0

پر بازدیدترین و جذاب ترین جاهای دیدنی قشم را بشناسید

قشم، جزیره ای زیبا و پر قدمت، پر از بازارها و مراکز خرید بی انتها و مملو از جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی است. هر ساله تعداد زیادی از مسافران از جای جای کشورمان به این جزیره سفر می کنند. شاید فکر کنید سفر به قشم همانند سفر به کیش پر هزینه است ولی خیر اینطور نیست. هزینه ها در جزیره قشم به نسبت جزیره کیش بسیار مناسب تر است. از رزرو هتل و اقامتگاه گرفته، تا تفریحات ارزان و رایگان آن و خرید از بازار، نسبتا مناسب است. به همین دلیل است که در ایام تعطیلات، این جزیره تعداد زیادی از گردشگران را در خود جای می دهد. برخی از مسافران تمایل دارند در هتل های ارزان قشم اقامت داشته باشند تا سفری مقرون به صرفه را تجربه کنند. باید بگوییم به دلیل وجود جاهای دیدنی زیاد در این جزیره شگفت انگیز، تعداد هتل های قشم که ارزان قیمت هستند نیز بسیار است.

شگفت انگیزترین جاهای دیدنی قشم

طبیعتا شما دوست دارید قبل از شروع سفر جاهای دیدنی که ارزش صرف کردن وقت برای آن را داشته باشد. می دانید تنها ژئو پارک ایران در جزیره قشم واقع شده است پس قطعاً همه جاذبه های آن شگفت انگیز بوده و ارزش دیدن را دارد. ما در این مطلب سعی می کنیم علاوه بر معرفی جذاب ترین جاهای دیدنی قشم، تعدادی از هتل های قشم را که می توانید اقامتی خوب داشته باشید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید سفری خاطره انگیز را تجربه کنید. پس با ما همراه باشید.

جزیره هنگام

جزیره هنگام که فاصله بسیار کمی با قشم دارد، دارای مساحتی برابر 36 کیلومتر مربع است. ساحل کله خماسی، ساحل نقره ای، ساحل خنیزی و ساحل درخشان از سواحل زیبای جزیره هنگام است در آب های این جزیره می توانید ماهی های آکواریومی شگفت انگیز، دلفین های بازیگوش، عروس های دریایی، مرجان ها و خرچنگ های مختلفی را ببینید و لذت ببرید. بازار هنگام، سنگ مادر و دختر، نخلستان و… از دیگر جاهای دیدنی این جزیره است.

جزایر ناز

جزایر ناز دو جزیره در نزدیکی قشم است که با جزر آب دریا، به دریا متصل می شوند و در هنگام مد آب دریا از ساحل جدا می گردند. هرچند زمان کمی را برای تماشای این اتفاق دارید اما همین زمان کم خالی از لطف نیست. در این جزیره می توانید آفرود سواری، شتر سواری، تفریحات هوایی و تفریحات آبی را تجربه کنید. یک هتل در قشم رزرو کنید و به این جزایر زیبا سر بزنید.

دره ستارگان

دره ستارگان یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم است که در فهرست آثار ملی ایران در یونسکو نیز ثبت شده است. این دره در روستای برکه خلف قرار گرفته است که با ساحل جنوبی جزیره قشم 5 کیلومتر فاصله دارد. به دلیل وجود صداهای عجیب در شب هنگام، مردمان بومی بر این باورند که این دره در شب ها محل زندگی ارواح و اجنه است ولی در واقع بخاطر پیچیدن صدای باد در دالان ها است. شما می توانید پس از اقامت در یکی از هتل های قشم در عرض چند دقیقه به این دره برسید.

جنگل های حرا

این جنگل به جنگل دریایی مشهور است که 82.360 هکتار وسعت دارد. درختان این جنگل هنگام جزر از آب بیرون می آیند و در هنگام مد دریا تا نیمه در آب فرو می روند. شاخه های اضافه درختان زیبای این جنگل برای تهیه زغال، خمیر کاغذ، ساخت دهل و ساخت دارو به کار برده می شوند. این جنگل در سواحل شمال غربی قشم قرار گرفته است.

تنگه چاهکوه

این تنگه یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی قشم است. این تنگه دارای صخره ها و تندیس های طبیعی است که در گذشت زمان تشکیل شده اند. این تنگه یکی از عجایب هفتگانه ژئو پارک قشم به شمار می رود. به علت گرم بودن هوا، در فصل های پاییز و زمستان و یا اوایل بهار از این تنگه بازدید کنید. یک هتل در قشم رزرو کنید و هرچه زودتر این تنگه را از نزدیک ببینید تا با شگفتی های قشم آشنا شوید.

غار نمکدان

غار نمکدان قشم در 90 کیلومتری ساحل جنوبی این جزیره قرار گرفته است که از طولانی ترین غار نمکی جهان محسوب می شود. در پاییز، زمستان و اوایل بهار شرایط بهتری برای بازدید از این غار فراهم است. این غار سه دالان دارد که دالان دوم و سوم مخصوص غارنوردان حرفه ای و فوق حرفه ای است. اما اگر شما غارنوردی نکرده باشید می توانید زیبای های این غار را در دالان اول هم ببینید.

ساحل تخم گذاری لاکپشت ها

لاکپشت های پوزه عقابی از اسفند ماه تا اواسط اردیبهشت ماه در ساحل روستای شیب دراز که در قشم قرار دارد، تخم گذاری می کنند. تعداد این تخم ها بین 90 تا 150 عدد است. این نوع لاک پشت، در حال انقراض بوده و در حال حاضر در وضعیت حفاظت شده قرار گرفته اند. شما می توانید با رزرو هتل قشم و اقامت در آن ها به راحتی به این روستا دسترسی داشته باشید.

پارک کروکودیل ها

پارک کروکودیل ها در سال 1389 شروع به کار کرد. این پارک تنها مرکز تکثیر و پرورش کروکودیل در خاورمیانه است که به صورت مصنوعی به تکثیر این کروکودیل ها می پردازد. این پارک در بزرگراه خلیج فارس و در نزدیکی درگهان قرار گرفته است. در پارک کروکودیل ها حیوانات دیگری از جمله پرندگان و پستانداران نیز نگهداری می شود.

دره تندیس ها

این دره در مرکز جزیره قشم و در کنار بخش غربی جنگل حرا قرار دارد. شکل های مختلفی که صخره ها به خود گرفته اند دلیل بر نام این دره است؛ اشکالی از جمله انسان، سر گوسفند، مرغ، خروس و سر اژدها را در این دره مشاهده کنید که البته این اشکال در اثر فرسایش باد و باران به وجود آمده است و ساخته دست انسان نیست. این مکان یکی از عجایب ژئو پارک قشم است.

ساحل نقره ای

پس از اقامت در هتل های قشم حتما به این ساحل زیبا و چشم نواز که در قسمت غربی جزیره هنگام قرار گرفته است سری بزنید. چه در روز و چه در شب از این ساحل دیدن کنید، شن های براق و درخشان آن زیبایی که خاصی را به آب های کنار ساحل بخشیده است را می توانید ببینید. این نور زیبا به دلیل وجود کانی های درخشان در شن ها است.

غار خربس

این غار پر قدمت در پانزده کیلومتری جزیره قشم قرار دارد و دارای معماری صخره ای است. این صخره ها با چین خوردگی های بسیاری از زیر آب سر برآورده و اکنون به جاذبه ای پر رفت و آمد تبدیل شده است. داخل این غار بسیار رمزآلود و شگفت انگیز بوده و برای عکاسی مناسب است. پس از رزرو هتل قشم می توانید به این غار مراجعه کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

علاوه بر موارد گفته شده جاذبه های دیگری از جمله دره پرتغالی ها، درخت انجیر معابد، چاه های تلا، مقبره بی بی مریم و بازار درگهان از مکان هایی هستند که طرفداران بسیاری دارند. در سیتی سنتر قشم نیز می توانید اجناس مرغوب را با قیمتی مناسب پیدا کنید. لازم به ذکر است هتل سما قشم به دره پرتغالی ها، سیتی سنتر، مرکز خرید ستاره و بازار ماهی فروشان قشم نزدیک است.

کدام یک از هتل های قشم را برای سفر خود رزرو کنیم؟

هتل های موجود در قشم، مکان خوبی برای استراحت و جمع کردن انرژی برای ادامه سفر و گشت و گذار سرتاسر این جزیره زیبا و شگفت انگیز است. رزرواسیون سیتا (Cita.ir) امکان رزرو سریع این هتل ها را برای شما فراهم کرده است. شما می توانید یکی از این هتل ها را بسته به سلیقه خود از این رزرواسیون انتخاب کرده و اقامتی خوب را برای خود رقم بزنید. اگر به دنبال اقامتگاهی ارزان قیمت هستید می توانید هتل آسانا، هتل بهشت، هتل آرکا، هتل امیر، هتل آپارتنا پلاس و هتل آپارتمان سما 2 را رزرو کنید. این هتل ها خدماتی معمولی و در عین حال قابل قبول را به میهمانان خود ارائه می دهند. ولی اگر تمایل دارید خدمات خوبی را در شرایط بهتری در اختیار داشته باشید، می توانید از Cita.ir هتل ساحلی خلیج فارس، هتل آتامان، هتل آرتا، هتل بوتیک ایرمان، مجتمع اقامتی ساحل طلائی و هتل ارم را از میان هتل های قشم جستجو کرده و در نهایت به راحتی رزرو کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *