت فروشگاهی می‌کنید، لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که کار طراحی سایت فروشگاهی چندان سخت نیست و به‌راحتی می توانید این امر را انجام دهید، اما پروسه طراحی سایت مراحلی دارد که لازم است به ترتیب آن‌ها را انجام دهید. غیر از طراحی سایت، شما باید دو مقوله‌ی مختلف را که در ادامه به آن اشاره می کنیم انجام دهید:

دامنه domain سایت در‌واقع نامی است که شما برای سایت خود انتخاب می کنید و این نام، آدرس اینترنتی سایت شما به‌ شمار خواهد آمد؛ به‌این‌ترتیب مشتریان می‌توانند به‌آسانی آن‌ را به ذهن سپرده و بدون هیچ مشکلی، از طریق آدرس به سایت و کالاهای شما دسترسی پیدا کنند.

پس از خرید و ثبت دامنه، نوبت به خرید هاست Host می‌رسد؛ زیرا لازم است اطلاعاتی که روی وب سایت فروشگاهی خود می‌گذارید، در یک فضا و حافظه قرار گیرد. هاست یا میزبانی وب بخشی از سرور است که در‌ ازای مبلغی که پرداخت می‌کنید در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ بسته به اینکه میزان اطلاعاتی که روی سایتتان قرار می‌دهید چقدر است، هاست می‌تواند اندازه و فضای مختلفی داشته باشد.

آموزش طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت فروشگاهی را می‌توان با استفاده از دو روش مختلف انجام داد:

طراحی سایت با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS که نیازی به کدنویسی ندارد. سیستم‌های مدیریت محتوا به‌صورت پیش‌فرض طراحی و آماده‌شده‌اند، این سیستم هسته اصلی سایت را تشکیل می‌دهد، به‌طوری‌که صاحبان و مدیران سایت‌ها با استفاده از افزونه‌های مختلف می‌توانند بخش‌های مختلف سایت خود را تغییر داده و یا گسترش دهند؛ به‌عنوان‌مثال، وردپرس یک سیستم متن‌باز و رایگان است که به‌عنوان یکی از CMS‌ها به شمار می‌آید و طراحی وب سایت فروشگاهی را برای کاربران بسیار راحت کرده است.

طراحی سایت با php

در دوره‌های آموزش طراحی وب سایت فروشگاهی روش دیگری برای طراحی سایت آموزش داده می‌شود که در آن از زبان برنامه‌نویسی php استفاده می‌شود. در این روش لازم است طراح، از این زبان و سایر مباحث مرتبط با آن اطلاعات کافی داشته باشد؛ به‌این‌ترتیب شما می‌توانید به سه روش مختلف اقدام به این امر نمایید:

  • طراحی سایت دینامیک که می‌توان به‌مرور زمان کارکردهای آن را تغییر داد. در دوره آموزش طراحی وب سایت فروشگاهی به شما آموزش داده خواهد شد که چگونه می‌توانید با استفاده از این روش، تغییرات بسیاری را روی سایت اعمال کرده و یا اطلاعات خود را حذف و اضافه نمایید.
  • طراحی سایت استاتیک که از میان روش‌های طراحی سایت، در این شیوه نیازی به تغییر مداوم در اطلاعات نیست و از‌آنجا‌که طراحی ساده‌ای دارند، نمی‌توان کدهای ثابت محتوایشان را تغییر داد. نکته لازم به ذکر این است که در دوره آموزش طراحی وب سایت فروشگاهی به کاربران گفته خواهد شد که بهتر است از این روش تنها برای طراحی سایت‌های کوچک و جمع‌و‌جور استفاده نمود.
  • سایت فلش نیز یکی دیگر از روش‌های طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از کدنویسی است که از‌نظر ظاهری، زیبایی خاصی دارد و ضمن بهره‌مندی از جلوه‌های ویژه بصری و انعطاف‌پذیری بالا، از کارکرد ساده‌ای نیز برخوردار است.

کافی است برای دیدن این آموزش بروی متن زیر کلیک کنید!

فیلم آموزش طراحی وب سایت فروشگاهی

 

جمع بندی

اگر مایلید خودتان روش‌های مختلف طراحی سایت با استفاده از کدنویسی و یا بدون آن را فراگیرید و در این زمینه فعالیت کنید و یا به‌تنهایی به طراحی سایت فروشگاه خود و گسترش آن بپردازید، در‌حال‌حاضر مجموعه‌ها و سایت‌هایی هستند که اقدام به آموزش طراحی سایت فروشگاهی رایگان از صفر تا صد می‌کنند، با شرکت در این دوره‌ها و یا با مشاهده فیلم آموزش طراحی وب سایت فروشگاهی که توسط این سایت‌ها طراحی و تولید‌شده است، می‌توانید به آسانی خودتان از پس این امر برآمده و سایت دلخواهتان را طراحی کنید و به فروش آنلاین کالا و یا محصولات مورد‌نظر خود بپردازید. وب‌سایت امیر‌حسین صداقت یکی از آن‌ها به شمار می‌آید که می‌تواند در‌زمینه ساخت سایت فروشگاهی رایگان به شما کمک نماید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *